Heissan ja hyvää alkavaa viikonloppua!
Palailenpa minäkin tänne taas, muutto onnellisesti takana ja eka viikko uudessa kodissa vietetty
ja on kuulkaa niin hieno koti meillä että!!!! Mies on ollut tän viikon talvilomalla ja ollaan saatu laitettua kaikki kamat paikoilleen. Remppamiehiä täällä on vielä juoksennellut laittamassa viimeisiä juttuja kuntoon, kun niille tuli vähän kiire.. Mutta nyt saadaan sitten asettua oikein kunnolla ja nauttia.
Ehdittiin tuossa ti-ke viettää Lastenklinikallakin Onnin kanssa... Pojalle tuli ihan yhtäkkiä ma-iltana aivan karsee flunssa ja valvottiin koko yö kun pikkunen vaan huusi ja huusi kurkku suorana, mies ensin 23-02 ja sit vahdinvaihto ->minä 02-07. Aikaisin aamulla Onnin hengitys muuttui tosi raskaaksi, poika hengitti apulihaksilla ja oli ihan veto veks. Kympiks mentiin Pikkujättiin, jossa Onnille annettiin 2 kertaa spiralla avaavaa lääkettä, mutta ei auttanut ollenkaan ja poika kiidätettiin Lastenklinikalle. Päivystyksessä vierähti 5 tuntia jossa seurailtiin pojan tilaa, annettiin lisähappea koska happisaturaatio oli niin kamalan huono. Ensin ei lisähappikaan meinannut riittää, mutta lääkkeen kanssa saatiin saturaatio nousemaan 92:een. Oltiin osastolla yks yö, saatiin saturaatio nousemaan 98-100%, keuhkojen äänet saatiin myös suht normaaleiks ja toissapäivänä päästiin kotiin.
Nyt kaikki on ok, Onni on taas ihana oma, aurinkoinen itsensä, vaikkakin on vielä aika tukkoinen ja hengitys vähän rohisee. Haettiin babyhaler ja ventoline jota annetaan tää viikkon joka 4. tunti ja ens viikko vielä aamuin illoin.
Just katselin tuolta Kelan sivuilta että mulle oli annettu päätös kotihoidontuesta ajalle 15.3.-23.4. Tein hakemuksen netissä ja lähetin liitteet perässä... no, ne ei ole kai tulleet perille koska siellä mun sivuilla luki, että ovat lähettäneet mulle pyynnön laittaa palkkatiedot ym. että saavat laittaa sen hoitolisänkin... PRKL... olis pitänyt sittenkin viedä paperit ihan itse. Sitä silloin arvoin, että uskallanko ne laittaa postissa vai en... olis pitänyt vaan luottaa omaan intuitioon ja vied paprut henk.koht. paikalle.
Mitäs vielä... tänään kävin varaamassa itselleni taas ajan sokerirasitukseen... 21.2. on aika. Ja ne inhottavat supistukset on nyt sitten alkaneet, ei kiva! Hirveesti ei tarvii kävellä ulkona kun tuntuu jo inhottavalle. Mutta tää oli ihan odotettavissakin.
Meille th sanoi neuvolassa, että nyt kun on hampaita tullut niin hammasharjan voi ottaa esille. Kuulemma homma on just muuttunut (?), aiemmin kun hampiata alettiin harjata vasta kun poskihampaat on tulleet... No, me koitettiin ja voi että Onni tykkäs! Oli suu ammollaan ja tykkäs kun harjattiin puhjenneita hampaita. Kai se tekee hyvää kun ikenet kutiaa kuitenkin kokoajan. Eli meillä ainakin harjoitellaan tuota harjausta nyt aamuinilloin, ts. totutellaan hammasharjaan.
Siinäpä tuoreimmat kuulumiset täältä, nyt syömään!