Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Momwoc: Kiva kuullua sun kuulumisia, varmaan tuossa kohtaa vaan odottaa että synnytys käynnistyisi. Vähänkö jännää! :-) Toivottavasti hän päättää sieltä pian syntyä, ettei tarvitse enää pitkään jännätä. Pidetään peukkoja!

Täällä voidaan oikein hyvin pientä selkäjomotusta lukuunottamatta. Se onkin helpottanut nyt iltaa kohden, töissä istuessa tuntui eniten. Minulla on enää muutama hassu työpäivä jäljellä, en voi uskoa että kesäloma ja sitten äippäloma on ihan ovella! Tuli jopa ihmeellisiä luopumisen tuntemuksia, vaikka olen tätä odottanut tosi kovasti. Aion kyllä ottaa rennosti ja lepäillä paljon nyt kesäkuussa, on ollut aika haipakkaa töissä. Vielä on vaunut ja sänky ostamatta, täytyy tehdä tärkeät hankinnat pikimmiten että ei jää viime tinkaan. :-)

Viikko sit maanantaina kävin verikokeissa, tänään sain tulokset. Kaikki ok, sokerit, kilppariarvot kaikki!. Äsken kävin hakee testi kupin miehelle. Ja sut kun se on tehty niin mua alkavat tutkia. Fiilikset on jotenkin tosi sekavat, tunteet tuntuu oudolta. En ois uskonu et tähän tullaan. Vähän herkille vetää. :sad001 ai niin, mikäli hoitoihin asti joudutaan menee niin mun pitää min 3 kg saada painosta pois. Koska oon siinä rajalla. Mut siis kyllä mä nyt sit tavoitteen ainakin 6-10 kg. Et ei ois just tyyliin siinä raja maastossa. Mut joo...
Kävin siellä fyssarilla pe, ja mun selkää on vihlassut ihan pari kertaa sen jälkeen . Joten ees jotain hyvää! En tiiä... ens ma ois sit tuomion päivä ennen näitä isompia kuvioita, sillon pitäs alkaa uusi kierto. tässä on kevyesti välillä vihlonu alavatsaa muutamaan otteeseen. Mutta niin se on ennenkin tehnyt. Tänään jotenkin hermot ollu tosi kireellä, tekis mieli ravistella asikkaita. Onko se nyt hitto niin vaikeeta että jos minä laitan sitä käsidesiä sinun käteen niin eikö sitä voi hieroa käsiin vai onko se ihan pakko valuttaa pitkin pöytiä?! Ja kyllä, nyt on tärkeämpää että minä katson niitä sinun kynsiä etkä sinä itse! Ja jos sä et saa silmiä aamulla auki kun ovat punaiset ja rähmäiset olleet jo 2 viikkoa, niin tottakai kannattaa tulla kasvohoitoon ja ripsien kestovärjäykseen! Voi terve! :mad:
Katotaan mitä tuleman pitää.

Voi momwoc!!! Oon niin fiiliksissä että se on jo ensi viikolla!!!! Hui!!! Toivottavasti jaksat kirjoittaa meille tarkan kertomuksen tapahtumista! :happy: Hullun siistiä. Eikä kyllä oo Tiisullakaan melkein yhtään aikaa!! IIIIKS! :smiley-bounce005

Kiva kuulla Ilpuri, että asiat etenee hiljalleen! :) Hitaasti hyvä tulee vai miten se nyt oli... :wink Ja hyvä että selkäkin on parempi, toivottavasti kivut pysyykin loitolla nyt.

Vautsivau momwoc, ihan pian sä saat pienen nyyttisi syliin. Toivottavasti siellä olis säntillinen kaveri tulossa, eikä antais odotuttaa itseään enää kauan!! :) Teillä on jännät hetket siellä meneillään! :) Oi että. Just mietin yhtenä yönä kun en saanut unta, että kesävauva olis ihana, kun ois valoisat yöt valvoa vauvan kanssa ja imettää. Mulla ainakin olis tää valoisa aika paljon helpompaa valvomisen kannalta.

Ja ei ole Tiisullakaan tosiaan paljon jäljellä! Ihana kun saat pitää kesälomat nyt ennen äitiyslomaa, jaksaa vielä vähän touhuta paremmin kuin sit ihan ne viimeiset viikot ennen h-hetkeä. :)

Täällä viikot etenee tasaisen tappavan hitaasti, mutta varmasti eteenpäin. Hetkittäin tuntuu, että aika kuluu nopeasti, ja toisinaan taas aika matelee tosi hitaasti. Vointi on onneksi ollut hyvä vielä. Nyt ollaan ex tempore kodinvaihtopuuhissa, niin on pitänyt kiireisenä työn ohella, eikä ehdi niin edes miettiä ja huolehtia asioita. Juhannukselta päästään uuteen kotiin, niin hankinnatkin on jäissä varmasti sinne saakka. Sen jälkeen sit onkin laitettava hösseliksi, että ehtii kaiken ennen syyskuuta :wink

Mulla on ens viikko onneks lomaa. Vähän huilia kiireen keskelle ja aikaa järjestellä asioita. Ja sit lomailen muuton aikaan juhannukselta pari viikkoa. Siinäpä ne lomat sit onkin. Heinäkuu olis vielä töitä paiskittava ennen äippälomaa.

Tässä vaiheessa, näin lähellä laskettua aikaa, tulee kyllä kuulosteltua omaa kroppaa niin superherkillä, ettei tässä ole mitään järkeä :grin Koko ajan jokainen kolotus, jomotus, särky, vihlonta, tai ihan mikä tahansa muu tuntemus saa heti tuntosarvet pystyyn ja sitä miettii että JOKO?! No, jos tilastoihin on uskominen, niin tässä ollaan vielä kaksin muutama viikko.

Sannis86, mä oon miettinyt tässä ihan samaa, että tosi hyvään saumaan kyllä nyt sattui tämä vauvan syntymäajankohta kesälle. Valoisina öinä on varmasti vähän helpompi valvoa, ja muutenkin mulla on kevät ja kesä yleensä sellaista henkisesti hyvää aikaa. Jotenkin sellasta tyytyväistä ja onnellista. Ehkä helpompi sitten niissä fiiliksissä järkyttyä siitä vauva-arjesta, joka varmaan kaikista valmisteluista huolimatta tulee shokkina! :hilarious: Mulla on loppuvuodesta varsinkin taipumusta sitten taas jotenkin olla allapäin, se pimeys ja ankeus on niin melankolista ja saa ajatuksetkin synkistymään. Että varmaan koko meidän perheen kannalta parempi, että saadaan kesävauva!

En kyllä malta odottaa yhtään pienen saapumista. Haaveilen jo kovasti pienten kasvojen näkemisestä, että saan pienokaisen syliin ja saan antaa kaikki ne pusut joita on koko raskausajan rakkaalle joutunut varastoimaan!

Ihanaa Ilpuri että teilläkin asiat nyt menee eteenpäin, vaikka tietysti ymmärrän myös että tuohon "prosessiin" lähteminen tuntuu oudolta eikä kuulunut suunnitelmiin. Toivottavasti jaksatte nyt kuitenkin myös iloita siitä, että saatte vihdoin vastauksia ja tarvittaessa apua haaveiden toteuttamiseen. Ja pääsette odottamaan ikiomaa vauvaa.

Kiva kuulla, että Tiisu ja Sanniskin voitte hyvin, muistan itsekin kuinka aika välillä on madellut ja välillä taas tuntuu että raskausviikkoja on kertynyt ihan huomaamatta! Ainiin, ja Sannikselle onnea uuteen kotiin! Onneksi tässä vaiheessa muutto, ettei sitten tarvitse viimeisillään laittaa uutta kotia. Ja ihanaa että Tiisu pääsee jo pian äitiyslomalle nauttimaan kesästä ja loppuraskaudesta!

Mulla on puhelimessa tälläinen raskaussovellus, ja nyt tossa etusivulla lukee komeasti WEEK 40. Ihan hullua!

Momwoc, mä oon aina miettiny just sitä hetkeä kun ekan kerran näkee sen vauvan. Jotenkin se ainakin mun päässä näyttää maailman täydellisimmältä hetkeltä! Ihaninta että se on sulla käsillä ihan just!

SIIIIIIS :wtf
Mulla alko menkat! Tänään ok kp30, eli kierto jäi 29 päivään. Se on ollu jo monta kuukautta 32. Ja olin ihan varma että ovis ois ollu myöhässä, koska ovis viikonloppuna oli sen mun selän kanssa siellä ensiavussa joten en uskonut et olis ajallaan. Yleensä on kierto aina reagoinut stressiin! Outoa. Nyt en jotenkin osaa ees olla allapäin kun oon vaan jotenkin niin häkeltynyt. Alkoivat ilman sen kummempia suurempia olotiloja. Seksiä meillä oli vajaa kaksviikkoa sit sunnuntaina, koska silloin oli ovislimoja, mut muuten sen seutuun tän selän takia ei hirveesti seksiä harrasteltu.
Ällöä: kävin siis äsken vessassa ja kunnon veri klöntti tarttu paperiin ja sit uudelleen kun pyyhin niin ei paljoakaan kuin ihan vähän vaalean punertavaa. Joten tän seurauksena kuitenkin meinaan testata tänään tai huomenna kunhan pääsen kotia ja katon tietty et miten tää tilanne etenee, mut kyllä tää kuitenkin mun mielestä menkoilta vaikuttaa.

Moikka, terveisiä lomalta ja mökiltä! :-) Nyt se hetki on vihdoin käsillä, että on vapaalla ja voi vaan rentoutua ja rauhassa keskittyä vauvan tuloon ja viimeisten hankintojen tekemiseen. :-) Minusta tuli myös menneellä viikolla täti. <3

Momwoc: Varmasti tuntemusten tutkiminen käy ihan ylikierroksilla. H-hetki on käsillä milloin vaan! Toivottavasti pieni ei anna kovin kauan enää odottaa itseään. Se hetki kun kohtaa ensimmäisen kerran vauvan on varmaan elämän ikimuistoisimpia.

Ilpuri: Hyvä, että teillä asiat vähän etenevät. Toivottavasti saatte pian vastauksia ja löytyisi sitten niitä ratkaisujakin. Pahoittelut taas menkoista, tuntuu aina niin ikävältä puolestasi! :-(

Sannis86: Onnea uuteen kotiin, tehän pistitte töpinäksi! Kiva, että ehditte muuttaa hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa. Ei sullakaan enää kovin pitkä aika ole mammalomaan kun noita lomianin on tiedossa. Joku masu on alkanut kovasti kasvamaan?

Lilminni: Miten siellä etenee? Onko np-ultra jo takana?

Tervehdys pitkästä aikaa!
En ole pitkään aikaan lukenutkaan tätä ketjua ja nyt vähän sairaana, niin oli aikaa.

Momwoc:ihmeellistä, olet jo ihan loppusuoralla tai ehkä pienokainen on jo nähnyt maailman?
Tiisu: Sullakin viikkoja hurjasti. Oliko niin että pääsit jo töistä pitkälle vapaalle?
Lilminnin plussauksesta en tiennyt mitään, onnea isosti. Luin että np-ultra olisi tässä toukokuun lopulla. Menikö hyvin?
Uusia kuumeilijoitakin oli tullut, tervetuloa!

Hieman itsestäni uusille ja päivitystä tutuille :)
12/2013 asti on ollut yritystä eli aika lailla 1,5vuotta. Ikää jo kohta 37. Lapsettomuustutkimuksiin mentiin viime vuoden lopulla ja ensimmäisestä kierrosta jossa söin letroja saatiin plussa, mutta valitettavasti sitä iloa ei kauan kestänyt. Alkuraskauden ultrassa todettiin sikiön kehityksen päättyneen noin 5+jotain ja vuosi onneksi spontaanisti pois. Nyt olen meielstäni tuntenut ovisoireita?? Runsaan keskenmenovuodon alkamisesta on nyt 17 vuorokautta. Eli uutta yritystä ja tuplaletrot seuraavien kuukautisten jälkeen kehiin. :)

Kiitos Tiisu!
Me tosiaan laitettiin kodinvaihtopuuhat ihan puskista vireille. Ajateltiin että oltais vielä vuosi nykyisessä, ja sit muuttopuuhiin vasta kun palaan vuoden perästä töihin.
Nyt sitten löytyi lähes naapurista järkevä ja sopiva ratkaisu, joita tällä alueella on tosi harvoin tarjolla, niin päätettiin ryhtyä tähän vielä nyt ennen synnytystä. Toivottavasti masu antaa mulle vielä armoa, että jaksan touhuilla muuton yli vielä ainakin... Ihanaa päästä laittamaan kotia suoraan vauvaa ajatellen. :)

Ja onnea Tiisu sulle tätiytymisestä!! :) Tuleekin sitten ihan samanikäinen serkku sinne!! :) Ja ihanaa lomaa, nauti nyt olostasi lomalla ja mökillä. Oot sen ansainnut!! :)

LilMinnille sylin täydeltä onnea nt-ultran hyvistä kuulumisista. Se on mykistävä hetki, kun näkee pienen myttysen siellä heiluvan ja kaikki on hyvin!! :Heartred

Juntturalle oikein kovasti tsemppiä ja peukkuja, että pieni tarraa kiinni pian!! :) Kurjia kokemuksia olette joutuneet kokemaan, mutta sinnikkäästi vain kohti uusia kiertoja.

Huomenta kaikille! Täällä nautitaan toisesta lomapäivästä. Tein eilen to do-listan ennen vauvan syntymää, eikä ollut kovin lyhyt sellainen. Meinasi jo alkaa ressiä pukkaamaan, mutta todettiin miehen kanssa että tehdään pieni asia kerrallaan ja pikkuhiljaa. Paljon siellä oli mukavaakin tekemistä, mutta toki ikkunanpesut ym. odottavat. Ajattelin myös käydä kirpparilla myymässä vanhoja vaatteita ym. jotta saadaan kaappeihin lisää tilaa. Siinä meni sitten osa eilisestä vanhoja vaatteita ihmetellessä. Ainahan sopii toivoa, että joskus mahtuisi niihin... Pääätin kuitenkin, että jos en ole viiteen vuoteen mahtunut, niin tuskin mahdun enää. Paljon oli myös sellaista, mitä oli liian räväkkää/paljastavaa aikuisempaan tyyliin. Hauskaa kuitenkin muistella milloin niitäkin vaatteita on pitänyt. :cool:

Sannis86: Kiitos! :happy: Ei tosiaan tule serkuksille kauheasti ikäeroa. En ole vielä nähnyt vauvaa, nyt ihan lähipäivinä käydään kylälemässä. Kuvien perusteella on kyllä niin söpö. :Heartred Tsemppiä muuten muuttoon, älä rasita itseäsi liikaa. Olen itse aina ollut kova tekemään ja touhuamaan ja nyt raskauden edetessä se on välillä vähän kostaantunut iltaisin selkä- tai nivuskipujen merkeissä, kun ei ole malttanut ottaa rauhallisesti kun olo on ollut hyvä eikä maha edelleenkään ole tiellä. Normaalisti puskisin to do-listani läpi muutamassa päivässä täysipäiväsesti tehden. :nailbiting:

LilMinni: Lämpimästi onnea ultra-tuloksista. Vähänkö ihanaa! :happy: Nyt voit nauttia kesästä rauhallisin mielin. Oletko voinut hyvin?

Junttura: Kiva kun kävit täälläkin piipahtamassa. :-) Toivottavasti ne ovat nyt niitä ovisoireita mitä tunnet ja kierrot lähtisivät rullaamaan normaalisti. Minulla kesti tosiaan yli kuusi viikkoa ennen kuin seuraavat menkat tulivat, mutta se vaihtelee. Olen edelleen pahoillani keskenmenostasi, mutta positiivista on että tärppi tuli. Omalta osaltani raskauduin toisella kerralla huomattavasti nopeammin, toivottavasti sinulle käy samoin.

Tiisu: ensimmäinen kolmannes oli kyllä melko raskas kokemus tällä kertaa. Voin huonosti, ja olin todella väsynyt koko ajan, mutta nyt on jo paljon parempi olla. :)
Tsemppiä loppurutistukseen niille, joilla laskettuaika alkaa olla käsillä! :)

Heippa kaikki! Pakko kirjoittaa tännekin väliaikatietoa, että tänään tullut aamusta asti supistuksia, ja hieman limatulppaakin havaittu vessakäynnillä! Vielä olen todella skeptinen, ja ihan varma että nämä tästä vielä lopahtaa, mutta tietysti pieni toivon murunen on takaraivossa että saataisiinko vauva sittenkin pian syliin. On tosi jännittävää. Eilen oli jotenkin outo päivä, nukuin pitkin päivää ja olin tosi huonolla tuulella ja jotenkin huonovointinen. Tänään sitten ollut aika virkeä olo, niin on jaksanut näitä kipuja hyvin.

Näin ensikertalaisena on kyllä tosi vaikea tulkita näitä alkuvaiheen tuntemuksia. Se nyt on selkeää, että jotain uutta tapahtuu kropassa, mutta vielä kuitenkin supistukset on lyhytkestoisia, ja ja todella hyvin siedettäviä. Voisi verrata aaltomaisiin kuukautiskipuihin tai vatsakramppeihin kun on vatsa löysällä. Jotenkin kun on niin helppoa vielä näiden kanssa olla, niin siksi ajattelen että ei tämä varmaan ole oikeasti vielä mitään. Tosi monilta kuullut, että raskauden loppuvaiheessa voi supistella kipeästikin vaikka kuinka kauan, ja sitten supistukset voivat kuitenkin loppua kokonaan. Limatulppaakin kun voi tulla viikkojakin ennen synnytystä! Että oikeastaan tässä enemmänkin odottelen, että milloin supistelu loppuu, enkä niinkään sitä että milloin voimistuu/tihenee :grin Supistustiheyttä en nyt ole ihan tarkkaan vielä laskenut, kun oli aamulla neuvolakin eli olen ollut liikenteessä, mutta ehkä noin 20min-puolen tunnin välein on jotain kipuja ollut.

Saa nähdä miten tässä käy!

Kiva että täällä oli taas myös muidenkin kuulumisia luettavana, innolla lueskelin niitäkin äsken. Nyt olen kuitenkin niin sekavassa mielentilassa ja jännittynyt, etten kykene kommentoimaan mihinkään mitään :hilarious: Seuraavalla kerralla sitten, heh!

Tsemppiä Momwoc!! Enpä tiedä mitä sanoa, kun en itsekään ole koskaan synnyttänyt, mutta tsempit sinne. :notworthy En ole tainnut jutella kanssasi ennen? Koska la? :) Toivottavasti et kauaa joudu odottelemaan niin saat pikkusen syliin :love7

Momwoc: Ihan mielettömän jännää!! Toivottavasti supistukset siitä voimistuvat ja synnytys käynnistyy. :-) Onko ihan levollinen olo synnytyksen suhteen muuten (paitsi että saisi jo alkaa)?

Kävin just neuvolassa ja kaikki oli mallikkaasti. Neiti on jo tukevasti pää alaspäin lähtöasemissa. :-) Saattaa siitä toki vielä kääntyäkin.

Momwoc: lupaavalta kuullostaa! :)
Mun ensimmäinen synnytys lähti käyntiin hiljalleen kipeytyvillä supistuksilla. Missään välissä ei tullut mitään pitkää taukoa, vaan pikkuhiljaa kävivät kipeämmiksi kun lähtö läheni. Kaiken kaikkiaan supisteli n. 28-29h, ja sitten olikin synnytys ohi.
Toinen synnytykseni yritti käynnistyä kolme päivää. Tänä aikana irtoili limatulppaa, ja supistuksia tuli enemmän tai vähemmän. Se synnytys olikin lähes puolet nopeampi.

Nyt siis kovasti tsemppiä synnytykseen!

Edelleen niitä kuukautisia odottelen. En tiedä mitä tapahtuu: alamahassa juilii ja nipistelee välillä, olisko menkat vai raskaus jopa?? Siis monena päivänä jo ollut eikä mitään tapahdu, ei näy ovistestissä eikä raskaustestissä. Hitto kun mitään ei tapahdu! Tää on aika rankkaa..

M omwoc, mikäli olet tai käyt linjoilla. Mikä on tilanne? Oot ollu mielessä mulla monta päivää! :happy:

Takaisin