Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja CMT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aivan kamalaa... :,( oon sanaton...:( oon tosi pahoillani!!!♥ hui kamala ihan vedet nous silmii..:/ HALEJA!!♥♥♥

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Kerroin tämän siksi, että itsekin kuvittelin vain, että vauva on sellaisesssa asennossa etten tunne liikkeitä. Järkytys oli melkoinen kun lääkäri sanoi vauvamme menehtyneen. Nyt vain päivä kerrallaan eteenpäin tämän suuren surun keskellä. Ja ehkä jonkin ajan päästä jaksaa yrittää uudelleen.

Voimia, Mamma84! :Heartred En osaa sanoa mitään lohdutuksen sanaa tällaisessa tilanteessa, kaikki tuntuu jotenkin riittämättömältä. Kiitos, että kerroit taphtuneesta täällä! Ja kaikkea hyvää jatkoon!

En nyt halua pelotella ketään.
Kuuluin vielä hetki sitten tähän syyskuisten ryhmään, mutta äkisti se muuttui. Olin viikolla 29 ja yhtenä päivänä en tuntenut yhtään liikkeitä. Odotin seuraavaan päivään, jolloin vauvani todettiin kuolleeksi. Laskettuaika olisi ollut 5.9.2014, mutta 20.6.2014 synnytin pienen enkelityttömme.:sad010

Otan todella paljon osaa Mamma84, voin vain kuvitella, miltä tuollainen tuntuu. Elämä voi olla välillä käsittämättömän julmaa ja epäreilua. Tuollaista ei soisi tapahtuvan kenellekään ikinä.

Kiitos kaikille osanotoista. En halua muuttaa viestiketjun luonnetta joksikin suruketjuksi, vain koska minulle kävi näin. Jatkakaa keskustelua vauvan ihanista liikkeistä. Toivottavasti saan myös itse tuntea ne pian. Koen nyt olevani äiti, vaikka lapseni vietiinkin minulta. Olen Hänet kuitenkin synnyttänyt. Toisesta lapsesta haaveillen, mukavaa kesän jatkoa kaikille.

Osanotto Mamma84, kauheaa että teille kävi noin. Se on tosi tärkeää mennä tarkistamaan vauvan vointi jos itsellä on vähänkin huoli.

Tämä vauveliini on ollu taas todella aktiivinen ja välillä liikkeet ihan sattuu kun muljuilee jonnekin tonne rakon ja kohdunsuun tienoille. Toisaalta venyttää myös tonne oikealle kylkiluihin joten taitaa olla ahdasta kohta.

Mamma84, järkyttävä kokemus. Olet kohdannut pahimman mitä ihminen voi kokea. En voi edes kuvitella tuota surun määrää. Kyllä täällä saa ja pitää kertoa rankkojakin juttuja, jos sellaisia joutuu kohtaamaan.

Tarkkaillaan me muut vauvojemme liikkeitä ja toivotaan parasta. Muutahan ei voi tehdä.

Tyypillä oli aamuyöllä tosi aktiivinen jumppatuokio ja liikkeitä tuntuu nyt lähinnä kylkiluiden alla. Olisikohan se tajunnut kääntyä perätilasta oikein päin?

Eilen oli hiljaisempi päivä mutta toisaalta olin itse liikkeessä koko päivän. Mä oon aika varma että neiti on perätilassa tällä hetkellä koska enimmät liikkeet tuntuu nyt alhaalla ja jotain pientä ylhäällä. Joku isompi osa punkee tohon ylös kylkiluihin. Rakko on jatkuvalla rasituksella.

Eilen illalla nukkumaanmennessä vauva tais kääntyä ihan poikittain, kun sivuilla tuntui venytys. Samaa arveli tänään neuvolantäti joka kuunteli sydänääniä. Ei meinannut eka löytyä, mutta lopulta onnistui. Näillä viikoilla kuulemma vielä ihan ok, jos on poikittain tai "väärinpäin".

Mulla on ollu nyt muutaman päivän tosi olemattomia nuo liikkeet.

Siispä menin tänään sitten käymään synnärillä näytillä, tunsin itseni totaalisen ääliöksi siinä käyrällä. Puolisen tuntia makoilin siinä ja jatkuvasti piirtyi liikkeitä ja sykkeet oli kans oikein loistavat. Hyvä niin tietenkin, mutta hölmö olo tuli. :oops:

No ultrattiin sitten vielä, jalat oli suoraan istukkaan päin, mikä mahdollisesti sitten selittäneekin ne niin vaisut ja olemattomat liikkeet.

Painoarvionkin lääkäri siinä teki, huimat 2100g ja viikkoja vasta 31+2.
Rv 29+1 arvio oli 1559g että kovaa vauhtia on kasvu tuosta jatkunut.

Arvioi jos laskettuun aikaan menee, että painoa olisi 4200g tai enemmänkin... huhuh, alan todella toivoa sitä käynnistystä sille 38viikolle.

Kunnon kasvupyrähdys! Sanoivatko mistä johtuu vai onko se normaalia? Sori tyhmyyteni :D Eikös sitä käynnistystä voi ehdottaa neuvolassa, tai mulle ainaki sano että voi käynnistää rv. 38 jos siltä näyttää.

Jep! Ei sanonut oikein mitään syytä. Tosin oon itse ollut yli neljä kiloa syntyessäni, samoin mies.
Sokereita joudun seurailla nyt, vaikka rasitus olikin ok. Paastoarvoja lähinnä ja ne ovat olleet ihan ok, mutta aika rajaa hipoen tosin. Ne voi olla yksi syy, vaikka ihan ok arvoja ovatkin vielä periaatteessa.

Mulla on äitiyspolille varattuna aika 22.päivälle niin katsotaan sitä kokoa taas. Lääkäri kyllä sanoi jo silloin 29+1 viikolla, että jos nyt kovin huimaa tämä kasvu on niin käynnistetään vaikkapa silloin 38viikolla. Tosin ei mitään oo vielä täs vaiheessa lukkoon lyöty sen suhteen. Ehkäpä sitä on taas hieman viisaampi tuon seuraavan ultran jälkeen..

Mutta hyvin todennäköiseltä kyllä näillä painoarvioilla alkaa tuntumaan että tämä syntyis jo elokuun loppupuolella.

Meidän vauva on asettunut sellaiseen uukkariasentoon, luulin että se on poikittain kun en osannut hahmottaa mutta neuvolatäti osasi tunnustella että vauvan pää on kyllä alaspäin mutta jalat ihan tuonne kylkeen. Liikkeiden kannalta se on mukavaa koska tuolta kyljistä kaikki potkut tuntuu hyvin. :) Mä luulen että mullakin on välillä jääneet liikkeet vaimeiksi jos vauvan jalat on olleet istukkaa kohti.

Hyvä Adalia että kävit kuitenkin ja tulihan siinä huomattua tuo kasvuasia. :)

Mä en oikein hahmota kun ihmiset kertoo minkä kokoisia vauvat on milläkin viikoilla olleet, että minkä kokoisia niiden kuuluisi olla. :p Kai se riippuu synnyttäjästäkin.

Täällä on kans ollut tänään poikkeuksellisen hiljainen päivä vauvalla. Välillä vaan tuntuu jotain möngerrystä, mutta mullakin istukka on etuseinässä niin kai se sitten vaimentaa niitä liikkeitä aika paljonkin.

Ei kuulu ihan tähän ketjuun, mutta tuleeko kaikille raskaana oleville automaattisesti se synnytystapa-arvio tai joku missä katotaan paljonko se vauva vois ehkä painaa laskettuna aikana ? En saa kovin hyvin mitään irti meidän neuvolatädistä niin oon vähän kujalla että pitääks mun mennä synnyttämään ja toivoa, että vauva vaan mahtuu ulos alakautta.. Edellisellä kerralla se lääkäri jo pelotteli mut jättivauvalla kun oma paino oli noussut 10 kiloa lähtötilanteesta..

Takaisin