Vauvan liikkeet!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Susqi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En osaa sanoa mutta hyvin tuntuu täälläki liikkeet vaikka etuseinässä istukka. Mutta enemmän tunnen sivuilla, alhaalla ja ylhäällä.

Mulla tuntuu ainakin selvästi erilaiselta silloin kuin vauva potkaisee istukkaan ja silloin kun monottaa kylkeen. Tuntee selkeästi sen istukan vaimentavan vaikutuksen.

Ite oon miettiny tota istukan sijainnin vaikutusta liikkeiden tuntemiseen kans... Mulla kun esikoisen aikana oli etuseinämässä enkä tuntenut kunnolla liikkeitä ja meni pitkään ennen kuin aloin tuntemaan selkeitä liikkeitä, mutta nyt on takaseinämässä niin eipä noi liikkeet yhtään sen paremmin/aikaisemmin oo tuntunut.

Mulla kans tuntuu liikkeet ihan sivuissa ja alhaalla, mutta ei sen istukan kohdalla oikeastaan mitään. Sit kun tyyppi päättää kunnolla alkaa potkimaan, niin voisi sitten ihan vapaasti tähdätä istukkaan kun se toimii niin hyvänä suojuksena :joyful:

Täällä esikosta tunsin vasta kuplintaa näihin aikoihin, istukka oli eessä. Nyt takana ja potkuja tuntunu kk verran päivittäin. Just parasta aikaa kunno jumpat tuntuu olevan menossa, enemmän oikealla puolella ja tuol alhaalla - navan korkeuksilla. Ultrassa oli pää alhaalla, onha voinu kyl kääntyä monestikki jo. Mut hurjaa ku esikosta vasta loppu metreillä tuntu näi hyvin liikkeet, vaikuttas vilkkaammalta tapaukselta tää kakkonen muutenki.. (oonko syöny liikaa salmiakkia/lakritsia :( )

Musta tuntuu että liikkeet tuntuu vähän terävämmin ja selkeämmin isommalla alueella nyt kun istukka ei ole edessä, mutta määrällisesti niitä ei tunnu paljoa enempää eivätkä alkaneet tuntua aikaisemmin. Kaikkia istukkaan osuneita potkuja ei kyllä huomannut kun joskus jos oli käsi mahalla niin siihen tuntui potkuja joita ei olisi muuten huomannut ollenkaan. Nyt tuntuu sit terävästi ja selkeästi tuossa edessäkin eikä vain alhaalla, ylhäällä ja sivuilla, vaikka aika pieni osa mylläyksistä kohdistuu nimen omaan tuohon eteen.

Kun omastakin mielestä tuo istukka ei edes vaimenna juurikaan, et kai tää sit vaan on rauhallisempi yksilö? Tulee vain sellainen huoli kun esikoinen oli niin mahdottoman vilkas masussa. (Istukka oli tuolloin takaseinässä.)

Täällä on alkanut varsinainen myllerrys.. Käytännössä aina kun istun alas tai käyn pitkälleen alkaa bileet mahassa ja oikein kunnon potkuja niin että ulkopuoleltakin näkee kun maha heiluu. Vähän huolettaa että millasta tää on parin kuukauden päästä, kun nyt jo toinen vajaa 500g saa tollasen mylläkän aikaiseksi. :nailbiting:

Samaa tässä mietin, että mitähän se on muutaman viikonkin päästä, kun nyt on jo niin railakkaita liikkeitä :D Mutta ehkä se ei jatku ihan tällaisena, kun vauva kasvaa ja tila alkaa vähetä kohdussa, niin ei ihan tämmöistä potkunyrkkeilyä kai ole, vai mitä sanovat aiemmin raskaana olevat? Tokihan se liikkuu siellä silti, vaikka ahdasta olisikin, sitten se maha varmaan tosissaan heiluukin :O

Mun täytyy nyt sanoa että mä en muista millaista se oli loppuraskaudessa, ne liikkeet..
Mutta mulla bebe istuikin perätilassa joten tunsin ne kuitenkin eri tavalla. Voisin kuvitella että silloin ne potkut tuntuis enemmän tuonne kylkiluihin ym jos raivotarjonnassa..

Olipa metkaa kun eilen meillä oltiin poikki tilassa. Yritin kummalla tahansa kyljellä nukkua niin toiselta puolelta tuli monoa ja toiselta nyrkkiä. Eipä auttanut kuin odotella että pieni väsyy. :rolleyes:

Mulla muuten oli sama illalla, siis tuo, että olin kummalla kyljellä tahansa, niin aina tuli jotain paukutusta jostain. Se on nyt ruvennut iltaisinkin toikkaroimaan tuolla, aiemmin oli suht rauhallista illalla nukkumaanmennessä, nyt ei enää... Päivisinkin on 1-3 tunnin välein aktiivinen. Ehkä se yrittää potkia mua liikkeelle, kun töissäkin vaan kökötän tässä koneen ääressä :/

Mä en meinannut kanssa millään päästä nukkumaan, kun pikkuinen riehui niin, että pahalta tuntui. Tuntu ihan oikeasti siltä, että se on päättänyt tulla mahasta läpi. En ees onnistunut keksimään mikä osa se oli, jos pitäis arvata niin väittäisin että otti aina vauhtia ja tuli olkapää edellä samoin kuin ovia murretaan :hilarious: Yöllä on kanssa alkanut tapahtua satunnaisia mylläyksiä ja äiti pelottelikin, että meidän vauva aikoo valvoa kaikki yöt :grin

En minäkään kyllä osaa sanoa, mikä raaja tai osa siellä tumpsii, joskus kyllä luulen tuntevani se kääntyvän, kun muljuaa niin kovin.

Mulla on istukka etuseinässä mutta eipä se paljoa tunnu vaimentavan. Yhtenä iltana seurattiin miehen kanssa, miten maha vaan pomppi kun pikkuinen potki napakasti. Välillä näkyy kunnon möyriminen kun vaavi heittää kuperkeikkaa :)

Munkaa mielestä toi istukka etuseinämässä ei vaimenna mitää. Sen kyllä sanon et tää kaveri on paljon aktiivisempi kuin esikoinen. Mikähän hulivili siitä oikein tulee :eek:

Täällä kans tuntuu olevan paljo vilkkaampi tapaus ku esikoinen. Toissa yönäki ku olin hereillä varmaan jotain 2h ja kääntelin kylkee ni alko kunnon mylläys, pieniä torkkuja otti mutku erehdyin kääntää kylkee ni joha alko taas. Jos edellee on pää alaspäin ni kädet viuhtoo kyl enemmän ku jalat.

Minulla kans molemmissa raskauksissa ollut etuseinässä istukka, mutta tällä kertaa paljon alempana. Selvän eron huomaa. Tällä kertaa ylöspäin ja kylkiin käy potkut hyvinkin napakasti, esikosta ei.

Kiva kun mieskin tuntee jo vauvan liikkeet, varsinkin jos laittaa korvan masulle, niin tuntee potkut hyvin ja lisäksi myös kuulee ne. :)

Vauva on nyt jotenkin hassussa asennossa, ilmeisesti poikittain tai sit rt. Potkut tulee tuonne suht ylös kylkeen. Aika metkaa kun koko masu heiluu kun pieni potkuttelee. :)
Ei ainenkaan perätilassa nyt varmasti istu kun ne liikkeet kyllä tunnen. Tää on jotain aivan uutta mulle!

Takaisin