vauvat 2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpas täällä ollut harvinaisen paljon keskustelua viikonlopun aikana. Hyvä niin, jos tää vaikka olis elpymässä taas :)
Emilia kyseli rouviutumisesta ja kyllähän minä olen rouva ollut nyt reilun viikon. Ihanat häät oli ja Niklas oli todella kiltisti vaikka yleensä vierastaa kauheasti!
D-vitamiineista sen verran, että me unohdettiin se aika usein kunnes mies laittoi muistutuksen puhelimeensa joka päivälle klo 10 ja nyt sen jo muistaa melkein joka päivä ilman muistutustakin niihin aikoihin :) No okei, siltikin ehkä 1-2 kertaa parin viikon aikana se jostain syystä unohtuu...
 
Paljon onnea uudelle rouvalle Madie!

D-vitamiineista, mie annan aina maitotipan kanssa ennen aamumaitoa teelusikalla...Tällöin ne tulee annettua aina joka päivä eikä unohdu...Ja siis säilytän pöydällä, maidon lämmittämiseen tarkoitetun astian vieressä...Jekovit käytössä...

Äsken taas kirjoituskenttä venyi mut onneks tänne näkyy normisti...
 
Paljon onnea Madie :) Meillä tuli tänään vuosi täyteen naimisiin menosta. Ei taideta paljoa juhlia kun ulkona on melkein 30 astetta pakkasta ja ei saa ketään hoitamaan pikkuneitiä. Isukki aikoo pitää nyt viimeisen isyyslomaviikon :) Töissä on vähän hiljaisempaa nii sai nyt jäädä hetkeksi hermolomalle. Vaikkakaan kotona ei paljoa saa levätä vauvan takia :D

D-vitamiinit annamme aamuisin, joko mies antaa ensimmäisellä syönnillä kuuden aikaan tai sitte itse annan yhdeksän aikaan jos ei oo mies kerennyt (vauva on vielä aika kärttyinen jos ei pullo tule tarpeeksi nopeasti)

Eilen nukkui ensimmäistä kertaa pitkään aikaan kolmen tunnin päiväunet :) kolmesta kuuteen ja iltasellaki alkoi ihan hyvin nukkuun yhdeksän jälkeen yöunille. Heräsi vasta kuuden aikaan ja nukahti ennen ku sai pullon syötyä loppuun. emoticon  Ainiin ja nyt on löytäny varpaansa. Niitä on kiva näperrellä. Ihan vielä ei ylety suuhun asti.
 
Meidän vauva täyttää tänään puoli vuotta! emoticon

Viime päivinä ei ole ehtinyt kauheasti käydä täällä lukemassa tekstejä. Kovien pakkasten vuoksi tyttöä ei voi laittaa parvekkeelle päiväunille ja sisällä päiväunet ovat olleet max vartin pituisia..

Hyvin Emilia on silti pysynyt rytmissä, päiväunien määrä on noussut kolmesta neljään. Tosin unimäärä jää silti päivällä murto-osaan siitä, mitä hän tavallisesti nukkuu.
 
Kiitos onnitteluista! :)
Tänään meilläkin puolivuotias napero täällä! Vähän on kipeä poika ja eilen oli kuumetta päälle 38, mutta aika pirteä silti. kaveri nukahti eilen illalla jo kahdeksalta ekan kerran elämässään, mutta se laitetaan kuumeen piikkiin.
 
Asia ei nyt varsinaisesti tänne kuulu, mutta: Te joilla on työsuhde voimassa, niin kannattaa ottaa selvää kuulutteko edelleen työterveyshuollonpiiriin. Itellä meinaan kävi niin, et menin yksityiselle lääkärille (onneks samaan puljuun mis työterveys), niin vastaanoton jälkeen kyselin laskua niin lääkäri totes, että ei tää sulle mitään maksa, työnantaja maksaa.
Olisin meinaan menny vähän aikasemmin sinne lääkäriin jos olisin tollasen tienny.
Ja on kuulemma aika yleinen käytäntö. Voimassa siis vanhempainrahakaudella, ei enää hoitovapaalla.
 
Meillä kans saa käyttää työterveyttä äippäloman aikana. Sekin hyöty tosiaan loppuu kun siirrytään hoitovapaalle... Oonki tuota etua käyttäny jo parin kerran hyväksi. Aina tuollon mietin työnantajaa lämmöllä:)
 
Meidän tyttö jäi tänään ensimmäistä kertaa  hoitoon, kun kävimme miehen kanssa ravintolassa syömässä. Kiltisti jäi mummun syliin katselemaan, kun lähdimme ovesta ulos. Hetken aikaa oli kuulemma jaksanut leikkiä ja sitten meni päiväunille. Nukkui vielä, kun tulimme kotiin, eli mummulla oli helppo hoitokeikka :-D

Ei siinä reissussa mennyt kuin reilu tunti, mutta mukavaa oli silti päästä ihan kahdestaan miehen kanssa pois kotoa. Ensi kuussa onkin vähän pidempi kahdenkeskeinen hetki tiedossa, kun menemme miehen talviloman kunniaksi kylpylään muutamaksi tunniksi lillumaan altaaseen.
 
Toissailtana oltiin miehen kans yhessä konsertissa ja syömässä.  Poika oli illan miehen siskon perheen luona. Niillä oli menny tosi hyvin, poika oli nukahtanu sielläkin itsestään sänkyyn. Me sit mentiin sinne kans yöks eli yön touhut mä hoidin itse. On kyllä ihanaa et kaikki meni hyvin ja ottavat mielellään pojan yökylään millon vaan. Heillä on kaks pientä poikaa, joita meidän poitsu seuraa innoissaan, ei ainkaan aika käy pitkäksi. Ja varmasti kaikki hoitohommat hoituu hyvällä rutiinilla. Eiku suunnittelemaan mitä kivaa sitä vois tehdä et sais syyn viedä pojan sinne hoitoon:)

Tänään otettiin syöttötuoli käyttöön. Poika istuu siinä tosi hyvin ja viihtyy loistavasti.

Tänään siirrettiin pojan sänky myös omaan huoneeseen. Tuolla se tyytyväisenä nukkuu, nukahti ihan samalla tavalla kuin meidänkin huoneessa. Meitä vaan jännittää tää tilanne jonkin verran. Varmaan menee pari yötä opetellessa kuulemaan itkujen ja ähinöiden tarkoitukset seinän takaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin eikä sänkyä tartte lähtee raahaamaan takas... Oon tosi innoissani tästä. Ja parin viikon sisällä ajattelin lopettaa yösyötöt. Mut yksi asia nyt kerrallaan.

Jopas meillä on tänään ja viikonlopun aikana tapahtunu:)
 
Mä täällä jatkan tätä yksinpuhelua...

Yö meni tosi hyvin. Kävin neljän aikaan antamassa pojalle pari kertaa tuttia ja seuraavan kerran poika ilmoitti olemassaolostaan puol 7. Sillon annoin maidon ja poika nukahti syliin. Sit nukuttiin meidän sängyssä vieretysten puol kasiin. Oli kyllä tosi mahtava juttu!! Toivottavasti vaan ei ollu mikään ainutkertainen juttu, vaan yöt alkais nyt oikeesti tasottumaan.
 
Hyvä hyvä Dessa ! Täälläkin alkais mammalle huonot yöt riittämään, nyt alkaa olla tosi väsynyt olo ja kauhulla odotn töihinpaluuta :( . Olihan meillä varmaan viikon verran parempia öitä, sitten alkoikin tämä hampaiden tulo...
 
Meillä menee edelleen aika huonosti nää yöt. Päivät Hugo on niin tyytyväinen, että vaikea uskoa, että olis jotain kipuja. Oli tuossa yksi yö, että heräsi vain 2h välein, muuten viikko mennyt max 1,5h putkeen unilla. Oon kokeillu antaa supon illalla, ei vaikutusta. Ei varmasti ole nälkä eikä jano pojalla, eilenkin söi tosi paljon illalla ja joi vettä päälle. Silti heräsi 01, 02.30, 03.00, 04.30, 05.30, 06.20 jne.. aamulla Hugo on mitä tyytyväisin tapaus, juttelee ja leikkii itekseen omassa sängyssään tai mun vieressä. Ei tässä mitään muuten kun ei ole muita lapsia eikä tarvii herätä, mutta on vähän turhauttavaa nukkua lähelle 11 joka aamu kun en viitsi väsyneenäkään nousta kun ei ole pakko.  
 
Meillä oli myös pari viikkoa (vähän vajaa, ehkä 10 päivää?) niin, että tyttö heräsi yöllä 1-1,5h välein. Joka kerta halusi tissiä, muuten ei rauhoittunut. Päivisin ihan tyytyväinen ja iloinen. :) Nyt on sitten pari yötä mennyt jo vähän paremmin, eli on nukuttu 2-3 tunnin pätkiä. Ehkä toi heräily on joku tähän ikään liittyvä juttu tms.? Hampaita on toki tullut tässä lisää, ja tyttö vihdoin jaksaa nostaa itsensä suorille käsille vatsalla ollessa, joten ehkä nekin on vaikuttaneet. Yritin ajatella, kun tuntui tosi rankalta, että tämä on ohimenevä vaihe, kyllä ne yöt vielä helpottuu. Ja kummasti auttaa jaksamiseen heti, kun pätkät pitenee 2 tuntiin! Tsemppiä kaikille pitkin yötä heräileville!!
 
Meillä taas on toisinpäin. Yöllä kyllä nukutaan, mut päivisin on jo kolmena päivänä ollu et huudetaan/karjutaan emoticon  En tiedä yhtään mikä pikkuneitiä vaivaa. Joskus kahden kolmen aikaan päivällä tai iltasella alkaa huutoitku joka ei meinaa loppua mitenkään. Vasta sitte ku nukahtaa syliin nii sitte on hetken hiljaista.
 
Jotenkin lohduttavaa, että muillakin on edelleen tosi huonoja öitä, vaikka en todellakaan niitä toivo... Meillä on nyt pari yötä ollut oikeastaan ongelmana vain se, ettei tutti pysy suussa. Tai ainakin se tutin takaisin laittaminen on ratkaissut levottoman kitinä-ongelman :) . Kahteen asti sai neiti nukkua omassa sängyssään, sitten otin viereen kun en jaksanut koko ajan rampata sitä tuttia laittamassa... Syömisessä tuli yöllä 6 tunnin tauko, tai sit en vaan muista imettäneeni. Tyytyi hyvin siihen tuttiin. Luulisi vaan, että olisi päivällä itsekin väsynyt kun ei ole nukkunut kunnolla, mutta jostain tuo neiti sitä energiaa vaan itseensä kerää :D

Aiemmin oli puhetta täällä siitä, että kun oppivat uusia asioita, niin tulee aina sellainen levottomampi kausi... Meillä mennään niin vauhdilla eteenpäin, että sellainen kausi taitaa koko ajan olla päällä... ja sitten tietty nuo hampaat...
 
Pitää toivoa, että olis tosiaan vain jokin vaihe menossa. Nukuttaminen meillä on ihan naurettavan helppoa nykyään! Siitä olen kyllä iloinen. Kun aiemmin imetin illalla tosi tiheään ja olin siis Hugossa kiinni illat, niin nykyään (kiitos tutin syömisen oppimisen) riittää kun laittaa Hugon sänkyynsä ja tutin suuhun ja ehkä jonkun lelun vielä käteen. Hugo jää sinne ihan tyytyväisenä pyörimään itsekseen. Ei tosiaan halua enää nukahtaa syliin. Joskus hölmönä kantelin ja ihmettelin et mikä on ja kun laskin sängylle niin toinen olikin heti tyytyväinen. Päiväunille nukahtaa samalla lailla. Joskus pitää käydä laittamassa tuttia takaisin suuhun mutta muuten ei ongelmaa. Viime yö oli ihan kauhea. Jatkuvaa kitinää ja heräilyä. Hugolla on nyt yskä, joka vaan pahensi tilannetta. 
 
Meilläkin oli viime yö tosi vaikea. Tyttö heräsi taas tunnin välein ja pyöri muutenkin tosi levottomasti läpi yön.
Voi kun meilläkin kävisi nukuttaminen helposti! Tyttö suostuu ottamaan tutin vain vaunuissa ollessa, sisällä siitä tulee vaan huutoa jos tuttia tarjoaa. Nukuttaminen siis yhä tissillä/kantaen.
 
Meillä on tällä viikolla menty ilman yöpulloo jo neljänä yönä! Taitaa siis pullosta vierottaminen käydä itsestään, ainakin nyt tilanne näyttäis siltä. Viime viikon jatkuva öinen huutaminenkin on loppunut, tosin siihen tais auttaa se, että käytin pojan taas vyöhyketerapiassa. Mä jotenkin uskon ja näen sen hyvän vaikutuksen joka kerta, sen takia sinne tulee poikaa aika herkästikin vietyä. Nyt on käsittelyn jälkeen pojan suoli alkanu selkeesti puhdistumaan; ulosteen seassa on suolen seinämistä irronnutta mönjää.. Kiva:) Mut hyvä siis että puhdistuu. Toivotaan vaan että huudot olis toistaiseksi historiaa ja terapia auttaa taas pidemmäksi aikaa kun vielä ens viikolla käydään toinen kerta putkeen käsittelyssä.

Ruokaa poika alko oikein ahmimaan tän viikon keskiviikkona (kuitenkin jo ennen terapointia). Äskenki vetäs pari desiä puuroo ja heti perään pari desiä maitoo -sit ukko olikin jo melkein untenmailla. Huomasin myös pari päivää sitten et yläikeneen oikeeseen kulmaan oli ilmestyny pieni valkoinen nysty, joka tosin on vielä ihon alla. Mulle kuulema oli tullu ekana yläkulmahampaat, olin ollu oikeen kunnon vamppyyri emoticon

Omaan huoneeseen pojan siirtäminen yöks on tehny tosi hyvää. Ite vaan on silti tosi väsyny, vaikka saakin nyt nukkua aiempaa paremmin. Onkohan tää sitä vaihetta kun mikään unimäärä ei riittäis...
 
Meillä menee nykyään aika moni yö syömättä. Tyttö saa iltapuuron 19.30 jälkeen ja seuraavan kerran hän syö 4.00 - 5.00 aikoihin aamulla. Välillä on tietty öitä, jolloin pitää välillä tissitellä, mutta toiveet on korkealla, että tyttö lopettaisi yösyömiset itse ilman unikoulua.

Mekin ostettiin Eemin mainitsemia sormihammasharjoja. Homma hoituu niillä paljon paremmin kuin tavallisella hammasharjalla. Sen lisäksi tyttö saa aamuin illoin tutustua itsekseen tavalliseen hammasharjaan. Sitä hän sitten pureksii ja heiluttelee innoissaan ilmassa :-D

Meillä taitaa pahin vierastamisen kausi olla menossa ohi. Oltiin eilen mummulassa kylässä, ja vauva oli ihan tyytyväisenä kummitädin ja mummun sylissä. Lattialla kun tuli itku ja piti päästä syliin, rauhoittui hän kummitätinsä syliin, kun ennen on pitänyt päästä minun syliini. Hieno homma, nyt voi tytön jättää entistä paremmalla mielin hoitoon. Mutta kuten isänsä eilen illalla totesi, on se myös vähän haikeaa, koska tuollaisista asioista huomaa, kuinka tyttö itsenäistyy..
 
Meilläkin menee samallalailla, eli Niklas saa iltapuuron 19.30 jälkeen ja yleensä herää 4-5 aikoihin syömään :) Oon niin onnellinen näistä öiden paranemisista. Kyllä se viimeinenkin syöttö varmaan itestään jossain vaiheessa jää pois. Itse en vielä ainakaan jaksa alkaa yrittää saada sitä pois, kun vasta niin vähän aikaa on nukuttu näin vähällä syömisellä sen 4-6 syöttökerran tilalla. Olkoot nyt tämä yksi, kaksi syöttöä jonkun aikaa, jos tarve vaatii :)
Aika hiljaista on taas täällä ollut ja itsekään en oo juurikaan ehtinyt kirjoitella. Vois nyt yrittää parantaa tapansa, kun foorumikin on kokenut kaksi uudistusta parempaan, tämän kirjoituskentän ja tuon ketjujen automaattisen siirtymisen ensimmäiseksi viestin tullessa. Kun vaan saatais vanhaa porukkaa tänne taas enemmän juttelemaan :)
Valitettavasti aika monilla on kai ollut kirjautumisongelmia ainakin.
 
Takaisin
Top