vauvat 2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi apua, oon ihan pihalla tän foorumin kanssa! 
Nään nyt ekaa kertaa tämän uuden foorumin...olen kyllä kuullut tuolla facebookissa, että on uusi...

Mulla oli tuossa alkuvuodesta synttärit ja sain iskältä oman läppärin lahjaksi, niin voin olla taas mukana. Ennen piti aina lähteä nettikahvilaan.
Viimeks olen ollut aktiivisena ennen poitsun syntymää heinäkuussa emoticon
Paljon on siis jäänyt juttua välistä... emoticon

Jokos Suomessa on ihanat kevätilmat? Aurinko paistaa jne?
Meillä täällä Thaimaassa on tosi kylmää. Alle 20 astetta ja tuulee, ja kun nämä talot on vähän erilaiset, kuin suomessa, niin voin kertoa, että oon ihan jäässä. Onneks poika pysyy lämpimänä, kun touhuaa koko ajan tossa lattialla. Ei kyllä oo ku parit pitkälahkeiset housut olemassa, heh, ja laattalattia on ihan jääkylmä. Mutta en valita! Parempi tämä, kun se yli +30 ja aurinko helottaa, ja tuntuu vielä kuumemmalta.
Itse asiassa vuosi sitten tähän aikaan oli yhtä helvettiä. Lämpötila oli varmaan 40 ja oli vielä se maha... hyi hyi hyi, kun vain ajatteleekin...

No mutta tämä tässä tälläkertaa.

P.s. on muuten monta uutta nimimerkkiä täälläkin sitten heinäkuun ..?

:)
 
Aamu81, todella ihana kuulla sinustakin jotain pitkästä aikaa. :)
Mä siis olen se entinen esikoinen, nykyään Heini90.

Tää foorumi on kyllä muuttunut todella paljon ja uudistuksen myötä on paljo porukkaa hävinny ja keskustelut muutenkin hiljentyneet. :( Mut suunnilleen joka päivä tulee joku kirjotus. Vauvatkin tietty oman kiireensä tekee mammoille. ;)
Mites teidän poika? Minkäslaisissa  mitoissa? Mitä osaa jo? Hirvee utelu. :P

Tällä hetkellä Keski-Suomessa siis -20astetta pakkasta, aurinko kyllä paistaa et luulempa  et päivästä tulee todella lämmin ja plussalle mennään. Eli todella ihanat kevätilmat on täällä.
Varmasti siellä tuntuu tollanen ilma kylmältä jos on tottunu hirveisiin helteisiin.

Täällä on monta uutta keskustelijaa ja se on todella hyvä. :) Toivottavasti sinäkin pysyt nyt keskusteluissa mukana.
 
Heini,mites uudet tuulet kuuluuko vavarintamalla mitään?

Täällä ykä olot..hyh.
Tossa alissa lokakuisista 11 ihmetteli kun ei oo kuulunu niin sanoin vaan että sulla meni ajat sitten kesken ja niin myös Paukkellakin.

Mä täs nyt meen taas pötkölleen kun nää karseet olot vaivaa emoticon
 
ginessa, kiitti kun muistat ja kyselet. :)
No nyt on aika tasan kuukausi siitä kun vuoto alko. Touhuiltu  on tässä välissä 1-2krt viikossa joten ei todellakaan paljoa. Ei oo yrittämällä yritetty. Kuukautisia ei näy, ei kuulu. Toissapäivänä tein testin, nega. Mut ei sillon vielä ollu edes kuukautta keskenmenosta joten taidan suosiolla odotella ensi viikon maanantaihin kun testaan uudestaan. Tai jos menkat alkaa niin toivon ettei kierto oo menny ihan plörinäks.. Tai no mikä kierto, eihän mulla kerenny edes kuukautiset alkaa synnytyksen jälkeen et en tiiä todellakaan miten sekasin tää un kroppa on nyt.
Vauvakuume  on todella kova täällä, myös miehellä vaikka se ei sitä ääneen kerro!

Tsemppiä sulle ja hyvä kun kerroit siellä muistamattomille, en oo siellä monesti käyny keskenmenon  jälkeen.. Toivottavasti sun ykäolo ei kestä enää pitkään. :) Mut hyvän asian puolesta.
 
Hihi, jep mä sitten käyn vaikka uudestaan raskaaksi /raskaana osiossa vilkuilemassa että mitä sun testaukset näyttelevät ;)
Noh mutta onhan se ihan kiva että edes 1-2 krt viikossa:)

Mullahan yks ystävä tuli viimevuonna raskaaks heti keskenmenon jälkeen :)

Kovasti tsempitän täällä !!!

Joo aika hurjaa nyt on tullu jo listat 2012..mut ei viel odottajia.:)

Nyt vähän suklaata nassuun..josko ei etois sitten?Kaikkee pitää koklata :)
 

Oijoijoi, reimastuin eilen hirveästi, kun huomasin, että odottajat 2012 on tullut. Ehkä tuonne tammikuuhun tai jos ei sinne niin helmikuuhun tai maaliskuuhun. Tahtoo tahtoo! Jos tärppäis tästä kierrosta, niin laskettu aika olis tammikuun ekalla viikolla. Ihan perhosia vatsassa emoticon   Tosin yks huono puoli sen ilmestymisessä on, sillä meinaan aina mennä lukemaan elokuu 2011 juttuja, kun automaattisesti valitsen sen toisiksi ylimmän.

Tsempit Ginessalle, että olot helpottaa! Ei varmaan mitään helpointa yrittää huolehtia Unnasta, jos koko ajan purjottaa. Heinille myös plussatuulia hirmuisesti! Mielenkiinnolla odotan, koska sulla on vauvauutisia :)

Kiva myös, että Aamukin on täällä taas pitkästä aikaa vieraillut. Olis kiva, jos vanha porukka palailis. Monesti oon katsellut, miten ylivoimaisesti eniten viestejä on kirjoitettu täällä elokuisissa. Siis oon verrannut vaan eri kuukausiin enkä esim. kuumeilijoihin.

 
Heini90 kirjoitti:
Aamu81, todella ihana kuulla sinustakin jotain pitkästä aikaa. :)
Mä siis olen se entinen esikoinen, nykyään Heini90.
...
Mites teidän poika? Minkäslaisissa  mitoissa? Mitä osaa jo? Hirvee utelu. :P


Niin täällähän ei oo sitä neuvolajärjestelmää, eli mittaan pojan itse sairaalassa, samalla kun käydään ottaan rokotukset, eli noin 2-3kk välein.
Viimeksi ollaan käyty 8.3. ja silloin pätykällä oli mittaa 67cm ja painoa 8,7 kg.
Meijän poika on kyllä yks maailman iloisimmista ja tyytyväisimmistä pojista mitä oon ikinä nähny emoticon Eli helppo tapaus.
Tällä hetkellä konttailee hitaasti, mutta varmasti, mutta ryömimällä pääsee nopeampaa, joten ryömii enemmän. Myös nousee kaikkea mahdollista vasten, eli kun lattialla on, ei voi päästää silmistään, tai kaatuu päälleen lattialle, kiinn. ei aina muisteta pitää. Pari kertaa on jo pää kolahtanut  meidän kovaan laattalattiaan emoticon
Mä pidän häntä aika paljon tollasessa kävelytuolissa myös. Sillä kulkee pitkin kämppää ihan tyytyväisenä. Ja minä pääsen tekemään esim ruokaa, käymään suihkussa tms.

Ei paljon "puhu" niinkuin tä-tä tai ba-ba vai mitä nitä nyt onkaan, kunhan ölisee, kiljuu ja päristelee. Muutenkin varmasti alkaa puhumaan paljon myöhemmin kuin normaalisti, kun tässä perheessä puhutaan kolmea kieltä! (suomi,englanti,thai)

Mitähän se muuta..? :D Kaikki lehdet ja paperit maistuis erityisesti. Montaa kertaa saanut paperipalloja kaivaa suusta. emoticon
 
Täällä ollaan mahataudin kourissa, me kaikki kolme. Oltiin tossa pari yötä reissussa ja siellä sairastu poika. Me miehen kanssaeilen. Poijalla ja mulla on oikeestaan tauti jo ohi, liehellä oli pahin. Meille eimitään ihmeellistä nyt kuulu, ruokailu tökkii ton mahataudin takia kovasti. On tää kuitenki jotenki ihanaa aikaa kun näkee toisen kehittyvän koko ajan ja iloitsevan uusista asioista. Äitissä roikkuminen vaan on jo turhan in...
 

Oh, mekin oltiin vatsataudissa koko perhe tuossa reilu viikko sitten! Ei ollu kyllä kiva, onneksi pojalla oli vähän lievempänä ja mies tuli vähän myöhemmin kuin minä. En ois muuten poikaa jaksanu hoitaa taudin pahimmassa vaiheessa. Kuumetta oli vielä melkein 39...

Meitin poika nousi pystyyn tasan 7 kk iässä ja täällä se vilistää konttaamalla, mutta mielii kävelemään. Sitä pitäis taluttaa koko ajan käsistä, kun siten on kivempaa! Kesäksi on nyt kengät hakusessa, koska kyllä se siihen mennessä kävelee varmasti!

Mulla vaan paino laskee, ei kiva. Pitäis varmaan syödä enemmän ja koko ajan. Oon nyt vatsataudin jälkeen ollut makealakossa, sitä meni tosi paljon. Ehkä pähkinät ja juustot auttaa!

 
Voi vitsit, ikäviä nuo mahataudit :( Kauhulla odotan meidän perheen ensimmäistä...
Sadutar, tiedän juu tuon kävelyttämisen, kun sitä on meillä jouduttu tehdä jo yli 2 kuukautta ja alkaa jo välillä tökkiä ;) Sais oppia itse kävelemään. Onneksi vihdoin oppi jotain normaalia (siis normaalimmassa järjestyksessä) eli ryömimään ja nyt pääsee siis itse eteenpäin niin vähän helpottaa. Siltikin haluais kävellä vielä aika paljon. Me ollaan jo ensikengät ostettu, sillä hyvähän ne on olla vaikka ei osaiskaan kävellä itse.
Ihana tämä uudistus, että näkyy nuo sivunumerot jo tuossa pääsivulla! Pelasti mun päivän :)
 
Meilläkin Eemi aikoinaan lähti tosi aikasin kävelemään talutettaessa ja puita pitkin. Mut ilman tukea käveli sit kuitenkin vasta vuoden ja kk:n iässä. Et ei ihan varmasti voi sanoa et kävelee ilman tukea tosi aikasin vaikka tuen kanssa jo meneekin.

Voi vatsatauti. Se on kamalin tauti mitä tiedän. Ja aatelkaas ku sitä oli silloin alkuraskauden monta viikkoa pläh ja yök. Meilläkin oli mun äiti eilen vatsataudissa. Sitä tuntuu olevan paljon liikkeellä.

Voi ku ei vaan tulis tänne. Mä olen ihan tarpeeks muutenkin sairas. Mä en jaksais. Vaikka sitä tautia ei taho jaksaa vaikka olis kui terve vaan.
 
Meidän tyttö nukkui eilen vain yhdet päiväunet. Lopputulos: vauva yöunille 19.30 ja erittäin virkeänä hereille 03.00. Nukahti uudelleen kuuden aikoihin saatuaan aamupuuroa, ja kun ite olisin viel halunnut nukkua kasin jälkeen, niin oli silti pakko nousta, kun toinen oli taas ihan menossa :-D

Saapa nähdä, miten mielenkiintoinen päivä tänään on, toivottavasti jaksaa valvoa vähän pidempään, että nukkuis huomenna aamulla hitusen kauemmin..

Muoks. Sanoin eilen äidilleni ihan leikilläni, että pitäiskö alkaa perhepäivähoitajaksi (tytön isovanhemmat tuntuvat olevan hirmuisesti päiväkotiin laittamista vastaan), niin siitähän meidän äiti innostui ja kehui idean maasta taivaaseen. Ehkä musta ei kuitenkaan olis perhepäivähoitajaksi, vaikka niin saisin hoitaakin oman lapseni kotona emoticon
 
Tweety, katsoin itse ihan samaa. Mun mielestä paljon kivamman näköinen kuin vuoden 2010 pakkaus.

Tosin täytyy sanoa, että viime vuoden pakkauksessa oli parempaa se, että pipo+toppahaalari ja lapaset+sukat oli samaa sarjaa, tän vuoden pakkauksessahan ko. yhdistelmät ovat tavallaan eri sarjaa..
 

Joo, ihmeellistä muutenkin että ne sukat on vaihdettu, kun niin monet tykkäsi niistä tosi paljon.

Vaipat näyttää paljon paremmilta kanssa, on varmasti ainakin laadukkaat kun ovat myllymuksuilta.

Tuossa haalarissa on sama juttu kun viime vuotisessa, mä en tykkää tuosta miten nuo hihat ja lahkeet kääntyy vuori ulospäin. Minusta rumannäköinen 'lyhennettynä', tulee tuollaiset ihme pallot.

 
En ihmeemmin tykännyt tuosta uudesta äitiyspakkauksesta. Ainakin kuvien perusteella melko tylsän ja värittömän näköinen.. Vai olisiko se niin että automaattisesti pidän enemmän 2010 pakkauksesta kun sen vaatteita ja tavaroita käytin pojallani, on siksi jotenkin rakkaampi :D Hienoa kyllä että Suomessa on tämmöinen systeemi, ainakin meille äp:sta oli iso apu!

Hohhoijjaa pojalle pukkaa neljättä hammasta, kuolan määrä on taas ihan mahdoton ja yöt ovat hankalampia. Levottomuutta öihin tuo myös liikkumisen lisääntyminen, muksu vetää itsensä ihme mutkille sängyssään ja ähisee niin ettei äiti oikein saa nukuttua. Nyt ollaan melkein pari viikkoa herätty 6-7 välillä aamulla.. Ja tuo eroahdistus!! Huuto tulee jos lähden hetkeksi pois ja huudetaan myös kun tulen takaisin. Juuri kun alettiin miehen kanssa suunnitella, että olisi mukava saada vähän parisuhdeaikaa lähiaikoina. Ainakin tuolla http://www.vau.fi/Meilla-on-lapsi/Vauvan-ensimmainen-vuosi/7-kuukautta/ sanotaan, että pitäisi välttää turhia poissaoloja lapsen luota kun eroahdistus on pahimmillaan, menisi nopeammin ohi. Miten teillä muilla, onko eroahdistusta ja kuinka pahana?? Tulipas valitettua taas :D Mutta vaikka välillä on haastavampia aikoja, en vaihtaisi äitiyttä mihinkään pois..
 
Meilläkin on eroahdistusta. Tosin en osaa kauhean hyvin arvioida, kuinka voimakasta se on, kun tyttö on niin vähän vieraiden hoidossa (tähän mennessä hän on ollut kahdesti jonkun muun kuin minun tai isänsä hoidossa). Niillä parilla kerralla hoitajan kanssa jääminen on onnistunut ihan ok, mutta kun olemme palanneet kotiin, on huuto alkanut välittömästi. Viime kerralla tyttö oli sylissäni ainakin tunnin putkeen palattuamme kotiin :-D

Meidän vauva on muutenkin aika paljon minun perääni. Viikonloppuna meillä oli kummatkin isovanhemmat kylässä, ja tyttö päätti, ettei kenenkään muun kuin äidin syli kelpaa. Huuto tuli heti, kun joku edes ojensi kätensä ottaakseen vauvan syliin. Aika suloista emoticon En vain ihan ymmärrä, että jos vauva ilmoittaa selkeästi, ettei halua vieraiden syliin, niin miksi joka ikisen vieraan pitää vähintään kymmeneen kertaan tulla kajoamaan vauvaan ja ottamaan syliin, kun lopputulos on vaan kauhea huuto?
 
Sepä se kun minäkään en tiedä kuinka kävisi jos jättäisin pojan jollekin muulle hoitoon. Kun huutoon riittää jo se että käyn toisessa huoneessa tai lasken pojan lattialle ja pysyn lähietäisyydellä.. :( Tulee ihan paha mieli itsellekin kun oma lapsi itkee niin lohduttomasti ja luulee jäävänsä yksin.. Vaikka kyse olisi niinkin pienestä hetkestä kuin äidin vessassa käymisestä..
 
Meillä oli eroahdistus pahimmillaan 5-6 kk iässä. Saattoi tutussakin hoitopaikassa itkeä tunnin putkeen, kunnes nukahti lohduttomasti nyyhkien... Nyt voi jo onneksi jättää hoitoon, jonkun aikaa konttaa ympäri kämppää äitiä etsien, mutta yleensä tyytyy sitten mummun kanssa leikkimään ihan ilman itkuja :). Kotona jos poistun toiseen huoneeseen, niin ramppaa perässä ja keksii kyllä matkalla jotain puuhaa jos mua ei ihan heti löydy.

Kylässä tulee kyllä sellaisia hetkiä, että alkaa vieraassa sylissä kitistä ja rimpuilla, jos ei heti ymmärretä, että haluaa äitin syliin <3.
 
Meillä Eetulla on eroahdistusta lähinnä iltaisin, kun isännän kans ollaan saunassa..poika huutelee aikansa perään, mutta jää sit leikkimään avainnipulla tms. Sit kun tullaan saunasta (15 minsan päästä viimeistään) alkaa itkeä syyttävästi "pirulaiset kun jätitte yksin.." Lauantaisin, kun Eetu pääsee mukaan saunaan, se ei sit enää itke yksin jäädessään kun me ukon kans mennään ottaa kunnon löylyt..
Mummolaan saa jättää ilman itkujakin, siellä kun on aina joku lirkuttelemassa "huoh".. :D
 
Takaisin
Top