Vauvantuoksuinen arki

No kun täällä varmaan nukuttais 6h putkeen jos sais... veikkaan et suurin syy on tuo lisämaito - kaverilla vatsa täynnä koko ajan eikä herää kun ei varsinaisesti oo nälkä. Ärsyttää kun jättäisin ite mielelläni pois ton lisämaidon mutta lapsi ei syö kun sen n 40g rinnasta ja ohjeistus oli, että vähintään 70g /kerta jolloin on pakko korvata loput pullosta.

En kyllä raaski antaa nukkua sen 6h eli herätyskello soimaan.

No kun täällä varmaan nukuttais 6h putkeen jos sais... veikkaan et suurin syy on tuo lisämaito - kaverilla vatsa täynnä koko ajan eikä herää kun ei varsinaisesti oo nälkä. Ärsyttää kun jättäisin ite mielelläni pois ton lisämaidon mutta lapsi ei syö kun sen n 40g rinnasta ja ohjeistus oli, että vähintään 70g /kerta jolloin on pakko korvata loput pullosta.

En kyllä raaski antaa nukkua sen 6h eli herätyskello soimaan.

Puklaaks tein vauva joskus kun lisämaitoo annettu? Meil välil puklaa ja välil jo ennen lisämaitoo ni siihen kyl sit lopetan syöttämisen (ellei sit tietty hamuu viä ruokaa) myt toi pakkosyöttö on iha hirveetä...

Meillä taas tämmöinen alkuyö... Kävellään 5-10 kierrosta ympäri kämppää. Istutaan keinuvaan nojatuoliin, todetaan että vauva alkaa heti känisemään, ja noustaan ylös ja jatketaan kävelyä. Toistetaan 2-4 kertaa kunnes vauva pysyy rauhallisena olalla nojatuolissa. Siirretään vauva olalta syliin. Vauva alkaa känisemään, nostetaan takaisin olalle kunnes rauhoittuu. Toistetaan 2-6 kertaa. Mahdollisesti välillä todetaan, ettei vauva taaskaan rauhoitu edes olalle, ja jatketaan kävelyä. Todetaan lopulta, että vauva pysyy rauhallisena myös sylissä kasvot ylöspäin. Odotetaan, että vauva nukahtaa ja siirretään nukkuva tai lähes nukkuva vauva omaan sänkyynsä. Odotetaan 1-5 min kunnes vauva alkaa itkemään ja toistetaan kaikki em. vaiheet alusta uudestaan. :banghead:

Täälläkin oli levoton yö.. vauva rauhoittuu välillä vain minun viereen ja minulla ahdistaa nukkua vauva vieressä kun pelkään että minä tai mies litistää vauvan.. joskus rauhoittuu kun on kopassa meidän sängyssä mutta ei viime yönä.. sitten kun vauvan sai nukkumaan niin kohta esikoinen heräsi ja nukkui loppuyön tosi huonosti..
Vauva nukkuu pääosin omassa sängyssään mutta välillä on sellaisia öitä että haluaa viereen.. ja vauva nukkuu siis pinnasängyssä vaunukopassa, käy melkein unipesästä :happy:
Aina huonosti nukutun yön jälkeen on kamala pääkipu, menee onneksi ohi kun juo kahvin ja syö jotain..

Meillä oli eilen selvästi vatsavaivoja ja tajusin että oon syöny kaikkee mikä aiheuttaa vauvalle väänteitä :/ loppujen lopuks itkut on vähäisiä, mut oon yllätynyt että tunnistin sen kipuitkun. Pierut tuli ulos ja itku loppui. Eilen aloitettiin d-tipat yhdellä tipalla ja yhtä tippaa taidetaan antaa nyt useampi päivä että kestää tottua

Täällä taas tuli yöllä valvottua klo:23-00.30. Ensiksi vauva söi. Lopulta tuli täyteen ja alkoi myöhemmin itkemään refluksia sekä vaatimaan,että saisi taas syödä. Ei auttanut kuin kapaloida vauva, hytkyttää sylissä ja laittaa tutti suuhun. Vauvan rauhoituttua laskin takaisin sänkyyn. Hetken vauva nukkui kunnes taas sama huuto alkoi ja piti aloittaa taas hytkyttely. Pahimmillaan yöt ovat tätä. :(
Nukahtamisen jälkeen vauva herää 3h päästä syömään. Ensimmäinen syöttörumba on yleensä pahin.

Viime yönä vielä esikoinen heräsi klo:03.00 itkemään että pelottaa nukkua omassa huoneessa ja haluaisi lisää valoa. Esikoisella on huoneessa yövaloja kolme eri puolella huonetta. Hänen mielestä pitäisi nukkua valot päällä. Lopulta esikoinen jäi jatkamaan unia omaan huoneeseen. Tällaisten öiden jälkeen äiti on "vähän" väsynyt.

Meillä kans viime yö oli hankala. Vauva heräs puolen yön tienoilla ja valvotti mua sit puol kolmeen. Sit alkoi taas käninä jne tunnin päästä ja olin jo niin väsynyt etten tajunnut mikä vauvalla on ja yritin vaan pakosti antaa rintaa.. Oikeasti kyse oli sittenkin kovista vatsanväänteistä koska vauva siinä joskus puoli kolmen maissa piereskeli niin paljon ja kakkaa tuli myös että ei jääny epäilyksiä mistä kyse. (varsinkin kun kovimpien pierujen jälkeen toinen hymyili tyytyväisenä kehdossa)
Sit toi käninä alkoi aina uudestaan ja ennen viittä totesin että nyt riitti ja otin Vauvan syliin nukkumaan lopun yön että saan itsekin unta.. Seiskalta sit taas ylös kun kello soitti ja vauva alkoi hamuilemaan tissille..

Täälläkin yöllä ollut menoa ja meininkiä. Vauva ähisi parin tunnin välein ja väänsi kauhiat tortut jossain vaiheessa yötä. Sitä tietty piti pusertaa ulos oikein äänen kera. Esikoinenkin itkeskeli. On tässä kuitenkin nukuttu ehkä 5h lyhyissä pätkissä. Meidän vauva tosiaan syö öin ja päivin 1,5-2h välein ja kakkaa yöllä pari kertaa. Mutta onneksi ei valvo, vaan jatkaa unia. Joskus hieman levottomasti tosin.

Myös täällä ähisty ja kähisty. Miten ne pahimmat huudot sijoittuuki yöaikaan? Nukuttu 1-2 tunnin pätkissä. Kaveri ei nukahda ilman että tissi on suussa eli oon siis hälle tutti... ja oma pinnis on hankala paikka nukkua myös päivisin, aina kun siirretään sinne niin ei mene kauaa kun kuuluu kitinä.

Hei apua, vauvan napa vuotaa verta. Normaalia? Tynkä irronnut viime la ja eilen vuotanut jotain mönjää ja tänää iha verta...

Hei apua, vauvan napa vuotaa verta. Normaalia? Tynkä irronnut viime la ja eilen vuotanut jotain mönjää ja tänää iha verta...

Meillä vuotaa kanssa vielä verta. Putsaa vaan vanupuikolla varovasti ja muista kuivata. Terkka sanoi että saattaa vuotaa verta jopa 3 viikkoa! Ja niin kauan kun muuten näyttää normaalilta eikä haise niin ei hätää :)

Toinen kerta jo vauvan kotonaollessa kun meillä kyläilee vatsatauti. Ja flunnsakin jo kyläilly. Toivottavasti nytkään ei tartu vauvalle mitään. Ja toivon myös etten mä saa vaikka on hyvin mahdollista saada kun joutu oksennuksia siivoileen ja tyhjentää ämpäriä. Mut oon itestä ylpee kun en ole mennyt paniikkiin niinkuin yleensä jos joku oksentaa. Yleensä pistän miehen siivoon oksennukset, mut nyt mies sai nukkua ja mä siivosin. Pyykkikone on laulanu aamukuudesta saakka oksupyykkiä (2,5h pesu) ja nyt on menossa viiminen koneellinen. 5h tauon keskimmäinen piti oksennuksessa ja sit tuli vetet pihalle. Toivottavasti merkkais että oli viiminen kerta kun aamulla oksensi 15 min välein. Onneksi vauva ei ole vaatinut ihmeempiä tänään, kuhan on vaan saanut syödäkseen. Nyt aletaan odotteleen koska mies tulee kotiin töistä, sit vois harkita päikkäreitä tai muuten vaan rentoutumista.

Mä kyl niin rakastan näitä kaikkia synnytyksen jälkeisiä hormoneita <3 luulen että se on tää olotila mihin jää koukkuun, ei vauva :P

Itku on herkässä joo. Mut kaikkea tapahtunutta ajattelee niin lämmöllä vaikka kokemus oli katastrofaalinen. Kaikki tässä hetkessä on niin <3 vauva on ihan super ihana <3 eikä haittaa että itte on ihan väsyloppu kun vaan tuijottais vauvaa kokoajan. Pakolliset kotihommat teen kun vauva nukkuu jos en oo saanu miestä tai lapsia nakitettua siihen. Nytki pitäs maata mut tässä notkun pinniksen reunalla ja vahdin et hengittääkö toinen... Huoh...

Pitää ostaa oksitosiini pillereitä :P

Mä oon ollu yllättävän tehokas kotitöiden suhteen. Aina kun vauva nukkuu niin järjestelen paikat siistiks. Epänormaalia minulta pitää järjestystä yllä, mutta tämä on hyvä suunta :D Vaikka tämä imetysmäärä on melko huimaava niin on siinä se hyvä puoli että saa makoilla pitkin päivää ihan luvan kanssa

Jes, viime yönä vauvan kaa mentiin nukkumaan 22, heräs vasta 01.30 syömään ja toisen kerran 04. Nyt nukkuu tässä mun kainalossa & toiselle puolelle kömpi esikoinen nukkumaan tunti sitten. Mulla on tosi paljon maitoa tuottavat rinnat ja oikeat suihkutissit, joiden johdosta vauva tosi mahavaivainen kun ilmaa menee niin paljon mahaan syötön yhteydessä. Meillä cuplaton käytössä. Nyt tein eilen niin että syötin koko päivän vaan vasemmasta rinnasta ja nyt yön vaan oikeasta rinnasta niin uskon että se on vaikuttanut siihen et vauva on nyt nukkunut paremmin. Tullut varmaan enemmän sitä takamaitoakin kun useammin samasta rinnasta syöttänyt. Toki toinen rinta on nyt ihan pinkkeinä että siitä pitää vähän pumpata pois ennen kuin sen ottaa "päiväksi käyttöön", mutta ei haittaa. Niin ja tuttuakin sain vihdoin ja viimein vauvan eilen vähän syömään niin ei tarvinnut itse toimia tuttina yölläkään !

Kyllä on nyt hyvä fiilis kun tähän asti vauva öisin vaatinut maitoa keskimäärin 1.5h välein, välillä useammin.

Vauva oli hereillä eilen illalla periaatteessa 18-24 ja söi reilun tunnin välein. Sit nukahti ja yritin herättää vaipanvaihdolla neljältä syömään niin ei toivoakaan. Yritin tunnin välein vähän herättää kunnes sit heräsi vaipanvaihtoon seiskalta ja söi kunnolla. Mietin vaan, että miten haitallista tuollainen 7h yöuni on tässä vaiheessa. Kaveri on siis reilu pariviikkoinen.

Mietin samaa, meillä 2vkoa 1pvä vanha typykkä on nukkunut kahtena yönä peräkkäin 5-6h unet yhteen menoon, ois mennyt pidempäänkin mutta oon herätellyt ite herättyäni. Mutta koska paino oli jo viikon kohdalla ylittänyt syntymäpainon ja ruoka maistuu hyvin niin ei kai tässä syytä huoleen ole. Luotan siihen että herää jos on nälkä... Täytyy varmistaa kun alkuviikosta on neuvola.

Jos paino nousee niin ei toinna herätellä, hyvä vaan jos rytmi löytynyt ja kyllä se nälkä viimeistään herättää. Voihan olla että tankkaa illalla enemmän niin jaksaa nukkua.

Joo nauttikaa vaan, jos vauva nukkuu! Meillä syödään tiheästi öisin. Viime yönä vauva nukahti 22.30 ja heräsi syömään 00, 2, 4 (jolloin ähersi kakat), 6. Esikoinen tuli herättämään 6.30. Eli juu vähän väsyttää. Vauva ei onneksi yleensä valvo yöllä, että pääsen jatkamaan unia suht nopeasti. Nyt en saa unta vaikka väsyttääkin älyttömästi.

Meillä kans vauva nukkuu pisimmän pätkän yöllä sen 5 tuntia. Ikää huomenna 2viikkoa. Terkka tänään just neuvolassa sanoi, että saa antaa nukkua, jos nukkuu, kun kasvaa kuitenkin hyvin. Toi tyttö kyllä tankkaakin illalla oikein kunnolla, että en oo huolissani. :) Uskoisin, että täysaikaisilla vauvoilla, joiden paino nousee hyvin, ei haittaa vähän pidempikään unipätkä yöllä.

Takaisin