Vauvantuoksuista arkea

Me heräteltiin alkuun kotona 4h välein tätä keskosta, jolla oli syntyessä verensokerit alhaalla ja sen vuoksi tipassa. Paino oli laskussa vielä kotiin lähtiessä niin piti pitää huoli, että syö. Siihen aikaan ei heränny itse syömään. Kun neuvolan th kävi kotona punnitsemassa 3.päivänä kotiutumisesta 10 päivän iässä, ja paino oli noussut, saatiin lupa herättää 4h:n välein. Siinä vaiheessa hän alkoikin itse herätellä ennen kuin aika oli herättää.
 
Hei mistä löytyy bodeja missä on ne käännettävät hihansuut? Tuntuu ettei misään oo..
 
Mä herättelin vaan sen ekan yön osastolla. Sen jälkeen onkin poika ite heränny syömään pisin väli taitaa olla yöllä kolme tuntia. Päivällä sydään sit vähintään kahden tunnin välein.
 
Mä herättelin osastolla pari kertaa maitoa nostattamaan. Sen jälkeen oon antanut nukkua sen verran kuin nukuttaa, mutta eipä neiti oo toistaiseksi juuri yli neljän tunnin sikeitä ole vedellytkään.
 
Mulle sanottiin osastolla että Max syöttöväli on 6h ja jos ei ihan kaikki välit ole tota luokkaa ja paino nousee niin kaikki hyvin ja ei tartte herätellä :-)
 
Onko niis tutan kaikissa bodeissa automaattisesti sellaset kääntöhihat.? Ku jos netistä tilaa ni vaikee sanoo onko niissä, kun ei lue mitää? Vai lukeeko se ain jos semmoset on?
 
Ei varmasti kaikissa ole käännettäviä hihoja. Uskoisi lukevan erikseen missä on.
 
Taas päivä kääntyy iltaan... Päivät menee hujauksessa ja välillä huomaa ettei oo tehny muuta ku tuijottanu vauvaa:) ja tietysti muutama tissi ja vaippahetki vietetty... me ollaan nakuiltu koko päivä, nukuttu peittoon käärittynä. Nukkumisen tyttö osaa.. Tressaan ihan hirveesti tota napaa , huomenna soittaa neuvolaan. Vaikka tuskin siinä mitään vikaa on... Isiki oli vahingossa osunu siihe ja siittä vähä verta tuli. Ei uskalla enää vaippaa vaihtaa:/
 
Meidänkin vauvan navasta on tullut verta torstaisen terkkarin ronkkimisen jälkeen. Kuulemma ei syytä huoleen, jos napa ei haise pahalle eikä ole tulehtuneeen näköinen (punoittava). Kannattaa kuitenkin soittaa sinne neuvolaan ja varmistaa että napa ookoo.
 
Ei haise kyllä... siinä on lähinnä sitä niinku rupee vaan paljo.. mut kysyn ihan oman mielenterveyden kannalta sitä. Eikä tyttöö kyllä satu mihkää mutta tuntuu vaa pahalta:/
 
meillä alkaa napatynkä lähteen, kysyin neuvolassa, kunn oli tuota verta tullut, käski topsilla ja desinfiointi aineella putsailla, jos alkaa meneen pahaksi, niillä on neuvolassa jotain ainetta, jolla saa navan hoidettua, eli pelko pois pivi, mua kans kauhistutti, mutta kun ei siinä ole tuntoa ja se ei ole tulehtunut, niin ei hätää, verta joka on hyytynyt, voit ihan kostealla topsilla puhdistaa
 
Ja siihe napaanhan ei satu vaikka "ronskistikin" puhistaa. Meillä vaippa oli hangannu niin et tuli verta. Ja sit se irtoskin vuorokauden päästä siitä.
 
Takaisin
Top