Vauvan (ja äidin) unet

Tais eiliset juhlat vaatia veronsa, kun vauva nukkui juhlien ajan ja koko illan, mutta valvoikin sit yöllä ja nukahdettuaan heräsi tunnin välein syömään. Ja hirveä nälkä tuntui olevan. :wacky:

Harmi vaan, että itse kävin niin ylikierroksilla tai olin yliväsynyt, niin en osannut nukkua illalla, joten jäi aika vähiin unet.. mies tokikin on nukkunut jo kymmenen tuntia, kun siirtyi sohvalle. :meh: Lepäilkööt nyt kunnolla, kun olihan juhliminen toki rankkaa.. :shifty:
 
Meiki neiti repäs ja nukku noin yhdestä kahdeksaan aamulla :) Söi 23.30 ja meuhkas johoki 1 asti ja sit nukuttiiki. Piti kattoo kelloo pariiki otteesee et onks se tosissaa jo 8 ja tyttö ei oo viel halunnu ruokaa. Syötii sit ja jatkettii unia viel 11.30 :)
 
Meiki neiti repäs ja nukku noin yhdestä kahdeksaan aamulla :) Söi 23.30 ja meuhkas johoki 1 asti ja sit nukuttiiki. Piti kattoo kelloo pariiki otteesee et onks se tosissaa jo 8 ja tyttö ei oo viel halunnu ruokaa. Syötii sit ja jatkettii unia viel 11.30 :)

Vau mitkä unet :)
 
Taas tosi levoton yö takana. Mä nukuin varmaan nelisen tuntia, vauva enemmän mutta ekan neljän tunnin jakson jälkeen unijaksot olivat vartin luokkaa. Nukahti siis tissille, nukkui vartin ja pyysi taas ruokaa. Näin mentiin 02.30-09. Mies lähti töihin kuuden aikoihin, sillä loppui kuuden viikon loma!, ja me jatkettiin tankkausta ja torkahtelua. Mulla vielä niska ihan jumissa vasemmalta puolelta, ihan niin etten voi päätä kääntää enkä oikein vaihtaa edes asentoa selältä kyljelleen. Se varmasti teki osansa pskasta yöstä, ei pystynyt nukkumaan vaikka olisi ehkä pystynyt. Ja vauva veti herneet kun ei saanutkaa tissiä niin nopeasti suuhun kuin mitä aiemmin, mulla kun se kääntyminen kesti paaaaljon kauemmin kuin yleensä. Noooh, syötiin aamupalat ja tankattiin ulkoilua varten. Lähdettiin klo 12.30, kotiin tultiin 15.30 ja poika nukkuu vieläkin ulkovaatteet päässä vaunukopassa... Oon käynyt vartin välein kattomassa, että hengittääkö ja kuoleeko kuumuuteen, mutta ei, siellä hää tyytyväisenä vetelee hirsiä. Taisi viime yö ottaa siis hänellekin vähän kunnon päälle... Josko ensi yö olisi parempi. Vetelen mobilatia tuohon niska/olka-alueeseen, josko jumi sillä alkaisi aukeamaan. Ulkoilu vetreytti, mutta kyllä se vieläkin on todella arka ja asentoherkkä. Eilen saunassa oli vaikeuksia pestä hiuksia kun ei voinut päätä kaataa taaksepäin.

Kauhea mikä romaani tästäkin nyt tuli, on vaan niin omituista saada tehdä asioita kummallakin kädellä!! :D :D

Kaisukkene ja Tiuhti 6+4 vkoa (kai...)
 
Meillä on tänään ollut tytöllä ihan nukkupäivä. Tunnin tai puoltoista toki välissä valvonut, mut sit ottanut parin tunnin tirsoja. Ja ite en oo tietty malttanu nukkuu samaan aikaan ku aamupäivällä...
Nyt taas vaan toivoo, että tää jatkuu yönkin vielä. Huomenna aamupäivällä mennäänkin moikkaamaan tytön ekaa poikakaveria ;) 6kk ikästä kaverin pikkumiestä.
Nyt ollaan nukuttu niin monta yötä hyvin, että pelottaa nää nukkupäivät :grin nukkuyö on paljon kivempi..:angelic:

Mileim + tyttö 9vk 4pv
 
Meillä oli tänään lääkärineuvola ja tuli nukkumiset puheeksi. Meillä on kokeiltu mennä makkariin klo 21, ajattelin että hyvä opettaa sellaista rytmiä. Meillä ei ala pidempi unijakso kuitenkaan ennen klo 22:30-23, se on nähty. Luuletteko, että sillä on paljon väliä hengailla hereillä pidempään, kai sitä nukkumaanmenoa saa hilattua aikaisemmaksi vauvan kasvaessa? Miehen tarvii mennä nukkumaan klo 22, saatais perheaikaa vähän enemmän.
 
Meillä oli tänään lääkärineuvola ja tuli nukkumiset puheeksi. Meillä on kokeiltu mennä makkariin klo 21, ajattelin että hyvä opettaa sellaista rytmiä. Meillä ei ala pidempi unijakso kuitenkaan ennen klo 22:30-23, se on nähty. Luuletteko, että sillä on paljon väliä hengailla hereillä pidempään, kai sitä nukkumaanmenoa saa hilattua aikaisemmaksi vauvan kasvaessa? Miehen tarvii mennä nukkumaan klo 22, saatais perheaikaa vähän enemmän.
Kyllä saa hilattu. Esikoisen kanssa aluksi mentiin myöhään nukkumaan ja jossain vaiheessa vauvavuotta siirryttiin niin, että klo 19 nukkumaan. Nykyään sama heppu klo 21 nukkumaan.
 
Meillä ei oo onnistunu nukkumaan menon aikaistaminen vauvan kasvaessa :grin Esikoinen kävi vauvana unille ehkä 22 maissa, sit se vaan siitä pikkuhiljaa myöhästy koko ajan kunnes tuossa syksyllä esikoisen ollessa reilu 1,5v hän meni nukkumaan puolilta öin... Nyt 2 vuotiaana on ruvennu nukkumaan lyhyemmät päiväunet ni käy yöunille JO 22 :hilarious:

Saa nähä miten tän toisen kanssa käy kun nyt on nukkumaan meno 22 aikoja ja hetki menee nukahtaa.
 
Meillä oli eilinen ilta, ja tuntuu et tämäkin ilta, sellane et tyttö oli iha selvästi väsyny mut taisteltii unta vastaa ja huudettii vaa. Missää ei ollu hyvä ja aina ku torkahti ni havahtu parin minuutin päästä hereille ja alko taas kitinä. Päiväl ei nukkunu ku yhet pidemmät päikkärit reilu 2 tuntii, muute otti vaa pieniä torkkuja. Yöunille kävi vast joskus 1 aikaa ku lopulta nukahti, meuhkas aikansa sängyssää ja iha yhtäkkii täys hiljasuus ja vauva nukku. Nytki kiukuttaa ku on selvästi väsyny mut ei suostu nukkumaa. Pienet torkut otti vaunuissa sisällä ku lopulta nukahti.
 
Jewell, meillä ihan sama. Vain 1h ja 0.5h päikyt tänään. Että pikkasen pahalla tuulella oli ennen ku nukahti. Nukahti n 45-50 min sitte. Syötetty kuiten jo k 22 aikaa et kohtahan neiti heräileeki jo syömään. Tätä päivää edelsi useampi hyvä yö ja pitkiä päivätirsoja sisältäneet päivät kuitenki (vaikka nyt kai ne yöunet on vaikeet saada... ainaki siltä tuntuu)
 
Mä oon nyt parisen tuntia miettinyt, että missäköhän ne äiteen unet ovat... Poika heräsi ekalle syötölle tuossa kahden aikoihin ja nukahti kolmelta. Mulla taas silmät auki eikä unesta tietoakaan. Ei vaan väsytä ollenkaan. Prkl. Miehellä soi kello puolen tunnin päästä, josko sitten kun jäädään pojan kanssa kaksistaan niin uni suvaitsisi tulla munkin silmään. Janokin olisi, mutten voi lähteä vettä hakemaan ilman, että poika herää. Häällä kun on koko ajan "napanuora" mussa kiinni, tällä hetkellä jalat. Aina pitää jonkun osan mua koskettaa, muuten tulee itku. Ihana pikkumies <3
 
Täällä pari yötä tällä viikolla menikin hyvin, mutta sitten... no, rytmi taas ihan äinpäin. "Yöunille" pikkuherra päätti ruveta sitten vasta aamu 8 jälkeen.. Sitä ennen pitkin yötä max 15 min torkkuja,joitten jälkeen aina heräsi kiukkuamaan/juttelemaan.. Itse nukuin about 21-1 ja 5.30-7.30 välit, jolloin mies hoiti vauvaa.. Nyt poika autuaan onnellisesti nukkunut jo kohta 3h..
 
Mitä täällä tapahtuu. Meillä siis nukuttu ihan ookoosti koko ajan vaikka masuvaivaa on. Noh eilen jäi pidemmät päikkärit nukkumatta ja ilta olikin yhtä kiukkua.. pelkäsin että mitä yöstä tulee... sain neidin nukkumaan 21.30, sitten herättiin vasta isin kellon soittoon klo 5.45. Syötiin ja vähä kipuiltiin masua noin tunti ja takas unille. Herätin tytön 10.30 syömään ja nyt meillä on silmät taas kiinni ja klo on 11.30.
 
Tyttö nukahtiki eile illal jo klo 22 yöunille mikä on ihme ku yleensä nukahtaa vast puolen yön jälkee kunnolla. Heräs sit vaille 3 syömää ja seuraavan kerra 7 pintaa ja sit 10 aikaan syötii viel ja noustii ylös. Nyt torkahtelee isin sylissä <3
 
Meillä viime yö samaa kuin auringonkukalla... Oli aivan väsynyt neiti klo 23, meinasi nukkua pystyyn. Tultiin makkariin pitkälleen söi ja nuokkui ja sitten neitillä taas silmät sepposellaan ja paria 15-30 min unipätkää lukuunottamatta valvottiin ja käytiin unille vasta 6.30.. Mies meni 02 nukkumaan eri huoneeseen kun aamulla oli töihin lähtö... Koko viikko mennyt onnettomasti yöunien suhteen, toivottavasti palaisi normirytmiin. Sen verran päätin, että lopetan hetkeksi kokonaan kahvinjuonnin, josko sillä tytön yöllinen levottomuus vähenisi.
 
Meillä neiti nukkuu jo ihan kivasti.
Ja selkeesti jotain rytmiäkin tullut.
22-23 tissin viereen sängyssä nukahtaa.
Kerran pari yössä hamuaa tissille, mutta nukahtaa pian uudestaan ja nukkuu melkein 10 aamulla. Eli aika kivasti saadaan nukkua muutkin. Mutta päivällä vaatikin sitten syliä ja huomiota senkin edestä. :happy:
 
Erikoista, täällä tyttö nukahti makuuhuoneeseen "vain vähän autettuna" eli pientä hyssyttelyä ja tutti suussa. En tiiä onko tää tottakaan, kun vielä pari päivää sitten nyyhkytti lohduttomasti, jos ei ollu nänni suussa. Ehkä meillä on toivoa :) Katsotaan, miten yön loput tunnit sujuu. Viime yönä meni itkun kanssa nukkumaan noin klo 22 ja heräsi syömään ekan kerran 3:45 ja paukutteli päälle tunnin.
 
Meillä poitsulla on selkeän oloinen rytmi. Yöunille käydään 22:30-00:00 riippuen vähän siitä, miten itse kerkeää iltahommiin. Lähinnä kaavalla syödään ja vaihdetaan yöpuku, ja sitten tenava pinnikseen. Vähän fiilistellään tarviiko tuttia vai ei ja valot pois. Yleensä 0-3 kertaa saa käydä nostamassa tutin suuhun ja siitä ipana nukkuukin 02-06 asti. Aamut on vähän rikkonaisempia ja sälli saattaa olla jo kuudelta hulinapäällä, mutta sammuu kuitenkin pienen vänkäämisen jälkeen vielä 3-4h torkuille.

Oon niin onnellinen meidän helpoista öistä. Saa itsekin nukkua, jos tajuaa mennä samoihin aikoihin nukkumaan. Tosi usein jään hereille ja viettämään aikaa miehen kanssa. Tai sitten lueskelen hetken ekirjaa puhelimelta.
 
Onko tässä ensimmäinen "luopuminen" lähellä: itsekseen voi näköjään nukkua myös päikkäreitä. Aiemmin torkuttu sylissä ja sohvassa, pidemmät päikkärit vaunuissa. Nyt vetelee päiväunia makkarissa. Mun sydänalasta ottaa, ettei hän enää tarvi äidin läheisyyttä nukkumiseen... tätähän tämä sitten on, kun symbioosimme purkautuu pikkuhiljaa. Viime yö meni vain kahdella herätyksellä ja syötöllä. 6 viikon hulinat valmisteli isommat maitomäärät ilmeisesti ja masukin vetää paremmin. Äkkiä tää menee tää pikkuvauva-aika, kohta se lähtee maailmaan!
Tyttö 7w2d
 
Meillä rikkonaisen viikon jälkeen taas kajastaa valoa tunnelin päässä. Viikonloppuna meni unet tosi hyvin, pe-la yönä neiti nukahti kahden jälkeen, mutta muutamalla syötöllä nukuttiinkin sitten 12 asti... Mies oli työviikon jälkeen herännyt klo 8 ja oli kuulema jo tylsäkin meinannut tulla odotellessa, että millon herätään tytön kanssa ja päästään kauppaan käymään :D ja oli kuulema meinannut kuvan ottaa kun nukuttiin ihan samassa asennossa selällään ja kädet ylhäällä :D Minä vaan olin herännyt sitten ja oli kännykästäkin akku ollut loppu :D
Sitten la-su yönä neiti nukahti jo ennen klo 02 ja nukuttiin taas ainakin 10.30 asti. Nyt oli mahtavaa tänä yönö, kun neiti nukahti itsekseen hujomisensa jälkeen, ei siis tarvitse enää tissiin nukahtaa yöunillakaan vaan saattaa syönnin jälkeen vielä vähän hujoa ennen kuin nukahtaa, mutta itse saa silti olla "rauhassa" ja pari kertaa kun meinasi olla tissiä vailla niin riittikin että siirsin oman naamani lähemmäs ja nukahti siihen. :) ihanaa kun alkaa helpottaa tämä riippuvaisuus, ehkä jossain välin neiti saadaan siirrettyä jopa omaan sänkyynsä! Heti siis kun äiti malttaa luopua pikkunyytistä siinä vieressä ;) luulenpa, että neidillä oli taas tiheän imun päivä kun söi ja pulautteli runsaasti, koska nyt on mennyt paljon harvemmilla syönneillä ja vähäisemmillä pulautuksilla viikonlopun. :)
 
Takaisin
Top