Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Selmer
  • Aloituspäivämäärä
Täälläkin tuntuu sivuilla, oikeastaan oikealla alhaalla sivussa tuntunut vahvimmin koko ajan. Liekö sitten istukka tossa edessä/vasemmalle painottuneena. Np-ultrassa kätilö tuumasi että istukka olisi etuseinässä. Nyt viikot 18+0 ja pienet potkut kyllä erottuu. :)
 
Nyt mäkin alan erottamaan mut ne on niin nopeita et välillä menee ohi ja sitte illalla miettii että onkohan se liikkunu yhtää. Nyt tällee flunssasena tuntenu enemmän ku vaa ollu paikoillaa. Mut aivan sairaan ihana mahtava ihaltava ja rakastava tunne :) nyt vielä ku se alkaa kuulemaa nii sit kaikki on hyvi.
 
Ootteko huomannu, että jokin tietyntyyppinen musiikki tai kappale sais vauvan potkimaan innokkaammin? Vielä ei kyllä kaikkia liikkeitä voi edes tuntea, niin varmaan menee suurin osa potkuista vielä ihan ohi mutta oon huomannut että jotkut ruuat/musiikki saa vaavin kickboxaamaan innokkaammin, tosin en nyt ihan selvää kaavaa oo vielä löytänyt :grin
 
Täällä ainakin huomaa kun oon salaa ottanu suklaata, niin hetken päästä on mahassa bileet pystyssä :P
 
Söin aamupalaksi puuroa jossa oli päällä banaania, puolukoita ja sokeria. Kyllä on masussa pirskeet ollut sen jälkeen! :D Sokeri on kyllä hyvä tapa saada pikkuinen liikkeelle. :Heartred
 
Täällä on liikkeet muuttuneet " möyrimisestä" ja kuperkeikka- tunteista selkeämmin potkuiksi. Toisin kuin pyörimisliikkeet jotka tuntuivat oikealla hieman navan alapuolella, potkut tuntuvat nykyään alavasemmalla. On se vaan ihana tunne, ovat jo niin selkeitä, ettei tartte enää arvailla oliko se liike vai muuta mahan kuplintaa :p. Hikkaa olen myös ollut tuntevinani, kun on niin tasaisin välein toistuvia nytkähdyksiä:)
 
Joo on se niin ihana tunne ku alkaa tajuumaa et näähän on potkuja! Toissapäivänä tunnettiin mieheni kanssa mahan läpi hennot potkut :) just syömisen ja liikunnan jälkee tuntuu parhaiten. Päivä päivältä voimistuu :) nyt rv 18+4
 
Mulla 17+3 tuntui ekat pienet ja hennot kuplat tai ihan kuin elohiiri olisi mahan sisällä. En ensin tajunnut kunnes pari päivää myöhemmin niitä tuli uudestaan ja sitten hoksasin mistä on kyse. Nyt (20+5) on etenkin iltaisin kovaa jumputusta ja muljauksia. Joskus saattaa myös kohtu kovettua kovan potkuttelun jälkeen.
Pari hauskaa sattumusta on käynyt. Kerran kuuntelin radiota ja tuli joku tosi vanha biisi jota aloin jammailla ja laulaa mukana. Vatsassa alkoi älytön meno! En sitten tiedä yrittikö bebe kertoa että lopeta heti vai jammailiko mukana :D toisella kertaa katsoin jääkiekkoa Suomi-Ruotsi ja jännitti peli kovasti. Alkoi taas jäätävä potkiminen ja supistelukin ja piti melkein lopettaa pelin katsominen. Oliko jännitys vauvalle liikaa vai kannustiko mukana, en tiedä :D olen myös välillä laulanut jotain lauluja vauvalle mahaan ja sen jälkeen se alkaa usein liikkua enemmän :Heartred
 
Ihana huomata, miten pikkunen kasvaa ja voimistuu päivä päivältä! :joyful: Nyt tuntuu potkut välillä jo tosi voimakkaina, ja pari kertaa oon huomannut kun koko maha hyllyy kun beibi joraa! :grin Kun ne liikkeet tästä koko ajan voimistuu, niin en tiijä miten sitä kohta pystyy koulussakaan keskittymään tai yöllä nukkumaan, varmaan alkaa synnytystä kohti jo sattumaan tuo sisältäpäin mukilointi :wideyed: Mutta en valita, on se vaan niiiiin ihanaa tuntea kun vauva touhuilee omiaan :joyful:
 
Mä muistan esikoisen odotusajalta, kun piti kaupasta lähteä kesken autoon istumaan, kun potkut sattu niin paljon kylkiin. :hilarious: ostokset tuli kuitenkin hoidettua hetken rauhoittumisen jälkeen. Mutta oli se kyllä aika jännää, miten paljon ne voi tuntua. Mies saattoi yöllä herätä öisiin potkusarjoihin, kun koko sänky hylly :smiley-bounce005
 
Mulla oli kans esikoisen aikaan nii voimakkaat potkut että sattui ku poiks potki, ja välistä tapeltiin että saako jalan työntää navasta läpi vai ei että painoin vastaan ja tosissaan saiki painaa :D nyt toivottavasti tuo istukka vaimentaa ettei enää nii voimakkaita liikkeitä tulisi..
 
Eilen tunsin ensimmäistä kertaa käteen potkun. :D Nyt sitten äskettäin makasin sohvalla ja tunsin kuinka kaveri heräsi. Käskin mieheni tulla kuuntelemaan kun vauva liikkuu ja mies kun painoi korvan vatsalleni alkoikin kova rumba! Tunsi isikin korvassaan potkut :D Aivan mahtava tunne kyllä! Ei voi muuta sanoa :D Nyt rv 19+1
 
^^ tuossa heräillessä sängyn pohjalla ja kissan käytyä leipomassa mahaani alkoi muksulla sellainen liikesarja vasemmalla puolella kylkeä, että. Ei satu eikä kovin voimakasta ole sinällään, mutta on muksu aktivoitunut. Päivälläkin liikuskelee että tuntee. Varsinkin jos on syönyt jotain. Liikkeiden tuntopaikat vain vaihtelee nykyään paljon vuorokauden ajan mukaan. Pianon soitosta ja laulusta se rauhoittuu :Heartpink
 
miten mä luin et lapsi alkaa vasta kuulemaa vkolla 24, mut kuuleeko se muka ny jo. kaveri sano et se oli laulanu jotain biisiä ja kaverin siskonsa mahassa oli alkanu liikehdintää tapahtua positiiviseen suuntaan. mut vieläkin niin käsittämötn fiilis. ihmisen keho ja kaikki tää prosessi on jotenki niin outoa. mut jooh toi ruoka on kyllä ihan totta, tulevan vauvan takia syön riisikebabia ku sen jälkee se on ihan hullu tuolla mahassa. pyörii niin et vois tulla pihalle mahan läpi :D
 
404dab9d27f98f98a1e79bff2967831a



Tämmönen teksi oli 19. viikon kohdalla vauva app:issa :)
Ainakin siihen vauva reagoi liikkumalla jos kuuntelen autossa musiikkia vähän kovemmalla...... :D
 
Meillä viikoilla 17 ja jotain pieni reagoi kun mies tuli sille juttelemaan, liike tuntu voimakkaampana. Kysyin neuvolasta ja sano että kyllä jo kuulee muttei vielä kovin selvästi. Samoin sano että alkaa näkemään et kirkkaat valot voi saada reagoimaan.
Meillä ei vielä oo säännöllisesti havaittavissa, välillä tuntuu oikein odotan et alkas olla et ei tarviis olla huolissaan kokoajan.
 
Takaisin
Top