Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minkki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hirveen tottelevainen tyttö meillä jo heti masussa alkaen. Viime ajat oon tuntenut kovaa myllerrystä usein, mut nyt pari päivää oli tosi hiljaista. Tietty vähän alko mietityttämään, mistä moinen. Illalla kun menin sänkyyn, sanoin tytsylle, että annas mulle nyt yks oikeen kunnon potku, niin voin alkaa rauhassa nukkumaan! Ja ihan saman tien vastaukseksi mojova POJOJOING kylkeen :grin
 
Meillä oli pari hiljaisempaa päivää ja tietenkin just niin, että olin itekin tehnyt vähän liikaa. Oletan, että kaveri on vaihtanut asentoa (kun pystyn jopa istumaan suorassa kohtuu hyvin) ja siksi ei tunnu nyt niin hyvin liikkeet. Mutta kyllä sieltä nyt silloin tällöin elonmerkkejä annetaan.

Muuten missä vaiheessa teille on annettu ne liiketunnistusohjeet? Mä sain ne viime neuvolakäynnillä ja musta niit liikkeitä ei tarvinnnut vielä alkaa kyttäillä, vaan myöhemmin. Nyt viikkoja 25+3. Tänään tosin huomasin, että seuraava neuvolakäyntihän mulla onkin jo reilun viikon päästä.
 
Mulla oli yks hiljaisempi vuorokausi vatsassa tuossa välillä ja huomas että sillo olin ite kovalla rasituksella niin liittyisikö siihen jotenkin. Ehkä vauva oikeasti tuntee sen kun äiteellä on rankkaa
 
Viimeksi neuvolassa viikko sitten sanottiin, että vielä ei tarvitse laskea liikkeitä. Seuraava neuvola vasta elokuun puolivälissä. Kyllä mä kuitenkin (nyt 24+3) vähän seurailen ja mietin iltaisin, että onhan jo tuntunut päivän aikana liikkeitä.
 
Täällä oli kaksi tosi hiljaista päivää, kyllä vähän pisti huolestuttaa; siinä määrin jopa, että kaivoin dopplerin taas esiin. Sykkeet löyty ja eilen illalla vauva vähän melskasikin ennen mun nukkumaanmenoa. Oiskohan tosiaan vaihtanut asentoa, kun niin harvakseltaan tuntuu liikkeet? Luin jostain myös, että vauvalla on erilaisia päiviä vireystilan puolesta ihan niin kuin aikuisillakin. :)
 
Mäki olisin halunnu kokeilla dopplerilla, kun myllerrrys lakkasi, mut olin jo antanut sen kaverille takasin just sen takia, kun tuntu etten enää tarvinnut. Liikkeitä tuntuu aina välillä mutta ei lainkaan niin paljon, kuin esim. viime viikolla. Vaavi on tainnut vaihtaa asentoa niin, että tuntuu liikkeet vain vaimeena. Mulla nyt viikkoja 27 (ou mai gaad) joten liikkeitä pitäis varmaan nyt tuntua päivittäin.
 
Meillä myös vaihtelee, mutta pääasiassa joka päivä tunnen ainakin 1-2 kertaa vauvan liikkuvan. Toki välillä enemmänkin. Mutta kyllä mä ainakin paljon mietin vauvaa ja sitä mikä on ns. Normaalia liikeiden suhteen. Tuntuvat niin vaimeinakin välillä, varmaan ihan vain vauvan asennosta riippuen. ( rv. 26+4)
 
Varsinkin iltaisin ja öisin liikkeet ovat tosi vahvoja. Joskus jopa herään kun vauva kunnolla heittäytyy taaksepäin. Poika tykkää myös selvästi musiikista kun soitan sitä sille.
 
Meillä oli aluksi vilkkaampaa iltaisin mutta nyt potkuttelut alkaa vatsassa jo aamusta, kun herään :) iltapäivillä ja öisin on rauhallisempaa.

Minäkin oon huomannu, että musiikkia kun soittaa niin alkaa menot vattassa :)
 
Mulla taas toisin päin, että kun soitan musiikkia meno rauhoittuu ja siis välillä kuuntelen ihan Nightwishiä niin silti hän nukahtaa siihen. Mun mahassa käy ainakin kova myllerrys näin kuumalla säällä, kun kumartelen ja kyykin, kun syön sokeria. Ehkä teidän pitäis kokeilla noita <-- että saatte eloa sinne masuihinne? :wink
Eilen yöllä oli eka kerta kun mun miehekkeen käsi oli mun mahalla ja hän tunsi jämäkän potkun!! :Heartbigred
Ennen oon aina sanonut että nyt potkas ja nyt..mut nyt käskin sanoa jos hän tuntee jotain ja sitten varmistin asian. :)
 
Sattuuko teillä vauvan liikkuminen? Välillä tuntuu että kaveri poksuttaa häpyluuta tms. Kuin ulos tullakseen. Ja välillä vetää navasta. :D ja välillä jossain tuolla kyljessä poikittain makoillessaan on tosi hankala olo. Vatsaan tulee kipeitä kohtia siinä missä vauva on pitkään makoillut...

Niin ja tosiaan jos huolettaa niin sokeria kehiin ja hetken odottelu niin johan alkaa kieriskely. Terkka sanoi että kunhan joskus tarvii ruveta liikelaskentaa tekemään niin silloin ihan ohjeistavat että jos eu tunnu mitään niin "saa ottaa luvan kanssa makeaa".
 
Megara, täällä potkii useimmiten alaspäin ja kipiääkin tekee. Välillä tuntuu että raapaisee kohdun seinämää varpaillaan :D
 
Öisin olen hakenut nyt lisätyynyä vatsan alle jos nukun kyljelläni. Helpottaa asentoa kun tuntuu että pikkuinen valuu ihan kylkeen asti. Minulle tulee oikein paha olo niistä kuperkeikoista kun hän tekee kohdussa. Hyh.
 
Täällä kyllä tuntuu liikkuvan usean kerran päivässä,mutta kyllä vaihtelee liikkeiden voimakkuus. Yleensä kun käyn paikalleni makaamaan niin liikkeet alkaa. Yksi sh mulle sanoi että ne on vauva jo siellä masussa tosiaan ihan samalla lailla erilaisia persoonia kuin kaikki ihmiset ja niillä on omat rytminsä jännimmän tuntusta on se kun tuntuu joskus iltasin että koko mahan sisältö liukuu eri kohtaan tai ns.alas. Aika outo tunne. Voiko se vauva sillon ns.kääntyä tuolla kokonaan?
 
Kuinka monennella rv:lla olet Nomen nescio? :)
Mulla loppui loma ja tänään menin taas töihin, duunipaikassani paistaa aurinko päähän ja on kuuma. Pikkukaveri potki aina kun aurinko oikein kuumotti, ja pilvisempänä hetkenä rauhoittui. Saapa nähdä kuinka kauan pystyn töissä olemaan.
 
Kuinka monennella rv:lla olet Nomen nescio? :)
Mulla loppui loma ja tänään menin taas töihin, duunipaikassani paistaa aurinko päähän ja on kuuma. Pikkukaveri potki aina kun aurinko oikein kuumotti, ja pilvisempänä hetkenä rauhoittui. Saapa nähdä kuinka kauan pystyn töissä olemaan.
Hei Hepsuli, mulla on meneillään rv 27+5. :) Vauvan liikkeet ja potkut tuntuvat päivä päivältä voimakkaammilta! <3
 
Minun pikkuinen liikkuu vieläkin kuin adhd erityisesti ku istahdan hetkeksikin. Voltit ja kuperkeikat ovat tuttuja. Vatsa heiluu liikkeiden voimasta nyt jopa seisaaltaan. Eilen yksi voltti tuntui niin ilkeästi vatsassa ett piti hetki ottaa tukea auton ovesta.
Tän päivän myllerrykset alkoi jo ennen kuutta ku söin aamupalaa ja varmaan jatkuu loppupäivän.
 
Täällä myös yksi ikiliikkuja. :joyful: Liikkeitä tuntuu koko päivän ja vatsa heiluu myös seisoessani. Kaikkein voimakkaimpia liikkeet ja hyörinät tuntuvat olevan illalla ja yöllä. Mitään selkeitä univaiheita tai niiden ajankohtaa en ole kyennyt paikallistamaan, mutta kai siellä masussa välillä torkutaankin. :smile Eipä tarvitse olla huolissaan pikkuisen voinnista tai laskeskella liikkeitä.
Masuasukin isä on kuulemani mukaan myös ollut sikiöaikana varsin vilkas, mutta kuitenkin synnyttyään rauhoittunut. Huh!
 
Takaisin
Top