Vauvan liikkeet

Mul on kans istukka osittain tos ylhäällä edessä osa on takana..... Aluks oli kokonaan edessä ja liikkeitä tuntu tlsi vähän,mut onneks on nyt siirtynyt.... Mie kans aluks olin aika huolissani kun en tuntenut liikkeitä,onhan tää jo komas raskaus....
 
Mä tunsin tänään pikku potkuja omaan käteen kun tunnustelin vauvaa. Ihanaa, kyllä ne pikkuhiljaa vahvistuu :Heartred kohta mieskin pääsee fiilistelemään :)
 
Täällä ei liikkeitä vielä pieniä epämääräisiä tuntemuksia lukuunottamatta vielä tunnu. Siitä huolimatta mies haluaa iltaisin kuunnella mahaa jos vaikka jotain tuntuisi :) vaikka oon sanonut että tuskin se mitään tuntee jos minäkään en vielä tunne. :Heartred Ekassa ultrassa näkyi kyllä kovasti liikkuva tyyppi ja etuseinämäistukka. Jospa kohta niitä liikkeitäkin alkaisi tuntea, haluaisin jo vähän tunnustella :)
 
Niin ja kun on eka tulossa, voi olla etten yhtä tarkkaan itsekään huomaa niitä liikkeitä. Sellaisia tosi hentoja ja hassuja, muttei ollenkaan selkeitä vielä. Kuitenkin neuvolassa viime viikolla kuului sydänäänet ihan hyvin, kaipa siellä kaikki on kunnossa!
 
Mä oon aika vakuuttunut, että eilen illalla tunsin ensimmäiset potkut. :) Johan niitä on odoteltukin, nyt rv 20+2. Tuntui neljä-viisi semmoista muljahdusta alavatsalla alkaessani nukkumaan, ja selälleni käännyttyäni tunsin vielä yhden muljauksen kädessäkin.

En kyllä yhtään ihmettele, että sanotaan ekaa odottavien tuntevan potkut myöhemmin. Nuokin olisivat ihan hyvin voineet mennä ohi tai ne olisi voinut tulkita joksikin suoliston möyrimiseksi, ellen olisi niin kiihkeästi odotellut ja kuulostellut ensimmäisiä liikkeitä pari viimeistä viikkoa. Itseasiassa ensimmäinen ajatus olikin mitä se suolisto siellä oikein pulputtaa. Sitten tajusin, että noin alas ei kyllä enää paljon mitään suolia mahdu.
 
Ilona88 älä huoli mulla on toinen raskaus ja huonosti tunnen nytkään näitä liikkeitä vaikka istukka on takana yms... :) ekassa raskaudessa jouduin oikein pitämään kirjaa kun liikkeitä ei joka pv tuntunut! Tähän toiseen raskauteen olin kaukaa viisas ja hankin koti dopplerin... eilen viimeks tarkistin asiaa sillä kun koko päivänä ei liikkeitä juuri tuntunut!
 
Mulla kans liikkeet on aika vähäisiä,kun istukka on edessä. Ehkä pikkuhiljaa alkaa tuntumaan myös istukan paikkeilta jotain esim mahallaan ollessa. Viikkoja jo 20+2.
 
En minäkään vielä kovin tunne liikkeitä vaikka kolmatta kertaa niitä kuulostelenkin. Joka ilta nukkumaan mennessä tuntuu, nyt viikon parin ajan tuntunut, hentoja muljahduksia ja pikku potkuja. Aiemmin tuntunut vain epämääräistä hipsuttelua :) epäilen että istukka edessä. Parin viikon päästä selviää onko. Joskus tuntuu istuessa pikku pyörähdyksiä. Odotan kyllä kovasti että kovenee, mutta pääasia että joskus muistuttelee olemassaolostaan :):Heartred
 
Ja viikkoja nyt 19+1. Esikoiselta tuntui aika samalla tavalla, alkaen 18+?. Ja istukka oli edessä toiselta tunsin jo rv15 eteenpäin ihan kunnon monotuksia, istukka silloin takana. Selkeä ero siis :)
 
Tavallaan huojentavaa kuulla, ettei muillakaan vielä liikkeet välttämättä tunnu siitä huolimatta että niitä odotellaan jo :) Vaikka tiedän, että on ihan normaalia ettei niitä välttämättä ensimmäisessä raskaudessa kovin aikaisin huomaa ja vaikka tiedän, että se istukka sattuu omassa tapauksessa olemaan edessä vaimentamassa niitä potkuja, niin on SILTI sellainen hassu olo iltaisin kun yrittää tunnustella ja kuunnella ja mitään ei tunnu (ainakaan selvästi), että onko siellä nyt oikeasti ketään ja onko tämä ihan normaalia. Kun on raskausviikkoja 18+4 ja monella on tuntunut liikehdinnät paljon aikaisemmin. Mutta sitten kun kuulee muiltakin että liikkeet on vielä hentoja ja harvinaisia, niin jotenkin sen asian tavallisuuden tajuaa paremmin. :) Eri tavalla kuin neuvolasta kerrottuna tai nettiartikkelista luettuna. Kiitos tästä! :D
 
Mullakin nyt 19+3, eikä vielä ole mitään tuntemuksia vauvan liikkeistä. Mulle ei olla sanottu, missä istukka edes sijaitsee. Mutta eiköhän ne liikkeet vielä tunnu. Vähän tietysti jännittää kun rakenneultrakin on vielä edessä.
 
Eilen illalla mies tunsi myös liikkeet mahan päältä kun istuttiin vierekkään telkkaa katsomassa lasten nukkumaan menon jälkeen ja pisti käden masulle, ei oo aikaisemmissa raskauksissa näin aikaisin tuntenu.
 
Nonii myös minä olen alkanut tuntemaan liikkeitä vaikka eka raskaus ja istukka edessä. Elat pienet sykähdykset tuntui rv 19+3. Niitä tuntui vain muutama päivässä. Nyt on pari päivää tuntunet sellaisia pieniä tömähdyksiä melkein heti kun jään istuskelemaan/lepäämään. Välillä näkyy mahankin päältä jos ylempänä liikkuu. Usein liikkeet tuntuu ihan tuonne alavatsaan.
 
Nyt on muutamana päivänä tuntunut eka perhosia vatsassa ja tänään jo sellasta tuuppimista pariin kertaan. Tai paremminkin puskemista. Puskee tohon housujen vyötärön kohdille ihan kuin housut puristais väärästä kohtaa sen mielestä :D istukka eessä niin tuntuu enempi sivuilla.
 
Mulla on kans istukka edessä. Muutaman kerran epäilin tunteneeni liikkeitä, mutta varmaksi en osannut sanoa. Melkein heti varmojen liikkeiden jälkeen mieskin tunsi ne, se taisi olla 19+4. Nyt 21+2 liikkeet ovat voimistuneet tosi paljon ja tunnen ne jo seisoessani, kun aluksi piti maata selällään ja pidättää lähes hengitystä :)
Todella liikkuvainen kaveri taitaa olla ja potkut valvoittavat jo nyt kun hän kunnolla innostuu, niin saa nähdä saako sitä nukkua loppuraskaudessa lainkaan :D
 
Melko jatkuvat bileet tuntuu olevan menossa, ja tietysti varsinkin silloin kun yritän nukkua. Ja potkut on oikeasti jo nyt (rv 20+4) tosi voimakkaita - vähän väliä oikein hätkähtelen, kun ne tuntuu tosi epämukavilta ja joskus melkein sattuu! Ja tyyppihän on nyt vielä ihan minikokoinen (mahaa ei edes näy juuri ollenkaan!), niin mietin vaan, että mitenköhän potkut kestää kun se siitä kasvaa...:confused:
 
Mulla kans aamulla Tiitiäinen potkiskeli mahaa nii kovin että ne liikkeet näki mahan läpi selkeesti :D
 
Takaisin
Top