Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Selmer
  • Aloituspäivämäärä
Täällä kans hiljaiseloa ollu muutaman viikon, vissiinki nt-ultran kätilön arvio että istukka tulee eteen on osunu oikeaan :D onneks on doppleri, niin saa mielenrauhanku kuulee kuinka pieni möyryää ja potkii suoraan doppleriin :D

nyt 18+6 :)
 
Nyt on viimein ihan takuuvarmat potkut havaittu! :love7 Oon ilmeisesti missannut kaikki hipaisut ja kutittelut tai ne on hukkunut muiden masumyllerrysten joukkoon, mutta nyt on parina päivänä ollut niin selkeää poksuntaa alamahassa ja tänään tunsi mieskin potkut kädellä joten eiköhän ne niitä ole :grin
 
Miten erotatte liikkeet kaikesta muusta vatsassa tapahtuvasta? Musta tuntuu että mun mahassa myllertää koko ajan enkä osaa uskoa että mikään niistä olisi oikeasti meidän pienen papun aikaansaannos. Ja sitten kun oikein keskityn tunnen jopa oman sydämen sykkeen häiritsemässä.
 
Mulla on tänään tuntunut ensimmäistä kertaa toistuvia muljahduksia, ihan selkeitä vauvan liikkeitä :) Ihanaa kun nyt alkaa tuntemaan. Jos kädet on tiiviisti vatsan päällä niin tuntee läpikin. Itse ainakin erotan sillä muista mahan möyrinöistä että nämä tuntemukset ihan erilaisia kuin mitkään vatsanväänteet tai murinat. Huomenna 17+0. :)
 
Tässä vaiheessa ei missään nimessä kannata huolestua jos liikkeet lakkaavat tuntumasta tai jos eivät ole vielä alkaneet. Tiedän että on helpommin sanottu kuin tehty :rolleyes: Itsellä kanssa vauva vietteli tässä jokunen päivä sitten rauhallista päivää ja aloin jo huolestua, dopplerilla piti sitten varmistaa ja senkin kanssa kesti ikävän pitkään ennenkuin syke löytyi.. mutta löytyi lopulta. Mini oli vaan majailemassa jossain ihan kohdun pohjalla ja ilmeisesti potki sisäänpäin kun en mitään tuntenut, dopplerissa kyllä molskahteli. Vielä nää mahtuu niin hyvin liikkumaan ja piiloutumaan vatsassa ettei liikkeet välttämättä tunnu, isompana kun kohdussa alkaa olla ahdasta tuntuu pienetkin liikkeet äidille :)

Miten erotatte liikkeet kaikesta muusta vatsassa tapahtuvasta? Musta tuntuu että mun mahassa myllertää koko ajan enkä osaa uskoa että mikään niistä olisi oikeasti meidän pienen papun aikaansaannos. Ja sitten kun oikein keskityn tunnen jopa oman sydämen sykkeen häiritsemässä

Alkuun se onkin vaikea erottaa että mikä on liikettä ja mikä suolistonmurinaa mutta sitä muka kun vauva kasvaa ja kohtu nousee ylemmäs, alkaa liikeetkin pikkuhiljaa hahmottaa paremmin. Jossain vaiheessa voi jo todeta että liikkeet tuntuu ihan selkeästi erilaisilta kuin mikään muu. Alussa voi olla että tuntuu ihan vaan todella kevyenä hivelynä. Jossain vaiheessa mulla tuntui etenkin housujen saumaa vasten tietynlaisena muljahteluna, vähän kuin kala olisi käynyt sätkimässä ihoa vasten. Tällä hetkellä tuntuu pitkin päivää ahkerasti noita kalamaisia muljahteluita ja välillä sitten tulee ihan selkeitä napakoita potkuja, se tuntuu siltä kuin joku sisältä päin tökkisi sormella vatsaa. Tässä vaiheessa itsellä on myös selkeästi hetkiä jolloin vauva liikuskelee aktiivisesti ja niiden välillä tunteja jolloin ei tunnu mitään tai tuntuu vain vähäisiä liikkeitä. Vauva myös alkaa herkästi tökkimään kun itse kevyesti painaa vatsaa, ei välttämättä töki kättä vasten mutta jostain suunnalta tuntuu usein liikahdus.
Parhaiten varmaan saa liikkeet tuntumaan kun on ensin ollut liikkeessä (vauva nukkuu usein äidin liikkuessa), sitten syö ja sen jälkeen käy makailemaan ja kevyesti painelee vatsaa. Silloin vauva on todennäköisesti saanut unet alle, tankannut energiaa ruuasta ja sitten vielä liikkeestä intoutuu toimintaan :grin
 
Tällä viikolla alkanu vähän selvemmin tuntumaan liikkeet, sellasia jänniä muljahduksia erityisesti istuessa ja maatessa :) Mutta en nyt voi kovin vahvaksi niitä sanoa vielä, ehkäpä senkin aika vielä koittaa :D Viikkoja 20+1
 
Vihdoin ja viimein tunnen liikkeitä ihan kunnolla :smiley-bounce005 Yllättävän ylhäällä tuntuvat kuplamaiset tyhjiön/kuplan tunteet säännölliseen tahtiin iltaisin kun nukkumaan on laittamassa :) voiskohan lapsi nurin päin vai "säteileeköhän" se vain hiukan navan alle?! Kuullut ,että pitäisi tuntua enemmän alhaalla ,mutta sykkeen äänetkin löysin navan läheltä.
 
Kohdun yläosa alkaa olemaan navan alla, että voihan se kaiken järjen mukaa iskeä sinne :D
 
mutta ei voi muuta sanoa kuin, että aivan ihana tunne se oli tuntea kunnon liikesarjat.. ei mitään yhtä outoa vaan useampi peräkkäin. hiukan kyl tuli huono olo niistä, kuin ois isoa mäkeä menossa alas päin ja tulee se humpsaus vatsaan.
 
Heihel kuvasi kyllä hyvin liikkeitä, olisin voinut melkein samanlaisen tekstin kirjoittaa :)

Huomenna tulee rv 20 täyteen ja nyt viime päivinä on liikkeet voimistuneet. Edelleen kyllä tuntuu alhaalla, molemmin puolin ja keskellä, mutta selkeästi "housunrajassa", ei navan kohdalla. Hassua, kun välillä selvästi näkeekin ne töytäisyt mahan päällä. Ke olisi ultra, jolloin toivottavasti nähdään, että kaikki hyvin ja kasvu ok. Liikkeissä alkaa tuntua selvää päivärytmiä, iltapäivisin ja myöhään illalla aktiivisempaa, jokunen heräily aamupäivästäkin. Liikkuessa ja yöllä ei juuri tunnu, paitsi jotain pientä kuplintaa yleensä yöllisen heräämisen ja vessareissun jälkeen hetkeksi.
 
Mulla kans liikkeet Melkee hävinnyt, ainoastaan iltaisin kun pn menossa nukkumaan ja makaa kyljellään niin kyllä silloin tuntuu hennosti, välillä huolestuttaa ku viikkoja jo 19 mut toisaalta kun vauvoja on kaksi niin siellä kaksi istukkaakin saattaa edessä vaikuttaa vaik en tiedä vielä istukoiden sijaintia niin epäilen et ne syynä vaimeisiin liikkeisiin.
 
Mulla tuntuu päivällä, kun oon istunut pojan päiväuniaikaan neulomassa... Onneks alkaa ees vähän tuntumaan. On se vaan niin kiva!
 
Nyt tuntuu jo päivälläkin pientä liikehdintään masussa :happy: ei joka päivä mutta sattumanvaraisesti. pikkuinen voimistuu päivä päivältä :Heartpink rv 20 menossa.
 
Täälläkin tuntuu ensimmäiset liikkeet! :happy: :Heartred
rv20 menossa!
 
Tässä viikon ajan nyt tuntunut iltaisin aina jotain. Eilen illalla olin juuri laittanut nukkumaan kun mahassa alkoikin tuntua pientä myllerrystä. Pikkukaveri se siellä pisti bileet pystyyn. :D Oli kyllä mahtava tunne! Hyvin pientä on vielä tämä liikkeiden tunteminen. Iltaisin tuntuu joskus melko hyvin. Päivällä ei niinkään. Pikkuhiljaapa ne tästä voimistuu. Tänään rv 18+2 :Heartred
 
Takaisin
Top