Ei oo liikelaskennasta puhuttu neuvolassa vielä mitään... Mut onneksi liikkuu joka päivä useaan otteeseen, ettei kauhean huolissaan ole tarvinnut olla.
Adalia, mullakin oli hiljaisempi jakso tossa välillä etten niin hyvin tuntenut liikkeitä mutta nyt on taas ollu aktiivisempaa. Oikeastaan vähän väliä tuntuu jotain. Olisko vaihtanut jotenkin asentoa kun nyt tuntuu taas hyvin?
Varmaan ihan vain asennosta kiinni. Nytkin tuntuu tuollaista epämääräistä möyrimistä, mutta ei mitään sellaista selkeää liikettä..
Mä oon ny huomannu että näitä tälläsiä stressaavan hiljaisia päiviä tulee silleen melko säännöllisesti ja välillä voi mennä vaikka 5päivääkin että on liikkeet vähäisiä tai muuten vaan omituisia. Sitten taas voi tulla viikko että tuntuu koko ajan kunnolla liikkeitä ja maha pomppii.
Vai voikohan sillä jotain sellasia kasvukausia ja liikkuu sitten vähemmän?
Onneksi perjantaina on lääkäri äitiyspolilla niin pääsen kyselemään.. ja elätän toivoa kuitenkin että ultrattaisiinki...
Kerro sitten täälläkin mitä se tarkottaa kun liikkuu vähemmän, täälläkin nimittäin vaan möyrinyt, ei oo potkinu, eli en tunne kunnolla niitä liikkeitä, paitsi jos oon mahallani. :D Toivottavasti ultrataan, on se vaan kiva aina nähä pikkunen :)
Joo mä raportoin jos se lääkäri mulle jotain fiksua kertoo. Tosin yleensä nuo lääkärit on ollu sellasia mörköjä ettei ne oikee mitään puhu ja jos jotain kysyy nii jotain käsittämätöntä muminaa saa vastaukseksi.. No toivottavasti sielä käynnillä jotain järkevää tapahtuisi, koska mulla ei oikeasti oo mitään tietoa mitä sielä tehdään... eikä ne neuvolaskaa osannu mulle oikeen sanoa mitä sielä käynnillä on tarkoitus tutkia..
Meillä hiljaisempina päivinä on mies välillä löytänyt potkuja laittamalla posken vatsalle, vaikka en itse ole niitä kunnolla tuntenut! Veikkaan että välillä vauva on sellaisessa asennossa, että istukka vaimentaa multa osan liikefiilistelyistä. Myös miehen ääni tuntuu toimivan herättäjänä välillä.
Meillä miehen ääni toimii vauvaan rauhoittavasti. Muuten poika potkii ja myllertää melkein koko ajan mutta kun mies laittaa käden vatsalle ja sanoo "isi täällä" myllerrys loppuu heti :) Ihan kun vauva jäisi korvat höröllään kuuntelemaan, että mitä asiaa isillä on.
Voi kun tämä kikka toimisi silloinkin, kun vauva ei ole enää vatsassa
Täällä pikkuinen myllertää eniten öiseen aikaan. Tai tuntuu, ettei hän öisin nuku ollenkaan, kun taas päivällä on selkeitä unitaukoja. Tuli mieleen että ehkä isin kuorsaaminen valvottaa öisin no, tottuu onneksi jo masussa kuulemaan sitä törinää niin ei häiritse sitten myöhemminkään välttämättä (toivottavasti)
Mulla nyt rv 30 menossa ja liikkeet mielestäni vähentyneet... Kunnon potkuja ei enää ole ja tunnen vain välillä että se vauva liikkuu masussa... Onko kellään muulla samanlaisia muutoksia? Ennen vauva kyllä potki aika paljon.
Ei tässä vaiheessa mulla enää yksittäisiä potkuja tunnu, vaan juurikin kokonaisvaltaista myllerrystä, hikottelua jne. Ja paineen tuntua kun vauva ns. venyttelee. Ne terävät potkut ja sellaiset ei mulla tunnu enää.
Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
Mä tuos jo aiemmin valittelin liikkeiden vähyyttä...
Nyt oon taas ollu tosi vilkasta! Koko ajan jotain, eli aivan normaali sellainen hiljaisempi kausi oli.
Mitään teräviä potkuja ne ei oo, vaan just semmosta kunnon myllerrystä. No okei, eilen potkas muutaman kerran aika mojovasti ja tuli aivan kipeää. Pääasiassa kuitenki sellaista aaltomaista liikehdintää ja myllerrystä, potkut tuntuu olevan jo tooosi harvinaisia, ja kipeitä jos semmosia tulee....
meillä on alettu ylettää potkimaan kylkiluita, välillä tärähtää mukavasti.. muuten liikkeet lähinnä ovatkin myllertämistä ja kuopimista tai sitä, että vauva koittaa tunkeutua vatsanahkasta läpi
jotenkin hassua ajatella, että näillä viikoilla pitäisi alkaa jo ajatella liikelaskentaa. kyllähän tuo yleensä liikkuu vähän väliä, mutta vielä viikko sitten oli päivä, kun en ilta kuuteen mennessä tuntenut mitään.
Täälläkin kylkiluihin ulottuvat potkut on aika kipeitä, vähän kuin jonkun sähköiskun sais. Tekeekin mieli venyttää mahaa usein, että vauva mahtuisi siellä paremmin temmeltämään...
En nyt halua pelotella ketään.
Kuuluin vielä hetki sitten tähän syyskuisten ryhmään, mutta äkisti se muuttui. Olin viikolla 29 ja yhtenä päivänä en tuntenut yhtään liikkeitä. Odotin seuraavaan päivään, jolloin vauvani todettiin kuolleeksi. Laskettuaika olisi ollut 5.9.2014, mutta 20.6.2014 synnytin pienen enkelityttömme.