Vauvan liikkeet!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Susqi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivotaan Miitu, että tämä yksilö haluaisi sitten syntyäkin muuten kuin perätilassa :)

Täällä on hirvee meno melkee koko ajan päällä :D Lääkärit kiroo ultrissa ku pitäis virtauksii kattoo ja mittailla niin tää ei malta millään pysyy paikoillaan :D

Eilen illalla mieskin sai tuntea alavatsalta potkun <3 Jaksoi vielä tänäänkin iloita asiasta, kun esikoisen aikaan ei kunnon potkuja edes tuntenut koko raskauden aikana... Esikoinen päätti aina rauhoittua silloin kun mies tuli koskemaan vatsaan :D

Pitäiskö olla huolissaan kun nykyään vauva ollut hyvinkin aktiivinen potkinut kovin menemään mutta tänään ollu ihan hissukseen muutama hassu hentonen liike sillon tällön max 10 kokopäivänä oon huomannu. Viime yö nukuttu huonosti ja vähän väliä kesken unien herännyt kissan takia ja tein äkkinäisiä liikkeitä.. PLUS+ tänään aamu alkoi sillä että maha oli hävinnyt eikä ollut koko päivänä semmoinen "yhtä iso" kun yleensä! Kuulostaapa idiootilta mutta oikeasti tosissaan huolestuin ja olen edelleen huolissani :D

Äkkiseltään väittäisin että nuo sun oireet liittyy siihen että vauva on kääntynyt. Vatsan malli ja koko voi siinä muuttua ja liikkeetkään ei niin tunnu kun monottaa eri paikkaan. Itsellä tänään myös ollut hiljaista masussa mutta juomalla limpparia sain lopulta liikettä aikaiseksi. Huolestuttaahan se ja voithan soittaakin synnärille niin siellä sanovat miltä kuulostaa, kannattaako lähteä tarkastettavaksi.

Rosmariini98 mulla alkoi päivä ihan samalla tavalla! Ihmettelin että mihin se maha katosi, kun oli oikeasti aika olematon. Nyt tuossa vähän aikaa sitten kattelin että on palautunut, mutta ei se vieläkään ihan isoimmillaan ole :D

Rosmariini98, Vaavi on vaan vaihtanut asentoa. Näin myös minulla. Oli poikittain ja potkutteli varpaillaan tuossa vasemmalla kyljellä ja navan kohdilla, tuntuivat hurjasti. Yht äkkiä eilen huomattiin miehen kanssa että potkut alkoivatkin tuntua alavatsassa/alapäässä ja masu hävisi. Hän siis vaihtoi takaisin perätilaan. Ja liikkeet tosiaan tuntuu eri tavalla riippuen missä asennossa on. Älä huoli! :happy:

Mulla oli sama tilanne eilen kun huomasin että liikkeet on hennompia ja niitä on harvemmin, varsinkin oikealla puolella jossa b-vauva majailee. Tunsin kyllä kääntymisen aamulla mutta en sitä sen enempää ajatellut.

Tänään oli muuten varattu nlalääkäri ja se tsekkasi samalla vauvojen tilanteen ja tosiaan bee oli selkä mun vatsaa päin ja aakin sivuttain ja potki istukkaa. Eli just niinkuin aiemmat vastasi eli voi olla ihan niin yksinkertainen syy et vauva potkii selkää eikä sitä silloin tunne :)

Toki jos huolestuu niin soitto äippäpolille!

Kiitos vastauksista kaikille! Hiljasempaa on vieläkin, päivän aikana tuntee sillon tällön selkeitä potkuja mutta hiljasta on :o Huomisen katon vielä ja sitten soittelen polille että onko ihan normaalia.. muistan kyllä lukeneeni että näillä viikoilla vauva nukkuisi enemmän? Tai sitten oon nähnyt vaan jonkun toive unen joka rauhottanut vähän mieltä :D

Jatkoa vielä että mahan muoto on kyllä ihan eri kun ennen että hyvin mahollista että on vaan vaihtanut asentoa ja jäänyt paikoilleen ja potkuttelee nyt jonnekkin selkään päin :)

Mullakin maha vaihtaa muotoa ja kokoa ihan sen mukaan missä asennossa vauva milloinkin sattuu olemaan. Välillä maha on ihan olematon, välillä se on tosi alhaalla kun poju makoilee pitkänään selkä lantiota vasten tms. Eniten tuntuu viihtyvän pää vasemmalla pallean alla ja varpaat oikealla alhaalla. Sieltä sitten muksitaan ja potkutellaan urakalla. Kahdessa viimeisimmässä ultrassa kaveri oli juurikin tässä asennossa :D
Välillä vauva asettuu niin, että potkut tulevat napakasti suoraan rakkoon, pari kertaa on tullut kiire vessaan. Onneksi, ONNEKSI oon ollu silloin kotosalla...

Mulla potkut tuntui pitkään alavatsalla että oletan olleen pylly alaspäin pääasiallisesti. Mut nyt viikon pari potkut on tuntuneet ylempänä kyljissä joten lienee kääntynyt sitten jo pää alaspäin. Esikoinenkin kääntyi jo tosi hyvissä ajoin. Vielähän sitä tietty ehtii kääntyä takaisinkin väärin päin. Mut ihanaa kun nyt liikkeet pystyy näkemäänkin, toisin kuin alavatsalla, siellä ne hädintuskin tuntui edes. Sitten kun vauva syntyy, potkuja tulee ikävä. Kopkop, mulla kun ei ole vielä kipeitä potkutteluja ollut kummaltakaan :)

Mulla kans ollut välillä niitä potkuja kun tuntuu tuolla alapäässä.. eikä tosiaan oo mitenkään kivan tuntusia. Jokaisessa ultrassa tää vauva on ollut pää alaspäin, mutta luulen että hän aina ultrien jälkeen ottaa toisen asennon

Tänään on eniten liikkeitä tuntunut oikealla puolella mahaa, ja muotokin on epäsymmetrinen ison osan aikaa, kohouma oikealla ja "tyhjää" vasemmalla. Melkoista myllerrystä kyllä on tänään ollut. Onneksi ipana pitää taukojakin välillä, kun liikkeet tuntuu niin voimakkaina, että koko keskivartalo reagoi niihin ja heiluu :O

Rakenneultrassa täälläkin oltiin pää alas päin, mutta nyt tuntuu, että on jotenkin poikittain,kun liiketuntemukset on tosiaan toispuoleisia.

Tuo on täälläkin inhan tuntuista, kun potkii tuonne alas, ei onneksi satu, mutta kyllä mä sitä säpsähdän joka kerta kuitenkin.

Meillä on tänään nyt sitten aktivoiduttu tosissaan. Tyttö varmaan huilasi pari päivää ja nyt sit bailaa senkin edestä! Oon aika innoissani, kun nyt potkut tuntuu myös tuossa edessä istukan ja vatsan läpi :joyful:

Mä kävin eilen iltapäivällä käyrillä tarkastamassa että kaikki on kunnossa kun torstai iltapäivän jälkeen en ollut tuntenut kuin muutaman yksittäisen liikkeen. Vauvalla oli kaikki hyvin, istukan ja napanuoran virtaukset olivat kunnossa. Syynä siihen, etten ollut liikkeitä tuntenut oli se, että vauva on kääntynyt perätilaan ja potkii minua "selkään päin". Kokoarvionkin sain, 1,1kg! :woot: Ja viikkoja eilen ultratessa tosiaan kasassa vain 26+1, oli siis viikkoihin nähden iso poika <3

Niiinu, Oli varmasti helpottavaa, kiva että sait mielenrauhan! :)

Täälläkin on nyt ollut ehkä hiljaisempaa.. Välillä miettii että täytyisikö asiasta mainita tjtn. Mutta kun liikkeitä kuitenkin tuntunut silloin sun tällöin.

Noh tämän pääsin sanomasta niin esikoinen lukuisista varoituksista huolimatta onnistui rojahtamaan vauvan päälle. Mä en kestä näitä tilanteita. :arghh: Istahti pyllylteen juuri vasemmalle puolelle jossa vauveli majailee..

No oli joo! Kun ei mehulla ja irtokarkeillakaan, tönimisillä lähtenyt liikkeet tuntumaan... Ja oli ihanat tutut lääkäri ja kätilö hoitamassa. Meiltä siis suljettu synnäri esikoisen jälkeen mutta 8-15.30 on saatavilla ajanvarauksella ja/tai päivystyksellisesti äitipolilla hoitoa. Niin kiva että oli vielä tutut ihmiset hoitamassa :)

Mullakin oli ekaa kertaa huoli, vaikka aiemminkin on toki hiljaisempia jaksoja ollut. Sanoivat vain, että jos makean syöminen/juominen ja masun "töniminen" ja makuullaan liikkeiden kuulostelu ei auta, on iham hyvä tulla tarkastamaan, ettei vain ole istukassa tai napanuorassa häikkää vaikka vauvalla olisikin kaikki vielä hyvin. Eli kannattaa tarkastaa tilanne äitipolilla jos normaalia enemmän huolestuttaa :)

Meillä on aika samanikäisen esikoiset, meillä joulukuussa 2015 syntynyt poika. Ollut hankalaa hänellä kun äitin sylissä ei voikaan enää möyriä ja kiipeillä tai olla sylissä seisoessa pitkiä aikoja. Vahinkojakin on sattunut, samankaltaisia kuin tuo kuvailemasi... :/ Hienosti osoittaa kuitenkin minun masua kun kysytään että missä vauva asuu :D

Mun poju on nyt kaksi viikkoa ollut tosi aktiivinen ja potkinut monta kertaa päivässä. Nyt on alkanut joukkoon tulemaan päiviä, jolloin potkuja ei tunne juuri lainkaan. Parina päivänä täytynyt oikein dopplerilla varmistaa, että syke löytyy, ja löytyihän se joka kerta. Olisi vaan paljon rauhoittavampaa tuntea niitä potkuja päivittäin.

Bebe kaivelee nyt tuolla häpykummun/luun kohilla ja se tuntuu niin inhalta!! Miten se yltää sinne? Välillä tuntuu myös kuin ois reidessä ja suurin piirtein läpi tulossa :eek: Yritän aina vähän painaa vastaan jotta lopettais kun tuntuu niin ilkeältä.

Takaisin