Vauvan nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
me ollaa annettu päivällä tarpeen mukaa ja sit illalla ennen nukkumaa menoo annetaa.meillä muutama yö meni pipariks kiukkuilun takia,mut ei nyt sit oo varmaa et johtuuko mahasta vai hampaista.

Harvemmin meilläkään on päivällä tarvinnut antaa lääkettä. Yleensä yötä vasten on annettu, jos vaikuttaa tarvitsevan. Olipa syy sitten hampaissa tai flunssassa, kuten nyt.

Onneksi Kiira saa ihan ok päikkäreitäkin nukuttua, vaikka onhan sen nukkuminen aika surkeaa katseltavaa, kun nenä on aika tukossa nyt. :( Raasu. Mutta toisaalta hyvä merkki, kun ei nenä enää niin paljon vuoda, eiköhän se paranemaan päin ole. Viime yöksi ei tarvinnut suppoakaan eikä ole tänäänkään annettu ja nukuttukin on ihan kohtalaisesti.

Meillä alkoi noi univaikeudet tosiaan sillon 6kk neuvolan jälkeen, kun eka hammas puski ulos. Kokoajan saan pomppia tassuttamassa poikaa. Pienet ininät ja kitinät kuuntelen sängyssä silmät ristissä maaten.. sit kun yltyy, nii tassuttamaan. Joskus auttaa.. viime yönä ei. Taas muutama yö heikoilla unilla nii luovutin ja otin pojan meidän keskelle. Siinä sit nukuttiin rauhassa aamuun asti. Itseasiassa... mä taisin jo sanoa tästä. Taidan mennä keittään kahvia.. -.-

Meillä ei vielä hampaita ole näkynyt mutta oon antanu panadolia yötä vasten kun oli flunssa ja sitten se palovamma :oops: Soitin arvauskeskukseenkin ja kysyin että on annettu lääkettä jo viitenä iltana peräkkäin että onko tuossa mitään rajaa ja pitäskö pitää taukoa mutta sano täti vaan että ei siinä ole rajaa et anna vaan.

Meil ainaki häiritti ahampaiden tulo unia. Panadolia oon antanut ihan surutta. Miettii kuinka kipeetä itellä tekee jos joku hammas kolottaa.... tosiaan yöks oon antanu pelkästään.

Mä annoin eilen panadolia pojalle yötä vasten, mut ei se ainakaan yökitinään vaikuttanu. Pari tuntia ja alkoi huutoshow. Ja se on sellasta mielenosoitushuutoa, ei itkua, ei kyyneliä.. ei hengen haukkomista eikä hätäisen kuuloista. Vaan sellaista palosireenihuutoa, kiekuu ja möykyää, kunnes otan syliin. Sit rauhoittuu syliin. Lasken petiin ja joko nukahtaa ja huuto jatkuu. Ens yönä koitan taas tassutusta, mut kyl alkaa mennä maku tohonkin hemmetin tassutustekniikkaan. Se ei oo vielä koskaan kunnolla poikaa rauhoittanut. Poika rauhoittuu siihen, jos käännän hänet toiselle kyljelle. Oonko mä ny pari vai kolme viikkoa harrastanu tuota unikoulua... pläääh.
Ihme tyyppi kyllä.. hienosti nukkunu aina omassa sängyssä, mut ei enää ku alkoi tekeen hampaita. Meidän keskellä kyllä nukkuu hiljaa ja kuin tukki sitten.

Oisko Sinbun pojalla joku eroahdistus kausi meneillään? Sellainen menee onneksi aikanaan itsestään ohi. Nauti kun kerran nukkuu edes siinä teidän välissä hyvin, oppii kai se sinne omaan sänkyyn myöhemminkin...? Mutta tsemppiä kuitenkin! :)

Sinäpä sen Eloveena sanoit.. epäilin vähän samaa itekin. Taisi uutiskirjeessä lukea, että tuota eroahdistusta esiintyy tässä 7kk iässä.. et kai se uniinkin tulee sitten+hampaat.

Miten Eloveena teillä menee yöt? Tissillä vaan nukkuu? Meidänkään poika ei osaa nukahtaa ilman tissiä.. joskusn harvoin tuuditan sylin kautta, mut ei puhettakaan, että nukahtaisi omia aikojaan pinnikseen.

Tissillä nukutaan tosiaan edelleen, mutta ensi viikonloppuna sen olis tarkoitus loppua...hirvittää jo valmiiksi. Aion olla yhden yön kokonaan pois ja isi saa hoitaa nukuttamisen...

Hui... mut tiiä vaikka meniskin ihan tosi hyvin. Jospa isi saakin pienokaisen unille. Onko yrittäny aiemmin?

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Nukutatko Jäde sitterin kautta yöunillekin? Se tuo sinun tyttös on kyl kunnon sitterifani ollu alusta asti? :D

Kun laitan pojan illalla pinnasänkyyn niin jään siihen viereen meidän sängylle köllimään ja ootteleen että se nukahtaa. Hyvin on tähän asti toiminu. Joskus nukahtaa jo tissille.

Poika ny nukkunu lohta tunnin ja tuttua itkuisuutta esiintyy. Nappasin äsken itkevän pojan syliin ja siihe rauhoittui heti. Nyt taas pinniksessään ja mä mietin, et uskaltaisko koittaa alkaa nukkuu itekin vai joutuuko kohta taas nouseen. Otan kyl taas viekkuun jos kohta huutaa.. uni houkuttas iha hirveesti. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

joo laitan yöunille sitterin kautta,jotenkii nii saamarin helppoo ja nopeeta touhua kun vaa heijaa sen unee.pitäs kyl yrittää päästä siitä sitterist eroo kokonaa,eipä se kyllä kauaa sinne mahdukkaa.
meillä nukuttii viime yö hyvin,mies oli kerran käyny tytön luona ja sit aamulla se heräskii 15 yli viis,kiitos taas tortun.nyt se nukkuu ekoja päikkäreitä,missäs muuallakaan kun sitterissä.

No mitäpä tuo haittaa, jos sitterin kautta nukahtaa. Se sitterissä heijaaminen selvästi luo turvaa tytölle. Mun pitäis ittenikin aina muistaa se, et vauvahan tää lapsi vielä on. En voi vaatia sitä oppimaan just nyt heti nukkuun koko yötä yksin. Pitäis vaan muistaa se... eikä ottaa paineita. Onhan noi yli vuoden ikään perhepedissäkin nukkuneet tuttujen muksut oppineet omaan sänkyyn.

Meillä nukuttiin viime yö jo hyvin. :) Yksi herätys taisi olla. Eikä silloinkaan itkenyt eikä tuntunut tuo nuha yöllä häiritsevän. Nukkumaan käydessä oli kyllä ikävän kuuloista hengitys, mutta kyllä se siitä sitten normalisoitui edes vähän.

Sinbu, mie oon kans ajatuksissani aina välillä tyttöä siirtämässä pinnasänkyyn yöunillekin, päikkärit siis nukkuu siellä, mutta en sitten pystykään. Kamala, kun aamullakin ajattelin, että jos se tuolla toisessa huoneessa nukkuisi pinnasängyssä ja kun se huone ei ole meidän makkarin vieressä, vaan käytävä on välissä. Alkuun varmasti nukkuisin itse huonommin, koska pelkäisin, etten herää toisen kitinään (meillä ei ole itkuhälyttimiä), vaan toinen saisi karjua aika tavalla, ennen kuin heräisin. Eli varmaan stressistä nukkuisin sitten huonommin ja heräilisin jatkuvasti. Tietysti, jos vauva nukkuisikin yönsä hyvin siellä eikä juuri heräilisi yöllä, niin tottuisin varmasti itsekin. Mutta jos nyt ei ihan vielä. Pitää tässä kevään mittaan laittaa molemmat tytöt sinne, on edes vähän seuraa niille toisistaan. Jos ei muuten, niin äidin mielessä. :D

Takaisin