Vauvat 6kk ->

öh, mahataudit on kyllä niin inhottavia...onneksi pulina jo ilmeisesti siitä parantunut kuitenkin...ja toivottavasti siellä muu perhe pysyy terveenä :)

huh, täällä oli neuvolapäivä ja yleensä aiemmin poika ollut neuvolassa oikea päivänsäde ja lirkutellut th:lle ja lääkärille mutta tänään (ilmeisesti oli väsy kun ei päikkäreitä ottanut aamupvällä) huusi kurkku suorana saman tien ku th:n huoneeseen päästiin ja sama jatkui lääkärin tarkastuksessakin... lääkäri onneks vaan nauro että onpa pojalla hyvät keuhkot :D

onko muut harkinneet sitä konttauskypärää? meillä varmaan pakko se hommata kun poika nousee nyt jatkuvasti istuun ja aikansa touhuttuaan yhtäkkiä heittäytyy selälleen ja lyö takaraivon lattiaan... eilisen saldo taisi olla 3 kuhmua :S oon aika kypäränvastanen ollu kyllä ko oon sitä mieltä et sen kypärän kans ei lapsi opi ollenkaan varoon päätään mutta kyllä nuo kopsahdukset ottaa äitiinki niin kipeää että ei auta...ja ei kyllä oo itellekää tietty sekään mukavaa että ollaan nyt pari päivää jouduttu kulkea tyynyn kans pojan peräs eikä ite pysty ees pojalle maitoa lämmittää ilman et toinen vahtii kun koko ajan se temppuilee jotain ja pää paukkuu lattiaan vähän väliä...mutta sit taas aateltiin jättää kypärä pois kun konttimaan tms ruvetaan että tosiaa oppis sen pään varomisen...
 
meillä tosiaan toissapäivänä opittiin miten noustaan istumaan ja eilen jami menikin sit eteenpäin! :) tyyli oli,öööö,en sanois konttaukseks tai ryömimiseks..vetää itteensä käsillä eteenpäin ja jalat polkee perässä tuhatta ja sataa :D niinku vedessä menis..välillä aina nousee konttausasentoon ja siitä yrittää liikkua.mutta rämähtää lattiaan ja taas "räpiköidään" eteenpäin..osaa kyllä pyöriä ympyrää jo tossa konttausasennossa O.o..

konttauskypärää ei meille tuu,niinkun ei sitä kävelytuoliakaan..!

 
Mims kyllä kun se poika tarpeeks sitä päätänsä hakkaa nii oppii kyllä tietämään että se sattuu. Meillä ainakin itkettiin monet itkut ennenku opittiin kuinka tullaan turvallisesti alas. Ja eilen tyttö nousi ekaa kertaa omille jaloilleen seisomaan tukea vasten ja pääs siitäkin turvallisesti ite alas :)

Meillä kyllä seisotaan ja kontataan mutta ei oo vielä ite noustu istumaan eikä toi pinsettiotekkaan oo vielä priimakunnossa :/ Sen sijaan kun aiemmin olin huolissani siitä kuinka hiljanen likka on, niin nythän se on sitten tosissaan alkanu kirkumaan oikein kimeesti ja korkeelta. On tullu ihan hetkiä, että on miehelle pitäny huutaa että SORI EN KUULE YHTÄÄN MITÄ PUHUT SIELLÄ MULLE kun neiti tosiaan käyttää ääntänsä. Eikös täällä ollut jo 3kk ikäsenä niitä, ketkä kilju?

Mä kyllä voisin vähän kehasta sitä kävelytuolia jopa. Sain sen siis työkaverilta raskausaikana, muuten en ois sitä varmaan hommannu. Nea viihtyy siinä hienosti ja vetää aikamoista rallia jos sille päälle sattuu, useimmiten kylläkin räpläilee niitä leluja siinä paikoillaan (vaihdekeppi, ratti, töötti, musiikkinappulat, pyörivät lelut). Se helpottaa mua kun täytän astianpesukonetta tai teen ruokaa, koska muuten Nea kiipee sinne astianpesukoneeseen tai yrittää tulla kuuman uuninluukun luo räpläämään. Tosi lyhyitä aikoja Nea siinä on yhdesti tai kahdesti päivässä ja nimenomaa keittiössä. Eikä varvista.
Niin siis muuten tässä tarkotuksessa toimis varmaan syöttötuoli, mutta meillä on ruokapöytä olkkarissa kun keittiöön ei mahdu noin isoa.
 
Ainiin, piti vielä kertoa kun käytiin eilen taloesittelyssä :) Oli vähän outoo sinänsä kun kiinteistövälittäjä otti Nean syliinsä ja sano meille että kattelkaa te vaan rauhassa :D Hienosti tyttö pärjäs tuiki tuntemottaman naisen kanssa pitkän tovin.
Talo oli ihana, mutta sinänsä varmaan turhan riski kun kyseessä tosi vanha talo ja remonttiin uppois pitkä penni muutenkin ilman riskejäkin.
Löydettiin netistä sit sellanen paritalon puolikas, mitä ollaan nyt menossa tässä kattoo heti ku joku tulee sen esittelee. Se vaikutti tosi lupaavalta kuvista päätellen :) Ja siihen ois vielä "varaakin" jollei tarvii tarjota paljolti ylimäärästä... Vaikka ei meillä kiire tästäkään kämpästä pois ole, mut oma ois aina oma.
Henniv: imetätkö muuten vielä?
 
kyllä on taas kiva olla kotona. ruotsin reissu meni hyvin. kyllä viivi on sitten mahtava matkalainen.
ei hetkahda yhtään mistään. linja-auto, lentokone, automatkat (haettiin sieltä uus jenkkiauto) ja laivamatka meni
niin hyvin että toistekkin lähtään ihan varmasti.  sukulaisissa viivi oli niinku ois aina
tuntenut kaikki, vaikka ei ollut koskaan heitä nähnyt. ei ujostellut, vierastanut yhtään. me saatiin ukon kanssa mennä ostoksilla ja muualla
ihan huoletta kun viivi viihty sukulaisten hoidossa ihan täysin. ajattelin että yöt menee
varmaan viivillä pyörien vieraassa paikassa mutta ehei. se nukku täysiä unia yöllä ja päivälläkin
vaikka talossa oli välillä kauhee hulina.. me ja kaksi lasta, kaksi koiraa, kolme kälättävää sisarus isotätiä ja
niiden tyttö ja poika perheineen..... ihmettelivät vaan että miten joku voi nukkua siinä
hulinassa... reissussa viiville puhkes eka hammaskin. vieläkään se ei oo kovin iso.. mutta tuntuu 
sormeen kyllä terävänä.. :) 
laiva matkalla viivi oli tosi helppo.varattiin hytti jotta saatiin vedellä päikkäri. viivi viihty kantorepussa tosi hyvin. varasti jopa pelle positiivin esityksen
hihkumalla ja tanssimalla rintarepussa musiikin tahtiin niin että yleisö vaan taputti viiville. tais tulla useampaankin
kameraan ikuistettua viivin joraus.. :) kyllä mä olen niin ylpee tuosta ipanasta että.

viivin kaa käytiin 7kk neuvolassa ja mitat menee ihan normisti 69cm ja 9105g.
pinsettiotetta meillä testattiin helmellä. ei vielä ihan onnistunut..
joo niin se elämä heittelee. meidänkin piti alkaa rakentaa ja elämä tuntu olevan kuosissa kun vaihdoin parempaan työpaikkaan.. sitten
viivi ilmotti tulostaan, just kun oltiin puoli vuotta asennoiduttu että lasta ei tule.. kaikki suunnitelmat meni uusiksi kun mun koeajalla saivat
tietää että olen raskaana.. siihen loppu se työ. nyt sitten vaan katellaan että mitä tässä tekis. onneksi tää
kämppä on kuitenkin rivari ja tilaa 76 neliöö niin pärjätään tässä jonkun aikaa. töitäkin ois tarjolla mutta ukkeli on sitä
mieltä että viiviä ei saa viedä vielä hoitoon joten jään kotia. tiukkaahan se rahallisesti on mutta mielummin näin
ku rettuuttaa noin pientä päiväkotiin jossa tosi isoja ryhmiä. perhepäivähoitoon täällä ei saa. siihen on
tosi pitkät jonot. :P
että tälläistä. viivin kaa nukuttiin 13h yöunet ja nyt pitää alkaa järkkäilee tätä kämppää... :) viiville pitää
hakee uus kaapisto sen huoneeseen niin vihdoinkin saadaan sekin valmiiksi.. eihän sitä ookkaan pitänyt
laittaa ku pari kuukautta.. :P
 
Mohomaha: Imetys loppu kun Jami täytti 4kk..ekat hampaat tuli siinä 3.5kk iässä,hetken yritin hampaiden kanssa kärvsitellä,vaan kun toinen puree,nii enhän mä sitä sit jatkanu..korvikkeella on ollu siitä eteenpäin..emoticon ..tossa kuitenkin viimeviikolla tissit tuntu "täydemmiltä" ja niistä tihkutteli maitoo..hassua vaikka on 3kk ollu kuitenkin imettämättäemoticon

mä oon sitä mieltä että kolhuja ei voi välttääkään.ja jos alkaa liian ylisuojelevaiseksi,nii oppiiko muksu varomaan ite ollenkaan..en tiä..jami oppi maanantaina istumaan nousun ja nyt osaa jo tulla sieltä hyvin ite pois..muutama päivä köpsähteli miten sattuu ja sit itkettiin hetki,vaan nyt osaa jo varoo ja ottaa tukea jne..
 
Henniv: ok, mä vaan jäin miettii sitä kun tuli jostain mieleen :D

Oon samaa mieltä on suojelujutun kanssa, meillä saa ihan vapaasti viillettää kämpässä, mutta toki seurailen koko ajan mitä se tekee. Ehdottamasti kielletyt on astianpesukone kun se on auki, digiboxista kanavan vaihtaminen sekä koirien vesikippo. Näitä jokaista kyllä päivittäin yritetään ja vesikipolla ollaan ihan hiiren hiljaa :D Siitähän sen tietääkin missä nyt ollaan. Muuten saa kyllä heitellä tavaroita hyllyiltä ja kiipeillä missä haluaa.

Voi ku tota lunta taas tulee :( Eikö se koskaan lopu.

Tein eilen muuten Nealle makaroonilaatikkoo (soseutin ennen uuniin laittoo) ja se pysty syömään sitä ilman pukluja emoticon Karkeus ja kuivuus ei oo siis Nean syömisen ongelma. Hienosti jauho suussa ennenku nielas. Kai ne kokonaiset riisit ja herneet joskus vielä uppoo :)
 
Täytyypä munkin vastata, kun oli puhetta tuosta konttauskypärästä! Meillähän neiti lähti tosi aikasin liikkelle. Varsinkin kun alkoi nousta tukea vasten (tais olla 6kk ikäisenä), lensi montaa kertaa päivässä takaraivolleen ja aina tuli iso itku. Sillon kovasti mietin tuota kypärää, mutta lopulta lohduttauduin sillä, etti vauvan pää kyllä kestää. Pikkuhiljaa alkoi sitten oppia, että miten kaatuessaan voi ottaa käsillä ja pepulla vastaan ja nyt ei enää kaatuile kun tositosi väsyneenä (silloinkaan harvoin lyö päätään). Ja seisoo nyt jo puolisen minuuttia ilman tukeakin, kävelee tukea pitkin, mutta ei vielä ilman! Nyt oon tyytyväinen, etten sitä kypärää hommannut! Tyttö on nyt 8kk.
 
Mohomaha: :DD..Miten ton makrulaatikon teit,miten ison satsin kerralla,korvikemaitoon vai mihin? Mietin tässä yks päivä että olis jamille kiva kokeilla jotain muuta,ja mietin tota makaronilaatikkoo,vaan se jäi..
 
Meillä kanssa neiti nousee pystyyn millon mitäkin vasten, ja välillä mätkähtelee sitten kanssa ja lyö millon minkäkin puolen päästään, yleensä kuitenkin naamansa. Ja yleensä kyllä kaatuu vaan sillon, jos se, mitä vasten nousee, antaakin periks, et aika vähän on kaatunu silleen omasta syystään. Lempparileikkipaikka on tällä hetkellä tollanen Ikean portti, joka on makkarin ovessa ja pääsääntösesti avonaisena. Sitä on niin kiva heilutella ja nousta sitä vasten seisomaan... tai polvilleen saakka yleensä vaan pääsee, ennen ku joko kaatuu tai äiti tulee hätiin...

Ja meillä myös saa kyllä vapaasti mennä kämpässä, vähitellen oon korvaillu alahyllyillä ja alalaatikoissa olevia vaarallisia tai rikkimeneviä tavaroita sellasilla, mitkä ei haittaa jos ne joutuu pieniin käsiin ja suuhun. Kiellettyjä " EI" paikkoja meillä on mohomahan tavoin koiran kupit (jotka on vielä kaiken lisäks telineessä, jota vasten on kiva nousta...) ja tiskikone (jonka tyhjentämisen oon nyt suosiolla jättäny sellasiin hetkiin, ettei neiti oo siinä ympärillä pyörimässä...). Lisäks kiellettyjä paikkoja on koiran kaks petiä ja lelukori. Ja tollanen iso lattialla ollu ruukkukasvi oli myös kiellettyjen listalla, kunnes päätin nostaa sen ylemmäs, jollon siitä tuli tavoittamaton. Samoin vessan roskis ja vessaharja sai luvan siirtyä lattialta...

Tänään meillä selvittiin taas pitkästä aikaa kaksilla päikkäreillä, kun oli ihan kotipäivä (sekin pitkästä aikaa...). Tai en ehkä uskalla vielä mennä vannomaan...:D Neiti meni unille yheksältä, ja toivon mukaan yöunille! Meillä on ollu aikamoisia hankaluuksia iltasin rauhottumisen kanssa, neiti haluu vaan kontata ja touhuta koko ajan. Sänkyyn ku laittaa, on pakko hetken aikaa pitää neitiä aloillaan, muuten ei rauhotu millään. Kun ei pääse liikkumaan, rauhottuu usein aika nopeestikin ja nukahtaa!

Mutta joo... miten teidän muiden pienet jaksaa keskittyä lorutteluihin yms., joita tehään selällään? Tai ylipäätään paikoillaan... mietin et onks meidän neiti jotenki erityisen keskittymiskyvytön, kun vauvajumpassakaan ei malta ollenkaan olla paikoillaan, eikä tunnu piittaavaan loruttelusta yhtään. Muskarissa aika sama homma. Ainoot mistä kiinnostuu muskarissa on soittimet, ja sellanen harsojuttu, kun isoa harsoa löyhytellään vauvojen päällä, ja sit sellanen käsinukkepupu, joka käy moikkaamassa kaikkia vauvoja erikseen muskarin alkuun ja loppuun. Meidän neiti on ihan hulluna siihen pupuun!! Kikattaa sille ja konttaa sen perässä, kun se menee tervehtimään muita vauvoja:D
 
Mä naureskelin niit kypäriä kaupassa, niin pöhkön näkösiäemoticon  mut joo, ostasin varmaan sellasen jos sais olla ihan sydän syrjällään koko ajan... meil on ihmeen vähän muksahteluja ja kuhmuja tullu, mutta varmaan lisääntyy ku poika alkaa ite nouseen istumaan/seisomaan. Ja niinku aikasemmin täs totesin, niin pieni kämppä et ei oo mahollista tehä kaikkee niin turvalliseks et vois touhuta ilman et oon melkeen samas huonees; onki ollu toosi tylsiä päiviä kun pitää vaan herraa kytätä ja seurataemoticon raivostuttavinta ku on kaikista kiinnostunein johdoista, eikä paljoo auta vaik aina oon kieltämässä...

Päivitystä öihin; meillä oli tos alkuviikost ne pari huuto-yötä ja onneks nyt on palautunu entiseen; syö pari kertaa, ehkä pari kertaa saa tuttia palauttaa suuhun. Mut siis en keksi muuta kun et iskän kans vietettyjen 2 päivän ansiosta meni niin pasmat sekasin et huus ne pari yötä... vaik en oo orjallisin rytmi-ihminen niin täytyy se uskoa että on sillä merkitystä jos systeemit muuttuuemoticon 

Katjuskainen, meillä herran pitää olla aikas väsy et malttaa pötköttää selällään, ja sillonki niin et ite istuu lattialla ja laittaa jalat herran ympärille "pesäks", useemmin iskänsä kans mallttaa olla noin, sitä kun näkee harvemmin niin sen naamaa jaksaa ihmetellä ;) tuskin kannattaa huolestua, must se on ainakin hyvä merkki jos lapsi on aktiivinen ja kiinnostunu ympäristöstään...vaik ite joskus kaipailenkin sitä kun toinen oli niin vauva-vauva et vaan pötkötteli sylkyssä ihan rauhassaemoticon
 
Katjuskainen: Ei meiänkä neiti oo yhtään paikoillaan olija. Jos se paikoillaan pysyy nii sit se heiluu jotenkin muuten siinä koko ajan. Oon miettiny että "tanssiikohan" se kun on alkanu päätänsä heijaamaan puolelta toiselle :D Kyllä sen kans jonkun lyhyen kuvakirjan pystyy kattomaan, mutta ei kauaa kiinnostus kyllä pysy kun pitää mennä örveltää. Harvoin se malttaa ees vaipan vaihdon ajan olla ihan vaan paikoillaan.
Vessaharja on täällä myös sellanen mitä ois NIIIIN kiva kosketella emoticon

Henniv: No tein samalla meillekkin makaroonilaatikkoo niin keitetyistä makaroneista ehkä vajaa kaks kauhallista, sit jauhelihaa taisin laittaa jonku <50g ja sen keitin pienen sipulimäärän kanssa ja heitin tositositosi vähän joukkoon jauhettua valkopippuria ja paprikajauhetta. Tuttelia käytin 1dl ja puolikkaan munan, vähän basilikaa munamaidon joukkoon ja sit kaikki pieneen 10cm uunivuokaan ja sauvasekotinta kehiin ja uuniin meiän makaroonilaatikon kanssa. Oli vissii 200C ja 30min toi Nean laatikko. Tosta se söi 2x, mutta aika kauan aikaa syömisessä meni kun tosiaan toi pureskelu on aika hidasta vielä :)
 
Moikka Moi!
Täällä Netta on räkätaudissa. Mitään muuta oiretta ei oikeestaan ole, mutta nenä valuu... Muutamana iltana on itkenyt hullun lailla. Ihan kuin joku paikka olisi kipee. Korvat olivat lääkärissä puhtaat. Eilenkin illalla oli kova huuto. Toinen oli ihan hiestä märkä, mutta kuumetta ei ollut. Päivät ja yöt ovat kuitenki menneet hyvin.
Täällä tosiaan kontataan kovaa vauhtia ja noustaan polvilleen tukea vasten. Neuvolassa neiti kiipesi portaita kun vanha tekijä (meillä ei ole kotona portaita). Netta myös yrittää kovasti nousta seisomaan. Kerran on onnistunut sohvaa vasten. Netta myös juo itse nokkamukista kun vain jaksaa siihen keskittyä. Pinsetti otetta ei ole vielä, eikä tosiaan istu. Netalla ei ole niitä istumisheijasteita ollenkaan. En tiedä sit miksi... No, hetken tuo pysyy istuallaan.
Kiellettyjä alueita meillä myös on astianpesukone ja nuo dvd ja boxin räpistely. Eipä tuo neiti ole vielä keksinyt, että noista hyllyistä voi repiä tavaraa alas.
Meille ei hankita sitä kypäräsuojaa, eikä kävelytelinettä... Pärjätään varmasti ilmankin. Veljen luota tyrkytetään vähän väliä uusia leluja kauheet määrät (niillä kun niitä riittää ihan älyttömästi). Mä oon vähän sitä mieltä, että vähemmälläkin varmasti pärjää ja joutuupa itsekkin keksimään tekemistä sekä neiti itse. Nytkin neidin ehdoton suosikki "lelu" on tuollainen lasten koroke. Siinä on kiva voimistella ja kiipeillä eikä se karkaa alta. =)
Mohomaha: Ihana kun häissä on joku selkeä teema!
Taatu: Ei meilläkään vielä ole yhtään ainoata hammasta suussa. Enkä niitä oikein odotakkaan.. Tulee sit ku tulee.
Pulina82: Kurja, että sun osalta toi kylpylä reissu. Kyllä varmasti haluaisi hieman jakaa sitä hoitamista, jotta molemmat sais vähän rentoutua.
Petupatu: Onnea uudesta asunnosta. Mä itse vain ihnoan sitä itse muuttamista...
Henniv: Ihana on kyllä tuo talomalli mitä ootte suunnitellu. Toivottavasti suunnitelmat pääsevät eteenpäin mah. nopeasti ja asiat selviävät lomautuksen suhteen.
Mä kans haluan lisää tilaa!!! ARG...
Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
 
Kävin äsken hakemassa postista sen hääpuvun minkä tilasin ja voi jösses SE ON IHANA!!! Se on ihanan näkönen toki tässä kuvassa http://www.marjoxs.fi/Shop%20742.html mallin päällä, mutta voisin sanoo että se näyttää paremmalta mun päällä :D Tai siis se ylitti mun odotukset tyystin, ja oon niin tyytyväinen miltä se näyttää mun päällä. Se on niin ihana! Toi kuva ei kyllä ihan päästä sitä mekkoo oikeuksiinsa. Lisäks se ainoo mitä harmittelin kun olisin halunnut halterneckin niin siitä saa! Siellä on nauhat että halutessaan saa nekin. Voi juku, oon niin tyytyväinen!!!! Laittaisin kuvan siitä minun päällä, mutta en taida osata laittaa ja voiko niitä ees koneen tiedostoista laittaa? Nyt sit alkaa vaan kenkien metsästys.
 
täytyypäs kokeilla tota makaronilaatikkoo tarjota huomenna..Ja on muuten todella IHANA tuo puku Mohomaha,susta tulee kyllä kaunis morsian!!

Jamikaan ei oo kyllä aloillaan ollenkaan..nukkuessa pelkästään..:D..välillä keskittyy ja tutkii mietteliäästi lelujaan,mutta tosi harvoin!
 
Kukkeliskuu!

Täällä ei Roni ole aloillansa edes silloin kun nukkuu :D Hereillä ollessaan kiipee ja rymyy millon missäki päin kämppää ja nukkuessaan asentoja on noin miljoona, aina eri asennossa kun käy kurkkaamas..

Konttauskypärää meille ei tuu. Ihan vaan siitä syystä että se on mun mielestä ihan helvetin ruma :DD Ja oppiipahan poika varomaan itse, kun tarpeeks usein kolauttaa.. Tällä viikolla tosiaan oppi nousemaan seisomaan tukea vasten -siis ihan kaikkea mitä vasten nyt vaan voi nousta ja parin päivän jälkeen tajus jo, miten nätisti laskeudutaan pepulleen ettei tuu pipiä ja siitä jatkaa kontaten.. Pari kertaa, väsyneenä lähinnä, on ote lipsunu tai unohtanu pitää kiinni ja siitä sitten kopsninjakierähdyskops.. Pientä kitinää lähinnä seurauksena..

Tuleekos sulle, mohomaha, huntua tuon mekon lisäks? Kovin ajoissa olet, jos häät 2012.. Tai sit pitää olla hyvä kuri, että siihen mekkoon sit kans mahtuu kun aika koittaa :)

Gibsonin Netalle paranemisia nuhaan! Meilläkin valuu räkä, muttei myöskään ole kuumetta eikä mitään.. Levoton on nyt ollu taas pari pv (ja yötä), mut mistä sen nyt sit taas tietää et mistä johtuu..

Jassoo, se ois taas sosekestit edessä.. Huoh.. Se on kuiteski aika työlästä ku makuja on koko ajan enemmän ja sit niiden keittäminen, soseuttaminen ja etenkin se mix and match. Noh, säästääpähän pitkän pennin! 1kg porkkanoita 0,89€, yks purkki valmis-vihannes/lihasosetta (125g-190g) 0,77-1,10€!! Ja tiedänpä ainaki, mitä niis ruois on!

Tuli muuten hieno tatuointi! Pistän FB:iin Kesäkuisten sivuille, kun tänne en (o)saa..

Hyvät viikonloput! :)

Ps. Eipä tästä viikonlopusta tullutkaan hyvä.. Enoni kuoli viime yönä.. :( Kaks viikkoa sitten täytti 53.. Se ois taas hautajaiset tiedossa, huonolla tuurilla tuplahautajaiset.. Enoni oli samaisen mummin poika, jonka mies eli mun pappa, kuoli viime elokuus.. Ei taida mummin sydän kestää, oli jo joutunu sairaalaanki.. Voi HUOH! :((
 
Ei tule huntua Taatu. Huntu on alunperin ollut morsiamella siks, että morsian pysyis mieheltään piilossa niin kauan kunnes tämä on nainu sen, ettei mies jätäkki alttarille kun näkee naaman (ns. järjestetyissä avioliitoissa). En koe olevani niin ruma, että pitäis naama peittää :D No ei, mutta ei kuitenkaan tule huntua. Huivi tuli samasta kankaasta.
Missään nimessä en aio lihoo tästä! Päinvastoin pitäis loput raskauskilot saada pois (5kg vielä).
Mun mielestä puvusta oli helppo alottaa järjestelyt. Täytyy kuitenkin saada miehelle sävy sävyyn ja hommata itelle mieleiset kengät jne... Eipä tartte sitte stressata vaatteista enää kun h-hetki on lähempänä. Ja tietty rahanmenoo ei voi estää, niin ei mielellään kaikkee kuluja kerralla kun mun tulotkin tästä pienenee 70%.

Huomhuom: tilasin h&m:ltä kevät/kesävaatteita Nealle ja siinä oli sit sellanen http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=BARN_BAFLI_TOPS&shoptype=S 3kpl bodypaketti ja otin kokoo 86 niin ne tuli meillä suoraan käyttöön vaikka tyttö on nyt 70cm! Eipä oo juuri ylimäärästä!

Tänään tuli tehtyä 20 purkillista ruokaa Nealle :D Riittäähän hetkeks...

 
oli kyllä tosi kaunis se mohomahan tuleva hääpuku :) mun mielestä kiva kun nykyään uskaltaa moni valita muutakin kun sen perinteisen valkosen :) toki ihania on nekin ja kaikki tavallaan mut siis se et ei oo enää niin "kauheaa" jos morsian ei ookkaan valkoses hääpuvus...

meille nyt konttauskypärä tuli..paljon ollaan ilmankin ja pää kopsuu kyllä mutta sit sellasina hetkinä laitan sen kimille kun esim. käytän koiran pihalla aamulla...kun Kimi kyllä käy paukuttelemas päätään kaapin kulmiin ja sinne lattiaan paukkuu takaraivo edelleen...ei tunnu oppivan et istualtaan ei kannata heittäytyä täysiä taaksepäin :D 

meillä löyty sit lisää ruoka-aineallergioita...nyt on listas sit peruna, porkkana ja uutena parsakaali... Kimi on ilmeisesti allerginen kaikille p:llä alkaville vihanneksille/kasviksille :D mut onneks noiki voi olla ohimenevii juttuja ni kokeillaan sit vähä vanhempana uusiks...parsakaalesta ois kyllä poika tykänny hurjasti, maiskutti aivan onnessaan...

ja tänään on meillä harjoteltu seisomaan nousua.. ja hirveä huuto kun ei heti onnistu :D mut alkaa jo sujua ja pari kertaa onnistukin...mut hirveenä toi meiän äijä varvastaa, ei ota yhtään koko jalalle...mut ehkäpä tuo tuosta, eipä siitä lääkärikään mitää tuumaillu...mietin vaan kun jollekki oli jo sitä fysioo tarjottu varvastamisen takia jos en väärin muista...?
 
No hyvä kuulla ettei meidän neiti oo ainoo keskittymiskyvytön:D Ehkä se on ihan ymmärrettävääkin, kun just alkaa maailma avartua liikkumisen myötä, niin ei kauheesti paikoillaan huvita olla.

Musta tuntuu, et meidän neiti on viime päivinä alkanu enemmän ja enemmän pälpättämään. Ei nyt mitään puhetta tietenkään, mut enemmän ääntä kun aiemmin. Ehkä kun on niin innoissaan tosta liikkumisesta. Tosi ihana seurata!:)

Mutta joo... tää mamma huiteli eilen koko päivän kaverin polttareissa, eikä meidän neiti nähny äitiä koko päivänä. Lähin liikenteeseen puol ysi aamulla, vähä ennen ku neiti heräs, ja tulin sitten kotiin puolen yön jälkeen, jollon neiti oli jo nukkumassa tietty. Neiti oli ollut aika itkunen ja hankala koko päivän, mutta luulen, että se johtu ennemminki tukkosesta nenästä kun äidin puuttumisesta. Mut oli kyllä tosi kiva päivä, ja onnistuneet polttarit, vaikkakin edellinen yö meni valvomiseks, kun neiti oli nuhanen ja levoton. Ja aika hassulta tuntu olla ihan koko päivä poissa kotoota näistä kuvioista! Kertaalleen kävin illalla ravintolan vessassa pumpulla, mutta muuten ihan hyvin rinnatkin kesti reissun. Aika tyhjillä "varusteilla" lähin liikenteeseen kyllä, ja kotona sit syötin neidin aika pian tultuani, ja lisäks oli pakko toista rintaa vielä pumpatakin ennen kun selvisin nukkumaan.

Kahden viikon kuluttua on sitten kaverin häät, ja silloin neidin on tarkotus olla ihan eka kertaa koko yö hoidossa mun vanhemmilla. Jännä nähdä miten menee:) Onneks asutaan noin 500 metriä mun porukoista, joten jos jotain yöllä tulee, ni ollaan lähellä sitten kuitenkin, kunhan häistä kotiudutaan.
 
Viirukhan: mäkin oon kuullu ton neitsyys jutun ja jokainen nyt varmasti jo tässä vaiheessa tietää ettei täällä mitää neitsyitä olla emoticon Mä voisin mieluusti antaa järjestelyt jonkun toisen harteille, mennä ite sitte vaan juhlakunnossa juhlapaikalle :D

Mitäs te katjuskainen teitte polttaripäivänä, mitä oli ohjelmana? Kivaa varmaan oli :)

Nea osaa jo nousta seisoo ihan vaan lattiaa vasten, eli ns. karhunkävely asentoon. Tätä tekniikkaa käyttää mm. päästääkseen kynnyksen tai jonkin muun esteen yli. Ja ihan muutenkin vaan ottaakseen pari askelta. Sehän seisoo siis nykyään aina, nopeesti kyllä oppinu vaikkei me olla koskaan sitä harjoteltu tai vahvistettu.
Keskiviikkona olis taas Tampereen sairaalaan reissua luvassa. Osuiskohan taas sama nukutuslääkäri paikalle.
 
Takaisin
Top