Vauvan liikkeet!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Susqi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä myös potkuttelut lakkaa kun mies haluaisi katsoa, näin oli myös esikoisesta. :hilarious:
Mikähän ihme siinäkin on! Oon aina innoissani "Kato kato!" Ja sit.. ei mitään.

Mä tunnistin liikkeet heti ku sain silloin rv17 tietää olevani raskaana, aikaisemmin kuvittelin niiden olevan haamupotkuja niitä ku on tässä ollut raskauksien jälkeen . mulla istukka edessä kaikissa muissa ollut Takana. Läpi en oo nähny mutta voimaa niissä alkaa olemaan ja aika liikkuvainen kaveri on.

Olen 22+2 ja nyt pari päivää olen tuntenut poika potkii mahassa niin et maha väreilee :) se on kyllä ihana tunne. Tänään on kyllä ollut liikettä kokopäivä. Aloin jo epäilee tunnenko liikkeitä...

Mulla on kauheat huono äiti fiilikset, kun oon pojan potkut tuntenut vasta ihan vähän aikaa ja nyt jo alkaa jotenkin ärsyttämään :sad001 Se on ollut muutaman päivän ihan superaktiivinen ja tuntuu potkivan ympäriinsä jatkuvasti ja se ihana pakahduttava onnen tunne on alkanut vaihtua ärsyyntymiseks. Mä nyt ärsyynnyn kaikesta muutenkin tällä hetkellä tosi helposti, mutta tästä tulee tosi ikävä fiilis, kun sellainen juttu, joka muista on ihana, aiheuttaakin itselle tällaisia fiiliksiä. :sad001 Mä toivon että tää menee ohi, tai ainakin, että noihin potkutteluihin tottuu, kun jatkuvat pitempään.

Tiiiu, Ymmärrän fiiliksesi. :sad001 Oma mielentila vaikuttaa paljon. Meillä oli tässä pari päivää enemmissä määrin riitaa miehen kanssa ja esikoinenkin oli kovin itkuinen/kiukutteli. Mulla tuli samoja fiiliksiä kun tää yksi alkoi potkutella hirveellä rytinällä masussa ja vielä tuonne alapäähän niin että ihan sattui.
Sama tapahtui myös illalla/yöllä kun olisin tarvinnut unta ja lepoa enkä saanut nukutuksi kun potki kylkiin.

Ihana asia kuitenkin ja yleensä pakahdun onnesta kun seuraan pienen myllerrystä <3 :) Sallikaamme ne tunteet itsellemme, myös negatiiviset. Voi taas kokea positiivisia! :happy:

Mulla on kolme poikaa ennestään ja ovat olleet ihan mahdottomia mahassa ja tosi kovasti potkineet. Loppuvaiheessa se on ollu ihan kauheeta ja sattunut hirveesti kun voimaa on ollut potkuissa.
Nyt rv22+4 ja liikkeitä oon tuntenu 15vk lähtien päivittäin mut kyllä nää on vieläkin niin hentoja :D

Ei siitä Tiiiu tarvi huonoa mieltä kantaa :) Musta ainakin liikkeitä on silleen kiva tuntea et tietää pienen voivan hyvin ja pelästyis jos lakkais tuntumasta (ei helpottuis) mut ei ne liikkeet munkaan mielestä varsinaisesti miellyttävältä tunnu ja jos ei niiltä tunnu saavan hetken rauhaa niin kyl se hiostaa! Tässä näillä mainhan vauvalle alkaa kuitenki myös muodostua selkeitä unijaksoja niin sit helpottaa silleen ettei oo niin kokoaikaista se mylläys.

Nyt täälläkin vihdoin liikeiden tunteminen vahvistunut :) Ei sitä vielä vatsan päältä kunnolla tunne, mutta itse tunnen hentoiset liikkeet (voi osittain johtua siitä että tunnen myös sisältä päin vauvan liikkeet niin osaan kohdistaa tuntemuksen oikealle kohdalle) :D

Mä taas oon superonnellinen kun tunnen vauvan liikkeitä, oon koko ajan niin epävarma ja paniikissa niin on mukava saada vauvalta rauhoittava viesti. Paitsi silloin, kun ipana kääntyy virtsarakon päälle pötköttelemään, silloin tulee kiire...

Tuntuu naurettavalta että vielä neljä viikkoa sitten stressasin järkyttävästi kun en tuntenut liikkeitä, nyt viikkoja 21+1 ja kyllä tuntuu, jotkut potkuista jo niin voimakkaita että itsekin säikähtää niitä :rolleyes: :D Mieskin tunsi ensimmäisen kaksi viikkoa sitten.

Mulla myös välillä ottaa hermoon nuo vauvan liikkeet, vaikka tietenkin on hienoa, että ne tuntuu! Taitaisin kyllä huolestua, jos niitä ei jonain päivänä tuntuisikaan, kun on nyt ollut ihan joka päivä huomattavissa parin viikon ajan. Hirvittää loppuraskaus, minkälaista myllerrystä se on, tosin tilahan vauvalla vähenee koko ajan ja rajoittanee liikkumista sitten jonkin verran?

Täällä ei vieläkään juuri mitään tuntemuksia vauvan liikkeistä. Pari kertaa olen tuntenut jotain tässä viikkojen varrella mutta en kyllä edes viikottain. Tänään alko raskausviikko 21 (20+0 ilmeisesti siis) yli huomenna rakenneultra numero kaksi vuorossa. Eka käytiin 4D yksityisellä pari viikkoa sit ja nyt sit kunnallisen käynti torstaina :) toivottavasti poitsulla on kaikki hyvin!

Mä oon tuntenut nyt n. 5 päivää putkeen välillä jotain pientä möyrintää, eli en erota potkuja mutta jotain liikettä kuitenkin. Kaipa ne nyt alkaa sit täs vahvistua <3

(Mies ei edelleenkää tunnu uskovan :D)

Ja 20+4 nyt

Kyllä mullakin alkoi eilen hermo mennä, kun pikkuinen potkutteli yli kaksi tuntia putkeen, kun katseltiin miehen kanssa elokuvaa. Taitaa äitillä ja pojalla olla unirytmit pielessä, kun vauvan aktiivisin aika sijoittuu tonne 23-01 ja äiti on myös käyny nyt nukkumaan vasta 00-02 aikaan. Ihme kyllä mutta aamuisin ei väsytä. Tosin ollaan nyt esikoisen kanssa herättykkin kymmeneltä vaikka hän käy nukkumaan jo puoli yhdeksän :happy:

Meillä sama että bebe bailaa viimeistä päivää 23-01 (näin teki myös esikoinen) ja mamma käy nukkuu 01-02. Poika herää 6.50, melko täsmällinen ja juuri pikku kakkosen aikaan. Mies yleensä herää pojan kanssa niin saan nukkua vielä. :)

Mua ei oo edes nyt väsyttänytkään aikaisemmin ku joskus 00-01 aikaa. Ennen raskautta ei olis tullu kuuloonkaan valvoa yli 22 :eek: Vaikea uskoa, että raskaus vaikuttaisi näin positiivisesti vointiin. Ehkä olen nyt vaan vihdoinkin parantunut :wink

Jospa tosiaan sanmarie nyt on kaikki kohillaan! :wink Sama juttu täällä, olisiko toimivan kilpirauhaslääkityksen ansiota vai sitten tosiaan energinen keskiraskaus? Voihan sekin olla!
Mutta hyvin jaksaa 6h yöunille ja valvoa myös tuonne yöhön asti. Saa hieman omaa aikaa. Luulen et lokakuussa me ei enää sellaista harrasteta, täytyy nyt nauttia. :rolleyes:
Ei olis kyllä aiemmin tullut kuuloonkaan.

Kuinkahan paljon tuo etuseinä istukka sitten kuitenkin vaimentaa liikkeitä?
Istukka on siis oikealla enemmän ja bebe viihtyy vasemmalla. Liikkeitä oon tuntenut istukasta huolimatta jo rv 14 alkaen.

Tää vauveli tuntuu ainenkin nyt olevan veljeään rauhallisempi tapaus! :) Vaikka aivan samalla tavalla bileet alkaa klo 23 iltaisin.

Ja perätilassa viihtyy kun potkuttelee tonne häpykummun tienoille. Miten se edes saa ne jalat sinne ujutettua. :grin

Takaisin