Vauvan liikkeet

Nyt 23+2 eikä liikkeet mitenkään selkeästi tunnu. Helpotti keskustella kahden kaverin kanssa, joilla molemmilla kolme lasta ja molemmat olivat tunteneet liikkeet ensimmäistä kertaa vasta puolivälin jälkeen. Ja toisella oli myös kaveri, jolla ei koko raskauden aikana tuntuneet liikkeet mitenkään erityisesti. Ja tästä tuloksena on pirteä tokaluokkalainen. En siis olekaan epänormaali vaikka mua ei potkita. :cat: Siellä se kuitenkin on joka kerta ultrassa häärännyt normaalisti tähän mennessä. :smiley-bounce013
 
1978, minulla nyt viikkoja 21+5 enkä myöskään tunne liikkeitä kauhean selvästi. Tai sanotaan että liikkeet eivät ole ainakaan voimistuneet siitä kun aloin niitä tuntemaan joskus 18+. Melkeinpä vieläkin tuntuu vain makuuasennossa selällään. Mietin voisiko johtua että meidän vauva oli rakenneultrassa aika pieni, että onko sitten vielä niin heikko. Kai se on vaan yksilöllistä!
 
Mä luulen, että suurin syy miksi liikkeitä ei vielä tunnu juurikaan on se, että joskus vauvat vaan oleskelee niin päin, että suurin osa liikkeistä suuntautuu kohti selkärankaa. Mullakaan ei tunnu kuin ajoittain liikkeet ja aiemmista olen tuntenut ihan selvästi. Epäilenkin että tämä vauva tosiaan on eri päin mieluummin kuin isosisaruksensa. Välillä kyllä tuntuu sit selvästi pepun tai pään "tuuppimista" kun tekee varmaan jotain volttia tms.
 
Mulla on melko rauhallinen kaveri, 22+5 ja pientä möyrintää vain havaittavissa, yleensä iltaisin kun käy maate...
 
Mä tunnen lähinnä kanssa iltaisin ja aamuisin sellaisia pieniä ilmakuplia tai mahan möyrintää.
Ensimmäisen kerran tunsin liikkeitä jo viikolla 15. Mulla istukka takaseinässä, minkä takia kai voi tuntea niin aikaisin.
 
Mulla viikko 22 menossa ja eilen illalla tunsin ensimmäistä kertaa potkut jo mahan läpi, kun käden laitoin mahan päälle :) Pienempiä potkuja oon tuntenut jo viikosta 20 lähtien.
 
Täällä 21+3 ja myös tänään ekaa kertaa tunsin mahan päältä kädellä kunnon muljahduksen :) Mies ei vielä oo tuntenut kun vaikuttaa aina liikkeet loppuvan kuin seinään kun hän koittaa kädellä :D
 
Täällä tuntui ensimmäiset liikkeet rv 17. Vauva on todellla aktiivinen, tämäkin illan touhunnut melkein kokoajan. Liikkeet myös näkyvät selkeästi mahan päällä. :happy: Viikot nyt 22+4. Toisinaan tekee oikein kipeää kun työntää päätään napaan ja talloo rakkoa :shifty: Mutta tämän aktiivisuuden vastapuoli on, että jos ei päivän aikana ole tuntunutkaan liikkeitä niin heti ajattelee, että jokin on pielessä... :shy:
 
Täällä myös melkoinen möyrintä käy aika useinkin. Ja kun vauva ilmeisesti on pää navan vieressä ja jalat alhaalla, potkut tuntuu välillä siltä että kaveri yrittää tulla jalat edellä ulos. Hirvittää jo ajatella, millaisia nuo potkut on sitten kun vauva saa vielä lisää voimaa...
 
Tänään kovettu vas. puoli ylävatsasta ja tuntu että vauva puskee siihen. Miten mahdollista kun eihän se kohtu ole noussut vielä niin ylös. Siis jonku verran navan yläpuolella tää tunne. Kauhukuvia että sieltä oliskin kaksoset tulossa xD
 
Täällä valvotaan vauvan ekan hikan kanssa :D. En tiennyt että voi jo näillä viikoilla hikka alkaa vaivaamaan toista (esikoisesta en muista koska alkoi). Nyt siis 22+6 kai :)
 
Tääl oli kans pari viikkoa sit eka hikka ja mie kans yllätyin et oli niin aikasin.... Ku kuvittelin et ei niit viel tuu.... ☺
 
Hikka voi kai tulla heti kun alkavat tekemään hengitysharjoituksia ja eikös se ole aika pian puolen välin jälkeen. Se toki että koska sen itse tuntee kun nämä on vielä niin pieniä. Hikka tuntuu kyllä hassulta :)
 
sikiö muistaakseni alkaa nielemään joskus rv15-16 joten onko kummakaan jos näillä viikoilla jo hikkaavat?
 
Tuntuu liikkeet sellasena ihme mytkeenä tonne selkärankaan päin. Todella vaimeasti ja ei oikein edes päivittäin. Mutta ei mulla siitä asiasta ahdistusta tule, kun kyllä se siellä vaan temuaa vaikken tunnekaan. Istukka on eessä siis. Kai ne jossain vaiheessa tuntuu sitten kunnollakin...ehkä.
 
Vauva potkii kaiket yöt ja nukkuu päivät. Hieman ehkä häiritsevää.
 
Lara88 mulla on nyt viikkoja 24 ja joskus viikolla 19 rupesin tuntee pientä liikettä ja viikolla 21+ jotain ne muuttu voimakkaamaks ja nyt ne on jo ihan selvästi tunnettavissa :) ja siis istukka on edessä :) toki liikkeet tuntuvat enimmikseen kyljissä ja alavatsalla :)
 
Mulla aika maltillisesti tuntuu liikkeet. Istukka on just tuossa edessä, niin se vaimentaa sopivasti. Ja muutenkin tuntuu, että tää kaveri tykkää tuijotella mun selkärankaa suurimman osan ajasta. Jos asento sattuu muuttumaan, niin sivussa kyllä potkut tuntuu ja aika lujaa välillä potkiikin. Ihan hätkähdän. Muuten en kaverin rytmistä tiedä, mutta aika usein töissä aamulla potkut tuntuu. Muutenkin työpäivän hektisin vaihe ja nyt saan vielä monoa sisältäpäin samaan aikaan. :grin

Ehkä vauvakin muuttuu vähän levottomaksi silloin kun mulla on paineita ja stressiä.
 
Mulla on ollut nyt pitkä työputki ja lisäksi oon ollut flunssassa niin vauvan liikkeitä on tuntunut huomattavasti vähemmän. Mahtaakohan se reagoida tähän tilanteeseen? Normaalisti aina hetken aikaa istessani tai maatessa on ruvennut pian tuntumaan kunnon pauke, mutta nyt ei enää joka lepovälissä tunnukkaan vaan harvakseltaan pari hennompaa tuuppausta silloin tällöin.. no nyt alkaa vapaat ja alan olemaan terve niin josko liikkeet taas vahvistuisivat.
 
Täällä on vihdoin alkanut tuntuun liikkeitä säännöllisemmin ja selkeämmin! Aika hipasuja ne edelleen suurimmaksi osaksi on, eikä mies ole päässyt tuntemaan niitä, mutta muutaman kerran on tullut ihan kunnon potkaisu. Niinkin kova että ekan kerran unisena pelästyin sitä yhtäkkistä kovaa potkua ja olin jo herättämässä miestä, että nyt on jotain vialla. Tajusin kuitenkin että vauvan treeneistähän tässä vain taitaa olla kyse :) Tuntui vain niin oudolta.

Pitkään arvoin, onko tuntemukset supistuksia vai potkuja, kun ensimmäistä odotellessa ei ole kokemusta kummastakaan. Mutta viimeistään rakenneultrassa muutama päivä sitten varmistui että potkujahan ne, kun näki samalla ruudulta sen liikkeen :) Oli vavisuttavaa!
 
Takaisin
Top