Vauvan liikkeet

Täällä on ollut pari päivää erityisen paljon liikkeitä. Kestivät lähes koko yön, enkä saanut melkein nukuttua. Pitääkö tässä huolestua? Voiko vauva liikkua liikaa? Aikaisemmin oli paljon vähemmän ja eikö se pitäisi olla päinvastoin?
 
Vauvan kasvaessa liikkeisiin tulee voimaa, niin niitä tuntee entistä enemmän vaikka vauva ei sinällään enemmän liikkuisikaan. Ja toisaalta päivät voi virkeystasoiltaan vaihdella. Kyllä maha-vauvat huolehtii riittävästä levosta, eli eivät voi liikkua liikaa. :)
 
Mie en ole ainakaan kuullut että pitäis huolestua jos vauva liikkuu paljon. Ennemmin sit ku ei liiku paljoa. Mulla esim liikeseurannan vähimmäismäärä eli 10 liiketuntemusta per tunti tulee täyteen jo 3-10 minuutissa ja en ole yhtään huolissani.
 
Lulu, aattelin samaa kun Pauveli et vauva on nyt senverta kasvanut ja voimistunut et liikkeet alkaa tuntua paremmin. Ja onhan se voinut vaihtaa asentoaan sellaiseksi että istukka ei ole liikkeiden tuntemisen tiellä?
enempi huolestuisin siitä liikkumattomuudesta.
 
Eilen tein liikelaskentaa juotuani mehua ja hyvin liikkui, ei tarvinnut kauaa laskeskella. Itsellä oli vain huono olo, mutta vauvalla tuntui kaikki olevan kunnossa.
 
Kauheeta menoa nykyään vatsassa! Ja jos sattuu esim vähän nojaamaan pöytään niin tekee oikeastaan kipeetä. Ja mitään liikelaskentaa ei kyllä tarvi tehdä..
 
Tää päivä on ollut yhtä hullunmyllyä, iskuja tulee oikealta ja vasemmalta ja alhaalta ja ylhäältä... Vatsanpeitteet vaan venyy ja paukkuu kun toinen vääntelehtii. :D tekee kyllä häijyä, pitäis olla tyytyväinen
mutta sitä miettii että "lepäisit edes hetken".
 
Megara: kuulostaa melkein samalta ku mullakin. Neuvolan terveydenhoitaja ku kysyi ett miten vauva liikkuu, mie vastasin että ei se välillä tunnu muuta tekevänkään
 
Mulla taas niin rauhallinen vauva et oon alkanu jo miettiä et onko se normaalia. Liikelaskennassa tulee kyllä ne tarvittavat kymmenen liikettä täyteen nopeasti, mutta tuntuu, että muiden vauvat melttoavat jatkuvasti :)
 
Kiitti Leina! Niinhän se järkikin sanoo, mut sit kun alkaa liikaa pohtia ja vertailla...
 
Meillä on myös rauhallinen vauva, jos muiden äitien puheisiin vertaan. Esikoinen oli samanlainen mahassa. Tulee kyllä myllerrystä ja potkuja muutama jakso päivässä, ettei huolestua tartte. Mutta ei esim. pidä mua hereillä öisin. Jos syön makeaa, liikkuu enemmän. Mutta enhän mä radin takia niin tee. :)
 
Välillä mies kysyy ihmeissään että mitä mä ääntelehdin sanon että tuli taas vaan niin yllättävä isku/potku/venytys jostain suunnasta että huh huijaa. Liikkuminen kyllä todella vaihtelee. Välillä on rauhallisia päiviä ja sitten taas alkaa meno. Jos alan huolestua niin tuntuu kuin vauva arvaisi mun ajatukset ja liikahtaa edes ihan vähän.
 
Meillä menee selkeästi parin päivän jaksoissa: pari päivää mesotaan ja sit on hiljaiseloa päivän pari. Öitä ei oo kyllä valvottanut vilkkainakaan päivinä. Vaikea sanoa onko vilkas vai rauhallinen, siihen on kaikilla oma asteikkonsa, mutta sanoisin, että tää on tämmönen rennon vilkas. :D
 
Auts, tänään maha-asukki veteli järkyt potkut vatsanahkaan. Piti oikein työntää vastaan, kun tuntui niin ikävältä. Toisina päivinä tunnen vain pikkuisia liikahteluja..eli vaihtelee kovasti täälläkin. :)
 
Tuntuu kuin vauva raapisi toiselta puolen, alko jo kipeytyä nahka tuosta oikealta alhaalta niin hellästi silitin sitä kohtaa niin eikun lisää sellaista samanmoista tunnetta ja potku vielä vasemmalle. Nyt nukkuu. Vilkkaasti liikkuu edelleen ja aika paljon tykkää maata vaakatasossa.
Onko teillä sellaisia selkäänpäin potkuja kun tuntuu että hypähdätte itse ei pelästyksestä vaan vauva saa niinku liikkumaan?
 
Mä kans eilisiltana hätäilin kun koko päivänä ei ollut tuntunut mitään. Olin kyllä paljon menossa, mutta silti luulisi iltaa kohden lisääntyvän, kun rauhoituin sohvalle. Myös ruoan jälkeen yleensä aktivoituu. Jotain pientä tuntuikin lopulta ja yöllä lisää. Sydänäänet kuuntelin silti ennen nukkumaanmenoa, koska iski pieni paniikki. Tänään taas ei mitään ole tuntunut, joten jännitän tuleeko niitä potkuja illalla. Esikoisellakin liikkeet väheni loppua kohden, lopulta liikaakin, joten siksi pelästyn nyt näistä hiljaisista päivistä erityisen paljon. Pitää varmaan tosissaan alkaa sitä liikelaskentaa tekemään säännöllisesti.
Kuinka paljon sitä muuten enää uskaltaa rehkiä? Puutarhahommissa olen nyt useampana päivänä ollut ja siinä tulee paljon kumartelua. Mietin mahtaako se vaikuttaa miten vauvaan. Nyt 33+0 .
 
Mä en tiedä miten vaikuttaa vauvaan mutta mulle tuntuu juuri kumartelu aiheuttavan kaikkein helpoiten sellasia supistuksen kaltasia oloja. Ollaan pelattu ahkerasti petanqia ja ostin sellasen narun päässä olevan magneetin jolla saan pallot ylös kumartelematta
 
Olin eilen kummipojan synttäreillä missä oli aivan kauhea meteli. Vauva ei liikkunut oikein lainkaan mutta kun lähdettiin pois niin meni hetki ja alko kauheet bileet mahassa :D Ihan kun vauva olis halunnut olla mukana synttärijuhlissa, mutta ujosteli ja sitten omassa rauhassa innostui :) Oikeesti se ehkä vaan nukkui, mutta ainakin haluun uskoa tähän omaan teoriaan :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Takaisin
Top