Vauvat 6kk ->

Onnea täälläkin Petupapu :) mieletöntä!


Onko kukaan muuten ostanu ensiaskelkenkiä?? jos ootte niin mistä ja millasia? :)
 
Myös täältä onnittelut petupapu!

Minä oon vähä katellu kaupoissa kierrellessä ensiaskelkenkiä, mutta toistaseks kaikki on jääneet vielä kauppan hyllyyn. Pikku hiljaa vois kyllä ostaa sellaset jo oottamaan kaappiin kun kovasti Neea vetää ihtensä aina seisomaan joka paikassa, vaikka hetken voi vielä kestää ennenkä siitä kävelemään lähtee.. Olis tosiaa mukava kuulla jos jollakin on jo jotkut hyväksi havaitut kengät.
 
Petupapu: Onnea työpaikanjohdosta!

Ihana kuulla, että muillakin on eroahdistusta... Täällä kans neiti roikkuu ihan melkein koko ajan mun jaloissa. Jos viihtyy yksikseen niin on parempi olla sanomatta mitään. Jos Netan huomio vaan kiinnittyy muhun niin johan tulee kitinä, että syliin tai lähinnä siihen, että pitäs seisomaan päästä äitin käsien varaan. Niin ja isi ei tosiaan kelpaa... Äitin perään itketään.

Jenni90: Turhaa otat stressiä siitä liikkeelle lähtemisestä. Äläkä välitä neuvolan marinoistakaan. Veljeni tytärhän ei lähtenyt ollenkaan ryömimään, eikä konttaamaan. Vasta tuossa 10-11kk ikäisenä hän lähti istualteen "hinaamaan" itseään eteenpäin. Ja nyt kun on 13kk niin hän kävelee. Tämä neiti tykkäsi myös vain istuskella. Neuvolastahan ne voi sanoa, että joo tuo on epänormaalia, mut piut paut välität niistä. Kaikki vauvat menee niin eritahtia...

Henniv: Aa... tulette tänne päin... Olis kyllä kiva nähdä teitäkin.
Mohomaha: Kiva kuulla, että teidän TAY:ssin reissu meni hyvin.

Multa löytyy kaapista jo muutamatkin kengät neidille. On adidasta, talvikenkää yms... onhan me jotain jo kokeiltu...
 
Joulun alla törmäsin pieneen laatikkoon minkä päällä luki vauvan ensikengät ja siellä oli sitten vaal.punasessa rasiassa vaaleenpunaset reinot ja vaal.sinisessä vaaleensiniset reinot. Joten eikö reinot ois aika kivat ekat? Niillä voi vetää sisällä ja vaikka kuivemmilla keleillä vähän ulkonakin :)
 
Aa, kiva tosiaan kuulla et muillakin on takiaisen vikaa... Olin tossa yks päivä vauvanvaatekutsuilla ja ihmettelin ku herra on yleensä itse itsenäisyys ja nyt tuli heti surku ku laskin sylistä..no oli siellä kyllä hulina ja paljon muksuja mutta silti. Ja eilen mun porukat sitten kävi ja Liekki oli ihan ujona ja kyttäs mua koko ajan-> tosi epätyypillistä kun yleensä se flirttaa ihan kaikilleemoticon Ja ne oli ihan et voi voi nyt se vierastaa kun ei oo pariin kuukauteen nähty ja koitin vaan jauhaa et ei se vierasta vaan eroahistusta ilmassa... Jotenki ihan söpöakin ku äiti on niin pop!emoticon

Nii ja Jenni turhaan huolehit tost liikkumisesta, toisilla on vaan kovempi kiirus lähtee liikkeelle. Ja meillä vaikka jo on ryömitty jonku aikaa niin ei Liekki vieläkään istu tuettaemoticon
 
Moikka! Pitkästä aikaa, en oo kerinny tänne kirjoittelee kun on (mukamas) ollu vaikka mitä muuta.

Henniv: Me kateltiin samaa talo pohjaa. Ois vaan haluttu sivu seiniin 1m lisää niin kodinhoitohuone ei ois ollu niin käytävämäinen. Ite varmaan mies ois sen rakentanu (sano että tommoseen menee noin 1000 miestyötuntia) Onneks sitten löydettiin tämä talo. Onhan tää pienempi mutta meille sopiva :)

Mohomaha: Ihana hääpuku ja aivan mahtava teema!

Petupapu: Onnea työpaikasta!!!

  Täälläkin on pientä eroahdistusta huomattu. Ei haluta olla yksin ja viihtyy paljon sylissä. Onneksi ei enää herää yöllä itkien ilman syytä. Kahdesti herää syömään edelleen välillä oli että heräsi yhdesti.

  Tarjosin Roosalle hirvenlihaa ja tykkäsi! Onneksi, meillä syödään aika paljon riistaa. Kalaruokakin maistuu hyvin, erityisesti lohi ja muikku (muikusta kyllä tulee aika mielenkiintoisen värinen sose...)
  Ostettiin maissi naksuja tytölle, niitä tykkää syödä. Mutta ei maissia soseena... Kai se on siitä kiinni kun saa itse syödä. Ensimmäisellä kerralla oli ihmeissään " Ai, saanko minä tämän itse ottaa käteen ja syödä?" Banaania on kivempi puristella kädessä kuin syödä ;) Oppi yllättävän nopeesti syömään naksuja ilman kakistusta.
  Puuro ei meillä enää maistu. Vaikka laittaa marja soseita mukaan niin ei. Illalla annan puuron sijasta ruoka sosetta, aamulla marja- tai hedelmäsosetta ja leipää.

  Käytiin viime viikolla työpaikalla tervehtimässä työkavereita ja ilmottautumassa töihin. 16.3. on eka työpäivä. Tytön hoitopaikka on edelleen haussa. Jos ei muuta niin ryhmäpäiväkotiin, joka loppuu toukokuussa! Voihan Helli....(paikallinen sosiaali- ja terveyspalvelukeskus) Pidän sormia ristissä että Roosalle löytyisi perhepäivähoitopaikka.

  Parin viikon päästä on neuvola saa nähdä miten paljon on tyttö kasvanutemoticon  Kun tilasin aikaa neuvolaan niin puhelineen vastannut ei voinut antaa aikaa vaan antoi soitto ajan. Sitten neuvolatäti soitti miule ja sovittiin aika. Aika nauettavaa touhua!  Hammaslääkäristä ei oo kuulunu mitään. Vieläkään.

  Roosa nousi tänään ensimmäistä kertaa tukea vasten seisomaan! Kumpi lie ollu enemmän hämmästyny! muutnkin on tää meidän tyttö liikkuvaista sorttia! Kaikki kiinnostaa. Erityisesti se kielletty, puunkantokori, pistorasiat.... Löysi meidän kirjatkin ;)

  Mies ei edelleenkään hirveesti vahdi tyttöä. Oonkin nyt asennoitunut niin että minä tytön katon ja kasvatan. En vaan jaksa aina miehelle asiasta mainita kun mitään ei kuitenkaan tapahdu. Onneksi on äiti kelle voin keventää sydäntä.
 Haluisin toisen lapsen mutta nyt täytyy laittaa oma jaksaminen ja hyvin vointi sen halun edelle. Minä kun voi hyvin niin Roosa voi hyvin.
  Yritän keksiä harrastuksia mitä voin tehdä kotona. Käsityöt on lähellä sydäntä ja kaikenlainen näpertely. Nyt yritän virkata amigurumeita, lainasin kirjastosta siihen liittyvän kirjan. Ja tytölle ajattelin tehdä moonbootsit kun nuo pakkauksen töppöset on pienet. Vaunuissa kun nukkuu niin tömmöset töppöset on mukavat.

  Olipas vaikeeta saada tyttö päikkäreille, ihan selvaästi oli väsyny mutta ei vaan nukahtanu... Toivottavasti nukkuu pari kolme tuntia. Meillä nukutaan vaan yhdet päikkärit päivään. Herätään 8-9 ja nukkuu ne päikkärit puolen päivän jälkeen pari kolme tuntia ja jaksaa noin kymmeneen valvoa.

Roosalla on ensimmäiset kissan raapimat poskessa... emoticon Oltiin anoppilassa ja menin juomaan vettä niin rupes tyttö itkemään. Onneksi ei ole syvät ja onneksi ei osunu silmään. En edes tienny että kissa on alakerrassa.... Anopin mielestä Roosa itse oli raapassu mutta kyllä mie kissan naarmut tunnistan ja harvemmin sitä itseään verille raapii. Ja kyllä se kissa siitä tilanteesta niin nopeesti poistu että syyllinen se oli.

  Oli mukava yllätys kun kävin puntarissa. Oon laihtunu :) En hirveesti oo sen eteen tehny mitään mutta kai sitä jotain oikein teen kun paino laskee.

Tämmöstä tänne. Lähen syömään jotain ku tyttö nukkuu niin saan syödä rauhassa.
Hyvää viikonloppua!!!
 
Täytyy koittaa siis olla resaaamatta ;D Kiitos Gibsoni, kiva tietää että on muitakin [: ! Tosiaan kun neuvolassa on aina ne " mitä tämän ikäisen lapsen TULISI osata jne."

Nähtiin taas Taatu:a ja Ronia; oli kiva päivä kyllä [: Äiti sai juttu seuraa ja Turo-Eemil kaverin leikkimään ;D Odotan innolla, että mekin nyt päästään vihdoin sinne Etelä- Suomeen päin ! ;D

Poitsut <3
 
Hunnusta.. Länsimaissahan morsiushuntu symboloi neitsyyttä. Mulla oli huntu, mutten toki ollut enää neitsyt. :D Nyt yhden lapsen saaneena jos olis häät tiedossa niin en varmastikkaan ottais huntua, mutta kun lapsia ei ollut niin mistäs muut sen ois voinu tietää olinko neitsyt vai en, periaatteessa :D Ja naaman edessä en sitä missään nimessä pitänyt! :D Lisäks oli tiara.

Ttuolla galleriassa mulla itseasiassa taitaa vielä olla meidän hääkuvia nähtävillä http://irc-galleria.net/user/LauraElina/album/3291180-haat3

Tosi kaunis on kyllä sun hääpuku mohomaha! :)
Mä nimenomaan halusin valkoisen hääpuvun koska halusin tosi perinteikkäät häät.
Mullekin tulee vähän haikee mieli kun omat häät on jo juhlittu eikä niitä voi enää suunnitella :D
Mun polttarit vietettiin Tallinnan laivalla ja Tallinnassa. Mut puettiin lumikiksi ja jouduin myymään omenoita :D

Meidän Jemina ainakin lukeutu näihin, jotka 3kk ikäsenä kilju ihan täysiä. Kerran olin lastentarvike kirppiksellä ja se koko pieni kirppis raikas kun yks kilju. :s :D

Kävelytuoli löytyy sekä myös hyppykiikku. Kävelytuolissa tuo viettää enemmän aikaansa, mutta ei oo kyllä alkanu varvastamaan. Ihan koko jalalla astuu aina :)

Meillon kans ollu räkätautia ja on edelleenkin. Kaks viikkoa kohta tyttö ollu kipeenä ja itse nyt viikon. Alussa Jeminalla oli pari päivää 39 asteen kuumekkin. Tosi ärsyttävää taas kerran todeta, että itse en saa olla kipeä, mutta kun meidän isi on kipeä niin se vasta sitten onkin kipeä.. Prkl..

Jeminaa kans kiinnostaa kaikki kielletyt paikat. Meillä kun on tuo takka niin sen vieressä on yleensä aina täysi korillinen puita. Niitä se menee hipelöimään ja sit on kädet ja naama mustana. Toistaiseksi on vielä säilynyt ilman tikkuja. Lehtiteline on kans yks tosi mielenkiintonen. Etelä-Suomen Sanomat on melkeinpä aina komeasti levitelty pitkin lattiia ja vieläpä revitty palasiks sillä aikaa kun äiti käy vessassa tms.

Petupapulle PAALJON ONNEA TYÖPAIKAN JOHDOSTA!!!!
 
Kiitos kaikille onnitteluista emoticon
Kovasti jännittää jo että miten tulee sitten kaikki järjestymään mutta eiköhän se siitä..

Ja nyt takaisin pakkaamaan, pari viikkoa vielä aikaa muuttoon mutta tavaraa on niin paljon että kiire tässä varmaan ehtii tulla.. emoticon
 
LauraElina mä en muista enää oonko koskaan kommentoinu sun hääkuviin, mutta oot ollu tosi nätti morsian, aivan yli ihana! Btw: mitä kukkia tossa morsiuskimpussa on? Mä oon tosta tiarasta miettiny, että pitäiskö ees sitte sellanen, mutta oon vähän sillä kannalla että ei sitäkään. Meen nyt ystävänpäivänä kahville kaverin kanssa ja ajattelin sitä kysästä kaasoks :)

Meillä on alettu protestoimaan tosissaan nukkumista vastaan. Sänkyyn kun vien, niin kamala huuto päälle! Voisko sekin olla eräänlaista eroahdistusta?
 
Mohomaha Kiitos!! <3 Kyllä mä olin itsekkin tosi tyytyväinen kaikkeen, pukuun, kampaukseen, kukkiin jne :) Mä halusin ehdottomasti tollasen laskeutuvan kimpun. Pääkukkana siinä on orkidea ja sit siinä on muistaakseni murattia ja olisko ollu apinanheinää ja sit noi punaset on kultalankaan kiedottuja ruusun terälehtiä :)
 
Jokos teillä petupatu on Iidalta hävinnä näpyt. Meiltä hävis näpyt kylpyillan jälkeen yhtä nopeeta kun tulivatkin. Seuraavana päivänä ei ollu tietookaan mistää näpyistä, tiedä sitte mistä ne oikein johtu...

On kyllä LauraElina ollu niin nättin näköinen morsian. :) Ehkäpä sitä itekin vielä joku päivä pääsee olemaan se prinsessa päivän..

Tänää tuossa mietin et miten nopeeta onkaa tyttö kehittyny nyt vähällä aikaa.. Neea tulee jo nii lujaa perässä kontaten ja nousee ylös iha joka paikkaa mihi vaa mahollista. Ihana katelella kun tyttö kehittyy ja oppii uutta. :) Koko ajan tytöstä on enemmän ja enemmän seuraa.

Meneekö teillä muilla miten paljo maitoo päivässä? Meillä juuaan joka aterian jälkeen maitoo, mutta tuntuu et kauhee vaikeeta saaha tyttöön uppoomaan maitoo tarpeeks vaikkei hän pientä purkkia enempää kiinteetä ruokoo kerralla syö, toisinaan menee vain puol purkillista kerralla. Joskus on sit joko päivällinen tai välipala korvattu maijolla et saahaan sitä maitookin vähä enemmän ja kalciumia... Kaippa sitä kuitenkii pien tietää mitä tarvii ja syö sen mukaan, eipä sitä väkisinkää voi syöttää.
 
En halua suinkaan "pelotella" viirukhan, mutta meillä oli ensin isi-ikävä ja sitten tuli tuo äitiiiii vaihe;D  Isi, kun tuli kotiin niin itku tuli, jos ei heti syliin ottanut jne. Eilen jo luulin, että vähän alkais eroahdistus helpottamaan, mutta ei kuitenkaan sinnepäinkään.... no ehkä jo kymmenvuoden päästä osaa olla erossa äitistä;D
 
hui, olipas tullut tekstiä kun en ole viikkoon käynyt kun oltiin kimin kans kyläilyreissulla...kivaa oli vaikka TAAS kimi tuli kipeeks..siis sillä on kaikki sairastelut alkanu aina reissussa...ja kun kotiin takas eilen päästiin ni olo alko heti helpottaa ja henki kulkee paremmin... mietittii jo et stressaako se jotenki sitä kylässä oloo niin et tulee kipeeks vai mikä täs ny on... 

Onnea petupapulle työpaikasta! :) ja olihan muitakin jotka töihin jo palaavat, ainaskin RTP jos oikein muistan :) mulle kans perjantaina soitettiin et ois luvassa pitkä sairaanhoitajan sijaisuus ja ois saanu jo tänää alottaa mut sanoin et oon mammaloman loppuun ja nytpä sit alotan työt 18.3. ODOTAN emoticon

jaaps mut nyt kiireesti soseitten tekoon... 

iloista ystävänpäivää kaikille! 
-Minna & Kimi-


 
Pakko tulla hehkuttamaan tänne, kun meidän neiti nukkui viime yönä yhtä soittoa 23:30 - 8:30!! Meni nukkumaan 21:30, ja söi tuolloin 23:30, mutta sitten ihan yhtäkkiä yllätti ja nukkui yhdeksän tuntia putkeen!! Tää mamma on ihan ihmeissään ja olo on huomattavasti levänneempi kun normaalin yön jälkeen:) Ja nytkin neiti on vetänyt unta jo kolme tuntia ulkona, ensin tein tunnin lenkin koiran kanssa, ja jätin neidin sitten kuistille, ja sillä tiellään on. Varmaan kolme kertaa oon kyllä käyny kurkkimassa, ettei pieni oo jäätynyt. Mutta ihan tyytyväisenä siellä vetelee unta palloon, vähän on posket kylmät, mutta takuulla muuten on ihan lämpöinen siellä harson ja viltin takana vaunussa. Juu ei, täällä ei kyllä -10 astetta ole pakkasraja tosiaankaan...

Lauantaina pikkuneiti oli vanhemmillani iltapäivän hoidossa, harjottelemassa tulevaa viikonloppua varten, kun menee ekaa kertaa hoitoon yöksikin. Ihan hyvin oli mennyt, joten eiköhän ensi viikonloppunakin mene:) Kävin sitten lauantaina ihan itsekseni ruokaostoksilla ja vauvanvaatekutsuilla, kun neiti oli hoidossa. Olipa kiva pyöriä Prismassa ihan rauhassa välillä:D No, normaalisti meillä mies tekee ruokaostokset, mutta nyt tuo makasi koko viime viikon kipeänä kotona. Että tuli kyllä tarpeeseen nuo paremmat yöunet, kun viime viikon sain itse hoitaa sekä tytön että koiran että kodin.

Mutta joo... palailen paremmalla ajalla. Nyt menen katsomaan joko se neiti heräisi, ja illalla pääsen ostoksille itsekseni (tai pääsen ja pääseen, menen metsästämään juhlapukua ensi lauantaille, tuskien taival...)...
 
Hyvää viikonalkua! Ja ystävänpäivää!

Meillä alkaa pieni olla vihdoin kunnossa. Yskää on vieläkin mut helpottamaan päin..

Mä oon suunnitellu unikoulua eli yöimetyksen lopettamista jo useamman viikon ajan..Odottelin vaan sopivaa viikonloppua jolloin ollaan kotona ja mieskin voi tähän sit osallistua (ei ollu kovin innoissaan mahdolisesta heräilystä vaik ei oo pojan syntymän jälkeen kertaakaan heränny itkuihin tai osallistunu yöhoitoihin millään lailla)..No, nyt viime viikonloppu ois ollu siihen hyvä, mut poikahan sit päätti jo ke-to välisenä yönä lopettaa ite syömisen! Mahtavaa!! Ei oo sen jälkeen heränny yöllä kertaakaan..No, ehkä pari kertaa jotain mölissy, mut ei oo maitoa kaivannu!! Ihanan helposti se kävi, meidän pojan kanssa pitää näköjään vaan keskustella asioista emoticon

Mulla tuntuu olevan vielä opettelemista, toissa yönä heräsin ite 4:ltä ja valvoin yli tunnin ilman mitään järkevää syytä..Mut on kyllä ihana nukkua taas kunnolla!

Nyt on meidänkin pieni lähteny tutkimusmatkalle, konttailee omalla tyylillä pitkin asuntoa ja nousee tukia pitkin kävelemään.. Ihana kattoa kun toinen on niin innoissaan uusista jutuista!!
 
Takaisin
Top