Vauvan liikkeet

Mies tuns eilen ekaa kertaa pikkusen liikkeet :Heartred Voi että! Kyllä ne potkut vaan on jo todella napakoita! Oon kans yrittänyt kattoo että näkyiskö jotain liikettä mutta tuntuu aina lopettavan just sillon potkimisen ku alan kattomaan :D
 
Meillä on liikkeet tuntunut selvästi jo jonkun aikaa, edelleenkään en vaan totu siihen, karmii yhä. Eilen oli oikee "bilepäivä", samoin edellisyö meni potkutellessa, pitikin hereillä melkeen puoltoista tuntia keskellä yötä.

Millasessa asennossa nukutte? Mulla ei vielä vattaa juur näy, mut pelottaa välillä, ku nukahan selälleni mut oon aina nukkunu vattallani ja herään joko vatsanipäältä tai ainakin puoliks sen päältä :/
 
Mä nukun kyljelläni, selällään ollessa tulee jo huono olo. Hetken pystyy oleen mutta pidemmän päälle tulee huono olo. Toinen kylkikin on vähän siinä ja tossa, mutta voi johtua siitä että oon tottunu toiseen enemmän. Vatsallaan nukkumisesta ei puhettakaan enää tän mahan kanssa. Toki välillä herään sellasesta asennosta etten oo selkeästi kyljelläni vaan myös hieman vatsallani ja se on ihan ok. :)

Käsittääkseni niin pitkään voi olla vatsallaan kun se tuntuu ihan hyvältä.
 
Täällä välillä mahassa rauhallisia päiviä ja välillä ei niin rauhallisia. Eilen illalla ja yöllä oli kyllä jatkuvat tanssit käynnissä. :happy: Mä nukun kylkimaha-asennossa eli tavallaan kyljellä mut silti vähä mahallanikin..selkeesti ilmastu! :) Sit välillä selällänikin eikä ainakaan vielä ole tullut siitä huonoa oloa. Luotan kyllä kehooni öisin..kyllä se korjaa asentoa jos on huono olla.
 
Mä nukun kanssa ihan miten sattuu ja nukun vielä tosi sikeästi tyyliin illalla silmät kiinni ja aamulla auki. Yritän nukahtaa nykyään aina kyljelleen mutta herään aina selältään. Toivotaan ettei aiheuta haittaa koska huonoa oloa se ei ainakaan meikäläiselle ilmeisesti aiheuta.. uni nimittäin maistuu!
 
Mä nukun tosi levottomasti, pystyn aina hetken olemaan kyljellään ja sit vaihdettava selälleen eikä siinäkään pysty kauaa olemaan. Ja aina kun herään niin vessaan noustava, viime yönäkin kävin neljä kertaa :confused:
 
Ite nukun kyljelläni, mutta vaihdan yön aikana jatkuvasti kylkeä. Selällä pystyn hetken makoilla hereillä olessani, mutta sitten alkaa ahdistaa. Jos yöllä unissani käännyn selälleni niin se on yleesä ok tai sitten alkaa närästää. Mahallani en oo ikinä osannu nukkua. Ei tää helppoa oo :D :D
 
Kyljellään imetystyynyn kanssa. Se on semmosta pötkylämallia, ni saa vähän jalkojen väliin tukemaan ja kainaloon. Tosin aamulla herään yleensä selältäni ja tyyny lattialla :joyful:
 
Kova myllerrys alkaa yleensä aina kun itse menee nukkumaan:happy: Liikkeet myös täällä näkyvät ja tuntuvat jo hyvin vattan päältä:Heartpink
 
Onko vielä joku jolla EI tunnu vauvan liikkeet? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun aina välillä saa lukea näistä yllätyssynnytyksistäkin...
 
Onko vielä joku jolla EI tunnu vauvan liikkeet? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun aina välillä saa lukea näistä yllätyssynnytyksistäkin...
Mää mietein juur tänään ihan samaa, kun makasin selälläni sohvalla ja pikkune potki silleen, et vatta heilu ihan niin, et kissaki lähti vattan päältä pois. Milleen voi olla huomaamatta. Tosin sellasina päivinä ku posotan aamu viidestä ilta yhdeksään, ni niinä päivinä en kyllä juur tunne mitään liikkeitä/ ehdi tunnustelemaan. Ja niinpä päivinä myös nukahdan ihan samantien ku saan pään tyynyyn.
 
Ja voihan se olla että niissäkin osassa tuntevat ne liikkeet mutta eivät vain älyä edes liikkeiksi.
 
Meidän kaupungissa yks tyttö meni sairaalaan vatsakipujen takia ja sai kuulla et synnyttää.:eek:
 
En kans tajua miten voi olla raskaana tietämättään... unohtaa sen joka kuukautisen vaivan noin tosta vaan ja vaan on:meh:
 
Meilläkin äitin kolmas raskaus selvisi vasta Rv 18. Eli kyllä näitä saattaa olla kokeneillakin.. menkat oli normaalit jne... Meni ehkäisyneuvola käynnille niin siellä selvisi raskaus..
 
Mulla pari tuttua jotka saaneet tietää vasta viikoilla 21 ja 22. :eek: Jotenkin mä vielä ymmärrän nuo ettei just puoleen väliin mennessä oo mitään käryä, jos kaikki muu on ihan normaalisti (esim menkat ja vatsa), mutta se menee kyllä yli hilseen että joku menee lääkäriin ja siellä todetaan että jaa sä synnytät. :eek: Mutta koska näitäkin tähän maailmaan mahtuu niin mä kyllä aika ahkerasti jopa silloin kun oli vielä ehkäisy käytössä niin tein testejä, ihan vaan varmuuden vuoksi. :D
 
Mulla ei noi menkat ees hälyttäis koska ne muutenkin tulee parikertaa vuodessa.

Tää mein kaupungin tyttö on aika paljon ylipainoinen eli ei varmaan mahaa huomannu. Mut noi liikkeet mua kyllä pistäis mietityttää kun on ne ny aika kovia loppuvaiheessa.
 
No mulla oli kuukautiset tosi säännölliset ennestään jo ni epäilin raskautta heti menkkojen jäämisestä, mut jos kuvitellaan tilanne, et kuukautiset olis epäsäännölliset, ni en tosiaan olis huomannu raskautta ennen kuin vasta näillä viikoilla, kun vauva kunnolla liikkuu. Nyt kyllä mun mielestä alkaa jo vatsakin näkymään, tai ainakin on erimuotoinen ku aiemmin. :)
 
Mä tiedän/tunnen yhden, joka on saanut kuulla sairaalassa, että synnytys on käynnissä. Ja lapsi oli hänelle toinen, jotenkin toki kuulostaa todella uskomattomalta mutta kai se sitten jossain harvoissa tapauksissa on mahdollista. Vauva on tosi rauhallinen liikkeiden suhteen ja oireet yms todella vähäisiä.
 
Takaisin
Top