vauvat 2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Flunssasta luulin et selvittiin jo, mutta pah! Tänään pojan nenä alko vuotaa oikein kunnolla. Taitaa huominen vauvauinti jäädä väliin:(

Ruokaa poika edelleenkään ei oikein syö, menee korkeintaan pari lusikallista. Maito on onneks taas alkanu uppoomaan ihan hyvin. Ja yöt on tasaantunu eli olo on varmasti pahimmasta jo helpottanu. Nykyisin poika syö öisin 1-2 kertaa, mikä on kyllä aivan huippua!!! Ja useimmiten ton lisäks pitää tuttia antaa pari kertaa, tietysti.

Ens yönä mies hoitaa pojan ekaa kertaa, jee!! Mä teen pedin ittelleni toiseen huoneeseen ja laitan korvatulpat korviin. Saas nähdä kuinka usein mies tulee jotain kuitenkin kysymään:) Parempi tietysti kysyy kun että valvoo koko yön ihan vaan tietämättömyyttään. Saas nähdä miten nuha sekoittaa yötä ja joutuuko poikaa niistämään yöllä. Mä kun oon tähän asti hoitanu miellä niistämisen. Se onkin muuten nykyään jo tosi haastavaa kun pojalla alkaa olla väistelyvoimaa ihan kivasti...
 
Mites teillä Dessa meni se reissu muksun kanssa? Nautihan nyt vapaayöstä :)

Ihan mahdoton tuo pirpana.. Pitää varmaan rakennella jätti-iso pinnis pojalle että sopii pyörimään, viime yönä oltiin taas vaikka miten päin jumissa sängyssä ja huudeltiin äitiä apuun :D

Jesh ensi viikolla päästään tekemään tarjous yhdestä omakotitalosta. Melko nopeasti etenee tämä asia, alkuviikosta käytiin katsomassa sitä ja nyt on jo takaajien nimet paperissa. Hyvältä näyttää ;)

Edelleenkin ihmettelen: Mihin aika katoaa??? Tuntuu että muksu on taas vähälle aikaa kasvanut ihan mielettömästi. Nyyh minun pieni on jo 6kk.. Niisk.. Kohta minulla ei ole enää vauvaa :(
 
Otatteko Emilia yhdessä lainan miehes kanssa vai miehes yksinään?
Oliko siisti se talo mitä kävitte kattoo? Onko se missä päin Iisalmee myynnissä, itse kun asun viereisessä kunnassa niin suunnilleen tiedän ne alueet. Ja oonhan itekin Iisalmessa asunu.
Toivottavasti talokaupat syntyy.
 
Esikoinen, Joo ihan yhteistä lainaa otetaan, tottakai. En nyt uskalla tässä ihan oman identiteetisuojan takia kertoa tarkemmin, mutta 10 km:n sisällä kaupungista on se talo. Ja tosi siisti oli, ei tarvii remppaakaan tehdä :) Siinä talossa mitä käytiin ensin keskustassa katsomassa olisi ollut hurjasti tekemistä..
 
Esikoinen, ei hätiä mitiä :) En vaan halua että joku tuttu tunnistaa ja tulee juttelemaan että "sähän kirjoittelet emilia-nickillä vaussa ja haukut miehes ja anoppis ja tilität teidän surkeasta seksielämästä" :DD

Kenelle Embbu  tuo vedenjuonti-juttu oli tarkoitettu? Ainakin minä liputan veden puolesta siinä mielessä, että on hyvä huuhtoa suu ruuan jälkeen. Helpompi ottaa vettä pulloon kuin alkaa lämmittelemään maitoa joka usein menee hukkaan.
 
Emilia kysy jossain et miten meidän loma meni, vastaan tänne...

Loma meni tosi hyvin!! Poika nukku yöt äärettömän hyvin, päivällä miten sattu, mut mitäs sitten. Kiukkua ei ollu koko reissun aikana liki ollenkaan, mikäli ei lasketa reilun 6 suuntaansa lentomatkoja, jotak oli AIVAN KAUHEET. Ei vaan viihtyny koneessa, ei sit mitenkään. Eikä nukkunu. Ja tullessa tuli sit vielä kaiken lisäks kipeeks.

Eli reissataan jatkossakin aivan varmasti, mutta ei lähdetä vielä näin pienen kanssa noin kauas. Huutookin jaksaa koneessa jonkin aikaa, mut 6h on jo liikaa:)

Mut mikä oli kaikkein tärkeintä, ni mä itse sain lomaa! Mies oli koko ajan (kuin myös tietysti minä, mutta että ei pakoillu pojan kans olemista kun oli pirtee) vauvan kanssa eikä meidän kertaakaan tarvinnu kinata / sanailla tms. siitä kumpi hoitaa millonkin poikaa. Ai että se oli mukavaa!! Eikä haitannu vaikka kelit ei ollu koko ajan hyvä, itse loma oli se pääasia.

Poika on muuten alkanu osoittamaan hellyyttä viime aikoina jo tosi ihanasti. Halailee ja pussailee jatkuvasti ja viihtyy muutenki sylissä ihan vaan leikkien. IHANAA!
 
Kuinka hyvin te muut saatte pestyä vauvan hampaat?

Meidän vauva tykkää viedä hammasharjan itse suuhun, mutta sitten harjaosa onkin olemattomien takahampaiden kohdalla. Jos siirrän harjan etuhampaiden kohdalla, että saisin harjattua niitä, vauva työntää harjan ulos suustaan. Jos avitan hampaiden pesua sormella, jolla pidän kielen pois edestä, saan kyllä pestyä hampaat, mutta sitten huutokin on sen mukaista..
 
Tosta veden juottamisesta oli täällä puhe. Meillä oli hammashoitajalla käynti tällä viikolla ja hoitaja sanoi että vesi on janojuoma, ruoan kanssa kuitenkin pitäisi juottaa maitoa, opettaa lapsi juomaan maitoa ruoan kanssa ettei sitten isompana kieltäydy maidon juonnista.
Eli vettä täytyisi antaa vain silloin kun on jano.. Mut jokainen tyylillään. Jättäisin myös itse veden pois jos pulauttelua olisi paljon, saattaisi myös johtua siitä. Eli meillä juodaan nykyään maitoa ruoalla kun ennen juotiin vettä.
 
Ahaa, enpäs olekaan ajatellut veden ja maidon juomista tuolta kantilta, hölmö minä.. Ihan järkeen käypää kyllä! Meillä vaan on se robleema että muksu ei oikein tahdo juoda soseita syödessä, parit imut ottaa ja sylkee loput pois. Sama siis onko vettä vai maitoa, nesteitä menee vasta myöhemmin syönnin jälkeen ilman ongelmia ja vesikin uppoaa hyvin kun on kunnolla jano.

Heini90 on siis ex-esikoinen.. Hassua, minä jotenkin ajattelin että olisit ollut paljon vanhempi :D Neuvolantätiltä meinasi mennä pasmat sekaisin kun viime käynnillä hän kyseli minkäs ikäinen olinkaan ja vastasin että täytän keväällä 20. "minä kun pidin sinua vanhempana kun olet niin aikuisen oloinen ja näköinen, tai siis ohan se kaksikymmentävuotiaskin aikuinen.." Jooba joo. Se hyvä puoli paljon ikäistään vanhemmalta näyttämisessä oli että pääsin hyvin alaikäisenä baareihin, nyt tässä ei ole enää mitään hyvää :D Onnea Heini vielä tähänkin ketjuun plussasta!! :)

Meillä on nyt se talo-asia edennyt niin että ensi viikolla tehdään kaupat. Jes! emoticon Näillä näkymin muuttamaan päästään maaliskuun puolivälissä, hirveää kiirusta kuitenkaan ei ole kun tämä vuokrakämppä on pidettävä kuitenkin sen kuun loppuun. Ai että minä odotan sitä rauhaa ja hiljaisuutta kun kukaan ei ole jyskyttämässä kantapäitä lattiaan yöllä eikä koirat räksytä alakerrassa! Ja naapurin alkkistätiä ja näitä rappusia kolmanteen kerrokseen ei myöskään tule ikävä.. ;)

Hieno juttu Dessa että loma meni hyvin!! Siis lentoa lukuunottamatta :)

Ihanaa lumista päivää kaikille! emoticon
 
En minäkään ollut ajatellu tuota veden juomista ennen tuolta kantilta.. Mut se hammashoitaja sanoikin että ihan sama juoku ½ litraa vai kaksi hörppyä kunhan se on maitoa.. Ihan vaan sen takia että tottuu juomaan maitoa ruoalla. 
Emilia joo olen ex-esikoinen.. Vaihdoin nimimerkkiä kun esikoinen on tullu jo ja toinen masussa niin ei se oikein ois  sopinu enää tähän tilanteeseen.. Ja totta, olen 21v. Monet ovat sanoneet että puheideni perusteella vaikutan paljon vanhemmalta  mutta ulkonäöltä nuoremmalta. :) Olen niin lyhyt niin sekin tekee  ja sit kasvot on tosi nuoren näköiset. Eikä se mua  koskaan oo haitannu.. Varsinkaan kun baareissa en tykkää käydä niin senkään puolesta ei koskaan ole haitannut. Ja kiitos.
Hui teillähän eteni taloasiat vauhdilla.. Teittekö tarjousta useammasta  kuin yhdestä talosta tai kävittekö edes kattomassa?  Saako sen verran udellaa että onko paljon neliöitä teidän talossa ja montako huonetta? ;) Ei ole pakko vastata. Ja paljonko noin jouduitte talosta maksamaan?
Uteliaisuuteni heräsi taas!
 
Heini: Hih, en minäkään ole enää kovin innokas baarissa kävijä, varmaan juuri siksi että alaikäisenä tuli rymyttyä ihan tarpeeksi :D Silloin siinä oli vielä jotain jännää. Viimeksi kapakassa taisin käydä silloin syksyllä ennenkuin aloin odottamaan Onnia, ellei lasketa niitä kertoja jolloin olen ollut kuskina. Nekin on yhden käden sormilla laskettavissa..

Melko pienihän se talo on, noin 90 neliötä, mutta suunnitelmissa on laajentaa kesällä tai tehdä talossa olevasta halkoliiterin tapaisesta (vähän vaikeasti selitettävä juttu) huone pojalle. Muuten ei tarvitse rempata oikeastaan mitään! Kaksiohan se on, iso keittiö vie neliöitä mm. olkkarista. Puulämmitys on kova sana nykyisillä sähkön hinnoilla, se vaikutti tosi paljon meidän päätökseen ja tontti on meidän mittapuulla iso. Autotalli on myös plussaa, säästetään siinäkin ettei tarvitse maksaa osuutta jenkkitallin vuokrasta. Ehkä toimittiin jonkun mielestä vähän hätäisesti, käytiin katsomassa vain paria taloa ennen tätä eikä muista edes tehty tarjousta :D Tuumittiin ukon kanssa että ihan heti ei toista yhtä hyväkuntoista ja -hintaista taloa tule vastaan. Hinnasta ei sen tarkemmin, mutta alle sadantonnin ei tästä selvitty. Jos olisin kroisos, olisin halunnut vähän isomman talon, mutta paljon tämän suurempaa lainaa ei voida ottaa kun minulla alkaa se koulukin ensi syksynä. Lainaerät olisi muuten ihan tähtitieteelliset.

Tämmöstä. Minä ainakin olen ihan täpinöissäni!! Pääsee kesällä laittelemaan kasvimaata yms yms yms.. Ja jos pojalle laittaisi vaikka ihan oman porkkanapenkin niin voitaisiin hoidella sitä yhdessä :)
 
Dessa: laitpitteko jotain ainetta piene korviin, ettei koske lentomatkalla? Olen kuullut, että sellaista on ja kiinnostaisi...
 
Mä en oo kuullu mistää korviin laitettavasta aineesta. Harmi. Oltais varmasti laitettu, mikäli olisin tienny.

Poika kilju korviaan aina koneen laskeutuessa,  ei muullon. Kannattaa kuulemma puhdistuttaa korvat vaikusta (mikäli korva näyttää vähänki likaiselta) ni sillon ei pitäis sattua. Meillä sit tehtiin puhdistus vasta kotiin tultua kun piti käydä kuumeen takia lääkärissä... Korvissa ei siis ollu tulehdusta, ainoostaan kauheesti vaikkua.

Ja tietty tutti / juomista / muuta nieleskeltävää nousun ja laskun ajaks suuhun.
 
Tänään oltiin mehiläisessä maitoaltistuksessa tällä kertaa altistettiin apteekin almiron peptid maidolle, ei tullu oireita siellä mutta kotona itkuisuutta ja pulauttelee kokoajan:/ Toivottavasti  nopeasti saataisiin neo cate maitoa (pitäisi sopia kaikille) mehiläises vaan tuntuu niin hitaasti hoituvan asiat, ens viikon pe vasta lääkäri ehtii soittaa ni varaa meille ajan ja kirjottaa kelaan ettei toi maito sovi meille et saadaan korvattavuus neo cateen. huh huh 2kk oon taistellu että saadaan sitä niin toivottavasti ei tuu enää mutkia matkaan. 

Mutta se siitä.. Luka se vaan ryömiskentelee ja äiti juoksee perässä :D mitä se sitten onkaan ku opitaan kävelemään, sit ollaan helisemässä :D 
 
Veljen pojan maitoallergian toteamisen kanssa meni kans tosi kauan (noin puol vuotta!!!) ja kesti myös se, että saivat vihdoin oikeanlaisen maitojauheen käyttöön. Lääkärit ei ottanu niitä tosissaan, vaikka kävivät yksityisellä...
 
Oon ollu koko tän viikon kipeenä, eilen olin jo niin kipee etten jaksanu enää ite hoitaa poikaa. (Alkuviikosta anoppi oli aina muutaman tunnin päivästä apuna ja mies tuli kotiin neljän aikaan ni pärjättiin.) Samoin tänään poika lähti mun vanhemmille hoitoon eli makaan taas yksin kotona. Olipa ihanaa kun eilen kaikki oli menny tooosi hyvin hoidossa. Yöllä sit saikin olla pojalla sylinä, varmasti vaikutti se, etten edes sit illalla jaksanu pitää poikaa sylissä. Onneks kuume laski yöks särkylääkkeen voimalla ni jaksoin pojan yölliset kenkkuilut.

Illalla kun poika tuli kotiin, ei se huomannu ollenkaan meitä, siis vanhempiaan. Telkusta kun tuli lätkää, se istu ukin sylissä ja kyttäs sitä. Ja sen lisäks tietysti meidän koiraa. EI MEITÄ. Olihan muuten jännä toikin juttu.

Mä oon aina miettiny et miks se menee aina sillei, että naisen/vaimon vanhemmat hoitaa lapsia aina enemmän (siis sen lisäks että nainen äitinä luottaa tietysti omiin vanhempiin enemmän...). Eilen mä sit tajusin, että on varmasti niin, et lapsen äidillä ja äidinäidillä on tapoja, eleitä, ääni, jne niin lähellä toisiaan ni lapsen on paljon turvallisempi olo tutuntuntuisen hoitajan kanssa. Mun vanhemmat ei oo kunnolla nähny poikaa pariin viikkoon ja silti kaikki suju loistavasti. Anoppia vaikka poika näki nyt joka päivä, kaipasi poika silti äitiään hoidon aikana. Jännä juttu! Tästä voikin sit päätellä, että mä en sit oo se paras mummo mun pojan lapselle, vaan sen vaimon äiti, nyyh!! Taidamme siis aloittaa tyttövauvan tekemisen:)

Mut tähän sairastamiseen menee käpy ihan just!! En muista millon olisin ollu näin kipee ja näin pitkään. No, tänään on jo parempi olo kun jaksaa tänne kirjottaa... Töissä kun kävin ni en ollu ikinä kipee. Täytyy varmaan kulkee enemmän tuolla tautien keskellä ni saa paremman vastustuskyvyn.

Johan tuli taas tarinaa ja ajatuksia...
 
Tajusin just, että tänään poika täyttää puol vuotta! Jo on aika menny vauhdilla sen ekan 3kk jälkeen. Ja päivärytmien ja muun ohjelman myöden tulee varmasti menemään yhä nopeemmin. Onneks kohta tulee kevät ja kesä niin pääsee paremmin ulkoilemaan.
 
Dessa, meillä ainakin anoppi on se, jonka hoitoon luotan enemmän kun omaan äitiini! Tosin välimatka on todella paljon enemmän omaan äitiini, mutta saattais muutenkin olla näin. Mun äiti on kuitenkin hyljännyt meidät kun olin 14 (pikkusisko 9v.) niin ehkä en siksikään niin ilolla antaisi hoitovastuuta hänelle vaikka väleissä nykyään ollaankin.
Okei, ehkä tää meidän tilanne on vähän erityislaatuinen, mutta ei se kuitenkaan aina ole se äidin äiti, johon luotetaan enemmän :)

Ja onnea puolivuotiaalle! :)
 
Takaisin
Top