Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Selmer
  • Aloituspäivämäärä
Täällä myös sama juttu. Istukka edessä, esikoisen odotusaikana oli takana, ja liikkeet oli silloin heti aika " napakoita", joskus 18 viikolla tunsin ekat. Nyt istukka edessä ja tuntuu lähinnä sellaiset kuperkeikka- tyyliset liikkeet jänninä muljahduksina, mutta on tuntuneet jo useamman viikon ajan :). Ja juurikin liikkeet tuntuu sivuilla. Mies jo kovasti yrittää tunnustella, mutta ei vielä päällepäin tunnu niin millään:p

Kohta siis 17 viikkoa täynnä
 
Täällä ei vieläkään mitään tietoa liikkeistä tai sit luulen niitä pieruiks :D Tänään tasan 17 viikkoa.
 
Mistä te tiedätte että istukka on edessä? Mulle ei nt-ultrassa kätilö suostunut kertomaan kun ei kuulemma näy vielä niinä viikkoina... :shifty: Täällä on tuntunut nyt muutamana kertana jotain "outoja" tuntemuksia vatsassa, mutta molemmilla kerroilla on ollu niin erillaisia (1.voimakkaita muljahduksia, 2. kutittelua ja pikku tönäisyjä tms), että epäilen onko ne vauvasta johtuvia vaan vain mun toiveajattelua. Molemmat kerrat illalla selinmakuulla ja tuntui ihan alavatsassa. Nyt on jo 19. viikko menossa niin kai niitä kohta pitäis alkaa tuntemaan... :sorry:
 
Kyllä mulle nt-ultrassa sanottiin että istukka on takana.
Tänään taas tauon jälkeen tuntu pientä liikettä, voikun ne vahvistuis nopeesti. :)
 
Minulla on istukka takana, sen kätilö sanoi jo nt-ultrassa, tosin sanoi että vahvistetaan se viellä rakenneultrassa kun voi kuulemma vielä liikkua ja itseasiassa äsken huvikseni luin kantaa ja sielläkin lukee, että istukka takana. Kyllähän näitä liikeajatuksia yrittää oikein tunnustelemalla tunnustella, että sais jotain konkreettista tuntumaa vauvan olemassaolosta, kärsivällisyys on tämän suhteen taas harjoituksessa.. :)
 
Mulle kätilö sanoi, että on edessä ja että saattaa nousta ylemmäs. Mutta kyllä se sitä nt-ultraa häiritsi, kun ei meinannut saada kuvaa vaavista, kun istukka varjostaa.
 
Mulla on liikkeet tuntuneet jo vähän aikaa mutta sitten viimeviikolla oli tauko ja paniikissa perjantaina lääkäriin. En saanut nukuttua edeltävänä yönä kun näin vaan koko ajan unia että sydänääniä ei löydy. Lääkärissä kaikki kuitenkin hyvin ja äänet kuului hienosti. Stressi purkautui kauhealla itkukohtauksella sitten. Huh :-)
 
Nt- ultrassa tutkitaan istukan sijainti...jos se kätilö ei oo siitä erikseen sit tohtinu mainitao_O. Eihän siinä kai muuta kuin että jos istukka on kokonaan tai osittain kohdunsuun päällä niin saattaa vaatia enemmän seurantaa.
 
Meillä kanssa kätilö sanoi nt-ultrassa että istukka on takana (samoin esikoisella). :)

Esikoinen, mulle itseasiassa neuvolatäti sanoi viime käynnillä että on havainnut usein sellaista että liikkeet kun on jo tuntuneet jonkin aikaa, niin sitten ne saattavat loppua joksikin aikaa. Tämä oli hänen omaa mutua mitä oli havainnut raskaana olevien kertomisista ja halusi vaan varoitella ettei huolestu liikaa jos itse ei silloin alussa yhtäkkiä liikkeitä tunnekaan. Olin kyllä myös omalla kohdallani havaitsevinani vastaavan "hiljaiselon" siinä kun liikkeitä oli kevyesti tuntunut noin viikon tai puoltoista. Mutta hyvä että sulla oli kaikki kunnossa ja oli vain turhaa huolta :) kyllähän noista helposti huolestuu kun ei yhtäkkiä liikkeitä tunnekaan, jos on aiemmin jo tuntunut.
 
Nt ultrassa ei aina tutkita ja mainita istukan paikkaa mutta rakenneultrassa kyllä. Meille ei myöskään puhuttu istukoista mitään nt ultrassa.
 
Mulla esikoisesta istukka takana ja liikkeet tuntui säännöllisesti rv15 alkaen, sitte rv25 tuli stoppi viikoksi ja olin ihan paniikis ja kävin neuvolas minkä jälkeen poika alko taas potkia :D mutta tein liikelaskentaa jo rv25 alkaen ku ne oli nii selvät ja voimakkaat ja neuvolatäti anto sen lapun. Normaalisti aletaan tekeen rv30+..
Nyt vaikka istukka edes nii säännöllisesti reippaan viikon tuntunu liikkeet.
Esikoisesta istukan paikka kerrottiin rakenneultras, nyt kysyin jo nt-ultras.
 
Minulla istukka oli Nt-ultrassa takasivulla ja nyt 4D:ssä näkyi vaeltaneen eteen ja kiinnittyneen juurikin napani kohdalle. Tämä selitti myös sitä, että tunsin liikkeitä jo vko 13-15, sitten tuli tauko, että tuntui ehkä vaan kerran kaksi viikossa ja nyt alkanut tuntumaan päivittäin vko 19 (tänään 19+3) alkaen. Toki kaikki liikkeet tuntuvat joko ihan alavatsalla tai hieman sivussa.
 
Se fiilis kun olet ulkomailla ja ei tunnu liikkeet ei edes enää sitä kuplintaa:sad001 pitkä aika vielä ennen ku kotia pääsee
 
Yritä rauhoittaa mielesi perhonenz, on täysin normaalia, että liikkeitä ei tässä vaiheessa vielä päivittäin tunne. Nyt keskity nauttimaan lomastasi! Minulla tuntuu muljailua ja kutitusta vatsassa. Ei malta itse liikkua, kun haluaa vaan tuntea pikkuisen liikkeet. Ihana tunne! :smiley-bounce012
 
Täällä ei vieläkään selkeitä liikkeitä tunnu, vaikka siis 16+1 jo...niitä odotellessa
 
Viime päivinä on ollut aika hiljaista liikkeiden osalta, mutta kyllä ne sieltä vahvistuvat!
 
No mulla on nyt 19+5 ja en tunne tosiaan liikkeitä mielestäni :D esikoista odotan enkä ole huolissani. Luulen että niitä jo tuntuu mutten osaa niitä tähän rekisteröidä :)
 
On todella piinaavaa, kun yhtäkkiä liikkeet vaimenevat. Tunnen siis päivittäin ja ihan käteen asti, välillä tuntuu, että tekee jotain kuperkeikkaa vähintään potkujen lisäksi. Nyt vain eilen illalla ja tänään tuntunut hyvin hentoisina ja heti huoli...miksei tunnu?liikkuuko, nouseeko hiljalleen eri paikkaan ja siksi ei tunnu vai mikä on? Kurjaa, kun ei voi olla rauhassa.

Rv 19+3
 
Mulla istukka peittää suurimman osan etuseinämästä. Liikkeet tuntuu hyvin satunnaisina (päiviä jolloin ei tunnu yhtään) ihan alamahalla.
Selällään kun on sohvalla, vatsaa ei turvotus pömpötä niin kiva tunnustella vauvaa miten päin majailee kohdussa.

Jos vain suinkin pystytte, olkaa huoletta liikkeiden tuntumattomuudesta, vauva painaa tällä hetkellä 200-400g joten ei semmosen sintin liikkeet voi vahvoja vielä olla :)
 
Mulla loppu tuntemukset siihen yhteen kertaan. Vauva voi onneksi hyvin neuvolan mukaan, mutta kaipaisi sitä jo ns.vastavuoroista kommunikaatiota. Menossa kumminkin jo 19.vk. Lueskelin itsekin terveystietoja ja ei mitään mainintaa napanuoran sijainnista. Muuta mielenkiintoista löytyi, mitä pitää kysyä rakenneultrassa :P tuskin mitään vakavaa kun ei ole mulle mainittu mitään.
 
Takaisin
Top