vauvat 2

Sme

Puuhakas puhuja
eli jatketaan juttua tänne sitten niin löytää paremmin...emoticon
T. laiska minä...
 
meillä on opeteltu juomaan taikamukista vettä...

kiitos J.J pulloista...sieltä kun löytyi aventin pullo + se kierreosa...niin ostin siihen irrallisena kahvan ja venttiilin niin ollaan päästy harjoittelemaan  veden juomista...sit kun se handlaantuu niin annan juoda itse maidonkin siitä...

ostin ne täältä...
http://www.pikkupiia.fi/tuote/119/240/avent-taikanokat-6m
http://www.pikkupiia.fi/tuote/56/238/avent-kahvat-tuttipulloon

Yösyötöille on herännyt viimeeksi joulukuun 20 päivä...nyt  herää maidolle tossa 6-7 ja sit tuurilla nukutaan viel 1-2 h...ja sit aamupuurolle...ja nukkumaan menee siis n. klo 20...
Yöllä kyl joutuu antamaan tutin takaisin suuhun pariin otteeseen...
Ikää nyt siis 5 1/2 kk...

Kiinteitä syö noin purkin päivässä yhteensä...aamupuuron seassa päärynä- tai omenasosetta, sit kasvis tai lihaa sisältävä sose 1/2 prk ja 1/2 prk makeaa sosetta...Paitsi kun maistetaan uutta makua niin eka päivä 2 tl ja seuraavana vasta enemmän jollei oo tullut oireita...
 
Mulla on kakkahuoliahdistus.. Hulda on kakannut kaksi päivää neljästi päivässä (tänään kahdesti tähän mennessä) ja mukana on limaa.. emoticon Mä googlasin asiaa (mikä yleensä on virhe: kaikki maholliset viat löytyy) ja voi olla normaalia tai sit ei.. jee.. soitin neuvolaan, ei pitäis olla vakavaa, seurataan. Muuten ollut eilenkin hyvällä tuulella. Tänään ei niinkään.. eli normaalia sekin?!

Onko muilla ollut tällasta?
 
Mirde, mulla on kanssa vähintään kerran viikossa kakkahuoli ahdistus..... Aina se näyttää vähän kummalliselta ja mä teen sen saman virheen ja googlaan!emoticon

Mutta oon ottanut periaatteeksi, että niin kauan kun neiti on tyytyväinen, ilonen ja nukkuu ja syö normaalisti, en saa panikoida......

ps. meillä tuli tänään myös vesi-lima kakka.......


Ja Sme, ole hyvä, hyvä että tuli käyttöön :)
 
Neiti kakkasi sunnuntaina 10kertaa, maanantaina 7kertaa ja tänään 5kertaa.. Sunnuntaina yks kakka oli aika iso, muut semmoisia vauhdikkaita pieruja enimmäkseen. Aika moni on nyt sanonu ku sanoin et aloitin kukkakaaliperunalla et kukkakaalia kannattais kokeilla vasta ihan viimeisenä ku se laittaa mahan tuolleen sekaisin.. Toivottavasti tuo masu nyt vähän rauhottuisi ettei tarvi tiputukseen lähtä :( Ei oo onneksi puklaillut ollenkaan. Väsynyt tuntuu olevan. Ei kiinnosta leikkiä lelukaaren alla vaan nukahtaa tai pyörii ympyrää selällään.
 
Huh: ihanaa J.J että meitä on muitakin.. ihanaa ei tietty oo se, että ollaan samassa huoliahdingossa, mutta kohtalotoveruus lohduttaa. Jälleen. :) Koetetaan olla ahdistumatta hengiltä ja uskoa, että tää kuuluu kuvaan. Eiks juu? :)
 
Ihana Mirde: Kakkahuoliahdistus emoticon .

Siis toi sana, ei tietenkään huoli ole naurettava.

Mä en millään taho keritä tänne. Tähän kuuluis sellanen kieltä päräyttävä hymiö. (pirun huono valikoima täs uudes).
 
Kyllä se kummasti auttaa että muillakin samoja ajatuksia :)

En uskalla ajatellakkaan mitä mulle käy kun neiti rupeaa syömään kiinteitä ja kakka muuttuu taas ihan toisenlaiseksi!
 
jep ja sitten sitä kakkaa ei enää kuulu kun kiinteet on aloitettu... Nytkään Niklas ei ole kakannut kolmeen päivään, mutta ilmeisesti se on normaalia. En vaan tiedä milloin pitää huolestua. Viikon jälkeen?
 
Mulle sanottiin neuvolassa et on normaalia jos lapsi on viikon kakkaamatta. Jos kestää ton viikon, ni sit voi antaa vatsaapehmentäviä ruokatuotteita tai ihan laksatiivia.

Meillä on nyt kakka muuttunu vihreeks kiinteiden alottelun myötä. En jaksa vielä huolestua, varmasti suolistolla kestää ennenku tottuu uusiin juttuihin.
 
Hmmmh meidän pojalla kakkaa tulee ihan hurjasti monta kertaa päivässä nyt kun syö kunnolla jo kiinteitä.. Yleensä jo kesken syönnin alkaa ähinä :D Kokeile Madie antaa luumua! Minäkin annan sitä n.3 tl joka sosesyötöllä, muuten on kakka ihan kivikovaa.
 
Me annetaan aina lounaalla vähän luumua "jälkkäriks". Ei oo ollu kakkahuoliahdistusta (tosiaan heh, toi sana!!!).
 
Joo kyllä mä luumua annan, mutta ehkä tää lapsi on vaan laiskempi kakkaaja :D

annatteko luumua myös hedelmäsoseen päälle?
 
Madie, mä oon antanu vaan ton "lounaan" päälle, eli kerran päivässä. Kai se riippuu paljon just lapsesta, kuin usein kakkaa. Ollaanhan me aikuisetkin osa läpipaskoja ja osa käy sen kerran viikossa.
 
Kakkahuoliahdistus on hellittänyt. Palattu normiin rytmiin kahdesti päivässä. Ainakin nyt kolme päivää menty niin. Kai se sit oikeesti vaihtelee, kovastikin.. Mut onneksi sain purkaa ahistustani täällä. :D
 
Meillä saattaa poika olla viikonkin kakkaamatta ja sit yhtäkkiä kun vaihdat vaippaa sitä tuleekin sit monen päivän eestä...miten nuin pieneen poikaan mahtuu niin paljon kakkaa?kakkapötkylä pituudeltaan melkein puolet pojan pituudesta, tai anakin siltä vaikuttaa...emoticon
 
Ei ole vielä ahdistusta, mutta vihreää on aina välillä ja ehkä vähän löysäksi mennyt Hugolla viime päivinä kun on peruna-korvikemössöä aloiteltu. Joka vaipassa on jotain, välillä enemmän välillä vähemmän. Varmaan normaalia.
 
Ei ole vielä ahdistusta, mutta vihreää on aina välillä ja ehkä vähän löysäksi mennyt Hugolla viime päivinä kun on peruna-korvikemössöä aloiteltu. Joka vaipassa on jotain, välillä enemmän välillä vähemmän. Varmaan normaalia.
 
Pakko hehkuttaa viime yöstä!!! Poika söi vaan 2 kertaa ja tuttia en joutunu käydä laittaa kertaakaan. Siis vaan kaks herätystä yön aikana. Aivan uskomatonta!!!! Näin on ollu viimeks aivan alussa, siis sillon ku poika oli alle kuukauden ikäinen. Saas nähdä oliko sattumaa, vai olisko mahdollista et tää vielä jatkuis...

Mietityttää vaan et mahtaako olla mun syömisissä jotain (sen ruisleivän lisäks), mikä on saanu pojan yöt levottomiks. Vai johtuuko vaan siitä, et on alotettu kiinteet. Tai sit hurjasta kehityksestä... Mystistä tääki.
 
Me kotiuduttiin äsken vauvajumpasta emoticon

Kyllä huomaa, ettei tarvii tyttöä kauheasti kotona enää kanniskella, kun äidillä meinas kunto loppua kesken, kun suurin osa jumppa-ajasta vauva oli sylissä.. Mukavaa kuitenkin oli, ja nyt ihan rättipoikkiväsynyt tyttö nukkuu päiväunia parvekkeella :)
 
Takaisin
Top