Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minkki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä esikoista odotellaan ja joskus 16+ alkoi tuntua selviä "tökkäyksiä" istuessa (tätä ennen olin tuntenut jonkinlaista "hipsutusta'", mutta en uskaltanut sitä liikkeiksi tulkita). Siitä saakka onkin jatkuvasti voimistuvia iskuja ja potkuja sadellut lähes aina, kun pysähdyn paikalleni. Aika pian tuntuivat myös vatsan päältä ja ehkä viimeisen viikon aikana ovat aika selvästi myös alkaneet näkymään pieninä hypähdyksinä vatsan päällä. :happy: 20+ viikkoja kasassa nyt.
Rakenneultrassa selvisi, että istukka takana ja tästä syystä tietysti ovat tuntuneetkin aika ajoissa. Ultraajalla oli välillä vaikeuksia pysyä mukana pienen viuhtoessa hurjasti, mikä taas vahvistaa olettamani varsin vilkkaasta masuasukkaasta. Pieni tykkää ilmeisesti oleilla sellaisessa asennossa, jossa potkut ja iskut osuvat juurikin vatsanpeitteiden puolelle.
 
On se aika jännää kun pystyy jo seuramaan vauvan unirytmiä liikkeiden perusteella. Meidän poika on vilkkaamillaan myöhään illalla ja heti syömisen jälkeen.
 
Mä heräsin viime yönä siihen, kun alko tytsyllä kauheet bileet mahassa :D Nyt tuntuu liikkeet jo tosi voimakkaana ja myös masun päältä. Erikoisesta en vielä näin kovin tuntenut, vaikka samaan aikaan näistä molemmista ekat liikkeet bongasin...
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Eilen illalla oli täälläkin sellaiset kung fu -harjoitukset vatsassa käynnissä ettei nukahtamisesta meinannut tulla mitään. välistä teki jopa vähän kipeääkin. Tai sillälailla häijyä.
 
Täällä alkaa olla jokainen hetki jonka paikallaan viettää niin melkoista potkunyrkkeilyä :D Etenkin näin illalla, kun nukkumaan aletaan, masussa alkaa pirskeet :smiley-bounce016
 
Meillä piti tytsy viikon verran hiljaiseloa, mut nyt on tainnut asento vaihtua kun iltasin kans semmoset poukkoilut :) Ipadikin vaan pomppi kun pidin masun päällä surffaillessa :D On se veikee tunne.
 
Täällä oli kanssa jo hiljasempaa ja nyt to lähtien kun ultrattiin niin on ollut paljon kovempi meno. Välillä tuntuu kuin tyyppi painelisi suoraan virtsarakkoon? Tunne että yhtäkkiä tulee kova pissahätä vaikka juuri olen käynyt vessassa ja sellanen suoraan alaspäin tuntuva paineen tunne. Joka häviää saman tien? Nää on näitä ekan odottajan kummallisuuksia
 
Täällä alkoi viikoilla 18+2 jo tuntumaan melskettä mahassa niin että isäkin pääsi vatsan läpi tuntemaan :) Viikoilla 16-17 alko ekat liikkeet tuntumaan, ensisynnyttäjä olen. Nyt siis 20+4.
Selvät hereilläoloajatki tuntuu olevan, monena iltana tuntunu kova meininki olevan. Myös jos on jotain kovahkoa stressiä tai muita negatiivisia mielialoja, (esim pientä tinkaa miehen kans :) nii saattaa alkaa reagoimaan liikehtimällä. Ainaki tajuaa rauhottua ku muistaa että nyt ei stressata yksin vaan on joku toinenki johon stressit sun muut vaikuttaa!

Ja ihan samanlaisia tuntemuksia tääläki mitä Agapella! Pyöräillessä varsinki tulee tuota paineentuntua jostain syystä :)
 
Pieniä liikkeitä tuntunut. Mutta tänään hampaita paikatessa alkoi sellaiset juhlat, että hammaslääkärikin nauroi. (tai siis tuskin näki, muta kun mä nytkähtelin, kun kaveri pamautteli milloin mihinkin).
 
Minun pieni bilehile/treenihirmu liikkuu melkein kokoajan. Joskus nukkumaan laittaminenkin on hankalaa ku vatsassa on bileet. Pari viikkoa liikkeet ja potkut ovat tuntuneet selkeästi jopa seisaallaan. Pari päivää sitten pyysin miestäni kuuntelemaan vatsan läpi mitä pikkuinen hommailee. Mies sai yllärin ku pieni muksaisi just korvan kohdalla. Kuulemma kuului selkeä tumahdus.
 
Täällä on todella napakat potkut, nyrkkeilyt tai mitä tuo prinsessa tuolla sitten mahtaakaan puuhata :D En ole huomannut mitään syy-yhteyttä liikkeisiin muutoin, kuin että aina kun jää paikalleen niin tuntuvat jo todella voimakkaasti :woot: Mutta ihanaahan tämä! :) Vatsalta tuntee jo ihan selvästi, ja välillä koko masu pomppii liikkeistä. :dance018
 
Pienet hentoset liikkeet tuntui jo joskus kuukaus takaperin, nyt ei voi enää erehtyä ja kova myllerrys onkin päällä pitkin päivää.. :) ite tunnen liikkeet mahan päältäki, mutta mies ei kuulemma tunne vielä (hyvä jos tuntee oman pulssinsa :) )
 
Täällä 25+ viikolla alkoi mahan päältä näkymään jo huimia ulostyöntyviä möngerryksiä. Eilen tuntui kantapää sormiin monta kertaa ja tänään joku isompi osa, olisko ollut peppu sitten. Edessä oleva istukka ei näytä mulla enää tässä vaiheessa haittaavan liikkeiden tunnistusta ollenkaan..vaikka alkuun kesti viikkoja kauemmin kuin ekassa raskaudessa ja vielä pari viikkoa sitten tuntemukset oli aika laimeita. Monta kertaa päivässä saa nyt selkeästi huomata pikkutypykän olevan hyvissä voimissa. Raskaana olon ihanin osa! <3
 
Vauva on ollut todella vilkas ja potkii usein suoraan rakkoon. Olen öisin monesti herännyt siihen. En ymmärrä että sillä on jo niin paljon voimia vaikka luiden pitäisi näillä viikoilla vasta kovettua.
V. 26 vauva osaa jo liikkua musiikin tahdissa. Sitä odotellessa. :)
 
Täällä Kumpu on kasvanut kivasti ja pienen vauvan liikkeet tuntuu ihanasti!:cat: Hyvin tietää milloin Typy nukkuu ja milloin on hereillä. Tosin, aika usein Typy alottaa jumpat just sillon ku laitan tulevan isoveikan nukkumaan.. :confused: tää eka ainakin noudatti heti syntyessään aika pitkälti sitä samaa rytmiä mitä masussakin,ni tarkottaaks tää jatkoa ajatellen et sillon ku isoveikka lähtee nukkumaan ni tää pikku prinsessa sit herää? Niin siis mikä oma aika? :laughing002
 
Täällä liikkeet alkoi tuntumaan siinä rv 15 ja mies tunsi liikkeet rv 16. Niskapoimu ultrassa kätilö sanoi, että istukka etuseinämässä ja tarkastetaan sitten rakenneultrassa sijainti. Ajattelin että istukka vaimentaisi liikkeiden tuntemista mutta näin ei omalla kohdalla käynyt. En muista viikkoja koska edellisissä raskauksissa liikkeet tunsin. Täällä myös selviä liikkumisjaksoja mutten ole kiinnittänyt huomiota rytmistä. :)
 
Tää on erikoistunu alottaa kunnon zembalot siinä puol yhen aikoihin yöllä. Usein heränny siihen ku masussa täys myllystä menossa. :happy090
 
Täälläkin herättiin tänään paria tuntia aiottua aikasemmin, kun vessakäynnin jälkeen vauva alkoi mylläämään niin kovasti ettei pystynyt enää nukahtamaan. Eipähän tosin tarvinnut lähteä kiireessä töihin... :)
 
Takaisin
Top