Vauva kuulumiset

Tervetuloa mukaan! :)

Täällä juhlittiin tänään pienen tyttömme ristiäisiä. Juhlat meni tosi hyvin ja typy söi, nukkui ja seurusteli ahkerasti kaikille vieraille :) nimeksi tuli Sanni Milena :)

Sent from my RM-875_eu_finland_208 using Tapatalk
 
Tervetuloa joukkoon! :) Toivottavasti pian paranet niin pääset nauttimaan täysillä vauva-arjesta!
Emppuli, nätti nimi tytöllä!
 
Täälläpä käy vilske! Ei ehdi itse kirjoittelemaan, kun lukee muiden juttuja :)

Marzille halusin vaan toivottaa tsemppejä raskaaseen oloon! Ja älä nyt missään nimessä jää täältä taustalle, kun täältä saat tukea!!! :thumleft Kaikkea hyvää!! Kyllä se siitä ajan kanssa!!!

Ja uusille tervetuloa!!

Täällä on masukivut helpottaneet huomattavasti, syynä se, että jätettiin d-vitamiinit sitten pois kokonaan, kun kaikki merkit toivat kivut takaisin. Koitetaan aloittaa yhdellä tipalla per päivä Jekovitteja uudelleen muutaman päivän päästä. Mutta siis ihan luxusta ollut nyt tytön kanssa, verrattuna entiseen...Saa tyttö ainakin korvikkeesta vähän d-vitamiinia..

Täälläkin oli eilen ristiäiset tasan 2 kk syntymäpäivänä. Tyty oli tyytyväinen ja hereillä koko juhlapäivän :queen eikä itkustanut edes kasteen aikana. Kivat oli juhlat täällä kotona pidettiin ja yli 20 henkeä saatiin mahtumaan pieneen pirttiimme.
 
Ihan pakko tunnustaa et mä oon tän toisen muksun kohdalla ihan käsittämättömän hajamielinen :D Ja nyt puhun juurikin noista d-tipoista. Juu, poika saa niitä kyllä jos vain muistan antaa. Mut olen tainnut ehkä vähän tietoisestikkin unohdella niitä koska huomasin niiden aiheuttavan vatsavaivaa. Eli nyt toistaiseksi meillä ei ole d-tipat käytössä. Jäbä on kuin enkeli, syöpi ja seurustelee ja aina välissä nukkuu. Yöt menee nykyään niin että klo 23 noin nukahtaa yöunille ja sitten n. 05-06 herää syömään. Syönnin jälkeen höpöttelee mobilen kanssa hetken ja nukahtas ja ysiltä yleensä herää jokeltelemaan :) Imetän harvakseltaan ja korviketta saa siis muuten. Aamupäivällä poika ottaa yhdet pitkät 3-4 h unet ja sitten parit lyhkäsemmät torkut ja illasta taas pidemmät unet. Aika selkeä rytmi on jo nyt vaikka ikää tulee ensi viikolla vasta 2kk. Tää pikkukakkonen on rytmittänyt itsensä paaaaljon aiemmin kuin esikoinen. Mutta muuten nää pojat on ihan samanlaisia aurinkoja, nälkä on ainoa asia mikä itkettää :)

D-tipoista vielä... Esikoiselle aloiti ne tasan kahden viikon iässä. Ja melkoisen pian totesin että nää ei sovi meille. Ja ihan surutta jätin ne pois. Aloittelin ne uudelleen vasta lähempänä kahden kuukauden ikää ja sittenkin tippa kerrallaan pikkuhiljaa annosta nostaen. Sitten ne ei aiheuttaneet mitään vaivaa. Tästä huolimatta esikolla on hienot hampaat suussa ja lujat luut, vankka miehen alku kaikin puolin vaikka myöhemmin tipat aloitettiinkin.
Halusin siis sanoa että jos vauvalla on vatsakipuja d-tippojen takia ja päivät/yöt on kitinää täynnä niin ei muuta kuin tipat tauolle ja uudelleen kokeiluun kun on ikää muutama viikko lisää :)
Ugh. Olen puhunut :D
Ps. Sorry virheet.
 
Ensinnäkin marzille kovasti tsemppiä! :)

Meillä on TMJ ollut aika samanlainen rytmi, että 23 yöunille ja sit 05-06 herää syömään ja tyttö nukahtaa samantien uudelleen ja herää n.9 maissa :)
Nyt viime yönä kuitenkin meni siis normi 23 nukkumaan, mutta heräsi vasta sillon 9, eli yösyöttö jäi täysin välistä..
veti siis sikeitä 10h putkeen! :D jospa tulisi ihan tavaksi..sit hirrrveeee tankkaus ollut nyt päivällä.

Toivottavasti olis enoonsa tullut, joka äitini mukaan nukkui aikoinaan synnäriltä saakka tasan tarkkaan 12h joka yö ^_^ jaksamisia kaikille arkeen! :)
 
Tuo on TMJ varmasti aivan totta. Ei se d-vitamiinin aloitus voi olla viikoista kiinni :) Toisaalta muutamalla viikolla voi olla niin suuri ero vauvalle siinä mitä vatsa sietää. Olen itsekin ollut hajamielinen tippojen kanssa...
 
Ja kylläpäs teillä vauvat nukkuu ihanan pitkiä yöunia :D niitä odotellessa! Vaikka oikein hyvä yö oli täälläkin (hirveän päivän päälle). Tyttö nukahti 22 ja nukkui kolmeen asti. Söi ja nukkui puoli seiskaan. Ja nyt nukkuu tuolla meidän sängyssä ja inisee ja on rauhaton, mutta nukkuu kuitenkin. Alkaa vaan oma väsymys olla sitä luokkaa, että ei edes näin hyvien yöunien jälkeen tunne itseään yhtään levänneeksi.
 
Mä kanssa surutta jätin 1,5 viikoksi d-tipat pois ja alottelin nyt niitä uudelleen. Kaks päivää annoin yhden tipan ja sit nostin kahteen ja nyt mennään kolmessa tipassa. Toistaiseksi ei ole ainakaan vatsaa valitellut :)

On meidänkin tyttö enkeli omalla tavallaan... Hän vaan tylsistyy kovin helposti ja pitis koko ajan olla sylissä. Olenkin huomannut että kun pitää tyttöä sylissä niin että hän näkee telkkarin niin siinä on hyvä olla. Puhelimenkin näyttö on kovin kiinnostava ja siitä tulevat soittoäänet.. Keinot on monet :D
 
Mä oon kans tosi laiska d-tipan antaja..mut tuossa korvikkeesshan sitä on jonkin verran..
Me vaihettiin korviketta..mies oli sitä mieltä että tutteli huudattaa tuota pimua..nyt ostettiin sit nannia..
Mä en tiiä että kuluttaako toi vauva niin paljon sitä ruokaa että se ei kakkaa kovinkaan paljoa..saattaa olla kaksikin päivää väliä :sad001
Meillä on ristiäiset tulevana lauantaina...meillä ei oo nimeä vieläkään :D
Mutta nyt lounasta nassuun ja sit lapset päikyille..vauva on nukkunut jo tunnin ulkona...ihanaa että sain hänet ulos nukkumaan..pakkasta ei oo kun -2

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ja vinkkinä teille. Youtubesta löytää videoita joissa pomppii vaikka eri värisiä palloja näytöllä ja soi joku musiikki :D Nää tuntuu olevan myös aika mielenkiintosia... Ihan vaan hakusanoilla color balls esimerkiksi.

Meilläkin yritetään nimeä keksiä. Ristiäiset onneksi vasta 22.2., mutta jotenki jo haluais puhutella vauvaa nimellä. Kyllähän meillä noita ehdotuksia nimeksi on montakin ja pari vahvaa ehdokasta, mutta tuntuu vaikealta tehdä se lopullinen päätös :)
 
Kauhistuttaa ottaa d-vitamiinit uudelleen käyttöön..siksi pitkittelen sen yhdenkin tipan antamista. Mutta hyvä kuulla, että muillakin vähän suurpiirteistä :rolleyes: ja silti lapset kasvaa :) Kovasti ne mokomat tuntuvat aiheuttavan kipuja...En kyllä vielä aloita, koska...

Juuri kun pääsin suitsuttamaan, niin tyttö sai jostain tosi pahan yskän. Yski illalla ja kyökki limoja raukka pieni :sad001 oli pelottavaa ja Niin säälittävää. Lääkäriin huomenna aamulla, mikäli sama jatkuu. Jotenkaan ei osannu ajatella, että nuin pieni voi saada yskän..äänikin on ihan käheä ja simmu vuotaa. Soitin terkalle aamulla, mutta jos ei kuumetta ja syö niin ei hätää.. Voi tätä murhetta, mitä lapsesta tulee, ja tämä on vasta alkua :sad001

Kiitti Annushkalle vinkistä, pitää testata väripalloja viihdykkeenä :grin Jotain vaihtelua näihin nykyisiin viihdykkeihin, lamput, ikkunasta tuijottelu ja muutama värikäs elukka.
 
Meidänkin pikkunen köhisee ja puklailee limaa... Kurjaa. Yöunetkin on vähän levottomia ku kokoajan kauhee ähinä ja rohina :/ Ruoka kuitenkin maittaa ja kuumetta ei ole!

Ihan mielenkiinnosta kyselen miten teillä muilla on tutteja käytössä? Me otettiin käyttöön heti sairaalasta kotiin päästyä ku kaveri ois koko ajan ollu tissillä tai käsi suussa... Nyt tuntuu että turhan helposti laittaa pikkuiselle tutin suuhun jos vähän kitisee... Voipi tulla jossain vaiheessa kova vieroittaminen, kun en haluais enää yli vuoden vanhana tuttia pitää käytössä ettei haittaa hampaiden tuloa...
 
Takaisin
Top