Ehtiikö joku nukkumaan päikkäreitä? Itse olen kyllä tosi huono niitä nukkumaan, mutta nyt on parina päivänä väsyttänyt sen verran, että on ollut suunnitelmissa. Ja sellaisiksi on jäänyt. Pikkumies kyllä nukkuu taas niitä 2 h unipätkiä päivisin, mutta itse en ehdi siinä ajassa lepäämään, kun pitää syödä, vähän hoitaa kotia, pysyä kartalla maailman menosta, ulkoiluttaa koiraa jne. Yhdet pikkumiehen unet menevät vaunulenkillä, aamu-unien aikaan syön aamiaista ja sitten iltapäiväunien aikaan pitääkin jo valmistautua esikoisen ja miehen kotiintuloon.
Niin ja tuli tässä sitten askarreltua myös ristiäiskutsuja ja esikoisen synttärikutsuja. Sitten pitäisi vielä saada aikaiseksi selvittää mihin pitää laittaa hakemus päivähoitopaikan vaihtamisesta ja samalla voisi hakea paikkaa tälle juniorillekin. Ristiäiskakku pitäisi tilata jostain ja olisi kiva, että se pappikin jo pian soittelisi, kun sen "varauksesta" on kuitenkin jo aikaa. Meidän tuurilla on käynyt joku moka eikä asiaa olekaan merkitty sinne kalentereihin. Esikoisen kaverisynttäreiden kanssa kun oli niin, että oli varannut paikan jo viime elokuussa, tieten, etten tähän jalkoihin halua liutaa tenavia synttäreitä juhlimaan, mutta järjestäjä olikin sitten vaihtanut kalenteria, eikä jostain syystä ollut merkannut varausta sinne uuteen. Tämä selvisi, kun otin yhteyttä maksun suorittamiseksi. Saatiin sitten onneksi järjestettyä toinen aika, mutta meni kuitenkin suunnitelmat uusiksi.
Ja kaikki pitäisi sitten hoitaa joko tuo vesseli sylissä tai sen nukkumisaikoina. Meilläkin tyyppi haluaa aina nukahtaa syliin ja herää kyllä varmasti, jos liian nopeasti siirtää omaan sänkyynsä. Ainoa paikka, mihin nukahtaa itsestään ja huutamatta, on vaunujen kantokoppa. Jo kypärämyssyn päähän laittaminen rauhoittaa ja selvä vaikutus näkyy kun ulkoiluhaalarin pistää kiinni. Taju on pois viimeistään kun kantokoppa siirretään vaunuihin.