Vauvan liikkeet

Välillä olen kuvitellut että puskee kohti housujen vyötäröä, mutta en ole ihan varma. Mennyt se tunne niin nopeasti ohi.
 
Viikon sisällä on voimistunu ja säännöllistyny kyllä töytäsyt ja potkut. Eilen sattumalta tunsin käteen ekaa kertaa muljahuksen. Nyt 18+4
 
Mua potkaistiin tms tänään niin kovasti että potilaskin kysyi mitä tapahtui kun hätkähdin. Olin lievästi kumarassa asennossa laittamassa kanyylia siis juuri tuolloin. Naurahdin vaan että taisin kutistaa vauvan elintilaa asennollani ja hän päätti osoittaa sen :wink
 
No nyt on bileet! Ihan selkeitä potkuja tuntuu, ja tunsin jopa kädellä pienen töytäisyn. Mutta kun purskahdin nauramaan ääneen tälle niin tyyppi vissiin säikähti ja lopetti :D Tänään 19+1.
 
Tänään menossa 17+6, ja kolmen viimeisen viikon aikana tuntunut enenevässä määrin muljahtelua, ja nyt viimeisen puolentoista viikon aikana ihan selviä potkuja - joskus niin että oikein hätkähtää, varsinkin aamulla kun niihin herää :eek: Eilenilllala kun istuin sohvalla ja myllerrys alkoi, niin jopa näkyi mahan päältä missä sitä futailtiin! :p

Tämä on eka tyyppi minun mahassani, joten tosi friikki fiilis, nyt kun ei ole vielä tottunut.
 
Emmmmi, mulla on ihan samat mietteet: tämä kaikki on tosi outoa kun ei ole ennen kokenut. Ihan kuin ei enää tuntisikaan omaa kroppaa ja sen normaaleja muljahteluja ollenkaan!
 
Hurraa, tänään on tuntunu liikkeet ensimmäistä kertaa pitkin päivää, ja parina viime yönä olen kesken unien havahtunut pieniin monotuksiin! On se vaan ihana tunne kun oikeasti huomaa että joku siellä massussa möyrii. :Heartred
 
Nyt alkaa tuntua niin ihanan konkreettiselta että kyllä siellä pikkuisella on meno päällä kun parin viikon takaiset hipaisut ovat muuttuneet kunnon muljahduksiksi ja potkuiksi. Samalla niin outo kuin ihanakin tunne! :Heartred
 
Mä en tiedä, onko tätä edes sopivaa sanoa julkisesti, mutta välillä se muljahtelu ja monotus on kyllä myös vähän rasittavaa. Vaikka ihanaa onkin. Tällä viikolla on alkanut tuntua ihan kunnolla potkuja, ja en tiedä, mikä yliaktiivinen tapaus tuolta on maailmaan tulossa, mutta välillä tuntuu että se tökkiminen ei lopu ollenkaan. Ja joo, ennen kuin kukaan ehtii valistamaan, niin tiedän kyllä että kunhan vauva saa voimaa ja kasvaa, niin potkut vain voimistuvat eikä kannattaisi vielä nyt valittaa. Mutta joku sen hienosti ilmaisikin: on vähän sellainen alien-olo. Oon niin tottunut siihen, että tunnen oman kroppani ja vatsanseutuni toiminnan niin hyvin, että nyt näiden vieraiden tuntemusten kanssa on vähän sulattelemista.
 
Täällä odoteltiin kovasti vauvan liikkeitä ja vihdoin viikko sitten (rv 19+2) tunsin varmuudella ekat potkut mahassa. Sitä ennen en ollut mielestäni huomannut mitään, mutta tän ekan kerran jälkeen tuntemuksia onkin sit ollut jo päivittäin. Aivan ihana tunne, sillä ehdin jo vähän hätääntyä, kun monella muulla täällä on ollut tuntemuksia jo useita viikkoja aiemmin.
 
Mä tunsin eilen illalla massullaan makoillessa ihan selvästi kun vauva sukelteli ja potki ympäri kohtua :) tuli ihana olo! Aikaisemmin tuntunut epämääräistä hentoa myllerrystä ja ihan pari potkua jotka helposti jää huomaamatta, jos ei ole keskittynyt asiaan. :) viikkoja nyt 17+2. Jospa ne tästä voimistuis.
 
Hienoista myllerrystä on tuntunut, mutta aijemmin oon laittanut ne "tavallisuuden" piikkiin. Nyt tuntuu välillä painetta ja selkeämpiä töytäisyjä. Huh mitähän se on sitten myöhemmin o_O
 
Älä huolehi Terkku, kyllä aika moni jossain vaiheessa siihen vielä kyllästyy :D Mut toisaalta jos niitä ei yhtäkkiä kuulukaa nii miettii että mitäs nyt, onko kaikki hyvin, vois nyt vähä potkia. Jokainen kokee kaikki omalla tavallaa.. toisen mielestä mahan kasvu on ihanaa, toisen mielestä ihan kamalaa :)
 
Täälläkin tuntunut ensimmäiset liikkeet. Sellaista hentoa myllerrystä ehkä viikon verran, josta en ole ollut varma, onko pikkuisen tekosia vai ei. Viikonloppuna ja tänään sitten tuntunut sellaisia ihan selviä hentoja tökkäisyjä, vähän elohiirtä muistuttavia (mutta ei kuitenkaan niin tasaiseen tahtiin tulevia) tuolta masun sisältä päin. Viikonloppuna vielä vähän emmin, onko se pieni, mutta tänään olin jo ihan varma. Ei se voi olla mikään muukaan. :love7

16+5
 
Täällä nyt viikon verran tuntunut liikkeitä päivittäin. Elohiiren kaltaisia nykäisyjä/tökkäisyjä. Mieskin tuntenut vatsan päältä niin eihän se voi olla kuin pötkö! :) nyt 19+2. Tänään mietin etten ole tuntenut mitään ja heitin sohvalle selälleni niin eipä siinä kauaa kestänyt kun pieni tumps sieltä tömähti, en kestä! :love7
 
Täälläkin on tosi paljon eroja aktiivisuudessa, nytkin mentiin pari päivää ihan hiljaiseloa (tosin päivisin en vain kerkeä kuulostelee) ja tänään sit möyriny enemmä. Mutta selvästi rauhallisempi tässä vaiheessa ainakin kun esikoinen :)
 
Tuo on muuten kans yks jännä asia esikoista odottaessa, kun ei ole mitään hajua mikä on ns. normaali määrä liikkeitä. Välillä tuntuu, että tämä beibi jumppaa ihan tajuttoman paljon. Toki välillä on sitten hiljaisempaa, mutta jumppahetket tuntuu kestävän aika kauankin kerrallaan. Istukan sijainnista mulla ei ole tietoa, mutta tosi selvästi ne potkut jo tuntuu. Onhan tässä viikkojakin kyllä jo, tänään 20+3.
 
Mä luulen et mulla istukka edessä kun niin hentosesti (vaikkakin aika selkeesti) liikkeet tuntuu. Kolmas kuitenkin tulossa, niin luulis muuten tuntuvan :) edellisellä kerralla rv 15 eteenpäin tuntu ihan selkeet monotukset, vaikka oli pieni vauva. Istukka oli takana. Esikoiselta oli edessä ja ekan potkun tunsin rv 18+jotain. Niin erilai menee :) nyt viikkoja 17+5.
 
Täällä istukka kanssa hyvin vahvasti edessä. Tunsin liikkeiltä jo tosi aikaisin tässä raskaudessa, mutta masun kasvun myötä istukka siirtyi niin eteen, että olin sit monta viikkoa aikalailla "liikepimennossa". Nyt kun viikkoja alkaa olla jo reippaasti niin tunnen liikkeet kyljissä ja alhaalla. Mut keskellä masua ei niin mitään. Onneksi täällä toinen raskaus niin en oo osannut stressata sitä, että liikkeitä ei välillä tuntunut just ollenkaan. Arvelinkin johtuvan just tosta istukan paikasta ja ru:ssa se sitten vahvistui, että istukka on hyvin vahvasti keskellä etuseinämää ja vauva vieläpä viihtyy parhaiten jalat mun selkärankaan päin, eli potkii sisäänpäin :D
 
Kyl on kiva herätä,kun tulee osumaa sisältä heti aamusta.... ☺
 
Takaisin
Top