Vauvan liikkeet!

Susqi

Näppärä viestien naputtelija
Mä yritin muistella missä vaiheessa esikoisen kanssa tunsin ekan kerran. Ja nyt oon yrittän googletella asiaa että onko se vielä mahdollista edes.. nyt muutamana päivänä oon tuntenut kutittelua ja kuplintaa ja en voi uskoa että vielä voisi tuntea mitään.
 
Onko raskauden kesto varmasti tiedossa? Ei näillä viikoilla vielä taida olla mahdollistakaan tuntea liikkeitä, tai näin oon ainakin luullut.
 
Mulla oli esikoisesta istukka eessä ja tunsin varmat liikkeet vasta joskus rv19/20..
 
Mulla on koko raskausajan tuntunut kuplintaa ympäri vatsaa, mutta ilmaa taitaa vaan olla. Samoin raskausaikana mulla on vatsa ruvennut pulsoimaan alavatsasta ja sitte oikealta ylävatsalta. Mutta eipä ne liikkeitä vielä voi olla ainakaan näin ensikertalaisena! Varmaan ainaki 8 viikkoa saa meikäläinen vielä odotella :D
 
Mulla on nyt siis 11+0. Ja kyllä sen pitäs paikkansa pitää ainaki varhaisultran mukaan. :)
Mulla ei oo aikasemmin tuntunut mitään siks vähän ihmettelinkin nyt.
 
Mä en tuntenu esikoisesta kunnolla missään vaiheessa. Oli sitten hiukan haasteellista tehdä liikelaskentaa :D Mutta jospa tällä kertaa tuntuis jotain, ainakin innolla vielä toistaiseksi odotan mahdollisia potkuja.
 
Mulla tuntui esikoisesta tosi varhain kuulemma, rv 16-18.

Nyt tästä kakkosesta oon ollut tuntevinani sellaisia "muljahduksia". :) Ei oo ilmaa tms, sen tunnistaa kyllä selkeästi. Joten uskonpa että liikkeitä voi jo ajoissa tuntea. Kyllähän se siellä pieni vikkelästi varmasti sinkoilee.
 
Luin jostain että toisella kertaa voi tuntea liikkeitä jo viikolla 13. Riippuen tietysti monesta asiasta. :) Ja nämähän ovat yksilöllisiä juttuja!
 
Esikoisesta tunsin vähän ennen puolta väliä, oisko ollut joskus Rv 18-19. Toivon et nyt tuntis vähän aiemmin. Vaikka loppua kohti ne liikkeet onkin jo aika tuskallisia :D
 
Pikkutyyppihän alkaa uiskennella jo oliko 8+ mut koko on vielä niin pieni et tuskin heti tuntuu.

Mulla on molemmissa raskauksissa ollut istukka edessä. Ekasta tunsin liikkeitä rv14 alkaen ja pysyivät niin saman luonteisina koko ajan että uskon et oli vauva, np ultrassakin tunsin tutun muksauksen kun vauva ponkaisi ruudulla itsensä suoraksi. Ei ollut kuplimista eikä hipsuttelua vaan semmosia tömpsähdyksiä :D Toisessa raskaudessa tunsin ekat vasta rv17 ja oli enemmänkin sitä hivelyä.
 
Tän sivuston raskausviikkokertomus ainakin on sitä mieltä että vauva alkaa liikkua vasta 10. viikolla ja silloin liikkeet on tahdosta riippumattomia ja 11. viikolla aivot alkaa saada osan liikkeistä hallintaansa.
 
Kaksplussan sivuilta lainattua: "Uudelleenodottaja voi tuntea pieniä liikkeitä kuplintana jo 12. raskausviikolla."
 
Terve.fi ilmoittaa että rv 9 (eli 8+0 - 8+6) sikiö alkaa jo liikkua. Mutta siis joka tapauksessa rv 9-10 jos sikiö liikkuu niin on kuitenkin niin pieni ettei liikkeet varmaan voi tuntua.
 
Kahdesta ekasta oon tuntenu about rv19. En ehkä tajunnu et mitkää kuplinnat oli liikkeitä mutta tuollon tuntu jo kunnon potkuja :D
kolmannesta tunsin jo rv15. Rv 19 oon kuvannu jo videoita kun potkii niin et mahan läpikin näkyy selkeesti :)
 
Mulla oli ekasta istukka edessä joten liikkeet tuntu vasta rv 19. Sitä ennen oli just toi jonkun kuvailema oma syke alavatsalla. Kotidopplerillakin kuulu pitkään pelkkiä istukan verisuonten suhinoita. Saas nähdä, miten tällä kerralla.
 
Mulla tais tuntua ekasta vasta rv 20, toisesta jo rv 14-16 välillä. Jännityksellä ootan koska tästä tuntee, varmaan noiden viikkojen tienoilla :) siinä np-ultrassa rv 12 tyyppi veti ravia ruudulla, mutten ite vielä tuntenut/tunne sitä. Ehkä kun pieni saa vähän painoa lisää että monotus alkaa tuntumaan :D
 
Mä en ole ihan varma liikkeistä, toisinaan tuntuu kuplia ja hipsuja mutta kun niitä kuulostelee, ne voi ihan hyvin olla ilmaa ynnä muutakin... Nt-ultrassa tyyperö esitteli liikkeitään ihan kunnolla ja siinä jännityksen / onnen itkun tilassa en ainakaan huomioinut että olisin ne tuntenut. Voi, ois kyllä niin ihanaa että alkais jo tuntea liikkeitä varmuudella! Tänään 12+5.
 
Kyl mulla jos sattuu olemaan dopleri päällä ja sydänääniä kuuntelee, niin ku siinä sydänäänien päälle kuuluu kovempi tumpsahdus, niin tunnen sen tosi tosi vähän mahassa myös just sellasena jännänä kuplintana tms. Tämä siis ihan uusi juttu täällä, ei ole aikaisemmin tuntunut kuin nyt muutaman kerran. Riippuu varmaan paljon missä kohtaa huitelee menemään ja miten liikkuu et sattuuko tuntumaan.
 
Takaisin
Top