Vauvan liikkeet

Kyllä multa puutarhurina on puutarhassa kumartelut jääneet aikoja sitten. Tulee niin pahoja supistuksia siitä, tai jos vaan kyykkiikin rikkaruohoja nyppimässä. Mutta menet ihan sillä miltä sinusta tuntuu.
Viikonloppuna keräsin herukoita istuen aputuolilla, mutta sain sitten riesaksi issiaksen taasen. Piti mustikkaankin mennä, mutta ei siitä nyt sitten tulekaan mitään.
Tuommonen apuväline oiskin hyvä Agape, multakun lipeää lusikat ja haarukat käsistä. :)
Sulkapalloa on pelailtu miehen kanssa, että jotain liikuntaa..välillä siinä on tekemistä että saa sen sulkapallon ylös maasta. :D
 
Mulle ei noita supisteluja aiheudu, tai en vain tunne niitä, joten siksi aika paljon uskaltanut vielä tehdä. Luulisi kyllä järjellä, ettei noissa hommissa voi vauvaa satuttaa vaan oma fysiikka rapautuu ensin. Mustikassakin olin viikko sitten monta tuntia, mutta siinä alkoi jo selkään ottaa. Jatketaan siis olojen mukaan ja pientä kuulostellen. Ehkä tämä vain on rauhallisempaa sorttia ja nukkuisi ulkomaailmassakin veljeään paremmin. :)
 
Mulla nyt useampana päivänä supistellut paljon ja osa aika ikävän tuntuisia ja kestää pitkään. Tänään käyn neuvolassa ihan oman mielenrauhan takia, vaikka varmaan onkin ihan normaalia supistelua... Esikoisesta en edes tiennyt, mikä harjoitussupistus on, niin siksi ehkä huolettaa tämä :/ Ensi viikolla olis jokatapauksessa ollu neuvola, mutta en jaksa sinne asti odotella!
 
^Olis ehkä kuulunut johonkin toiseen ketjuun tuo... Mutta vauva liikkuu onneksi hyvin :) Eilen illalla oli niin kova hikka vauvalla, etten saanut itsekään unta :D
 
Parempi käydä tarkistamassa tilanne, jos neuvolalääkärille pääset. Mua on helpottanut kun on kovasti supistellut.

Miltä se oikeen tuntuu kun vauvalla on hikka? Oon miettiny... Mistä sen erottaa?
 
Mun kokemuksen mukaan vauvan hikassa on selkeä rytmi eikä lopu/ muutu vaikka itse vaihtasit asentoa. Täällä eka hikka havaittu toissailtana. Esikoinen oli loppuajasta kova hikottelemaan.
 
Meillä ei sitten olla ilmeisesti vielä hikoteltu. Ainakaan mun ollessa hereillä. Makoilen tässä sängyllä ja äsken vauva tais sätkähtää pari kertaa unissaan kun tuntui kaks isoo äkkinäistä tärähdystä mut ei tuttua möyrintää ja liikehdintää enää niitten jälkeen. Jatkoi ilmeisesti uniaan.
 
Sama kokemus kun Pauvelilla, eikä meillä myöskään "karkaa" kosketusta hikkaillessa, vaan nykiminen jatkuu. :) Ekan hikan taisin havaita joskus kun 30 vko tuli täyteen.

On noista suppareista hyvä käydä näytillä, niin saa itselleen mielenrauhan!
 
Onko teillä muilla vauvan liikehdintä alkanut muuttua? Täällä alkaa olla selkeesti vähemmän tilaa riehua, kun liikehdintää tuntuu suhteessa enemmän, möyrinnät ja asennonvaihdot, mutta äkkinäiset liikkeet(reippaat monotukset ja tökkimiset)on vähentyneet.
 
Hikka on sellaista tasaista nykimistä. Jännä tunne :)
 
Mä luulen että täällä on hikoteltu. Tuntuis just siltä kun olis sellanen värisevä lihaskramppi vatsassa joka pysyy samana pitkän aikaa. Ja silloin ei tunnu mitään erityistä liikettä samaan aikaan.
 
Mä oon ollu vähän huolissani kun en ole vielä huomannut hikkaa. Esikoisesta kyllä muistan sen. Mutta enpä muista, millon niitä alkoi tuntumaan. Jos ei ole kuukauden päästä, lääkäriin mennessä, vielä tuntunut hikkaa, aion kysyä asiasta. :)
 
Täälläkin hikkaillaan ja esikoisella sitä oli paljon viimeiset viikot, vaikkei muuten juuri liikkunut. :)
 
Tuntuuko teillä hikottelu alhaalla? Täällä tuntuu eli taitaa olla vaavi pää alaspäin.
 
Minivöö, mun on pitänyt kysyä ihan samaa täällä, eli miltä hikka tuntuu :) Vastauksista päätellen luulen, että mun masussa on hikattu useasti (rv 34). Sellasta ihan tasasta sykettä, jumputusta?
 
Mullakin vauvan hikka tuntuu tasaisena, säännöllisenä rytminä tuolla häpyluun tietämillä. Erotan sen tosiaan muusta liikehdinnästä siitä, että se on selkeä, muuttumaton nykiminen joka kestää aikansa teki mitä hyvään.
 
Leina: Mulla tuntu eilen hikottelu alhaalla, ja pää alaspäin viimeksi masussa majaltiin kun neuvolassa kävin :)
 
Täällä myös ekat hikat huomattu muutama päivää sitten! :) alkuun ihmettelin mutta sitten mietin että hikkaa se varmasti on kun sellainen tasainen "naksunta" tuntuu jonkin aikaa, muutamia kertoja jopa näkyny kun oma vatsa nytkähtelee siinä samassa tahdissa :D ei tosiaan lopu vaikka koskettaa!
 
Juu, täällä ollaan hikoteltu kanssa jo useampi viikko. Tasaista naputusta tuolla ihan todella alhaalla. Kerran oltiin neuvolassa muutama vko sitten ja kuunneltiin juuri sydänääniä, kun tytöllä alkoi hikka :D Kuului läpi sydänäänten :D
 
Takaisin
Top