Vauvan (ja äidin) unet

Meillä ei nukahda ittekseen minnekään. Tissille nukahtaa ja herää yleensä, jos muualle yrittää siirtää. Mennään tällä johonkin asti, pitää kyllä jossain vaiheessa alkaa nukuttamaan myös sänkyyn.
 
Meillä ei nukahda ittekseen minnekään. Tissille nukahtaa ja herää yleensä, jos muualle yrittää siirtää. Mennään tällä johonkin asti, pitää kyllä jossain vaiheessa alkaa nukuttamaan myös sänkyyn.

Meillä nukahtaa kyllä vaunuun ite, mut en meinannu yöunille vaunuja hakee alakerran vaunuvarastosta.. ja sitteriin nukahti tänään, kun istuin vieressä hytkyttämässä..
Mut kukaan ei yöllä hytkytä.. onneks nyt sentään nukahtaa öisin sikeesti, että saa siirrettyä vielä vierelle ja ei kaipaa sitä heiluntaa. Joskus kun vähän herää, kädellä hytkytän selästä ja sammuu takas saman tien.
 
Meillä nukahtaa kyllä vaunuun ite, mut en meinannu yöunille vaunuja hakee alakerran vaunuvarastosta.. ja sitteriin nukahti tänään, kun istuin vieressä hytkyttämässä..
Mut kukaan ei yöllä hytkytä.. onneks nyt sentään nukahtaa öisin sikeesti, että saa siirrettyä vielä vierelle ja ei kaipaa sitä heiluntaa. Joskus kun vähän herää, kädellä hytkytän selästä ja sammuu takas saman tien.

Joo siis meilläkin nukahdetaan vaunuihin sekä koppaan autoillessa. Kotona sisällä ei.
 
Meilä nukahetaa vaa äitin syliin. (Ja toki vaunuihin ja autoon) Isin syli ei kelpaa,mut ehkäpä saan siitä kiittää itteeni.. mulla ei vaa sydän kestä sitä itkua(ja en ymmärrä et miks tarviis tietentahtoen ees huudattaa ku meilä on muutenki nii paljo itkua).. ni helposti meen ja otan tytön syliin johon se sit rauhottuu.. äsken just tainnutin pienen päiväunille kävelemällä ympäri kämppää samalla ku lauloin sille. Ja sit siirsin omaan sänkyyn. Iltasin nukahtaa vaihtelevasti mahan päälle tai tissille.. ja siitä taas siirrän omaan sänkyyn.. yöllä vaihtelevasti joko siirrän syönnin jälkee omaan sänkyyn tai sit jää kainaloon..riippuu siitä et kui väsyny oon..
 
Meillä on nyt kaksi yötä mennyt vähän pipariksi. Neljän tunnin unien jälkeen poika on herännyt syömään. Tämän jälkeen poika nukahtaa rinnalle, odotan vartin ja siirryn nukkumisasentoon ja alan laittamaan silmiä kiinni. Vierestä alkaa kuulumaan puhinaa, ähinää ja yleistä kökkelöintiä. Katson älämölön lähdettä, joka silmät apposenaan tilailee taas tissiä. Aloitamme alusta. Ja tämä toistetaan seuraavat nelisen tuntia, jolloin äiti päättää yön loppuneen.

Äiti on nyt vähän väsy. Päivällä jos päikkärit saisi vedettyä. Kuuden viikon hulinat kestävät vaan sen pari viikkoa. Että kai aivot sen ajan jaksaa...

Kaisukkene ja poika 6+1 vkoa
 
Minusta on tärkeintä, että vauva ja äiti saavat nukkua, nukutustyyli on vapaa. Jos vauva edes joskus nukahtaa ilman tissiä, esimerkiksi vaunuihin tai autoon, niin se on bonusta. Kasvaessa tilanne muuttuu. Minulla esikoinen vaati nukutusta pari vuotta, laulut, silitykset ja muuta sirkusta, keskimmäinen alkoi neljän kuukauden iässä nukahtaa itse. Samalla tavalla annoin molempien nukkua rinnalle niin kauan kuin halusivat.
 
Meillä nukahtaa yleensä tissille tai syliin ja jos ei oo sikeessä unessa ni yleensä herää ku siirtää esim sitteriin. Illalla nukkumaan mentäessä laitan omaan sänkyyn ja laitan tutin jos alkaa kitisee, hetken aikaa kuulostelen sitä et rauhottuuko vai yltyykö huudoks. Sit otan vieree jos ei rauhotu omaa sänkyy. Yleensä saattaa hetken aikaa meuhkata ja kitistä mut sit nukahtaa iteksee. Ei onneks hirveest tarvii nukutella. Välillä kyllä jos on jo yliväsyny ni sit ei meinaa millää nukahtaa ja joutuu nukuttelee.
 
En oikein edes tiedä, mitä viime yönä tapahtui, vauva on nukkunut yhdestätoista asti (siis kello on nyt yli yksi - päivällä) yhdellä kunnon heräämisellä (joskus puol viiden aikaan), muuten on riittänyt, että oon tyrkännyt tissin suuhun, kun on unissaan alkanut äheltää. Mammakin sai siis nukkua melkein 12 tuntia, joka tosiaankin tulee tarpeeseen, kun pitäis sitä leivontaurakkaa aloitella..

Voiko näihin heräilyihin vaikuttaa, kun asennettiin eilen vihdoin ja viimein pimennysverho makkarin ikkunaan eli täällä on koko yön ollut tasaisen pimeää? Isäntä myös aloitti työt eilen eli ollaan saatu olla keskenämme hiljaisessa kämpässä melkein kuuteen asti aamulla ja ainakin mä huomaan nukkuneeni paremmin ilman telkkarin ääntä taustalla tai toisen hohhailua pitkin kämppää.. vaikka kuinka hiljaa koittais olla, niin aina silti herään johonkin rasahdukseen.
 
Meillä ensimmäistä kertaa kävi tänään niin, että neiti nukahti itsekseen leikkimatolle lattialle! Siitä mies siirti vaunuun nukkumaan ja muutaman kerran kun käytiin kitinöihin vaunua heijaamassa niin nukkui useamman tunnin unet vaunuissa sisällä! Toivottavasti tosiaan neiti alkaa nyt hieman yli 2 kk ikäisenä säännöllisesti nukahtamaan myös muualle kuin syliin. :) rohkaisevaa on ollut nyt viimeisen viikon aikana, kun on tosiaan nukkunut turvakaukalossa automatkat ja vaunuissa ulkona ja ulkoillessa ja sitten sisällä. :) parasta on, kun minun mammuni n. kk sitten täällä käytyään koitti kovasti minua saada laittamaan tyttöä nukkumaan pois sylistä ja totesin ettei se vielä itsekseen malta nukkua ja ettei niin pienen vielä tarvitsekaan ja että se on kuitenkin todella lyhyt aika kun joutuu kantelemaan - ja olin oikeassa! On niin voittajaolo että! :D
 
Siis mitä meillä tapahtuu.. neiti 5vk5pv nukkunu tähä asti yöt ihan hyvin. Ni tääpä päätti että kello 4 olis hyvä aika herätä! Kaks tuntia mä sen kanssa taistelin et kävis takasin unille.. syötii tissiä ja taas tissiä ja taaaaaas tissiä ja sit jo pulloo ja välil karjuttiin ja käveltii ympäriinsä ja taas karjuttiin ja syötiin ja lopulta annettii periks ja käytii nukkumaa.. vähä meinas alkaa itteeki kiukuttaa ku olis tehny mieli nukkua siihe aikaa!
 
Siis mitä meillä tapahtuu.. neiti 5vk5pv nukkunu tähä asti yöt ihan hyvin. Ni tääpä päätti että kello 4 olis hyvä aika herätä! Kaks tuntia mä sen kanssa taistelin et kävis takasin unille.. syötii tissiä ja taas tissiä ja taaaaaas tissiä ja sit jo pulloo ja välil karjuttiin ja käveltii ympäriinsä ja taas karjuttiin ja syötiin ja lopulta annettii periks ja käytii nukkumaa.. vähä meinas alkaa itteeki kiukuttaa ku olis tehny mieli nukkua siihe aikaa!

Been there, juurikin noilla viikoilla, täysin samaa hillumista aamuyöllä..
Oli myös viime viikolla klo 4-6 yhtenä yönä niin pirtee neiti täällä että. Äiti ei ollu.. kyl siinä itteensä kiukuttaa tosiaan ku haluais nukkuu, mut mitäpä ei pienensä eteen tekis :joyful:
Ja meillä mies saattaa aamuyöllä valittaa vielä vauvan valituksen päälle kun hänkään ei saa raukka nukkua.. :banghead: pidäpä siinä itse sit pää kylmänä..
 
Ja meillä mies saattaa aamuyöllä valittaa vielä vauvan valituksen päälle kun hänkään ei saa raukka nukkua.. :banghead: pidäpä siinä itse sit pää kylmänä..

Meilä mies vaa kääns kylkee!!!! Ei hitto ku ikinä ei apua saa ku mies vaa haluu nukkuu... haluaisin minäki nukkua.. mut ei se oo mahollista..
 
Meillä ei meinattu viime yön käyä millää yöunille :sad001 Tankkas illasta asti noin tunnin-parin välein ja missää ei ollu hyvä ku kitistii ja meuhkattii vaa. 2 aikaa yöllä luovutin ja sanoin miehelle et hakee korviketta. Tissit oli nii tyhjän oloset ja kipeet etten pystyny imettää. Ja itku tuli itellä ku olin nii väsyny ku oisin halunnu vaa nukkumaa. Onneks mies vei sit kanssaan alakertaa ja sinne sit nukahtiki sylii. Sänkyy siirtäessä heräs taas huutamaa mut lopulta nukahti vieree ja nukuttii sit 9 asti millo syötii ja jatkettii viel unia puolee 12.
 
Onko normaalia et mei neidillä (5vk) saattaa olla välil päiviä millo se vaa nukkuu, on pieniä hetkiä hereillä mut tuntuu et nukkuu koko päivän ja sit saattaa nukkuu viel yönki hyvin parilla heräämisellä. Normaalisti hänel on kuitenki jonkun näkönen rytmi et herätää ja ollaa hereil muutama tunti, nukutaa päikkärit, ollaa taas hereil ja illast torkutaa kunnes käyää yöunille. Ihmettelin vaa eilen ku tuntu et hää nukku koko aja vaik yritettii pitää hereilläki välil.
 
Meilläkin oli joulunpyhinä yöt melkosta meuhkaamista että 04 vasta alko nukkuu,kitinää ja ähinää ja ikää tuli tuolloin 6vkoa,varmaan kuuluu ikään. Jewell,minusta on normaalia,että on päiviä että vaan nukutaan. Olen huomannut oman vauvankin kohdalla että välillä on päiviä kun vaan nukkuu,sitten toisinaan valvoo päivisin pitkiäkin pätkiä :)
 
Jewell, meillä ainakin on välillä nukkumispäiviä ja välillä kukkumista vaan. Kai se on ihan normaalia :)
 
Juu joskus on pelkkiä nukkumispäiviä, ihan normaalia :) meillä ollaan jokunen pv nyt menty ilman kunnon päikkäreitä, siellä täällä ottanut 30min tirsoja. Tänään sit nukkui iltapäiväunet 2h ja itekin ehti hetken nukkua.
Nyt yöunille käymässä, iltahuudot jo takana (hope so...) eiköhän myö vielä syödä ennen kunnon nukkumista, joka klo 1 korville ajottuu..

Mileim + neiti 9vk 3pv
 
Meidän vauva tempas ja nukkui koko yön putkeen! N. klo 24-7.40. Ollaan nukahdettu klo 23 jälkeen ja vauva kuitenkin heräsi ennen klo 24, söi ja nukahti. Wau :) Itsehän tietysti olen herännyt keskellä yötä kun 2-vuotias heräsi, ja aamulla 6 aikaan kun mies on tullut yövuorosta kotiin. :joyful: Mut vitsi oon ollu tänään pirtee! :excited001
 
Takaisin
Top