Vauvan liikkeet!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Susqi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja musta tuntuu et näihin ei koskaan totu! <3
Vaikka on jo toisen odotuksesta kyse niin tuntuvat aina yhtä ihmeellisiltä ja hassuilta. x)

Nytkin bebe bailaa viimeistä päivää kun pääsin pitkäkseni. Ja mietin että tuolla mun masussa on pienen pieni ihmisen alku! <3

Samaa mieltä Miitu! Varsinkin kun vielä itsellä nämä liikkeet ovat vain muutaman hassun kerran päivässä tuntuvia kun istukka on edessä vaimentamassa kuten esikoisenkin kanssa. Päivän kohokohta kättä vasten tuntea pikkuisen liikkeet ❤️

Täällä on aamujumpat pienellä menossa :D Tässä töissä istuessa tuntuu niin hyvin. Istukan sijainnista ei ole kyllä mitään tietoa, mutta luulisin sen olevan enemmän takana kuin edessä. Tulevana keskiviikkona sekin sitten selviää, mikä siellä on tilanne ^_^

Ihan kateellisena luen näitä! Mulla ei vieläkään liikkeitä, nyt menossa 19+5. Tai joskus jotain pienenpientä muljahdusta, mutta siitä ei pysty sanomaan mistä johtuu.

Kyllä mä uskon Hellu, että ne muljahdukset on sulla just niitä vauvojen liikkeitä, nyt kun itse olen näitä ensimmäistä kertaa eläissäni bongannut, niin se tuntuu kyllä aivan erilaiselta kuin suolenmutkien muljahtelut. Tietysti nyt sulla varmaankin eroa tekee se, kun on kaksoset, ehkä niillä on vähemmän tilaa liikkua siellä jo lähtökohtaisesti? Kaikenlaisia muljahteluita minäkin alkuun tunsin, enkä ollut ollenkaan varma, mitä ne oli. Mutta sitten kun ne vaan jatkui ja jatkui, ja voimistui päivä päivältä, niin näin jälkiviisaasti on ollut helppo sanoa, että ne epämääräisetkin tuntemukset oli jo liikkeitä. Odottele Hellu ihan rauhassa, luulisin, että viikon-kahden sisään olet jo aivan varma niistä liikunnoista siellä masussa :)

Eilen illalla oli semmoiset iltajumpat meneillään, että tunsin kädelläkin pumpsauksia. Ne tömäykset oli niin säännöllisiä, että jäin funtsiin oisko vauvelilla voinut olla jo hikka(?) Tai sit muuten vaan tosi rytmikkäästi potkiskeli. :)

Tänään tunsin itsekin käteen pari napakkaa potkua! Liikkeitä olen tuntenut jo pitkään (olin kauan epävarma ovatko tosiaan liikkeitä mutta hiljalleen niiden vahvistuessa varmistuin asiasta) n. 14+ -viikoilta, käyden viimeisen viikon aikana päivittäisiksi ja säännöllisiksi. Nyt menossa 19+0.
Istukan sijainnista ei varmuutta, ensimmäinen raskaus.

Itse en vieläkään tunne oikeen mitään, huoli muutenkin kova kun esikoista odottelen, viimeviikolla luulin jo tuntevani jonkusortin muljahduksia mutta niitäkään ei ole tuntunut moneen päivään nyt ja tosiaan rv 19+1 tänään. Mahakaan ei ole kasvanut kummoisesti, tuntuu välissä niinkuin se olisi jopa pienentynyt :nailbiting: Neuvola-aikakin vasta yli viikon kuluttua, stressaan onkohan siellä masussa kaikki hyvin :bag:

Heebeli, mulla oli ihan tismalleen sama olo pari viikkoa sitten kun oli vielä viikko aikaa ru: aan. Liikkeitä ei oikein tuntunut tai en niitä tunnistanut eikä mahakaan ollut kauheesti kasvanut. Vieläkään en ihan varma noista liikkeistä ole, vaikka nyt niitä muljahteluja on ollut selkeästi enenemään, mulla nyt rv 21+3. Koita siis rauhoittua, eiköhän siellä kaikki ole hyvin! ♡

Mulla viikon sisällä ruvennut kupliin lähes päivittäin ja molemmilla puolilla tuntuu hentoja potkuja <3 Toivottavasti siis molemmat voi hyvin kun kolme viikkoa vielä rakenneultraan että pääsee tarkistamaan. Hirmu pitkä väli tulee tässä vaiheessa kun alusta alkaen on noin kahden-kolmen viikon välein ollut käyntejä ja yhtäkkiä viiden viikon piinapaussi!

Muljahdukset kyllä rauhoittaa mieltä kun voisi vielä olla varma että molemmat siellä vielä heiluu. Ja maha on kyllä jo kasvanut eikä jää enää epäselväksi mitä on tekeillä...

Kyllä nuo liikunnot kovasti mieltä rauhoittaa. Täällä tuntuu olevan aikalailla sellainen rytmi sikiöllä, että alkaa temppuilla siinä vaiheessa, kun töissä istahdan tuoliin ja aloitan työt noin klo 7. Sitten on työpäivän aikana niitäkin hetkiä, että se nukkuu(?), ja taas sitten alkaa ralli kun pääsen kotiin ja istun sohvalle levähtämään. Illan aikana on sitten ohjelmassa sekä potkunyrkkeilyä että hiljaisempia hetkiä. Sitten kun menen nukkumaan, se ei kovinkaan paljon liikuskele, yön ajan liikunnoista en osaa sanoa, kun olen viime aikoina nukkunut melkoisen sikeästi.

Tänään on iltapäivällä ru, kyllä alkaa pikku hiljaa jännittää, että mitä siellä sitten näkyy. Toivottavasti kaikki on hyvin, ja vaikka halutaankin tietää sukupuoli, niin se on kuitenkin toisarvoinen seikka, pääasia on, että mitään ongelmaa ei löytyisi :)

Heebeli: Liikkeet voi alkaa tuntumaan vasta muutaman viikon kuluttua ja kaikillahan ne ei edes tunnu selkeinä potkuina, vaan vain muljahteluina tai hipaisuina. Eli ei mitään syytä huoleen. Ja em. siis kertoi minulle neuvolan täti toissapäivänä, kun kerroin etten ole vielä mitään liikkeitä tuntenut ja silloin mulla oli 19+5. Ja vaikka nyt eilen tunsin ekan potkun, niin siihen se sitten jäi enkä ole sen jälkeen mitään tuntenutkaan. Ehkäpä liikkeet lisääntyy tässä tulevina viikkoina.

Kaari: Onnea ultraan <3 Tulehan sitten heti kertomaan uutiset :) Ihan jännittää sun puolesta!

Jee, ensimmäisen kerran näin potkut mahan pinnalla asti, tuntuivatkin niin voimakkailta, että jäin seuraamaan :D Ensin tuli mono keskelle ja sitten sivulle, mitkä lie karateharjoitukset sillä oli menossa. Olipa hauskan näköistä :D

Täällä ihan sama, yleensä heti, kun jään seuraamaan tai laitan kädet mahan päälle, niin liike lakkaa, enkä malta jäädä sitten odottelemaan, milloin ne liikkeet alkaa uudelleen :D

Takaisin