Vauvan nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kyllä mä joskus koitin,se on vaa sängyssä nii hankalaa kun se huitoo ja potkii eikä rauhotu ollenkaa.
muutaman kerran heilautin sitteriä ja nyt tyttö on umpiunessao_O

Meillä tää on Jäde ihan epäreilun helppoa. Vauva vaan pinnasänkyyn, harso käteen ja nykyisin on joku vauvanlelukin siellä, ja jätetään sinne. Yleensä on unessa viidessä minuutissa itsekseen, joskus tarvitsee käydä siirtämässä paremmin sänkyyn (voi olla naama pinnoja vasten tai hankalasti ihan poikittain) ja hetki silitellä tai taputella. Joskus itkeskelee vähän, mutta jos hätäiseksi menee, niin mennään tietysti katsomaan ja tarvittaessa vaikka syliin. Harvemmin tarvitsee. Kiira onkin kyllä ollut parempi nukahtaja, esikoisen kanssa sitä piti oikeasti opetella. Muistan, kun joskus yhtä ja samaa tuutulaulua lauloin tunninkin verran ja hytkyttelin vauvaa sylissä ja sitten vasta oli sen verran rauhoittunut, että pystyi laskemaan pinnikseen nukahtamaan. Vaan nukkuupa tuokin nykyisin hienosti omassa sängyssään eikä tarvitse olla palauttamassa sinne jatkuvasti. :)

Sinbbu: Meillä isi on tehnyt pinnikseen nukuttamista aika paljonkin ja onnistunut siinä paljon paremmin kuin minä. On se kyllä hurjaa olla yö poissa, mutta en sais yhtään nukkua jos jäisin kotiin ja mun pitää hoitaa päivät. Saa nähdä miten menee...

Minä oon saanu negatiivista palautetta siitä että laitoin vauvan viereiseen huoneeseen yksin nukkumaan.. Aamusin ota vauvan viekkuun kölliin ja siitä heräillään uuteen päivään. Ja menen katsomaan kun rutina yltyy. Mielipiteitä on niin monia.

No mitä pahaa siinä on? Jokainenhan tekee juuri niin kuin itselle on paras eikä siinä pitäs olla toisilla mitään nokan koputtamista.

Tsemppiä Eloveenalle! :)
Ihmiset on niin erilaisia mut pitäs hyväksyä toisten eriävät mielipiteet ja tavat. Mäkin voisin kokeilla poja nukuttamista toiseen huoneeseen, jos meillä sellaiseen olisi mahis. Sydämeni silti varmaan vuotaisi verta ikävästä ja mietin, et tuskin saisin nukuttua. Mut kokeilla voisin.. tiedä vaikka vauva nukkuisi paremmin niin kyllähän sitä sit itsekin oppisi rauhoittuu unille. Kiire mulla ei ois laittaa vauvaa omaan huoneeseen vielä nukkumaan mut en paheksu sitä jos joku toinen niin tekee. Hyvähän se vaan on jos se sopii perheelle ja kaikki nukkuu hyvin. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Laitoin pojan vartti sitten pinnikseen unille. Viime yönä selvisin kolmella tassutuksella ja aamuyöstä nostin pojan tissille.. vielä se vaa maito sille kerran yössä maistuu. Siihe sit jäi mulle unikaveriksi. Mä nukun paremmin kun toi vauva on tossa vieressä. Se tuhisee niin suloisesti et sitä nukkuu onnellisena hyvin. :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Toisilla on kumma pätemisen tarve näissäkin asioissa. En voi sitä ymmärtää. Miun mielestä on aivan sama, miten kukin tämän nukkumishomman järjestää. Pääasia, että asianomaiset ovat tyytyväisiä. Eihän kaikkien tilanne ole samanlainen, joku vauva nukkuu paremmin omassa sängyssä, toinen äidin vieressä. Joku äiti on herkkäuninen, toinen nukkuu kuin tukki, vaikka vieressä räjähtäisi pommi. Miten siis voisi olla olemassa vain yksi oikea vaihtoehto?

Mie ainakin oon tehny omien lasten kanssa just niin, kuin itsestä parhaalta tuntuu. Mitä pahaa siinäkään on, jos joskus päästää itsensä helpommalla. :D Kyllähän toiset on sitäkin mieltä, että tässä iässä ei missään nimessä pitäisi enää vieressä antaa nukkua. Suo siellä, vetelä täällä...

Meillä tytön nukkuminen ja yöunet ovat rauhoittuneet kovasti. Vuoden vaihteen jälkeen oli flunssa ja sen takia tyttö heräili ja siitä heräily jäi ikäänkuin päälle. Öistä tuli rauhattomia ja itkuisia, parin tunnin välein tyttö heräili ja herätteli äitinsä samalla, roikkui tississä kiinni. Nukkumaanmeno ei onnistunut ilman että äiti meni samaan aikaan nukkumaan.

Nyt tyttö on useana iltana nukahtanut itsekseen pinnikseen ihan väsyneenä n.21-22 ilman mitään hankaluutta. Tänään meni tissin kautta, mutta se kuuluu välillä asiaan, mutta tytön itkuisuus ja jatkuva heräily on poissa, ihanaa. Äidin sydämeltä vierähti kivi, löytyi nimittäin maitoallergia ja olen nyt ollut itse ilman maitoa. Dieetti vaikutti lähes välittömästi positiivisesti muutamassa päivässä. Kyllä äiti on onnellinen tytön puolesta :) ja itsensä, vihdoinkin saa parempia unia.

Aika usein menen itse nukkumaan muutama tuntia myöhemmin ja silloin tyttö herää vaikka menisin kuinka hiljaa, mikähän siinäkin on. Ja otan tytön silloin viereen. Loppuyö menee yhdellä tai kahdella herätyksellä. Tosin viimeyönä tyttö keikkui tunnin hereillä 04-05 aikaan.

Osa teistä onkin aloittanut unikoulun, olen itsekin sitä pohtinut.

Mukava kuulla Jolanda! Niin ne asiat vaan selkiytyy pikkuhiljaa. Hieno juttu!

Meidänkin poika nukkui kivasti viime yön. EI tullut sitä normaalia huutoa tunti nukahtamisen jälkeen, vaan ekan kerran kitisi kolmen maissa yöllä. Tauotonta unta siis olisi ollut äidille tarjolla melkein seitsemän tuntia. Vaan arvatkaapa, osasinko nukkua? No en tietenkään... pompin pinniksellä tarkistamassa, et hengittääkö lapsi kun ei kerta kitise. Enköhän mäkin kohta opi nukkumaan taas. Ja varhain aamusta otin pojan tissimaidolle, kun alkoi vaatimaan lujasti. Tissi tyhjäksi ja unta palloon. Nyt se taitaakin jo möykätä tuolla sängyssä. Täytyy hakea pois.. :)

:sleep011 meillä oli ihan kauhee viime yö,varmaan seittemän kertaa piti käydä tytön luona millon minkäkii syyn takia.se olis ollu puol neljä jo valmis askareisii..annoin sit sille pullollisen maitoo,vieläkää se ei nukkunu kunnolla,heräs jos tutti tippu.no sit se vihdoin ja viimein nukku ja heräs 20 vaille 7.
ite sain nukuttuu varmaa 3 tuntia,senkii pätkissä.

Sun tytöllä varmaan se kakka pyöri siellä mahassa, jos kerta nyt aamusta väänsi megalomaanisen tortun! Ois illalla tullu nii ois varmaan nukkunu paremmin. :)

Meillä oli eilinen päivä huonompi tytön flunssan suhteen, nukkui huonommin päikkäreitäkin. Mutta yö menikin sitten oikein hyvin! Söi taas vaan kerran ja unta riitti jopa pidempään kuin esikoisella ja minulla. Yleensähän Kiira on se, joka herää ensimmäisenä. :) Esikoinen herätti n. 20 yli 7, Kiira oli herännyt sillä välin, kun käytin koiran aamupissalla. Tästä se päivä taas lähtee, toivottavasti tulee hyvä päivä!

Täällä on nyt parina yönä herätty kitiseen ilmeisesti masuväänteitä. Viime yönä otin pojan viereen nukkumaan kun raasu löi päätä pinnasängyn reunaan ja itkuhan siitä pääsi. Ajattelin lähteä tänään katselemaan pinnikseen kunnon reunapehmustetta kun tuosta ikean paskasta ei ole mihinkään.

Takaisin