Vauvan liikkeet

Jotenkin luulen, että noi yllätysodottajat ei pahemmin tällä foorumilla pyöri, eli varmaan vähän väärä paikka mun kysellä tämmöisiä :joyful:. Mutta tosiaan liikkeet alkaa itsellä ainakin olla niin voimakkaita, että pitäisi olla tosi kujalla ettei niitä vauvan potkuiksi tajuaisi :). Tänään taas mm. taottu alapäähän oikein urakalla!
 
Nyt on taas ollut yöllä että tänään menoa, kun muuten ollut tän flunsan aikana rauhallista.
 
Jos ei oltais yritetty raskautta niin oisin varmaan tajunnut todella myöhään olevani raskaana. Nythän siis innoissamme tehtiin plussatesti 4päivää ennen mun menkkojen oletettua alkua kun mies näki unta, että ois tärpännyt... :D

Mulla on istukka edessä, joten kun vauva potkii siihen, en itse tunne sitä sisältäpäin. Ulkoapäin pystyy tuntemaan kädellä, pari kertaa mies on tuntenut liikkeet joita mä en itse huomaa. Muualle suuntautuvat potkut kylläkin tuntuu ja hyvin, mutta periaatteessa ensisynnyttäjänä ja masuvaivoihin tottuneena en välttämättä tajuaisi mitä ne on. Ja esim vielä rv21 rakenneultrassa ultraava lääkäri sanoi että vauva riehui ja potki oikein kunnolla, ja itse en tuntenut kyllä mielestäni yhtään mitään.

Lisäksi mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten maha tulee hitaasti näkyviin. Nyt vasta (rv25) alkanut erottua jotain pientä kummunpoikasta, vaikka olen liiankin laiha. Ja mulla oli 3 ekaa raskauskuukautta päivän kestävät niukat valemenkat! :D
 
Tämä pikkuinen on alkanut myllertää yöllä nyt näköjään. Nyt 3na yönä olen herännyt kun tuntuu että mahassa on kovat jumppailut menossa. Päivisin hiljaiseloa mutta pikkuhiljaa iltaa/yötä kohden vilkastuu.:dance011
 
Ruokailujen jälkeen jumppaillaan täällä, illaksi ja yöksi hiljenee... Toivotaan, että tämä enteilee esikoisen unenlahjoja![emoji16]
 
Täällä kauhee potkinta heti kun herään, päivällä ja illalla varsinki :D Yöllä on ollu toistaseks vielä ihan rauhallista tai sitten oon vaan nukkunu niin sikeesti.
 
Tämä pikkuinen on alkanut myllertää yöllä nyt näköjään. Nyt 3na yönä olen herännyt kun tuntuu että mahassa on kovat jumppailut menossa. Päivisin hiljaiseloa mutta pikkuhiljaa iltaa/yötä kohden vilkastuu.:dance011

Täällä sama homma, yöllä kunnon bailut. Ei se näin lomalla mutta ens viikolla kun taas työt alkaa niin ompa kiva!
 
Tämäkin tyttö möyrii kellon ympäri. Ei näköjään saada unirytmiä opetettua niinkuin esikoiselle :D Tiistaina oli vielä poikittain ja taitaa olla edelleen. En ole ylhäällä tuntenut potkuja vielä kertaakaan. Toivottavasti älyää kääntyä ajoissa :confused:
 
Täällä sama homma, yöllä kunnon bailut. Ei se näin lomalla mutta ens viikolla kun taas työt alkaa niin ompa kiva!

Mulla meneillään 25+2.

Niin täälläkin :) Viimeisen viikon aikana aamuyö (klo 4-5) on ollut komiaa tamppaamista. Jotenkin se ehkä on rauhoittanut mieltä, tai jotain, kun töissä ei ole silti väsyttänyt.

Meidän rakenneultrassa 4vko sitten ihmettelin, kun en tuntenut minionin liikkeitä, vaikka meno oli ylimmillän... Muuten tuntemuksia oli jo ollut eri aikoina päivästä.

Ja myös viimeisen vkon aikana alkanut näkyä päällepäin jotkut kunnon iskut :wink

Te, joilla on jo lapsia: koska liikkeet ovat alkaneet tuntua kovemmilta tai jopa ikäviltä? Sekin on varmaan yksilöllistä...?
 
Täällä mennään nyt vkolla 26 ja liikkeet voimistuneet ja tuntuvat pitkin päivää. Kovimmat muljutukset voi nähdä selkeästi vatsan päälle mutta ikäviltä eivät tunnu, ihanaa vaan! :)
Meillä vaavilla hyvä rytmi kun yöllä en ainakaan herää liikkeisiin mutta heti aamusta kun herää ja hetken kuulostelee alkaa jumppa.
 
Mulla meneillään 25+2.

Niin täälläkin :) Viimeisen viikon aikana aamuyö (klo 4-5) on ollut komiaa tamppaamista. Jotenkin se ehkä on rauhoittanut mieltä, tai jotain, kun töissä ei ole silti väsyttänyt.

Meidän rakenneultrassa 4vko sitten ihmettelin, kun en tuntenut minionin liikkeitä, vaikka meno oli ylimmillän... Muuten tuntemuksia oli jo ollut eri aikoina päivästä.

Ja myös viimeisen vkon aikana alkanut näkyä päällepäin jotkut kunnon iskut :wink

Te, joilla on jo lapsia: koska liikkeet ovat alkaneet tuntua kovemmilta tai jopa ikäviltä? Sekin on varmaan yksilöllistä...?

Riippuu niin odottavasta äidistä ja vauvasta mahassa. :D

itsellä esikoinen tuntu ikävälle oikeestaan vaan viimiset 5vk kun murjo kylkiluita. :)

Keskimmäinen ei sinänsä tuntunu ikävälle sen liikkeitten kans kun olin niin kipee jo muutenkin loppuajoilla ja hänel oli painoakin alle 3kg syntyessään eli tilaa enempi kun esikoisel +4kg painaval..

kuopus oli koko odotus ihan hirveä eli sen odotuksesta ei montaa hyvää muistoa ole..

nyt tämä tulokas 25+6 tuntuu inhottavalla kun tykkää potkia rakkoa. :sad001 nyt tuntuu et olis kääntynyt toisin päin kun tuntuu ylhääl ekat potkut. :) toivon vaan et olis maltillinen potkija loppuun asti :)

Ihan selvyytenä... mulla on siis kaikki lapset potkinu kylkiluut hiusmurtumille.. eli on kyl tehny kipeää kun kylkiluita murjottu kunnol. :sad001 mut onneks niin pieniä murtumia et ei oo vaivannu synnytykse jälkee.. :)
 
Mä koin eilen ensimmäisen oikeesti kipeän potkun, tähtäs suoraan tuonne kylkiluihin. Tuntu että ihan hengitys salpaantui hetkeksi, niin voimakas isku oli :D koko iltapäivän ja illan neiti pötkötti oikealla puolella ja sinne samaan kohtaan potki, onneksi hellemmin mutta välillä edelleen piti itse sätkiä kun kipeästi kävi. Tästäkö se nyt sitten jo alkaa :rolleyes: tänään kyllä selvästi jo eri asennossa pötköttelee.
 
Nää viikonloppu aamut on ihania. Aamupalan jälkeen kun on aikaa istahtaa sohvalle puoli makuulle. Tyyppi innostui siinä aina oikein kunnolla. Tänäänkin maha pomppi joka suuntaan. Poikittain varmaan oleilee, kun molemmilla sivuilla tuntuu samaan aikaan. 25+0
 
Miten muilla, onko aktiivisia vauvoja vai hiljaisempia? Täällä on ollut aika aktiivinen siitä lähtien kun liikkeitä alkoi tuntumaan :) Neuvolan kehotus liikelaskentaan aiheutti silti pientä ahdistusta, heti jos on ollut hetken hiljaisempaa, alkaa miettimään kaikkia kauhuskenaarioita... Onneksi vauva vastaa aika hyvin vatsan päältä tunnusteluun ja paineluun, alkaa tuntumaan möyrintää heti kun hänen rauhaa häiritään :D
 
Miten muilla, onko aktiivisia vauvoja vai hiljaisempia? Täällä on ollut aika aktiivinen siitä lähtien kun liikkeitä alkoi tuntumaan :) Neuvolan kehotus liikelaskentaan aiheutti silti pientä ahdistusta, heti jos on ollut hetken hiljaisempaa, alkaa miettimään kaikkia kauhuskenaarioita... Onneksi vauva vastaa aika hyvin vatsan päältä tunnusteluun ja paineluun, alkaa tuntumaan möyrintää heti kun hänen rauhaa häiritään :D

Sanoisin että täältä löytyy erittäin aktiivinen tapaus ja nyt loppua kohden liikkeet välillä hyvinkin voimakkaita. Taitaa useimmiten käyttää ihan kaikki voimansa siihen, että saa ittensä haluamaansa asentoon ja sitä ei voi olla tuntematta eikä vatsan päältä huomaamatta. Hassun näköistä ja välillä melko epämiellyttävän tuntuista.. Veikkaan kuitenkin, että juuri tuota muljahtelua mun tulee ekana ikävä siinä vaiheessa kun vauva on tällä puolen. Meillä sama, että vastaa varsin tehokkaasti tunnusteluun. :)
 
Täällä kyllä sen verran reippaasti mahassa möyritään ettei ole liikelaskentaa tarvinnu miettiä. :happy: Joo noi neuvolan liikelaskentalomakkeet on jotenkin ahdistavia..Sit kun kokoakin alkaa jo oleen niin välillä ihan sattuu liikkeet. Musta tuntuu että on nyt kääntynyt oikein päin (eli väärin päin) koska potkut tuntuu ylämahassa. Toivotaan niin. Lääkäri perjantaina ja viikkoja 34. :)
 
Täällä on myös möyrintää lisääntynyt. Niin öisin että päivisin.
 
Täällä on muuten liikkeet tuntunut tosi huvi, mut viime viikonloppuna olin tosi huolissani. Lauantaina havahduin siihen että on aika hiljasta ollu. Illalla laskeskelin liikkeitä ja kyllähän niitä sitten juuri ja juuri tuntui. Sunnuntaina aamulla olin edelleen huolissani kun ei perinteistä aamujumppaa masussa ollut. Liikelaskennassa mehu lasillisen jälleen kuitenkin tuli tarpeeksi liikkeitä. Tällä viikolla ei oo tarvinnu liikkeitä laskea. Ihanan aktiivinen murunen ollut. Tajusin vaan mitä se on kun on huoli oman lapsen voinnista. :Heartred
 
Minäkään en ole liikelaskentaa tarvinnut. Sen verran aktiivinen vauveli. Lapsivettä kun on runsaasti mahtuu hyvin möyrimään. Olo välillä tukala kun monottaa ihan kunnolla. Hikastakin koko maha hytkyy.
 
Täällä on muuten liikkeet tuntunut tosi huvi, mut viime viikonloppuna olin tosi huolissani. Lauantaina havahduin siihen että on aika hiljasta ollu. Illalla laskeskelin liikkeitä ja kyllähän niitä sitten juuri ja juuri tuntui. Sunnuntaina aamulla olin edelleen huolissani kun ei perinteistä aamujumppaa masussa ollut. Liikelaskennassa mehu lasillisen jälleen kuitenkin tuli tarpeeksi liikkeitä. Tällä viikolla ei oo tarvinnu liikkeitä laskea. Ihanan aktiivinen murunen ollut. Tajusin vaan mitä se on kun on huoli oman lapsen voinnista. :Heartred

Mulla oli ihan sama tilanne. Erikoisin oli että mies oli viikonlopun reissussa ja heti kun hän tuli kotiin, alkoi möyrintä ja liikkuminen ja sit ku alkuviikon on isäntä ollu kotona niin möyrintä on jatkunut tosi aktiivisena. Saa nähdä miten nyt ku lähti iltavuoroihin, hiljeneekö poika isiä odottelemaan :D
 
Takaisin
Top