Vauvantuoksuista arkea

Meillö tynkä irtos jo muutama päivä sitten mut edelleen saa putsata juurikin tuota kuivunutta verta navasta.
 
Tynkä irtos eilen, mutta napaan jäi keskelle vähän jotain vaaleeta "purkkaa" joka ei millään meinaa lähteä pois.
 
Täälläki tynkä irtos jo 5pv:n ikäsenä, huh helpotus SE OLI KAMALAA!! Nyt 12pv:n ikäisenä tulee edelleen vähän verta, mut oikein nätti jo eikä tee enää yhtää pahaa :Heartred
 
Täällä irtos napa lauantaina eli kun tyyppi oli 8 päivän ikäinen :) kyllä muakin vähän huolestutti, että osaako sen tarpeeksi hyvin puhdistaa, mutta hyvältä se jo näyttää. Semmonen vaalee osio nyt keskellä ja siistin näköinen.
 
Tirppa täällä nauttii sylihoidosta! Isosiskoilla on välillä ollut jo riitaakin kuka vauvaa pitelee. Ja heidän kaverit käy vuorotellen kurkkimassa nukkuvaa nöttöstä. Ollaan saatu kukkia ja lahjoja, ja vaippoja mikä on minusta mieluista :) Minun oli pakko päästä ulos tänään joten kävin pienellä kävelyllä. Esikoinen ja Tirpan isukki täällä hoiteli neitiä sen aikaa. Mukavaa!
 
Vastailen tonne viikon vanhoihinkin:
- KappAhlissa on ainakin raapimissuojallisia bodyja, taisivat olla vielä kietaisu-sellaisiakin
- Me on syöty tuttia ja Day Zerosta asti, koska muuten suuhun menee nyrkki. Ei tuo sitä tuttiakaan kyllä syö kuin nukkumiskiukuttelussa.
 
Neiti on 2 viikon ikäinen ja huomenna neuvolaan olis matka. Vähän jännittää et onko tullu jo syntymäpaino takasin. Ainoo harmi tässä on nyt se, et kun itellä olis energiaa tehä kotihommia, niin tissitakiainen on sitten erimieltä mun kanssa :) Mut kyllä on tää pari viikkoo menny todella nopeesti.
 
Meillä ei vielä tänään ollut saavutettu syntymäpainoa. Ikää on se 8 päivää. Terkkari sanoi, että 2 viikkoisena se olisi saavutettava, mutta hyvältä näyttää kuulemma. Ulkoilulupaa ei vielä saatu. On tärkeää, että vauva käyttää energiansa kasvamiseen eikä kehonlämmön ylläpitämiseen. Eli pysymme lämpimissä sisätiloissa toistaiseksi!
 
Löysimpäs! Oon ettiny tätä ketjuu jo tovin! Meillä menee suht hyvin tyttö syö,mut neuvolatätin mielest ei syö tarpeeks ja muutenki kauheesti katteli mua tarkemmin ku oon yksin :sad001
 
Voiko ton cuplatonin lopettaa ku vaven vatta toimii, vai kannattaako sitä jatkaa vaan?
 
Mä en antais vauvalle mitään "ylimääräistä", jos ei oo pakko :) voithan sä kokeilla ilman ja katsoa jatkuuko vatsan toiminta hyvänä ja ottaa tarvittaessa uudelleen käyttöön :)
 
Tääl kans päivä päivältä enemmän hereillä :) ikää 2 vk ja 1 päivä. Tänään käytiin ekaa kertaa ulkona vaunuilee vartti, eilen käytettiin parvekkeella vaan mutkin. Oli ihan sippi ulkoilun jälkeen :grin ja myös nälissään ku heräs! Veti molemmat tissit tyhjiksi!!!
 
Me käytiin toissapäivänä ekaa kertaa ulkona :) Saatiin lupa nii käytiin kaupassa :)
 
Muokattu viimeksi:
Ollaan ulkoiltu tällä viikolla joka arkipäivä vieden ja hakien isosisko päiväkotiin. Perjantaina oli sisko kotona niin puistoiltiin ja käytiin oikein ulkona lounaalla. :) vähän vaan haasteita tuo se, että neiti ei tuttia syö. Itkun vaimentaa siis vain tissi tai vaunujen liikutus (jos itkuun ei liity nälkä). Joten lounaalta kotiin tultiin vauvan itkiessä nälkäitlua, tällä kertaa joutui vauva joustamaan jotta saatiin sisko ajoissa omille unilleen. Onhan se sisko jo joustanutkin itse aika monta kertaa.
 
Meillä ollaan ens tiistaina 3vko. Kauhee ku aika menee nopeesti! Neiti sai alkuviikosta niitä 2vko raivareita mitkä kuulemma kuulu asiaa, onneks rupee olee jo ohi ku sillon mikään ei kelvannu, mut yöt meni onneks nukkuessa. Nukkuu mun vieressä tai omassa sängyssä eikä heräile tunnin välein (Nyt tuhisee mun vieressä sohvalla ku jumituin koneelle :D ). Ite parantunu tosi hyvin. Esikon kanssa olin viel tässä kohtaa ihan rikki, mut nyt ei oo enää mitään ongelmaa. Jälkivuoto lähes loppunu. Alkuviikosta vehtailtiin ukon kaa ku se oli ihan kiimassa. En voi kyl sanoo et oli mitään kauheen seksikäs fiilis.. Jouduttiinko muita kursii kasaan? Mites alakerta on toipunu?
 
Mulla on 5 cm eppari ja ei oikein meinaa parantua, on auennut ja tikit lähteneet. Mut ei sille kuulemma tehä mitään. Istuskelen täällä sit ilman housuja ja oottelen, millon viittii lähtee esim. kauppaan asti. No, 10 päivää menny ja tänään unohin ottaa särkylääkkeet, kun tähän asti 8 tuntia on ollut liian pitkä lääkkeitten väli. Eli kaipa se siellä paranee. Harmittaa vaan, kun muuten voin tosi hyvin. Tai no, kurjempaa tää varmaan olis jos olis vielä muutenkin kipee.

Oon nyt porannu tota samaa asiaa vähän joka threadissa, sori kaikille! Koitan hillitä itteni tai alotan ehkä jonkun uuden "epparin kuulumiset" threadin niin voitte sit vältellä sitä :wink
 
Takaisin
Top