Vauvantuoksuista arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lottie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mies paljasti juuri tässä yhtenä päivänä käyvänsä joka yö ennen nukkumaan menoa tarkistamassa, että meidän 9,5-vuotias esikoinen hengittää. Oli jotenkin todella liikuttava avautuminen tuolta jörrikältä, kun hän pohti sitä, kuinka kahden lapsen isänä huolikin on kaksinkertainen; nyt on kaksi joiden hengitys pitää käydä tarkistamassa...

Itsekin kyllä tarkistan vauvan hengityksen monta kertaa vuorokaudessa. Varsinkin nyt kun ollaan päästy vaunuilemaan ja toinen nukkuu kärryissään niin rauhallisesti, niin pakko on aina välillä pysähtyä tunnustelemaan, kohoileeko pieni rintakehä varmasti.

Mä kans tarkistelen aika usein et hengittääkö vauva. Kaikkien kohdalla ollu sama. Tosin kattelen välillä tota meijän 5-veetäkin et hengittääkö se.
Tää on vanhemmuutta vaan, et pitää tarkistella :)
Samoin täällä podetaan huonoa omaa tuntuo et isommat jää vähemmälle huomiolle, mut onneks voi miehen kans vuorotella tässäkin.
Jade alkanu aika usein nukahteleen miehen syliin, nii saa ite hetken hengähdettyä :)

Hei onko kenenkää vauvalla vuotanu verta navasta kun sen tynkä on irronnu.. Pojalla irtosi torstaina ja perjantaista asti vuotanu vähän verta, vaipanvaihdolla aina putsaan.. Onkoha se normaalia ja kauan sen kuuluu kestää? Neuvolaan oon koittanu soittaa mut linjat koko ajan täynnä,. Esikoisella napa ei koskaa erittäny mitää ja oli kunnossa koko ajan nii nyt ihan paniikissa oon.. Ei se haise eikä oo mitekää erikoisen näkönen.. Vuotaa vaan sitä verta :o

masc, meillä vuosi ainakin vähän verta, putsailee vaan ahkerasti niin kyllä se siitä. Neuvolasta sanottiin että tollanen pieni vuoto ihan normaalia :)

Jep, kyllä täälläkin verta kertyi jonkun verran tyngän irtoamisen jälkeen. Putsattiin ihan normaalisti kerran päivässä aamutoimien yhteydessä muutaman päivän ajan ja sit se loppu.

Sama juttu täällä; verta tuli vähäsen varmaan melkein viikon verran. Putsasin vanupuikkoon suihkautetulla septidinillä.

Ai onko kätkythälyttimiäkin myytävänä? Voi että tommoselle olis ollu jo aikaa sitten tarvetta, nyt en enää tiiä kannattaako ostaa.

Phuuh.. Jäbä on vetäny niin lahjakkaasti sikeitä päivän aikana, että varmana valvotaan taas ens yön. Milloha sitä osais nukkua päivällä ku siihen on tilaisuus? Vei vissiin mehut vauvasta ku käytiin neuvolassaki pyörityksessä tänään. :happy: Täti kyseli meiltä moneen kertaan että onko mitään kysymyksiä. En sit keksiny muuta ku kysyä, että millo nuo ryhtyy nukkumaan yöt läpi :grin:grin Eih se osannu vastata... :sad001:rolleyes::joyful:

Meillä lakkas napa keräämästä rupea (eli kuivunutta verta) kohta, kun lakkasin puhdistamasta sitä eli avaamasta haavaa joka vaipanvaihdolla. Ei piä olla liian innokas :D

Meillä napatyngän paikalle tuli alkuun kellertävä rahka. Sen poistin kostuttamalla joka päivä. Pian siihen tulikin puhdas verinen rupi jonka annoin olla. Neuvolakin sanoi saman ohjeen. Rahka irtosi itsestään, nyt napa on siisti.

Meidän huomenna kolmeviikkoinen poitsu sitten sairastui ensimmäiseen flunssaansa. :( Koko perhe tällä hetkellä meillä potee kovaa räkätautia... Ei suojannut imetys sairastumiselta. Kuume ei poitsuun oo onneksi noussut, mut nenä turisee limaa. Viime yön nukkui sitterissä (riittävän pystyasento) ja äiti valvoi ja vahti miten hengittää... :/ Nyt haettiin apteekista nenäfriida. Sillä ja keittosuolatippoilla yritetään pärjätä.

Voi ei :( Paranemisia :) Meilläki oli nuhaa ja höyry hengiteltiin ei tarvittu mitään tippoja :) Nyt toi on uskomaton sylivauva! Ei suostu nukahtaa enää sitteriin eikä sänkyyn vaan äitin syliin ja ku yrittää siirtää nii ava silmät ja huuto alkaa :(

Muokattu viimeksi:
Ehtiikö joku nukkumaan päikkäreitä? Itse olen kyllä tosi huono niitä nukkumaan, mutta nyt on parina päivänä väsyttänyt sen verran, että on ollut suunnitelmissa. Ja sellaisiksi on jäänyt. Pikkumies kyllä nukkuu taas niitä 2 h unipätkiä päivisin, mutta itse en ehdi siinä ajassa lepäämään, kun pitää syödä, vähän hoitaa kotia, pysyä kartalla maailman menosta, ulkoiluttaa koiraa jne. Yhdet pikkumiehen unet menevät vaunulenkillä, aamu-unien aikaan syön aamiaista ja sitten iltapäiväunien aikaan pitääkin jo valmistautua esikoisen ja miehen kotiintuloon.

Niin ja tuli tässä sitten askarreltua myös ristiäiskutsuja ja esikoisen synttärikutsuja. Sitten pitäisi vielä saada aikaiseksi selvittää mihin pitää laittaa hakemus päivähoitopaikan vaihtamisesta ja samalla voisi hakea paikkaa tälle juniorillekin. Ristiäiskakku pitäisi tilata jostain ja olisi kiva, että se pappikin jo pian soittelisi, kun sen "varauksesta" on kuitenkin jo aikaa. Meidän tuurilla on käynyt joku moka eikä asiaa olekaan merkitty sinne kalentereihin. Esikoisen kaverisynttäreiden kanssa kun oli niin, että oli varannut paikan jo viime elokuussa, tieten, etten tähän jalkoihin halua liutaa tenavia synttäreitä juhlimaan, mutta järjestäjä olikin sitten vaihtanut kalenteria, eikä jostain syystä ollut merkannut varausta sinne uuteen. Tämä selvisi, kun otin yhteyttä maksun suorittamiseksi. Saatiin sitten onneksi järjestettyä toinen aika, mutta meni kuitenkin suunnitelmat uusiksi.

Ja kaikki pitäisi sitten hoitaa joko tuo vesseli sylissä tai sen nukkumisaikoina. Meilläkin tyyppi haluaa aina nukahtaa syliin ja herää kyllä varmasti, jos liian nopeasti siirtää omaan sänkyynsä. Ainoa paikka, mihin nukahtaa itsestään ja huutamatta, on vaunujen kantokoppa. Jo kypärämyssyn päähän laittaminen rauhoittaa ja selvä vaikutus näkyy kun ulkoiluhaalarin pistää kiinni. Taju on pois viimeistään kun kantokoppa siirretään vaunuihin.

Oon nukkunu välillä, esikoisen aikaan en osannu, mut nyt jos sattuvat yhtäaikaa nukkumaan päiväunia nii oon ottanu vauvan kainaloon ja nukkunu ite kanssa jos ei oo ollu mitään tärkeetä kotihommaa tms.

Lapsi nyt yhden kuukauden ikäinen, ja ehkä viidet päikkärit oon yhteensä nukkunut.. En vaan ehdi, tai sitten kun olisi aikaa, ei nukuta. :/ yleensä alkuiltapäivästä ei väsytä, ja väsy iskee just kun pitäisi esikoista lähteä hakemaan

Takaisin