Oon kuullut samaa tosta rintakumista, jota oon nyt joutunut käyttämään, kun mun rinnat ei vaan kestänyt imetystä vaikka kuinka sairaalassa ja neuvolassa katsoivat imuotteen ja -asennon olevan kunnossa. Kumin kanssa oon pystynyt imettään , mutta kaksiviikkoisneuvolassa tytön paino olikin taas laskenut alle syntymäpainon, joka ohitettiin jo yhdessä vaiheessa. Mä epäilin heti rintakumia syyksi koska vauva syö usein ja maitoa tulee pumppaamallakin imetyksen jälkeen yleensä molemmista yhteensä 100ml. Nyt oon sitten vähentänyt kumin käyttöä niin että silloin kun tyttö on hätäisimmillään annan ensin imeä kumin kanssa. Musta tuntuu, että kumin käytön myötä imuote on ehkä hiukan parantunut, koska enää ei satu niin paljoa ja mitään isompaa nirhaumaakaan ei ole ilmaantunut. Tyttö tosin ei avaa suuta kunnolla auki, joten välillä kestää kauan saada tissi oikein suuhun.
Maanantaina meillä on painokontrolli ja jos kumittomuus ei oo auttanut niin sitten siirrytään suosiolla antamaan korviketta lisänä.
Oon kyllä huomannut, että nyt ilman kumia tyttö nielee enemmän kuin kumin kanssa. Mietin myös, että onkohan pulauttelu lisääntynyt nyt samaan aikaan sen takia, kun ilman kumia tulee enemmän maitoa.Usein kesken syömisenkin tyttö pulauttaa ja sitten jatkaa taas syömistä.