No joo, ymmärrän jos se sanotaan positiivisella tavalla iloisesti, eikä kauhistellen. Olen itsekkin sanonut ystäväni vauvasta samaa, mutta lisännyt että tarkoitan sitä hyvällä ja ihana nähdä että vauva kasvaa ja hän syö hyvin. Eiköhän tuo painon nousu tasotu kun alkaa liikkumaan, tänään sain vielä kommentin että sen takia ei vielä ryömi tai konttaa kun on niin "pyöreä". Menin jo ihan sanattomaksi.
Äitiys on aivan ihanaa, mutta kyllä tässä kuulla kaikkea kakkaa ja hemmetisti neuvoja, etenkin näiltä äiti-ihmisiltä, hoh hoijaa ja yllättäen en omalta puolelta vaan isän puolen sukulaisilta.
Kai mä itse näen että vauva voi hyvin ja ei tod ole ylipainoinen, musta nyt vauvat yleensäkkään voi olla ylipainoisia, ihania ne on minusta aina oli sitten pyöreä tai hoikka. Sanoin vaan tänään takaisin, että se on sitten semmoinen asia, että hänen kuullen painoa ei arvostella yhtään hänen, siis kun hän ymmärtää mitä se tarkoittaa, tai voi olla samantein häntä näkemättä kokonaan ( olipa sitten ylipainoinen tai alilaiha). Niin paljon ihmiset kärsii syömishäiriöistä ja ulkonäkö paineista, etten halua ainakaan oman lapsen saavan sellaista sukulaisten kommenteista.
No saa ainakin näin tuoreena enskertalaisena äitinä "riitoja" aikaan
kun haluan pitää kiinni omista kasvatus- ja hoitoajatuksista, enkä tee kaikkea niinkuin vauvat on 40 vuotta sitten kasvatettu