Vauvantuoksuista arkea

Senkun poraat ja valitat vaan! Eiköhän me se kestetä :) outoa ettei sille tehdä mitään. Tosin ehkei kannata noihin lääketieteellisiin juttuihin niin kovasti antaa mielipidettään kun se tutkinto aiheesta puuttuu :D
 
Mua ruvettii jälkikontrollis pelottelee kaikil hemmetin kohtutulehduksilla ja se kätilö paino mahaa nii kovaa et hyvä ku ei menny selkään asti. Muutamii tikkei jouduttiin laittaa mut nyt ei leikelty mitään mikä varmaa vaikutti siihe et tyylii kolmantena päivänä olo oli jo hyvä ja pysty olee ilman särkkäreitä. Jälkisupparit oli kyl jotain aika kauheeta. Esikko oli niin hyvä ku nähny ku vaihdan sidettä nii huudellu huolestuneena "oijoi! Äitillä pipi. Tulee veeta!" :)
 
Sepe millon sulla oli jälkikontrolli? Mulla on vasta 1,5kk kuluttua. Jos siinä kohtaa tarvii vielä jotain tikkejä, oon ehkä jo repinyt pääni irti...
 
Vaikka mulla tutkinto onkin ja kirjoitelen välillä mielipiteitäni/nippelitietoa tänne hoitoalalta, en tietty halua et kukaan ohittaa neuvolan/lääkärin ohjeistuksia niiden perusteella. Tää on kuitenkin nettifoorumi.
Tuosta epparihaavasta. Ne ei varmaan enää tikkaa sitä, kun haavan pinnat on ns. "vanhat".Haavat pitäis ommella viimeistään 4h sisään kun ne ei ole alkaneet vielä paranemisprosessiaan ja ovat "puhtaammat". Jos haava uudelleen ommellaan, sen pinta pitäisi uudelleen avata ja puhdistaa. Silti riski infektoitumiseen olisi suurempi, kuin jos sen antaa parantua omillaan, vaikkakin auenneena.
 
Minä ajattelin ihan samaa kuin Dalila, mutta en jaksanut ajatella miten se kirjoitetaan...oo..ööö... imetysaivot...
 
Ok, kiitos Dalila! Sitä se neuvola varmaan kans tarkoitti kun sanoi, ettei sille tehdä enää mitään. Helpompi ymmärtää kokonaisuus, kun tietää taustat :) Lakkaan siis murehtimasta ja parantelen vaan, kun maito on maassa jo :wink
 
Täällä ollaan nyt 4. Päivää kotona vielä ei ole muodostunut rutiinia muuta kuin ruoka pissa kakka uni on päivän agenda :)
Mä oon niin rakastunut että voisin loputtomiin nuuhkia vauvan tukkaa ja tunne on ihan käsittämätön itkettää ja hymyilyttää samaan aikaan :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ukkeli 3 viikkoo ja päivän vanha. Toissapäivänä alkoi tiheän imun kausi eli poitsu syö käytännössä koko ajan... Yöllä hieman harvemmin mutta päivällä tunninkin välein ja kätisee heti jos ei saa olla tissi suussa :grin eilen illalla olin ihan zombina jo, mutta nyt taas virkeempänä kun huomaa, että kahdesta syöttöemakkopäivästä selvitty suurin piirtein täysjärkisenä! Tuskinpa tuo nyt älyttömän pitkään jatkuu tommosena :)
 
Meillä kans syödään päivällä useammin ku yöllä, jossain vaiheessa se oli toisin päin :rolleyes:
 
Täällä ei tiedetä mikä on päivän agenda ollenkaan :) vauva on joko yön tisseissä kiinni päivän tisseissä kiinni tai kuten viime yönä se pikkaisen vaan hörppäsi tissiä n 10 min ja nukkui 5 tuntia putkeen.
Mamma ei todellakaan nukkunut kun piti tarkistaa tunnin välein oliko kakka housuissa hengittääkö ja eikö todellakaan ole nälkä mutta laps olikin rinnassa kiinni 15-19 lähes tauotta.
Söi aamulla 815 ja taas nukkuu ja mamma miettii onko joku vialla kun ei herää syömään :)
Eiköhän tähän totu :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Veka nukkuu nykysi mun vieressä ni ei tarvii nousta tarkistelemaan :smug: Riittää ku laittaa sormet massun päälle ja kokeilee nouseeko se. Viime yönä nukuttiin eka 4 tuntia ja sit 3 tuntia pätkät. :joyful:
 
Helpottavaa lukea, että muutkin tarkistelee, että vieläkö vaavi hengittää... Ja meidän Tuukka kun nukkuu millon missäkin, niin joskus oon yöllä niin sekasin, että etin sitä meidän sängystä paniikissa, ennenkuin muistan, että joo taisinkin laittaa heepon omaan sänkyyn.

Ilmoitettiin muuten kaveri ja isosisko perheuintiin. Toivottavasti päästään uimaan. Täällä ainakin tuntuu olevan ihan kivasti vauvauinteihin jonoa. Isosiskolle vapautui paikka vasta 5kk:n iässä.
 
Joo mäki tarkistan et vieläkö se hengittää ja meinasin viime yönä saada paska halvauksen ku tajusin et oma peitto puoliks vauvan naamalla :sad001 Tuli niin paska mutsi fiilis ku yleensä katon ettei se saa mitää kasvojen eteen ja sit rupesin miettii et aiheutinkohan tolla jotain sille ja niin edelleen :sad001
 
Mä säikähdin yks yö, kun poitsu nukku viis ja puoli tuntia putkeen! Olin varma et on kupsahtanu, mut siellähän se tyytyväisenä nukkuikin ja heräsikin sit melkein heti siinä kun häntä ihmettelin... No sen yön jälkeen ei oo sit todellakaan niin pitkiä pätkiä nukkunu, kun syö vaan koko ajan. Tänään ehkä hieman vähemmän ku eilen, mut iltaa kohden se syöminen kyl yleensä yltyy. Ihan totta kyllä se, mitä jostain luin, että vauvat on tyytyväisimpiä virka-aikana! Täällä alkaa kätiseminen ja suursyöminen viiden maissa ja jatkuu muutaman tunnin, sinne kasin ysin nurkille.
 
Mä en öison tarkastele hengittääkö mut päivällä oon kyl aina välillä tarkastanu, varsinkin jos on nukkunu vähänkin pidempään...
 
Mun tuli varsinkin alkuun tarkistettua öisin hengittääkö vauva, kun oli niin hiljaista. Viime aikoina on alkanut ähisemään ja kitisemään unissaan, niin ei tarvitse tarkistaa. Mutta öisin pimeessä käyn hiplaamassa missä naama on, kun yhtenä yönä oli kaks kertaa peitto menny naamalle ja vauva on ruvennut sen verran liikkumaan unissaan, että naama on usein sängyn (äippälaatikko) reunaa vasten...
 
On tää hurjaa, hurjan ihanaa pelottavaakin välillä ja ihan suunnatonta tunteiden vuoristorataa.
Yhdessä hetkessä ei usko että tämä pieni ihme on minusta niin rakas ja niin uusi. Tunnetaan toisemme maha-ajoilta muttei kuitenkaan tunneta ollenkaan :)

Hoitotoimenpiteet sujuvat jo pääosin rutiinilla mutta aamulla silmät ristissä vaippaa vaihtaessa kun raapaisee lapsen ihoa meinaa itsekin pillahtaa itkuun kun toista haluaa vaan suojella kaikelta :Heartred

Riitänkö olenko tarpeeksi hyvä ja tunteeko lapseni olonsa turvalliseksi kun mikään ei ole kyllin hyvää :)

Niin pieni niin täydellinen niin pilaamaton niin viaton.

Kyyneleet tulee silmiin kun miettii vauvoja joilla asiat ovat huonosti.
Vaikka ajatukset ja tunteet menevät laidasta laitaan haluan myös rennosti nauttia vauva-ajasta se on ainutkertaista enkä halua tuhlata sitä murehtimiseen tai huoleen.



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla ehkä pahimpana on toi ajan jakaminen 2-v isosiskon ja vauvan välillä. Hetkittäin huono omatunto siitä ettei riittävästi huomio ja touhua isomman kanssa. Ja sit taas tuntuu vauvakin ansaitsis kaiken mahdollisen huomion, kun toinen on niin pikkunen :Heartred
 
Takaisin
Top