Vauvat 6kk ->

Mä oon kanssa miettiny tota hammastahnan käyttöä (vaikkei siis niitä hampaitakaan vielä ole) että miten sitä oikein käytetään ja miten ihmeessä se saadaan sitten suusta pois.. Mun äippä sanoi että sitä ei tarviis ottaa ees pois vaan jättää suuhun.. Mut mä en ainakaa haluis olla tahnat suussa koko päivää :D

raskauskiloista.. täällä niitä jäljellä vielä se 13kg. Mullehan niitä kiloja tuli 25 eikä ne meinannu lähteä minnekkään.. Ainoastaan se vähän alta 10kg lähti pois (vauva ja turvotukset tyyliin) aika pian synnytyksen jälkeen mutta sitten se paino jämähti siihen. Tammikuun alussa alotin ihan tosissani tuon laihiksen, yritän käydä pidemmällä lenkillä 5 kertaa viikko ja 2 päivänä on ne jumpat. Eli liikun päivittäin jotenkin. Lisäks oon tuolla kiloklubissa ja sen avulla on pystyny syömään terveellisemmin ja monipuolisemmin. 2007 vuonna olin tuolla kiloklubissa ja sain pois jonkun viitisen kiloa mutta sitten se innostus vaan lopahti ja kun säännölliset syömiset ei onnistunu töiden takia, saatikka lenkillä ei tullut käytyä koskaan kun olin aina töissä. Nyt muutenkin helpompaa kattoa mitä ja milloin syö kun silloin kun on töissä kun ei niitä ruokatuntejakaan töissä mulla ole. Mutta niin, nyt ollu kolmisen viikkoa laihiksella ja 3kg lähteny pois, kilo per viikko, en pistä pahakseni :)
 
Tosta hammastahnasta meidän hammaslääkäri sanoi sitä, että hän on törmännyt kaupassa ainoastaan juuri tuohon Orali-B:n hammastahnaan, jossa on se oikea määrä fluoria (eli 500ppm). Lisäksi apteekissa myydään Elmex-merkkistä tahnaa, jossa on myös se määrä. Eli se mohomahan tahna on liian tujua, vaikka siinä sanotaankin että sopisi tän ikäsille. Vasta 2 vuoden iästä voi alkaa käyttää sitä, missä on 1000 ppm.

Ja kuulemma uusimman suosituksen mukaan tosiaan pitää alkaa tahnalla pesemään heti kun vaan tulee yksikin hammas, tää on muuttunu ihan lähiaikoina tää suositus.

Meillä täällä on eka hammaslääkärin tarkastus, kun lapsi on täyttäny 6 kk. Toka on muistaaksei sittenm 1,5 vuoden iässä.

Joo ajatella tosiaan mohomaha, että meidän pikkuiset on ihan just jo 8 kk! Ihan hullua.

 
TyttöKoo Kurja reissu teillä, hyvä jos Onni jo parempi ja oma itsensä! Tommoset säikäyttää aina hurjasti.
Meillä oli kesällä esikoisen kanssa samantyylinen episodi. Ensin aamulla alkoi hurja flunssa ja sitten päikkäreiden jälkeen poika tuli sanomaan "Äiti, mä en saa henkee", kyllä säikähdettiin ja lastenklinikalla käytettiin, tollanen babyhaler mekin jouduttiin hankkimaan ja pari viikkoa joutu siitä lääkettä hengittelee.
 
Pitkästä aikaa! Mä en tajua miksi tää foorumi on mulla niiiin hidas, vai onko tää kaikilla? Hitsi lukemiseen menee niin kauan ettei ole sit aikaa enää kirjoitella:) Ja nyt oli niin paljon luettavaa että puolet unohtui:)

Mä olen ollut arka antamaan sormiruokaa, esikoinen oli niin sihtikurkku että useamman kerran pelättiin tukehtumista ja siitä jäi jotenkin kammo. Hui hui..

Syömisestä, meillä poika vetelee n. 1,5dl puuroa ja reilun desin maitoa aamuin illoin ja päivällä yhden lihakasvis- ja yhden kasvisaterian. Sain tuossa kunnon vaa´an hommattua ja 140g näyttää vetäsevän kerralla ite tehtyä. Siihen päälle desin verran maitoa.
Reissukäytössä ollut kaupan ja pikkupurkin lisäksi syö vielä hedelmäsosetta puoli purkkia tai paljon lisää maitoa.
Välipalana ollut hedelmäsose vaihdettiin maitoon että saadaan se 6dl juotettua, maito kun ei meinaa herralle maistua. Tai useammin ei jaksa keskittyä pulloon jos jotain tapahtuu ympärillä.
Syö siis aika paljon, mutta mikäs siinä:) Liikkuminen on lähinnä kierimistä ja navan ympäri menemistä mut koko ajan touhuaa jotain! Istuminen sujuu tosi hyvin, pitkään istuu ennen kun kaatuu ja naama on kun aurinko kun näkee ympärille. Kaupassa istuu kärryissä Isojen poikien :) paikalla jos ei ole tosi väsynyt.
Kotivaa´an mukaan poika painaa jo 10kg! Ei ihme että kantaminen tekee kädet helläksi:)

Pojan hyvin nukkumiset sujui 2 yötä toisen hampaan tulon jälkeen ja nyt taas heräillään max 2h välein, osan yötä useammin. Herää ihan kunnolla itkemään aina, mut nukahtaa kun kääntää takaisin kyljelleen ja peiton tiukasti. Päivällä pihalla nukkuu 2x 1,5-2h, sisällä jos nukkuu niin 2-3 x 30min. Kulmaylähampaiden kohdat on ihan pallona että kaipa ne sitten tulossa seuraavaksi.

Täällä kanssa painonpudotusyritys käynnissä, suututtaa kun raskauskilot, 4kg jäi, lähti itestään kuukauden kuluessa synnytyksestä, mutta sit kun lopetti imetyksen ja söi joulunaikana miten sattui kiloja tuli takaisin. Kiloja oli ennen raskauttakin että tiputettavaa siis riittääemoticon Kiloklubia kanssa käytän, helpmpi laskea kaloreita yms.

Nyt unimaahan:)

 
Katjuskainen: Okei, kiitos tiedosta. Mä en noista fluoripitosuuksista tajunnu mitää, nii luotin siihen kun purkissa luki että käy 0v alkaen.
Mims: Kiitos myös sinun vastauksesta.
 
Se ois viikko alussa!

Roosa myös on ruvennu itkemään (tai melkein itkemään) yöllä, tutin kun antaa niin rauhottuu. Paitsi jos on nälkä, sit rauhottuu syömään. Mies tokas eilen illalla että ei sitä kaikkiin ääniin pidä reakoida, kun valittelin sitä kun en itse ole saanut nukutuksi. No viime yönä tein sitten niin että tyttö itki ennen kun nousin sängystä laittamaan tutin. Saa nähdä tuleeko kommettia.... Yleensä osaan ähinästä päätellä että kohta itketään ja kerkiin sen tutin suuhun laittaa. Ymmärtiköhän kukaan tosta mitään.....

Tällä viikolla pitäs käydä töissä sanomassa että palailen töihin maaliskuussa ja rupeen tekemään normaalia 8h päivää. Vaihtoehtona olisi 6h päivä.....
On kuulema tehtaalla kiire, kerran viikkoon 12h päivää ja jokunen lauantaikin ollut töitä. Aika hassua kun jäin mammalomille niin ei kauheesti töitä ollu.... Voipi olla aika väsy äippä täällä sitten. Jos lauantait on töitä niin saapa mies olla tytön kanssa kunnolla. Jos ei anopille vie.
Jos en ois töissä niin ilmottautuisin työttömäks työnhakijaksi, sais liitonrahan ja kodinhoitotuen. Täällä päin tuskin töitä löytys sais rauhassa olla kotona. Jos eivät kursille työntäs.

Roosa tykkää hampaiden pesusta. Ihan intona on kun näkee harjan. En käytä hammastahnaa vielä, kyselen sitten kun on aika hammaslääkäriin (jos ne joskus sen kutsun lähettäs) ja seuraava neuvolakin on vasta 8kk neuvola.

Pitää mennä laittaa pyykit kuivumaan ja jos kahvit jois.....



 
RTP voisit miehellesi tokaista takasin, et ok en reagoi ääniin niin et saa sitten sinäkään nukutuksi;D Meillä meni ehkä noin parikuukautta sitten unet levottomiksi, niin otin suosiolla tytön viereen nukkumaan niin saa siinä helposti rauhoteltua takasin uneen tai imetettyä. Ei joudu heräämään niin "kunnolla", kuin jos tyttö omassa sängyssään nukuisi. Nukun siis nyt paljon paremmin, kun tyttö vieressä nukkuu:)

Meidän touhukin on ollu "sossuainesta" nukkumaan rauhoittuu neiti vasta siinä klo 23, paitsi nyt viikon on nukahtanut jo kympiltä ja eilen jo klo 20.30. Aamulla olis neiti halunnu herätä jo kasin aikoihin, mut äippä ei...nukuttelin tytön uudestaan ja nukuttiin 11.30 asti, ehkä ois nukuttu pidempäänkin, jos ei olis puhelin soinut:D Hyvät unet tuli ainakin tytsylle:)
Meillä olis hammashoitajan luona käynti perjantaina....pääsee neiti testaamaan hampaitaan tätin sormiin;DD noh ehkä ne on siihen jo tottunu niin osaavat vähän varoa pientä "kiljotiiniä":D

 
Huh. Olipahan meilläkin pitkästä aikaa melkosen rankka yö. Pidemmän aikaa neiti jo nukkunut yön kahdella heräämisellä, nukkuu omassa huoneessaan, eli en ihan kaikkia ähinöitä edes kuule. Mutta eilen ei sitten millään taas vaihteeksi halunnut mennä nukkumaan (tai meni, kaheksalta, mutta ne olikin "päikkärit"...), ja oli sitten lopulta pakko ottaa meidän väliin kun mentiin itse nukkumaan lähempänä yhtätoista. No, eipä tuo siihenkään halunnut rauhottua, pyöri ja hääräsi vaan. Jossain vaiheessa taas torkati, kunnes taas kahden aikaan oli hereillä pitkään, sitten katsoin kelloa taas neljän aikaan kun hereillä oltiin. Ja kello soi kaikilla seitsemältä, koska meillä oli neuvola 9:30, ja sitä ennen piti saada aamutoimet tehtyä, jotta neiti nukkuu ensimmäiset päikkärit sitten matkalla neuvolaan... huoh.

Kyllä raastoi sydäntä kun piti herättää toinen niin sikeästä unesta, kun totta kai valvottu yö sitten olisi vaatinut pitkälle aamupäivään nukkumisen. Itkuksi meni, kun normaalisti neiti on heti aurinkoinen, vaikka jouduttaisiin herättämään. Nyt itki varmaan viisi minuuttia, ennen kuin avasi silmät. Sitten kyllä oli hymyileväinen. Mutta joo... yöllä meinasi kyllä hermo mennä ja toivo menikin.

Ja neuvolalääkärissäkin valvottu yö sitten näkyi, neiti ei yhtään tykännyt heijasteiden testaamisesta tai ylipäätään mistään lääkärin puuhista. Itkuksi meni taas, vaikka normaalisti on niin aurinkoinen. Joskin lääkärikin oli taas mikä oli... ja influenssarokotteenkin taas sai, niin sekin sitten itketti. No, neuvolasta kun lähdettiin, unta riitti taas pariksi tunniksi. Ja nyt on nukkunut kolmesta saakka, eli yli 1,5 tuntia. Saapi nähdä, miten ensi yö sitten menee. Luulisi nukkuvan, kun on sen verran univelkainen... ressukka. No, onneksi ei huomenna aamulla tarvitse laittaa kelloa soimaan.

Tänään annoin 40 milliä korviketta, ja hyvin maistui. Eka kertaa kokeilin, aiemmin oon aina vaan pumpannut, jos on tarvinnut olla poissa neidin luota pitempään. Nyt on tulossa pari niin pitkää poissaolojaksoa, etten pumppaamalla saa niitä hoidettua, joten tosi hyvä kun korvikekin maistui:)

Konttaamalla meillä nyt sitten tosiaan liikutaan. Aamulla neiti oli niin ylpeetä että, kun jätin neidin keittiöön, ja menin itse vessaan pesemään hampaita, ja hetken kuluttua neiti kurkkasi vessan oviaukosta että "Hei äiti mä tulin tänne ihan ite!!":D Huvittavaa:)

Meillä ei vieläkään näy hampaan hammasta... saa nähdä kuinka kauan neiti antaa niitä odottaa. Tosin ei mikään kiirekään kyllä toisaalta, en halua joutua purruksi kun imetän!:D

Jep... joskohan jotain saisi vielä aikaan ennen kuin neiti herää. Leivoin jo mustikkapiirakan, kun huomenna tulee taas kaveri kylään. Hankittiin uusi jääkaappipakastin, ja siinä on pakstin-osa pienempi kun edellisessä, eli pitää nyt käytellä mustikoita yms. pois, niin mahtuu muutakin taas. Täytyy ennen marja-aikaa hankkia arkkupakastin tonne varastoon...
 
Heh, valitin yhdestä teippivaipasta liberolle, kun siitä puuttu toinen teippi vallan, nii ne lähetti sieltä 29 teippivaippaa, 2 housuvaippaa, 2 kertakäyttövaipanvaihtoalustaa, pienen pullon öljyä ja anteeks pyytelyt :) Aika kattava korvaus siis. Oon aika monelle firmalle valittanu ja parhain on kyllä ehdottomasti ollu LU. Sieltä tuli tosi kattava paketti erilaisia keksejä. Oiskohan toinen tosi kattava paketti ollu torino vai myllyn paras kun kerran valitin yhestä palaneesta makaroonista :D
Joulun tienoilla ois ollu mahdollisuus pommittaa fazeria, mutta kun olin liian nopee ja heitin sen konvehtirasian pois kaadettuani suklaat kippoon. Geishoista puuttu se hampaissa tuntuva täyte kokonaan... Tosin oon fazeria muistanu jo niin monesti että siellä kun syöttävät mun osotetiedot niin varmaan ALARMia hälyyttää jo :D

Kävin pitkästä aikaa tossa mammatreffeillä ja oli kyllä kiva :)
Huomenna näenki yhen niistä neuvolassa...
 
Piti tulla jotain jupisemaan kun täällä on niin hiljasta... hirvee tappelu-viikonloppu takana, onneks tuli maanantai! Kurjaa kun toisilla miehet ei innostu touhuumaan muksujen kans, meillä se puoli on kunnossa mutta parisuhde kaipais tekohengitystä... tää neljän seinän sisällä jumittaminen ei varmaan auta asiaa kauheesti, kun on liikaa ittensä kanssa niin ehtii liikaa vaan murehtia ja masennella->oon niin suomalainenemoticon onneks on toi ihana poika, jotenki must tää ikä on niin mainio, noitten kans voi jo hassutella ja leikkiä ja ehkä elämä on jotenki helpompaa kun ymmärretään ja tunnetaan jo paremmin toisemme. Kuten tossa aikasemmin ennustelin niin varmaan alkaa toi eroahdistus tehdä tuloaan, olin aivan äimän käkenä kun poika istu tyytyväisenä sylissä melkeen tunnin ku eilen katottiin leffaa, aivan ennenkuulumatonta. Sylissä tykkää istua ku kävelen ja touhuilen mutta yleensä paikallaan ei malta sylkyssä istua...muuten, ku oon kattonu noita videopätkii muitten muksuista niin Liekki tuntuu aika vakavalta herralta, hymyilee paljon ja virnuilee velmusti mutta naurun saa aikaan vaan tarkoin suunnatuilla kutituksilla juuri oikeaan aikaanemoticon
huomenna pääsen onneks vähän mamma-kahvittelemaan, ehkä se vähän tasapainottaa taas tätä päänuppiaemoticon 
 
mohomaha Mä oon huomannu kans et kannattaa valittaa:D Itse valitin taannoin noista Gefilus D-vitamiinitipoista, ja sain postissa sitten kaks pakkausta niitä tippoja (noin 20 €/kpl!) ja kaikkia muita Gefilus-juttuja. Olin ihan tyytyväinen, ku tipat oli hyvät, vaan pullo oli ärsyttävä ja ärsyttävästä pullosta huolimatta olisin niitä tippoja ostanu kun ne neidille parhaiten sopi. Nyt käytän kyl jo halvempii tippoja, kun ei oo neidillä ollu enää mahavaivoja..

Skallo Joo se kotona kököttäminen ei kyllä yhtään paranna sitä parisuhdetta ainakaan, ku on vaan liikaa aikaa itellä ajatella. Ja sit kaataa kaiken sen miehen niskaan kun se sattuu kotiin tulemaan. Ite huomasin ihan saman viime kesänä. Kehitin ongelmia ihan kaikesta, ku asioita yksikseni märehdin ja päivät olin vaan kotona. Analysoin ihan kaikkea sillon jatkuvasti, parisuhdetta, vauvanhoitoa ja ihan kaikkea, ja sit paasasin miehelle ja tein asiat ihan kauheen vaikeiks. Ja ihan tyhjästä.

 Meillä menee huomattavasti mukavammin, kun mulla on tarpeeks tekemistä. Ei kerkee jokaista pikkuasiaa analysoimaan ja murehtimaan. Ei sillä, ettäkö nyt olis niin paljon murehdittavaakaan, vaikka meidänkin parisuhde on kyllä ollut tässä aikamoisen myllerryksen alla. Nyt eletään taas sellasta toiveikasta aikaa, jos niin voi sanoa. Reilu viikko sitten olisin sanonut, että en tedä päästäänkö enää kaikkien ongelmien yli. Tällä hetkellä suurin osa ongelmista johtuu miehestä ja sen ongelmista, ei musta (siis en ole minä vaan joka näin sanoo vaan mies itse).

Mutta joo, onneksi on nää pienet tutkimusmatkailijat. Mä uskon et me miehen kaa ollaan valmiita aika paljon tekemään, et saadaan tää perhe toimimaan ja pikkuneidille turvallinen ja ehkä koti mistä ponnistaa maailmalle. Ja se pikkusisko tai velikin sitten joku päivä:)
 
mohomaha, pitikö sun se vaippa lähettää sinne liberolle että uskoivat vian? Mietin vaan kun meillä on parissa eri paketissa ollu vaippoja joissa on kyllä ollu ne "tarrat" molemmilla puolilla niinkuin kuuluukin (tai siis tarkotan lähinnä niitä liuskoja mitkä vedetään siihen vaipan eteen, eihän ne kokonaan sitä tarraa ole), mutta niin, niissä ei ole ollu sitä itse tarraa, eli ei voinut käyttää koska ei pysynyt kiinni. Eihän mulla niitä enää ole, mut mietinkin että viittiskö vielä valittaa :D Se on kumminkin ärsyttävää kun tuo pikku-ukko kiemurtelee jo sen verran vaippaa vaihdettaessa ja sitten kun hiki valuen on saanu sen vaipan pistettyä niin joutuu toteamaan että paska vaippa, eikun alusta ja uus :D
 
 HUOM! Muistuttelen vaan niille joita vauvakino kiinnostaa, nyt tulevana torstaina 27.1 on Flamingossa näytös klo. 11. Me ollaan menossa, tuleeko muita??

Tohon parisuhdeasiaan pitää kommentoida.. Me riideltiin aika paljon ennen muksun syntymää..Oltiin aika itsekkäitä molemmat, näin jälkikäteen sen on huomannu..
Mut kaikki muuttu kun poika synty. Nyt ei olla riidelty kun pari kertaa, kaikki on niin ku loksahtanu paikalleen :) Vedetään niin sanotusti samasta köydestä, jopa samaan suuntaan :D Puhuttiin just et oikeesti nyt eletään elämämme parasta aikaa, kaikki on hyvin! 
Tai no kiloja jos vielä sais tiputettua (raskaudesta jäi 5 ja sitkeitä ovat, ennestäänkin kun ylipainoa oli) niin ois hyvä!

 
Terveiset muskarista!
Täällä on satanu paljon lunta, ei päästy muskariin vaunuilla. Mentiin autolla. Samalla käytiin kaupassa. Kaupassa onkin paljon katselemista Roosalle. Oon ruvennu pitämään siinä normaali kärryssä, ei mahdu enää niihin vauvakärryihin ( tai oon niin laiska että en jaksa niitä vöitä muutella)

Miun pitäs päästä välillä rentoutumaan, ilman miestä ja tyttöä... Tai ihan vaan olemaan yksin. Tässä kotona ollu siitä kun jäin mammalomille... Tai onhan niitä tilanteita ollu missä oon saanu olla yksin mutta ei ne kovin rentouttavia oo ollu. Miehellä on harrastus joka vie aikaa ja koiratkin liittyy siihen. Mies kun on metsällä nin mie oon kotona tytön kanssa... Kun sanon siitä niin sanoo että vie tyttö anopille. Ja siitä ei tuu kun puheita.... Ja juoruja.
Lauantaina mies tuli metsältä kun heräiltiin, ei keritty edes ruveta tytön kanssa puuron syöntiin kun lähti taas. Sano vaan mennessään että " meidän alueella susista jälkiä nähty, meen kattoo jäljet..." Tuli kotiin iltapäivällä.
Kyllä mie pärjään tytön kanssa mutta ois mukava touhuta välillä yksinkin. En taas oo jaksanu ommella, suunnitella kyllä mutta toteutus....

Mitenhän nälkäsenä tyttö herää unilta.... Puuron söi aamulla huonosti ja yleensä tähän aikaan ollaan ruoka jo syöty. Pitää laittaa valmiiksi niin ei oo kun lämmittää.

Lähenpä ruokaa tekemään
 
summerwine: eiköhän ne vaadi sen vaipan lähetettäväks. Mä yritin kesällä valittaa Tuttelista netin kautta ja vaikka siihen jo näpyttelin ne valmistus ja parasta ennen päivät niin silti sieltä tuli vastaus, että voidaksamme tutkia paremmin sinun on lähetettävä pakkaus meille. No enhän mä sitä lähettäny kun mun miehellä oli alkuun tapana tehdä reikä siihen purkin päälle ettei se lorottais niin pahasti aina pullon ohi :D Valitin ja mussutin sille tarpeeks ni se lopetti ne reiän teot, mutta että ärsytti! Vaikka kyllä ärsyttää sekin kun se useesti lorottaa aina pullon ohi jos on täys purkki :D
Niin ja ne vaatii vaippapaketistakin sen valmistuspvm.

Me käytiin tänään siellä hammaslääkärillä ja se itse sanoi, että ei se mitenkää ihan pakollista oo vauvoille olla sitä 500ppm fluoritahnaa, hyvin käy sekin missä on 1000ppm sillä tärkeintä on tahnan sipasun määrä. (2 vuotiaille sitten herneen kokonen pallo sitä tahnaa) (2vuotiaana meillä onkin seuraava käynti). Tarkistin sen siltä vielä uudelleen ja se jopa kehotti ennemmin ostamaan tota missä on 1000ppm (en maininnu, että meillä on jo tahna olemassa). Suositus nykyään kuitenkin on, että tahnaa aletaan käyttää 6kk iästä lähtien.
Vilkas se Nean suuhun ja sano, että kaikki ok. Enemmän paasas äidin ja isän hampaista :D
Ja saatiin sieltä hammasharja mukaan :))
 
Hassua miten noi ohjeistukset vaihtelee paikkakunnittain. Ja välillä kyllä ihan henkilönkin mukaan, yks sanoo toista ja toinen toista. No, oma harkinta ja terve maalaisjärki, eiköhän niillä selviä:D

Meidän neiti oppi tänään istumaan ihan ilman tukea:) Ja sitä harjottelikin sitten koko illan! Ihmettelen, kun sain kuitenkin yöunille jo ja suhteellisen helpostikin vielä. Tosin ei muistettu laskea pinnasängyn pohjaa alimmalle tasolleen, joten en oikein tiedä uskallanko itse mennä edes nukkumaan... toinen kun istumaan opittuaan samantien alkoi myös pyrkiä tukea vasten ylös. Odotan ehkä ensimmäiseen syöttöön ja nostan sitten meidän väliin... tai sitten menen patjalle neidin huoneeseen. Ja huomenna lasketaan sängyn pohja.

Ja tosta omasta ajasta ilman vauvaa... itse en sitä ainakaan niin kovasti kaipaa, etten ilmankin pärjäisi jos pitäisi. Mutta aina silloin tällöin on menoja, jotka on sen luontoisia, että ihan vauvankin takia mieluummin jätän touhuamaan isän kanssa kotiin. Vauvan kanssa liikun paljon eri paikoissa enkä pidä sitä mitenkään vaikeana saati esteenä menemiselle, ja meillä käy paljon kavereita kylässä ja muutenkin neidin kanssa mulla on aika vilkas sosiaalinen elämä (itse asiassa paljon vilkkaampi kuin ennen vauvaa!!). Mutta meillä on muun muassa tulossa kaveripariskunnan häät, joihin lasten ei toivota osallistuvan, joten ei kyllä jätetä häitä väliin vaan viedään neiti vanhemmilleni hoitoon.



 
Mä myönnän, että jos jonnekkin meen niin meen mielummin ilman vauvaa (siis kauppaan ym), ja nyt itseasiassa viime viikolla ekan kerran kävin mm. apteekissa ja pankissa niin että vauva oli mukana! Mutta varsinaista omaa aikaa en sinänsä kaipaa, miehen kanssa menisin ja tulisin kyllä enemmän jos olis joku hoitaja mutta yksinäni en halua enkä tunne tarvetta lähtee minnekkään.

Meilläkin osataan nykyään istua ilman tukia ja siitä sitten osataan lähteä konttaamaan. Vielä itse ei kylläkään istuma-asentoon olla menty.
Sängyn tasoa pitäis kans laskee alimpaan mahdolliseen, kun Nea kiipeilee aika paljonkin, mutta ei nyt vielä olla saatu aikaseks...

Oon jonkin aikaa tarjonnu jo käteensopivaa näkkileipän palasta Nealle ja siitä se tosi innoissaan. Hienosti osaa sitä järsiä ja imeä. Nyt yritin ettiä markkinoilta sellasta ruisleipää missä ois vähiten suolaa ja fazerin vilpuri-sarjasta löyty ruisleipä jossa 0,7% suolaa. Annoin kovettuneesta leivästä puolikkaan ja sai se siitä yli puolet syötyä kunnes leipä tipahti lattialle koiran armoille. Yllätyin kuinka hienosti sai siitä mupellettua eikä kertaakaan ees yskässy :) Jännä että meillä noi leivät ja kokkareiset puurot uppoo tosi hienosti, mutta kun yritän niitä 8kk ruokia tarjoilla niin ei uppoo muutenku Hipp-merkiltä. Pääosin teen kyllä ite ruoat tytölle, mutta välillä tarjoon sellasta mitä en ite tee, mm. lammas, kalkkuna, lohi kaupan soseista. Piltin ja bonan palaset on vielä mukamas liian isoja ja niiden syöminen menee vaan puklailuks. Onko muilla ongelmia ollu niiden kanssa? Meillä kun ei tiedä johtuuko nyt siitä ruokatorvi-ongelmasta vai eikö vaan suun motoriikka vielä ole valmis niin isoihin paloihin..
 
Mä kans jotenki ihan tykkään liikkuu pojan kans, käyn ainaki sen kaks-kolme kertaa viikossa Liekin kans kaupoilla, kahvittelemas, syömäs yms. Koitan nyt nauttia siitä kun poika vielä nukkuu/istuu kiltisti pällistelemässä vaunuissa jos meen kahville tai syömään. Ei sitäkään kauaa kestä ;)

Just viime yönä puhuttiin miehen kans siitä et pitäis päästä kahestaan jonnekki parisuhdetta hellimään, ollaan vaan kummatki aika epävarmoja vielä antamaan Liekkiä hoitoon. Jos omat vanhemmat asuis lähellä niin niille varmasti oisin jo antanu useempaan kertaan yökylään tms. Mulla on välillä viikonloppusin koulua(vaikka on välillä miehen kans kitkaa kun se joutuu oleen vauva-vahtina työviikon päätteeks) ja se on ollu itelle ihana henkireikä ja miehellekkin tärkeetä että saa olla ihan itte vastuussa ja touhuta pojan kanssa ihan omalla tyylillään(ilman et oon koko ajan neuvomassaemoticon ). Itelle on tärkeetä olla välillä pois ja kokea ihanaa ikävää pojan luokse... Mutta joskus on hirvee ikävä sitä et sais vaan olla ihan hetkiä yksin kotona, sit taas toisaalta kestän olla ilman niitä kun aattelen et kohta toi jo menee jonnekki hoitoon ja sit istun yksin kotona vääntämässä gradua ja ikävöin sitä et sain vaan olla vauvan kanssaemoticon
 
Joo meillä siis tosiaan eilen opittiin menemään ite siihen istumisasentoon ja pysymään siinä ja menemään siitä pois:) Tosi hassun näköstä jotenki ku tollanen vauva tönöttää lattialla istumassa:D Vauva ja vauva, huomenna 8 kk!!

Ja must on kans ihana olla poissa kotoa ja nimenomaan tulla sitte takasin, kun näkee pikkusen ja kun sen naamalle leviää sellanen virne ku äiti taas tuli kotiin:) Eilen viimeksi kun kävin töissä piipahtamassa iltasella. Ja musta on tosi tärkeetä myös, että isä saa (joskus omasta mielestään joutuu) olemaan vauvan kanssa myös kahden. Kodin ulkopuolelle hoitoon laittaminen on aina kyllä ison mietinnän alla, ja tähän mennessä neiti onkin varsinaisesti ollu vaan kerran hoidossa, kummitädin luona ehkä viitisen tuntia. Kerran veljeni hoiti neitiä täällä meidän kotona kuutisen tuntia, kun oltiin häissä. Siinäpä ne sitten onkin ne hoitokerrat. Mutta ensi kuussa on yksi pitempi hoitokerta tulossa sitten.

Vanhempani asuvat noin 500 metrin päässä meistä, joten joskus tulee vietyä neidin vaunut heidän kuistilleen, kun neiti on päikkäreillä, ja lähdettyä sitten itse metsään koirien kanssa. Varsinkin syksyllä kävin mustikassa sillä lailla, kun äitini oli lomalla. Joskus neiti sillä aikaa herää ja äitini on sitten siellä vaunuista hakemassa, mutta joskus nukkuu tietämättä edes olleensa siellä mummolassa "hoidossa":D

Mutta jeps... tänään oli taas mammakavereiden kanssa kahvittelut, neiti jaksoi hienosti olla hereillä 3,5 tuntia. Liikkumisen myötä kun on maailma avartunut kummasti, niin jaksaa pitempään kerrallaan valvoa päivisinkin. Nyt varsinkin, kun menee istumaan, niin vitsit kun on kivaa tutkailla tavaroita istualteen:D Ja usein on selvitty kaksilla päikkäreillä, niin kuin tänäänkin.
 
Mä taas kaipaan sitä aikaa kun mies oli töissä! Ja kun tuosta lomautuksesta ei vielä tietoakaan ole että milloin loppuu..Mutta huomaa kyllä että kun on 24/7 toisen kanssa niin kyllä rupeaa väkisinkin ärsyttämään, ihan pikkuasiatkin! Toivotaan että tää tästä helpottuis sitten kun palaa takaisin töihin. Se on kyllä jännä kun kotona nököttää päivät pitkät niin saa riidan aikaseks ihan mistä vaan :D huh, onneks parin kuukauden päästä rupean tekemään viikonloppuja töissä, niin pääsee ees välillä pois kotoa. Tällähetkellä kun mä oon mammaloman aikana ollu kotoa pois max 2 tuntia kerrallaan.



Meillä ei menny ollenkaan alas kaupan olikohan kanariisi sose. Muut on menny mukisematta. Tänään annettiin ensimmäisen kerran kalaa ja tykkäs ihan hirmusti! Pienellä varauksella sitä kumminkin annoin, koska minähän oon itte kalalle allerginen, tosin mulle se allergia tuli vasta ylä-asteen aikoihin että penskana olin syöny kumminkin.



 
Takaisin
Top