Heippa! Vauva on pitänyt kiireisenä, joten taas vähän viiveellä kirjoittelen tänne
Enpä olisi uskonut, kuinka tuollainen pikkuinen voikaan viedä vuorokaudessa kaiken ajan! Nyt alan ymmärtää ystäviäni, jotka eivät vauvan saapumisen jälkeen ole ehtineet viikkoon vastata vaikka lähettämääni viestiin
Tässä todellakin kiirettä pitää ja sitä on oltava todella tehokas vauvan nukkuessa, että saa hoidettua omat perustarpeet!! Heh. Toki nyt kun mies on lomalla, niin on vielä "helppoa", kun yhdessä hoidamme vauvaa, vähän jännittää miten sitä pärjää ja ehtii kun hän palaa töihin muutaman viikon päästä. No, kai sitä oppii
Ihanaa oli lukea teidän kuulumisia. Ja onnitteluja myös! Kiitos niistä vielä, kyllä tämä on ihmeellistä!
Niin kauniisti Ilpuri olit kirjoittanut, kiitos
Jaan täysin tuon tunteen samankaltaisista ajatuksistamme, joihin oli todella helppo samaistua heti tämän ketjun alettua! Tosi järkyttävän pitkä tuo matka hoitopaikalle.
Kuinka monta käyntiä vaadittaisiin, jos prosessi etenee? Mikä nyt on muuten on tilanne tutkimusten kanssa? Olen ajatellut tilannettanne ja fiiliksiäsi paljon. Ymmärrän ettet toivonut että tutkimuksiin tarvitsisi lähteä, saatika hoitoihin. Onko sinulla/teillä kuitenkin tavallaan innokas tai helpottunu olo siitä, että hoitojen kautta unelmat kävisivät toteen, vai tuntuuko koko tutkimus- ja hoitoruljanssi masentavalta? Viesteistäsi aistin, että olet harmistunut tilanteesta, tottakai, mutta sitten ei oikein tiedä viitsiikö itse "intoilla" tutkimuksiin pääsystä ja hoitojen suunnittelusta jos se sinusta tuntuu vain ikävältä. Itsellä täällä keskustelujemme toisessa päässä siintää vain se ajatus ja toive siitä, että saisitte vihdoin raskauden alulle, vaikka sitten hoitojen avittamana. Ehkä sitä ei sitten kuitenkaan osaa ajatellakaan, kuinka suuren tunnemyrskyn aiheuttaa myös se tie sinne, jos se menee hoitojen kanssa. No, jokatapauksessa täällä ollaan hengessä mukana täysillä, ja toivon että saisimme tänne myös sinun raskausuutisesi pian
Tiisu: Minulla on sama tilanne, että äidilläni on kaikki synnytykset käynnistetty ja synnytykset eivät käynnistyksistä huolimatta ole lähteneet etenemään toivotulla tavalla, ja hänellä on siis ollut verratten "vaikeat" synnytykset. Myös hänen siskoillaan on ollut sama tilanne, jonka takia itsekin ajattelin että tämä kulkee kyllä suvussa. Minulla kuitenkin synnytys käynnistyi spontaanisti, synnytys eteni hienosti ja pikkutyllerömme syntyi päivää ennen laskettua aikaa, eli tästä lähtien uskon että jokaisella meistä on ihan omat "synnytysgeenit". Tokihan se varmaan on henkisesti hyvä varautua että lasketun ajan yli menee, niin ei ehkä sitten ole niin tuskaista se odottaminen lasketun ajan jälkeen
Toivotaan että teilläkin täsmällinen tulokas, ja pääset tositoimiin lasketun ajan kieppeillä! Ja tuosta koosta vielä, että meillä ainakin toteutui se, että vauva oli todella samankokoinen kun minä ja mieheni syntyessämme. Olimme molemmat aika tarkalleen sen 3,5 kiloa. Eli ehkä teilläkin sitten pienehkö neiti tuloillaan?
Tiedätkö minkäkokoinen miehesi oli syntyessään? Niin ihanaa, teilläkin h-hetki lähestyy, en malta odottaa että tekin saatte pikkuisen söpöliininne kotiin!! Minkälaisilla fiiliksillä olette? Onko jo kärsimätön olo? Onko kaikki hankinnat jo tehty? Minulla kävi niinkin tyhmä moka, etten tajunnut yhtäkään imetyspaitaa ostaa ennen syntymää. Virhe! Olinkin sitten alusvaatteisillani ensimmäisen viikon täällä kotona, imetysliivejä olin sentään ostanut. En tajua miten se jäi, jotenkin ajattelin että ostan sitten jo tarvitsen. Sain onneksi 3 päivän toimitusajalla netistä tilattua imetystoppeja, jkun en ehtinyt ostoksille lähteä. Kuvittelin myös pärjääväni äitiyspakkauksen liivinsuojilla, kun en ajatellut, että niitähän tarvitsee useampia kun niitä vaihdetaan niinkuin muitakin alusvaatteita. Yllätyksenä tuli, kuinka paljon maitoa rinnoista valuu, siis muuallekin kun vauva suuhun
Minullakin loppuraskaudesta huonot yöunet tulivat tutuiksi, mutta äitiyslomalla onneksi pakotin itseni lepäämään. Ajattelin aina, että pitää huolehtia että joka päivälle kertyy vähän rauhallista makoilua, vaikka kirjan kanssa tai lempisarjan parissa, että jos nyt tulisi lähtö synnyttämään, niin pitää olla energiaa! Ja onneksi niin, koska supistuksen alettua tulikin valvottua kolmisen vuorokautta putkeen, eli kaksi unetonta yötä. Ensimmäinen supistusten takia, ja toinen hormonihöyryissä sairaalassa vauvan synnyttyä. Eli levätkää naiset!!
Uskon, että silmät kiinni rauhassa olokin auttaa, vaikkei uni tulisi.
Meillä on mennyt muuten tosi ihanasti, paitsi että minulla oli rintatulehdus viikko synnytyksen jälkeen. Oli todella kivuliasta ja tulehdusarvot nousivat todella korkeiksi. Jouduin sairaalaan muutamaksi päiväksi. Antibiooteilla kuitenkin saatiin tilanne hallintaan ja kaikki on nyt hyvin. Pikkuiselle taisi tulla vähän vatsavaivoja antibiooteista, se oli ehkä suurin murheeni! Mutta muuten tosiaan tässä arkea viel harjoitellaan ihanan tytön kanssa, hän tuntuu nyt jo tosi paljon isommalta kuin syntyessään, ja onkin jos kasvanut siitä 400g! Ihan hurjaa tuo kasvuvauhti
Hän on todella suloinen pieni tytöntyllerö, nälän iskiessä ei kovin kärsivällinen, kiihtyy nollasta sataan jos ruoan saanti heräämisen jälkeen viivästyy (3 minuuttia voi aiheuttaa jo ylitsepursuavan mielenosoituksen!) mutta muuten sitten onkin tyytyväinen ja mielestämme aika hyvin nukkuva pieni pallero. Meillä on nukuttu jo yhdet kuuden tunnin yöunet!! Toki mukaan mahtuu sitten niitä "huonompiakin" öitä, kun hän on heräillyt ja syönyt pitkin yötä. Mutta pääosin noin 3 tunnin pätkiä nukkuu öisin. Olemme ulkoilleet paljon, käyneet kerran jo kylässäkin, ja meillä on käynyt melkein joka päivä vieraita. Sekin ehkä vinkkinä tuleville mammoille, että kannattaa sopia kyläilyjä harkiten, meillä oli ehkä vähän turhan haipakkaa kyläilyjen kanssa ja välillä olisi tarvinnut vähän huilia välissä
Tietysti ihanaa, kun kaikki rakkaat haluavat tulla katsomaan uutta ihanaa vauvaa, ja toisaalta sitten taas niin mielellään hänet haluaa esitellä läheisillemme
Nyt tuo pieni kakkapylly tuolla jo vähän ähisee pedissään, eli lienee paras siirtyä "asemiin" niin säästytään raivareilta, haha! :D
Ihanaa juhannusta ladies!