Vauva kuulumiset

Meillä myös uhmattu ohjeistuksia ja tuttia ja pulloa tarjottu alusta asti :DMeillä tyttö kyllä nukahtaa juurikin syliin. Se tuntuu hankalalta koska pitäisi välillä saada itse vähän "ilmaa". Jos vauva nukkuu vaan sylissä, niin onhan sitä aika sidottu siihen sitten päivät :/Vaunuihin ja kaukaloon nukahtaa ainakin jos on lämpöpussit ja muut päällä.Onkos tiellä muilla jo nimet päätettynä vauvoille? Joillakinhan alkaa varmaan jo ristiäiset/ nimenantojuhlat lähestyä?

Meillä ei kelpaa tutti edes. Pullosta onneks suostuu lisämaitoa ottamaan tarvittaessa :) Jännää ku niinku eevi sanoitki että heti iskee epävarmuus oman maidon riittävyydestä jos vauva on jotenki tyytymätön. Puolilta päivin sai korviketta poika mut muuten on taas ihan tyytyväinen ollu tissillä. Juotavaa oon itekki koittanu lisäillä. On tää yhtä ihmettelyä :-D

Meillä on jo nimi päätetty ja tytön nimiäiset on jo kolmen viikon päästä viikonloppuna.
Nyt onkin paniikki kun kaikkia tarjoiluita pitäis alkaa miettimään ja jotain pientä ohjelmaa. Joku kiva tapa
"paljastaa nimi" ois myös hakusessa, että jos on ideoita...?

Olis kiva kuulla teiltä muiltakin nimiä sitten kun vauvat on kastettu/nimetty tai muuten vaan jos haluaa jo kertoa :)

Meillä on ristiäiset 16.2 :) Nimestä ei oo tietoa tai lähinnä yhteisymmärrystä. Mikä sopis yhteen Elmerin kanssa? Pojan nimi siis haussa.. :)

Mikähän on kun kun pumppaan tissejä n.3-5 tunnin välein..niin siitä huolimatta mun rinnat on kipeät..sen pumppaamisenkin jälkeen..pumppaan mielestäni rinnat "tyhjiksi" ärsyttää kun sattuu..voiko rintatulehdus olla ilman kuumetta? Kylmää nuo meijerit ei kyllä ole saanut..

Meillä ei oo tietookaan tyttelin nimestä..mennyt siihen pisteeseen että kummallekkaan ei kelpaa toisen ehdotus :D meillä kahden ekan muksun nimet alkaa s kirjaimella mutta tämän kolmannen kohdalla ei haluta jatkaa tätä käytäntöä...mulla oli nimi jo valmiina jos olis poika tullut..mut se meni nyt sit romukoppaan :):)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Voi iik..meillä alkaa arki huomenna...isäntä lähtee töihin..tää 2,5 viikkoa on ollut yhtä luksusta..miten mä pärjään kolmen lapsen kanssa... :eek: huomen aamusta meen pimun kanssa neuvolaan punnitus käynnille..jo on kumma jos ei oo paino noussu..huomaa jo kyllä kasvoistakin että painon on noussut...

Täällä käyty aamusta neukussa..meillä tosiaan oli se paino tarkistus nyt kun neuvolan mielestä ei saanut tarpeeksi safkaa toi tytteli..elikkäs n.reilussa viikossa painoa tullut lisää 315g tuplattiin siis semitäs aen tarttis nousta viikossa (150g) :D

Täälä jatkuu "pakkosyöttö." Pissanäyte oli puhdas, onneksi! Painoa tullu sen 10g/pv :eek: Mutta neukku oli sitä mieltä, kun syöttöpunnitukset antanut tosi hyviä tuloksia ja neiti muutenkin tyytyväinen, että ei hätää.. Kuulemma jotkut alottaa vaan vähä hitaammin painon nostamisen.
Se hyvä tässä usein syöttämisessä on, että neiti käy aina 11-12 aikaa nukkumaan ja nukkuu sen 5-6h pätkän. Saa ihan kivasti itekkin nukuttua. Tosin tässä kyllä silti väsyttää!! :confused:
Meinasin alkaa siivoamaan ja 2,5h saanut jopa kuusen pihalle! :D Ei oliska enää kuin loput :grin Mini-mimmi ei ole ihan samaa mieltä tuon siivouksen kanssa :oops:
Täälä suunnitellaan ristiäisiä 8.2, tosin en ole vielä papilta kysynyt :grin

TMJ, mulle tuli heti mieleen, et Elmerin kaveriks sopis Ilari... Tai Akseli.

marzi, voi että osaan kuvitella, että oot sielä kädet täynnä töitä. Paljon voimia arjen pyörittämiseen :). Musta tuntuu, että vaikka meitä on täällä useimmiten kaks hoitamassa tuota yhtä pientä (ja varmaan aika keskivertohelppoa vauvaa) niin hommaa ois tuhottomasti ja omaa aikaa ei juurikaan o_O. Mutta kivaahan se suurimmalti osalti on :).

Täällä menee yöt kanssa nykyään kivasti kunhan vauva nukahtaa, niin yleensä noin 22-10 se jaksaa parin syötön + korvikkeen avulla nukkua... Päivällä poika nukkuu kahdet noin 3-4 h unet...

Mä sain tänään varattua ristiäiset helmikuun lopulle.. On ainakin aikaa valmistautua :p
Onko teille isoja ristiäisiä tulossa? Mä laskin, että meille tulis vieraita noin 30-40 riippuen millä kokoonpanolla kukakin pääsee tulemaan. Olisin halunnut vähän pienemmät juhlat, mutta noikin on ihan karsittu minimiin jo o_O.

marzi tsemppiä sinne kun arki alkaa! :) Hatun nosto kyllä kolmen lapsen äidille. Mää oon jo ihan paniikissa kun tämän viikon jälkeen meilläkin alkaa arki. Miehen työvuoro on aina 24h ja se tuntuu välillä niin pitkältä olla yksin vauvan kanssa.. On siis nyt jo tehnyt pari vuoroa, mutta pääsääntösesti ollut onneks kotona. Jännittää vaikka vain yksi lapsi tässä on hoidettavana. :)

Meillä on nimiäiset kun ei kasteta vauvaa. Oon tässä nyt yrittänyt pohtia vähän minkä tyylisen juhlan haluaisin ja ketä sinne kutsutaan. Varmaan helmikuun loppu olis sopivaa aikaa järjestää juhlat. Meillä on etunimi ollut mielessä jo pitkään, vielä tosin vähän makustelen sitä, että onko varmasti sopiva. :grin Siihen nyt sitten mietitään sopivaa toista nimeä. Meillä ei nimillä oikein oo mitään tarinaa, lähinnä sellanen mikä miellyttää ja sopii perheeseen. :)

Mulla on jostain ilmennyt imetys stressi. Ihan kyyneleet tirautin tänään sen takia. Jotenkin tuntuu tällä hetkellä vaikeelta. Maitoa on tullut alusta asti paljon ja nyt iski paniikki, että mitä jos se loppuu. Vauva hokasi imuotteen tosi hyvin sairaalassa, vikana päivänä rinnat sitten oli niin täys ja pinkeenä, että ei saanut nännistä kiinni ja otettiin rintakumi käyttöön. No nyt kun oon yrittänyt päästä siitä eroon, ei vauva enää suostu ottamaan nännistä kiinni ja saa sitten hirveen raivarin. Kumin kanssa en tiedä onko imuote siltikin huono kun maitoa valuu joka paikkaan! Vauva on märkänä, mun vaatteet märkänä ja alusta märkänä.. Sitten mietin saako vauva tarpeeksi maitoa kun sitä valuu niin paljon ohi suun.. Oon myös tosi epävarma onko vauvan asento syödessä hyvä. Yöllä imetän kyljellä ja se tuntuu musta yleensä hyvältä. Päivällä oon käyttänyt apuna imetystyynyä ja sen kanssa aina mietin onko vauva varmasti hyvin.. :confused: Tällaista huolta ja stressiä tällä kertaa. Kyllä ensikertalaisena pää on täynnä kysymyksiä ja epävarmuutta koko ajan.. Kaippa se siitä ajan kanssa helpottaa ja tulee itsevarmuutta, toivottavasti. :)

Mary, ootko kokeillu sitkeesti vaan ilman sitä kumia? Voi olla että jaksaa raivota alkuunsa, mutta kun tajuaa että muuta ei saa niin voi olla että alkaakin maistumaan :) Puristelet hänen huulilleen vähä maitoa niin tajuaa mistä kyse :wink Toi on varmaan vähä sama kun neukku sanoi ettei kannata kovin helposti korviketta antaa, koska vauva tottuu nopeasti tuttipulloon niin varmaan myös siihen kumiinkin nopeasti tottuvat kun saavat paljo helpommin ruokaa sen kanssa :eek:
Marzi, mä oon huomannu et näitten kolmen kans on helpompaa kuin kahen?! o_O 4 ja 2v viihdyttää toisiaan ja hakee tuttia yms. :) Täälä ei taaskaan paljo isyyslomia pidelty :cool: Toki tossa oli pyhät, mutta harvoin tota miestä tässä sisällä näkyi :grin Mut hyvin huomas lapsista kun se palasi töihin, että virtaa tuli 10x lisää. Et kai sillä joku vaikutus tuola autotallissakin on :grin Joku ihme uhma päivä tolla neiti 2v:llä! Kyllä koetellu taas äitin pinnaa:mad:
Aika hektistähän tää tosin on.. Yläkerta jäi siivoomatta, jos sitte sen kimppuun huomen!
TMJ: mul tuli taas Aleksi ja Oliver :D (ok, oliver ja kumppanit, suht rohkea nimi :) )

Meillä rintakumi ollut käytössä alusta asti ja maitoa on koko ajan tullut tosi paljon ja vauva syö mielellään (vaikka ollaan annettu pumpattua maitoa ja korviketta myös pullosta). Olen pari kertaa kokeillut ilman kumia ja neiti vetää hirveät raivarit kun ei tajua mistä pitäisi kiinni ottaa. Olen tullut siihen tulokseen että mennään sitten kumin kanssa koska ihan hyvin onnistuu. Välillä sitä maitoa tosiaan tulee "yli reunojen" mutta se näyttäisi johtuvan siitä että tyttö imasee suun täyteen eikä sitten nieleskelekään kaikkea.

Joo kyllä meilläkin noi vanhemnat muksut viihdyttää toisiaan..ja hoitaa mun kanssa pikkuista..mutta mä en tajuu miks ne nyt ruennut tappelee keskenään...ja kun tällä meidän pimulla on hirveet vatsa vaivat..itkee suurimman osan ajasta kun on hereillä..mulla menee aika sit siuhen että hyssyttelen ynm ja vanhemmat lapset käyttää sen surutta hyväkseen kun huomaavat että äiti ei nyt kerkee katsoo niitten perään :(

Mä ihmettelen muuten samaa, syksystä asti tapellu ja paininu kaikki päivät :eek: Sit aina vähänväliä jompikumpi itkee.. Johtuukohan ihan vain pienestä ikäerosta ja "sisarus rakkaudesta" vai mitä ihmettä..
Voi noi vatsavaivat on ikävät :( Oot varmaan cuplatonia kokeillut jo?

Juu oon mie antanu aina ruokailujen yhteydessä..ja nyt meillä on kokeilussa nutrilot omneo korviketta sitä neuvoivat neuvolassa kokeileen..se on ollut joskus pelkkää apteekki tavaraa mut nykyään sitä saa isommista kaupoista..se on herkkä vatsaisille 0-6kk ikäisille vauvoille...toivottavasti auttaa..maksaa kylläkin 7 € 400g on maitojauhetta siinä pänikässä ja siitä saa n.3litraa tehtyä...
Meillä noi muksut aloitti sen nahistelun n.kuukausi ennen tän uuden tulokkaan syntymää..poika täyttää tässä kuussa 4.v ja tyttö täytti viime syksynä 2.v ilmeisestikkin pojalla on jotain "hampaankolossa" kun tuntuu että se aloittaa sen kinastelun..mut osaa toi neitikin ärsyttää veljeänsä

:) kuulostaa tutulta! Meillä tosin neiti 2v ensin aina alotti, mutta sit poika 4v uskalsi alkaa antamaan takasin ja tuntuu nyt olevan se kovempi härnääjä.. Eli taitaa kuulua ikään :wink Ehkä ne sen sitte viimeistää ylä-asteella lopettaa :grin Nojoo, kyllähän tuo hermoja raastaa kovastikin, aina välillä..
Meil oli poika kans herkkä vatsainen, mutta sil kävi ihan baby semp :eek: Alko jopa helpottamaan kun rintamaidolla kakkas pienellä avustuksella 1-2x viikkoon ja tuolla kerta päivään.

Täällä on rintakumi käytössä ja annettiin heti käyttöön jo synnärillä. Syö hyvin rintakumísta ja korviketta pullosta. 4-5 tuntia on nyt vakiintunut, mitä öisin nukkuu. Aloitusaika vaihtelee. Ja kerran herää ja valvoo syönnin jälkeen reilun tunnin. Kiikuskellaan nojatuolissa, välillä jouduttiin kävelemään ympäri taloa. Päivisin nelisen tuntia, yleensä alkaa päivällä nukkumaan puolen päivän aikaan.

Hatunnosto täältäkin teille useamman lapsen äidille! Mulla kun on kädet ja pää täynnä jo tän yhdenkin kanssa :grin Ja meillä mies menee töihin takaisin tämän viikon jälkeen. Vaikka olen välillä aika omillani ollut, kun mies on tehnyt muita hommia, kuten nyt lähti johonkin hoitelemaan asioita...ja tallissakin meilläkin hääritään..

Ristiäiset 1.2. ja nimi on valmiina. Se muuttui vielä ihan muutama päivä sitten. Tuli ahaa-elämys ja tajuttiin, että tyttöhän on ihan sen nimisen näköinen :grin Kummien valinta on nykyään vaikeeta, kun kukaan ei kuulu kirkkoon. No löytyihän ne kaksi, joista toinen lupasi liittyä tämän kunnian vuoksi :grin

Jeee, meillä on syntymäpaino saavutettu 18vrk iässä! :) Tasan 3300kg punnittiin tänään neuvolassa! Yllättävän nopeasti se sieltä sitte tuli, vaikka hidas oli alku :) Tais tiheämmät syötöt auttaa asiaa.. Neiti meinas vissii olla dietillä heti syntymästä asti! :grin
Josko sitä tänää vähä lenkille, alkaa tää kolmen viikon tauko puuduttaa :rolleyes:

Ainiin ja se syntinen TUTTI on täälläkin käytössä :p

Tuli äsken tehtyä tunnin vaunulenkki. Huhhuh, että hiki virtaa vieläkin. Vaunut on hyvää lisävastusta. Ihanan virkistävää :smiley-ashamed004

Neito oli saavuttanut 4 kilon rajapyykin 5+2viikon iässä lääkärintarkastuksessa tiistaina. Ja ihana kaksoisleuka ja pulleat posket ilmaantuneet :laughing002:love017

Juu, täälä myös tungettiin tutti suuhun heti sairaalassa toisena päivänä, kun syöminen todettiin unnistuvan :grin Ihme kyllä hoitajat oli samaa mieltä tutin käytöstä, kun kerroin ettei keskimmäinen syönyt ja se oli ihan kamalaa kun imemisen tarve oli kova, mutta tutti ei kelvannut! ..kivoja kauppareissuja muistellessa :grin

Takaisin