Täällä kanssa tuskaillaan imetyksen kanssa... Vaikka se välillä sujuu kuin tanssi, niin välillä taas on sellaisia rintaraivareita, että oksat pois. Oon kokeillut jo ihan kaikkea mahdollista. Nyt vielä, kun ollaan annettu välillä pullosta äidinmaitoa/korviketta, niin eihän se tietenkään imetystä ole helpottanut

. Tekis mieli jättää imetys taakse ja pumppailla maitoa vaan niin kauan kun riittää... Ja siis ongelmahan ei ole siinä, että se ei riittäis kun sitä suihkuaa niiin, että on kokoajan paidat ihan märkinä, kun vähäks ajaks ottaa noi rinnansuojukset pois....
Aeria, mulla on muuten kans toinen nänni välillä pelottavan valkoinen ja omituisen näköinen, taitaa olla kans tuo Raynaudin oire tms...
Mary^, mulla kans imetys stressaa ja ollaankin siis osittain pulloruokinnassa, mikä siis vaan hankaloittaa ja stressaa vielä enemmän... Voi kun sais tekemättömäks ton pulloruokinnan aloittamisen, kun olen varma, että nyt meillä sujuis imetys jo kivasti, jos se ei häiritsis...
Muuten poika kasvaa hyvin, kun viikossa oli tullut 310 g

. Ja on muuten varsin tyytyväinen tapaus :). Yöt on siinä mielessä hankalia, että hän heräilee 2 h välein syömään. Päivisin nukkuu kahdet 3-4 h päikkärit. Eli niin sanotusti rytmi vähän kallellaan

. Eipä tämä onneks hirveästi ole haitannut, kun pullosta annettu välillä yöllä, niin on saanut isikin heräillä...
Osaako teillä muuten vauvat kääntyillä? Kun meidän poika 5 päivän iässä vaihtoi yöllä kyljeltä toiselle

ja sitten 1 viikon ikäisenä neuvolassa kääntyi mahalta selälleen tosi sutjakkaasti ja neukkutäti vaan totes, että "taitaa tehdä tätä paljon, kun ei edes yhtään pelästynyt". Mutta nyt kun me tuota hirveesti jumppautetaan mahallaan, niin ei ole enää poika päässyt kääntymään. Kova on kyllä yritys. Mutta voisiko johtua siitä, että on nyt vähän "pulskemmassa" kunnossa, niin ei niin sutjakkaasti jaksa pyöriä?

Hyvin kyllä kannattelee jo päätään pitkiäkin aikoja. Millanenkohan suositus on muuten siihen, että pitää kantaessa yms itse tukea vauvan päätä?