Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minkki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää neito on paljon rauhallisempi potkujen suhteen ku isoveikkansa. Tää on tämmönen venyttelijä myllääjä:p

Täällä on masussa kova zumbaaja, ihan kuin isoveljensä oli. Ihan hirveä jytä kohdussa tämän tästä, toki välillä myös univaiheita. Silloin kun on hereillä niin ei kyllä tarvi mitään liikelaskentaa tehdä, 10 liikettä tulee täyteen viidessä sekunnissa :wink Jos yöllä herään pissalle ja vauva havahtuu siihen niin en saa mylläykseltä itse unta ennen ku pikkuinen taas rauhoittuu. Kyllä välillä tekee jo epämiellyttävän kovia liikkeitä, vaikkei suoranaisesti satu vielä. Nukkuessa kans joudun tynyillä tukemaan: yksi mahan "reunan" alle, toinen selän taakse ja kolmas jalkojen väliin. Ja kyljelläni siis nukun. Enimmäkseen tukemisen tarve johtuu liitoskivuista mutta se mahatyyny mukavastu estää justiinsa sitä tunnetta että vauva valuu liikaa toiselle puolelle, silloin maha venyy niin että oikeasti sattuu. Toivon että tällä kertaa lapsi olisi kohdun ulkopuolella rauhallisempi kuin sisäpuolella, esikoinen kyllä on aikamoinen vipeltäjä.

Vaikka olenkin sua viikon jäljessä niin munkin mahassa jytää välillä aika kovaakin. Itsekin olen jo pari viikkoa tukenut mahaa tyynyllä, muuten maha sattuisi aamulla niin pirusti venyneenä. Yöllä juuri kun käy pissalla niin sitten mahassa herätään enkä ainakaan saa unta sen jälkeen.

Hih! Oon seuraillu puolisen tuntia kuinka napa nousee ja laskee edestakas sisään ja ulos kuin hissi, siis pelkkä napa! Mitähän se tyttönen oikeen mahtaa touhuta... navan ympäristössä näkyy välillä myös rauhallista muljahtelua ja muualla masussa mojovia tärähdyksiä. Siellä taitaa olla oikeen perinpohjaiset harjotukset käynnissä. Kertakaikkisen hauskaa katseltavaa!

Pikkuinen vaikuttaa muutenkin ahkeralta tapaukselta ja koko ajan selvästi tuntuu vahvistuvan. Hyvä niin. Maha tanssii ihan omia aikojaan päivittäin :D

No johan nyt on. Aiemmin pienet liikkeet nukkumaan käydessä ovat lähinnä olleet mukava lisä nukahtamiseen, mutta nyt on jo pari tuntia ollut sellainen möyrintä, että ei tässä voi unta saada. Lisäksi vielä levottomat jalat niin aikaeron selättäminen tänä yönä jäi haaveeksi. Ehkä seuraavana yönä taas nukuttaa, kun esikoisen arvioitu heräämisaika on viimeistään 5h kuluttua.

Meidän masuasukki temuaa päivät ja illalla vähän aikaa, kun asetun nukkumaan. Aamusin/öisin tapaan heräillä pari kertaa ennen kellonsoittoa niin pari liikettä saattaa tuntua, mutta rauhoittuu nopeaa. Pääosin oon saanu nukkua rauhassa ilman isompia "bileitä" vatsassa :)
Mutta eri juttu on sitten nämä selkäkivut ja levottomat jalat!

Viime yönä alkoi potkuissa tuntua ihan erilaista voimaa ja jytkettä aiempaan verrattuna. Ei voi enää hipsuttelusta puhua ja varmaan tuntunevat vatsan päältäkin. :D

Kertokaapa, että nolottaako teitä jos vauvan liikkeet näkyy ulospäin? Siis jos työkaverit esim. huomaa... Mää oon jotenki tosi nolo, enkä älyä että miksi???

Ei mua nolota. Musta on vaan hauskaa ja haluaisin että aika pysähtyis ja kaikki kattois mun mahan pomppimista kun on se vaan niiiin ihmeellistä!

En mäkään ole ikinä nolona juttuna aatellut. Lähinnä olen harmitellut, että on niin vaikea puolisolle tai muulle perheelle saada osuma käteen / näköhavainto. Ja en kyllä ikinä ole muiden mahojen nähnyt liikkuvan, joten jos ei halua muiden huomaavan, niin tuskin ne kovin usein sitä näkee..

Ei kyllä nolota :) Musta on ihana seurata toistenkin raskaana olevien mahan liikehdintää!

Mikä siinä nolottaa? Osaatko eritellä syytä?

Eilen alkoi kyllä paniikki illalla iskeä; 4 tuntia hiljaiseloa. Tökkisin mahaa jo kolmen tunnin kohdalla eikä mitään vastausta. Onneksi sitten nukkumaan mennessä alkoi potkia. :smiley-bounce012

Mulla liikkeet tuntuu tosi alhaalla; nivusissa ja häpyluun yläpuolella pääsääntöisesti. Usein polkee suolistoa ja virtsarakkoa. Viime neuvolassa vauva perätilassa ja varmaan vieläkin, koska tuntemukset niin samoinen pysyneet. Toivottavasti tajuu lopulta kääntyä.

Täällä siis muitakin kellä vauva ei oo pää alaspäin.. Miettiny itse et toivottavasti kääntys kohta takaisin pää alaspäin kun viikolla 24 käänty tähän perä/poikittaistilaan ja siellä nyt köllötellyt ( nyt siis rv 29).. Alkanu vähä hirvittää et miks tuolla noin päin haluaa asustella :( mut ilmeisesti tässä vielä aikaa toisen kääntyä :)

Musta tuntuu että mun masussa pyöritään vuorokaudenkin aikana vielä ihan kärrynpyörää. Potkujen suunnan hurjasta vaihtelusta päätellen ainakin. Tosin ei kai ne kaikki töytäykset jaloista oo lähtöisin. Ei mitään hajua miten päin siellä oleskellaan siis. Ajoittain iso möykky tuntuu aina ihan alavatsalla, ei koskaan navan yläpuolella. onko kyseessä sit pää, peppu, selän kaari vai mikä milloinkin.. aika paljon taitaa olla vielä tilaa temmeltää kun vauva pääsee ihan kokonaankin tunnusteluilta karkuun jonnekin. Tosin mulla istukka etuseinämässä, ehkä sekin vaikuttaa jotenkin?

En ymmärrä nolouttani itsekään. Mielihyvin saa potkumuksut näkyä puolison seurassa, mutta muille ei. Tunne on sama kuin jos minut yllätettäisiin housut kintuissa... Liian intiimi, vain mun oma onni ja juttu se kun masu heiluu. Hyvä tietää että tunne on turha ja siksi poisopittavissa. Kai.

Muakin nolottaa ajatus siitä jos joku vieraampi näkis masun heiluvan. Varmaan siks et oon epävarma siitä mitä kukakin siitä ajattelee, jonkun mielestä voi olla outoa tai jopa ällöä.

Ite nautin mahan hyppimisestä ja lähimpien toivoisin jakavan sen riemun kanssani. Harvoin kukaan muu vaan sattuu kattomaan just oikeella hetkellä, eikä edes mies malta tuijottaa tarpeeks keskittyneesti, vauva kun ei käskien potki. Yleensä se laittaa käden masulle tunteakseen potkut ja sillon ne jää näkemättä. Äsken se soitteli kitaraa ja vauva intoutui tanssiin, sai isikin nähdä mikä meno on päällä kun kädet oli kitarassa kii. :D

Girasol, joo ei kai tässä oikeesti tarvii vielä sitä vauvan asentoa murehtia (sinunkaan, mulla rv 27). Mutta esikoinen käänty ihan ajoissa ja kun noi liiketuntemukset herättää mielikuvan, että tyyppi polkee kuopassa eikä pääse pois. Ilmeisesti rv 33 jälkeen aletaan vasta oikeesti vahtimaan, että kääntyyhän vauva. En tiedä vaikuttaako edessä oleva istukka vauvan valitsemaan asentoon (mulla myös siis edessä), mutta kerkesin jo lukemaan että hankaloittaa ulkokäännöstä.

Mulla on kans tuntunu liikkeet enimmäkseen häpyluun päällä ja lantion kummallakin puolen. Välillä tuntuu liikkeitä myös navan ympärillä ja vatsan sivuilla... Oon miettiny, että vissiin hällä on sielä vielä tilaa möyriä :) istukka eessä, mutta välillä tulee kunnon tumautus että kirja vatsan päällä hypähtää :)

Perätilassa meidän vauvakin oli rv22 ja on nyt rv25+4 varmaan vieläkin... Terkkari puhu käännöstä jos ei ala itsestään kääntyyn mutta mullakin on istukka edessä...

Takaisin