Vauvantuoksuinen arki

Mäki soitin eilen neuvolaan ja kysyin tota et kauan saa antaa nukkua, 5h sano et voi, mut en saa kyllä tissille herätettyä vaikka vaihdan vaipanki, joten oon antanu pullosta maitoo. Päivällä ja illalla ei tuu 3h pidempiä taukoja kyllä. Tissiä saa päivällä ja iltasella kyllä monta tuntia.

Meillä kans sanottiin tosta nukkumisesta sen verran että sit ku on se syntymäpaino ylitetty niin saa antaa nukkua sen 5h mut meillä vielä se että poika on pieni niin maksimissaan kerran päivässä saa tulla tuollainen pätkä unta pojalle.. Sit vasta kun on yli 3kg niin ei ole sillai niin paljon väliä vaikka nukkui pidempään pariinkin otteeseen päivässä..

Neuvolassa totesi tänään, että jos paino nousee niin anna nukkua vaikka sen 7h. Kuulema jotkut vauvat mielellään nukkuu melko pian sen 6-7h/yössä. Onneksi on tuo vaaka millä voi seurata painoa.

Mistä semmosia vauvoja saa, jotka nukkuu 6h yössä. :D
Kyllä tyttökin varmaan nukkuisi, jos ei olisi ilmaa vatsassa. Viime yönä olen nukkunut 2h, tyttö äheltää yöllä niin kovasti vatsaansa ettei saa unta. Olen nyt aloittanut suihkutissihoidon, jos siitä olisi apua! Lisäksi tuolla imetyksen tuki ryhmässä puhuttiin, että öljypohjaiset tipat saattaa aiheuttaa vatsakipua. Luontaistuotekaupasta saisi öljyttömiä, pitää varmaan testata!

Ne vesipohjaiset ei apteekin mukaan imeydy niin hyvin kuin tuo öljypohjainen. Mies kysyin relatippoja hakiessa vaihtoehtoa joka vähemmän ärsyttäisi masua..
Meillä on nyt näemmä rautalisän takia menny entisestään masu sekaisin vauvalla.. Enkä ole antanut edes sitä annosta mikä kuuluu! Aiemmin siis oli paljon ilmaa ja kakkaa ei ollu jokaisessa vaipassa ja nyt on sit tänään aamun jälkeen jokaisessa vaipassa ollut kakkaa ja muuttunut päivän mittaan vaan löysemmäksi :(

En tiedä mitä hittoa teen tän kanssa.. En oikein uskaltaisi pitää välipäiviäkään..

Mistä semmosia vauvoja saa, jotka nukkuu 6h yössä. :D
Kyllä tyttökin varmaan nukkuisi, jos ei olisi ilmaa vatsassa. Viime yönä olen nukkunut 2h, tyttö äheltää yöllä niin kovasti vatsaansa ettei saa unta. Olen nyt aloittanut suihkutissihoidon, jos siitä olisi apua! Lisäksi tuolla imetyksen tuki ryhmässä puhuttiin, että öljypohjaiset tipat saattaa aiheuttaa vatsakipua. Luontaistuotekaupasta saisi öljyttömiä, pitää varmaan testata!

Winnie, Mitä "suihkutissihoitoon" kuuluu?

T. toinen suihkutissi jolla erittäin mahavaivainen vauva

Ne vesipohjaiset ei apteekin mukaan imeydy niin hyvin kuin tuo öljypohjainen. Mies kysyin relatippoja hakiessa vaihtoehtoa joka vähemmän ärsyttäisi masua..
Meillä on nyt näemmä rautalisän takia menny entisestään masu sekaisin vauvalla.. Enkä ole antanut edes sitä annosta mikä kuuluu! Aiemmin siis oli paljon ilmaa ja kakkaa ei ollu jokaisessa vaipassa ja nyt on sit tänään aamun jälkeen jokaisessa vaipassa ollut kakkaa ja muuttunut päivän mittaan vaan löysemmäksi :(

En tiedä mitä hittoa teen tän kanssa.. En oikein uskaltaisi pitää välipäiviäkään..

Onko sun vai vauvan rautalisä kyseessä? Jos vauvan niin anna osissa pitkin päivää (esim jos päiväannos 0,5ml niin anna 5x 0,1ml) meillä on ollu esikoisella reladrops d3 missä maitohappobakteeriakin samassa eikä aiheuttanu mahavaivoja

Suihkutissihoitoon kuuluu ainakin itselläni se, että imetän monta kertaa peräkkäin päivän aikana samasta tissistä. Toista tissiä sitten pumppaan, että ei tule tukoksia. Mielestänk heti jo päivän aikana tuloksia nähtävissä, imee rauhallisemmin rintaa ilman hotkimista ja ei ole valittanut masua ainakaan päivällä niin paljon. Lisää työtä tämä vain tietää, kun pitää pumpata..en tiedä kuinka yöllä jaksan pumpata. Itselläni alkaa herkästo särkeä rintaa, jos liian pitkään olen imettämättä tai pumppaamatta.

Suihkutissihoitoon kuuluu ainakin itselläni se, että imetän monta kertaa peräkkäin päivän aikana samasta tissistä. Toista tissiä sitten pumppaan, että ei tule tukoksia. Mielestänk heti jo päivän aikana tuloksia nähtävissä, imee rauhallisemmin rintaa ilman hotkimista ja ei ole valittanut masua ainakaan päivällä niin paljon. Lisää työtä tämä vain tietää, kun pitää pumpata..en tiedä kuinka yöllä jaksan pumpata. Itselläni alkaa herkästo särkeä rintaa, jos liian pitkään olen imettämättä tai pumppaamatta.

Mä pumppaan juur ennen nukkumaanmenoa niin ei tarvi yöllä pumppailla sit vaikka aamulla kyl sit taas tarvii pumpata ettei suihki minne sattuu :)

Mulla ihana mies joka jumppaa vauvan vatsaa kerran-kaks päivässä ja sitä kautta ei oo niin paljon ilmaa vatsassa. Samoin olen tyytynyt olemaan melko lailla alustana vauvalla päivisin, nukkuu vatsallaan mun päällä. En tiedä johtuuko tästä vai mistä, että vatsaa ei väännä ja ilma kulkee. Tuo nukkuu yhtä hyvin kun äitinsä (ennen vauvaa) eli kuorsaa menemään ja eteenkin öisin. Olenkin syöttänyt yötä vasten vähän enemmän rintamaitoa pullosta että jaksaa yön.

Mami kyselit aiemmin tosta pakkosyötöstä niin meillä ei pulautella juuri ollenkaan, ehkä kerta muutamaan päivään. Muutenkin paino nousee niin hyvin etten jaksa stressaa sitä syöttämistä, syötän aina rinnasta eka ja sit pullosta jos kelpaa ja pyrin syöttämään vähän alle tarpeen (eli ei niin et tulis lapselle ähky) ja sit vielä loput rinnasta. Hirveetä puljaamista se toki on mut toivossa on et päästään pullosta pois kohta.

Tättärää kello kohta 05 eikä vauva nuku... Nukkui kyllä 24-00:45, mutta mä olin niin pösilö että katsoin silloin miehen kanssa telkkua sen sijaan että olisin nukkunut. :arghh: Nyt ei nukkumattitreffejä enää näy... Oma vika kyllä siltäkin osin, että veikkaan syylliseksi valvoskeluun eilen syötyä tulista chilileipää. Olen nyt pumpannut maitoa hukkaan ja syöttänyt neidille korviketta siinä toivossa, että maustehairahdukseni aiheuttamat vatsanväänteet lähtisivät pikku hiljaa helpottamaan. Tästä eteenpäin on voimakkaat mausteet kyllä pannassa.

Kamala äiti, kun vauva yöllä valvoi, niin laitoin sellaisen pyörivän yövalon päälle ja torkuin vieressä kun vauva sitä ihaili :oops: Oli kyllä taas yö... Onneksi tää vauva ei huuda niinkuin esikoinen vauvana (ja vieläkin).

Meillä tehdään myös pierujumppaa, yölläkin vähän jumppailin vauvaa, kun ähersi paukkuja ulos.

Ihan hurja paukkupetteri meidänkin pojasta tullut! Ja iskällä paukkujumppaajab rooli täälläkin

Onko sun vai vauvan rautalisä kyseessä? Jos vauvan niin anna osissa pitkin päivää (esim jos päiväannos 0,5ml niin anna 5x 0,1ml) meillä on ollu esikoisella reladrops d3 missä maitohappobakteeriakin samassa eikä aiheuttanu mahavaivoja

Joo siis Vauvan rautalisä. Annostus on 0,1ml kahdesti päivässä ja neuvolan ohjeen mukaan olen antanut 0,05ml yhden kerran päivässä nyt alkuun että vauva tottuu siihen.. Ensi viikolla nostan siinä sit annosta samoin kuin D-vitamiinin kanssa.

Joo siis Vauvan rautalisä. Annostus on 0,1ml kahdesti päivässä ja neuvolan ohjeen mukaan olen antanut 0,05ml yhden kerran päivässä nyt alkuun että vauva tottuu siihen.. Ensi viikolla nostan siinä sit annosta samoin kuin D-vitamiinin kanssa.

Aaa teillon vast noin pieni annos. Meillä kyl helpotti tosi nopeesti se raudan aiheuttama masukipu kun oli tottunu :)

Joo siis meillä menee 0,1mlx2 5kg asti ja sit 0,2ml x2 siihen asti että hampaat puhkeaa eli tosi pieni annos menee riippuu miten menee tänään että uskaltaako ottaa sen 0,05ml x2 jo vai ei :)
Muutenkin menee iso arsenaali lääkkeitä ku on D-vitamiini, relatipat, cuplaton, keskostipat ja rauta niin en yhtään ihmettele että käy mahaan niin pahasti :(..

Joo siis meillä menee 0,1mlx2 5kg asti ja sit 0,2ml x2 siihen asti että hampaat puhkeaa eli tosi pieni annos menee riippuu miten menee tänään että uskaltaako ottaa sen 0,05ml x2 jo vai ei :)
Muutenkin menee iso arsenaali lääkkeitä ku on D-vitamiini, relatipat, cuplaton, keskostipat ja rauta niin en yhtään ihmettele että käy mahaan niin pahasti :(..
Ihmeen pieni rauta-annos, me saatiin painokilojen mukainen taulukko jossa annos nousee kilon välein, mutta pojalla oli kyllä hemoglobiini synnytyksen jälkeen ja kotiutuessa melko alhainen. Itse annan raudan heti aamusta niin masuvaivat jää pois yötä vasten.

Mä kans mietin et ihmeen pieni annos mut varmasti lääkärit tietää mitä tarvii. Meilläkin oli sellanen taulukko missä painon mukaan oli se rauta. Aamulla kans annoin mut en tyhjään mahaanni ei vaivannu yöllä

Takaisin