Vauva kuulumiset

Päätin nyt aloittaa tämmöisen ketjun, niin en tuota maailmaan syntyneitä pikkutonttuja höpinöilläni täytä :grin Eli meidän neidillä nyt ikää 10 päivää ja hurjanpaljon kehitystä ja edistystä on näissä päivissä tapahtunut! Teholla edelleen voimia kasvatellaan, suurimpana ongelmana syöminen. Pikku neidin voimat on vielä sen verran rajalliset, että ei jaksa rinnalta syödä koko ateria määrää,joka tällä hetkellä 40ml. Täydennyksiä joudutaan joka ruokailukerta antamaan nenämahaletkuun. Rinnalta jaksaa vähän vaihtelevasti vielä aterioida. Siispä olenkin nyt naimisissa rintapumpun kanssa ja meillä menee oikein hyvin :wink

Itse olen palautunut synnytyksestä ihmeen hyvin ja nopeasti, en ehdi ainakaan liiemmin itseäni ajattelemaan kun olen sairaalassa aamusta iltaan ja kaikki mahdolliset yöt mitkä esikoislta ja miehen työltä pystyn. Ikävä on ainut keljuus, puolet sydämestä on aina kotona kun olen tytön luona sairaalassa ja kotona ollessa ikävöin taas tyttöä..kunpa voisi jakautua kahdeksi!

Kotiin pääsyä odotetaan koko perheen voimin ihan hurjana! Todella lääkäreidenkin mukaan tuo syöminen on se suurin ongelma, voimia siihen vielä tarvitaan lisää.. Pitää vaan uskoa, että pian sekin aika koittaa! Toivottavasti jouluksi! :)

Hyvää vointia teille kaikille muille loppuun ja olkaa onnellisia jokaisesta päivästä jonka vauvanne saa kohdussa kasvaa ja voimistua! (kaikista paskamaisista oireista huolimatta, mun onkin tuota iian helppo sanoa tässä vaiheessa :grin)
 
Ihana kuulla että pikkuisella kaikki hyvin :) toivotaan että koko ateria alkaisi pian maistumaan rinnalta. Voimia sinulle ja koko perheelle haasteelliseen arkeen :Heartred
 
Ihana kuulla taikun pienoisen kuulumisia!! Voimat kasvaa päivä päivältä, ja mä pidän ainaki sormet ja varpaat ristissä, et saisitte neidin kotiin jouluksi!! :)

Käyhän ny toistekin kertomassa kuulumisia!!
 
taikku:) Lämpimiä ajatuksia lähtee teidän perheellenne täältäkin :Heartred En voi edes kuvitella tuota äidin ikävää kun haluaisi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa. Mutta toivotaan että teidän pikkuneiti kasvaa ja voimistuu niin että pääsette pian kotiin koko perheenä :) Kaikkea hyvää teille :) :Heartred

Täällä tosiaan haudotaan masukkia edelleen... 38+3 eikä lähtöä ole näkyvissä... :D
 
Taikku: Ihanaa kuulla että voitte hyvin ja toivottavasti rintaruokintakin alkaa pikkuiselle pian kunnolla kelvata! =) Ja täälläkin pidetään peukkuja pystyssä että pääsette jouluksi kotiin :)
 
Kiitos kaikille! Eipä teillä pidemmällä olevilla varmastikaan enää kauan mene että olette tekin vauva kuulumisia kertomassa! Hetkenä minä hyvänsä! Ja ottakaa kuvia niistä ihanista vatsa kummuistanne, käyn aina ihailemassa teidän masu otoksia tuolla toisella palstalla :)

Minulla tuhisee nytkin täällä yöpaidan sisällä neiti ilta kengurussa :love7 jäin sairaalaan tytön luo yöksi..voi odotan niin kotiutumista! Siinä paras joululahja ikinä jos näin tulee tapahtumaan :)
 
Heipä hei. Täällä elellään jännittäviä aikoja. Voipi olla että päästään tonttupojan kans huomenna kotiin :) Tänään katottiin varuiks bilirubiiniarvo pojalta ku oli hiukan kellertävä. Mutta arvo oli matala ja hyvä niin. Esikko oli myös kellertävä ja taisipa kotiutuspapereissakin olla maininta että iho on vaalean kellakka. Periny varmaan äidiltään :D Mä oon aina vaalea ( lue:kalkkilaivan kapteen) :D
Meillä on låhteny elo vauvan kans hienosti menemään. Maidon nousua odotellessa mutta imetys kuitenkin onnistuu ja pullosta otetaan lisää ettei paino liiaksi laske. Hyvin ottaa vauva sekä rinnalta että pullosta. Ja tuttikin on käytössä. Poika on tyytyväsen oloinen, hymisee ja kiljahtelee :D Nälän yllättäessä osaa kyllä ilmoittaa asiasta varsin kuuluvasti jos ei äipällä heti välähdä. Heh. Semmosta. Kirjoittelen sitten lisää kunhan kotiin päästään arjen kuvioita pähkäilemään. Kova ikävä on esikoista mulla, ihan pahaa tekee kun ei olla nähty kohta viiteen päivään. Ei haluttu kiusata poikaa sillä että tulee sairaalaan ja sitten äiti joutuu vielä jäämään. Kovin pieni se vielä 3v on tämmöstä ymmärtämään. Mutta huomenna jos ei lääkärin tarkastukssa ihmeitä ole, me päästään kotiin ja koko perh on kasassa taas ♥Sori virheet, puhelimen syytä :D
 
Nonnih, täällä on toka päivä kotona on kyllä ollu nii kiukkupäivä että. Varmaan massu ollu kipeä ku murissu nii kovasti ja kaikki on ollu ihan kurjasti :sad001 Onneks nyt vihdoin nukahti ainaki vähäks aikaa iskän rinnan päälle ja saas nähdä nukutaanko yöllä ollenkaan.

Noin muuten on kyllä ihanaa olla kotona nyt vaavin kera :Heartred Viimeyönä ei meinannu nukkumaan kyetä kun piti vaan tuijotella tota niin pientä ja täydellistä olentoa :Heartred


Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihana kuulla teijän tarinoita! :) Tässä alkaa itellä nousta suuri halu päästä synnärille :grin
Tota mietin että pitäskö meijän tehä joku lista, mihin kirjottaa millä rv:lla syntyi, mitat ja sukupuoli? Tai jotain tuon kaltaista?! :) Tässä alkaa tippumaan jo kärryiltä kellä on jo kääröt sylissä ja kumpi tuli :grin
 
Täällä arki lähtenyt sujumaan ihan kiitettävästi, mitä nyt väsymys painaa kun 3h välein joutuu herättämään tytön syömään. Tosiaan raskaan synnytyksen jälkeen (ja pitkän heräämössä olon), ei maito lähtenyt kunnolla nousemaan, joten heti alusta piti turvatua rinnan lisäksi korvikkeeseen.

Torstaina oli neuvolan kotikäynti ja saimme lainaan vaa'an, jolla nyt tarkkaillaan vauvan painoa siihen asti että saavuttaa syntymäpainonsa (nyt 10vrk ikäinen). Siihen saakka joka syötöllä ensikis imetän mitä rinnoista tulee ja sitten korvikkeet perään. Kun paino on saatu nousemaan, voidaan asteittain luopua korvikkeesta ja TODELLA toivon, että vielä lähiaikoina pääsen kiinni täysimetykseen. Se olisi hienoa :)

Muuten vauva nukkuu hyvin ja on hereillä ollessaan todella eloisa kaveri :Heartred tsemppiä kaikille vauva-arkeen!
 
Täällä ollaan kans lähdössä kotiin kunhan isi tulee hakemaan. Huippua :) Vauvalla oli kaikki kunnossa. Hitusen meilläkin on paino vielä laskussa joten rinta+korvike on meilläkin systeemi vielä. Sitten kun maito nousee kunnolla niin korvike jää varmaan pois. Sen näkee sitten, etukäteen en murehdi. Mahtavaahan se olis jos täysimetys onnistuisi. Mut ei se mulle maailmanloppukaan ole jos pullosta tarjoan. Mutta hyviä vointeja ja jaksamista vauva-arkeen kaikille :) Tästä se taas lähtee :D
 
Meilläkin ollaan kotosalla, viimein! 3 viikkoa sairaalassa tuntui ikuisuudelle..vaikka ei tosiaan sitä ollut! Neidillä nyt painoa 2135g (syntyessään 1840), ma terkkari tulossa kotiin punnitsemaan! Jännittää pelkkä ajatuskin, toivottavasti nousussa! Nenämahaletkusta päästiin maanantaina eroon.
Rinnasta ja pullosta saa maidon, pumppaan vähän väliä :) Olo kuin lypsylehmällä :grin Mutt iloinen olen että oma maito riittää! Ainakin vielä.. Meilläkin sydään vähintään 3 tunnin välein.

Kiva kuulla muidenkin kuulumisia!
 
Taikku: Ihanaa kuulla, että olettekin päässet vauvan kanssa jo kotiin!

Muutenkin kivaa lueskella jo-vauvautuneiden juttuja. Mä oon täällä ihan tippa linssissä. Tuntuu kyllä ihan epätodelliselta, että kohta niitä voi kirjoitella ehkä itsekin. Ehkä. Nyt tuo pieni möyryää edelleen mahan sisäpuolella ja yrittää tunkea jalkaansa mun palleasta läpi. Voikohan siihen jalkaan kohta jo tarttua ihan oikeasti? :love7
 
Meilläkin on vielä rintamaidon lisäksi korvike käytössä. Huomenna tulee neuvolatäti kotikäynnille niin saadaan pikkunen punnittua ja siitä sitte suunnitellaan jatkoa ruokinnan kanssa. Saan myös tikit pois mahasta vihdoin nii ei kiristele enää nii kovin tuo haava.

Nyt on tyttö nukkunu sen mahanpurupäivän jälkeen niin sikeästi ku vaa voi :) eilenki täällä oli sukulaisia kylässä lällyttelemässä pientä eikä korvaansa lotkauttanu :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on nyt kolmas kotipäivä menossa ja pientä nenän tukkoisuutta lukuunottamatta pikkuinen voi hienosti.

Täysimetyksellä mennään toistaiseksi vaikka kipeetä on todella tehnyt nänninpäille. Olen nyt alkanut läträämään Lansinohia ihan kunnolla ja pidän rintakumeja suojana imetysten välillä ettei hankaudu pois. Tuntuu jo hieman helpottavan.
Maito toivon mukaan riittää ihan kivasti, kakkavaippoja ainakin vaihdellaan 2-3 tunnin välein.
Isä ehti jo ensimmäiset pissat saada kaaressa päälleen, itse olen toistaiseksi onnistuntu välttämään :laughing005.

Torstaina saadaan neuvolantäti ekaa kertaa visiitille niin näkee onko tuo paino noussut hyvin.

Tätä aikaa kun saisi johonkin purkkiin jemmaan... oltiin huomaavinamme jo tänään, että poitsun kasvonpiirteet ovat muuttuneet parissa päivässä hieman.
Täällä häntä molemmat ihmeissämme tapitamme miten voi olla noin suloinen ilmestys :love7
 
Heippa täältäkin! Tyllerö on tänään 1 viikkoa ja 1 päivää vanha. Välillä tuntuu, että olen kasvattanut juuret peffani ja soffan välille, kun vaan istun ja imetän. Varsinkin ekat päivät en oikein uskaltanut liikkua, kun oikea imuasento vihdoin löytyi. Nyt uskallan jopa siirtyä tyttö sylissä paikasta toiseen :grin Niin pelkää, että se menee rikki, niin pieni:love7 Onneksi päivä päivältä omat otteet varmistuu..

Täällä syödään myös korviketta rintamaidon lisäksi iltaisin viimeisen ruoan täydennykseksi, koska omat varastot eivät ole riittäneet ilmeisesti, koska tyllerö alkaa parkumaan, eikä tisuista tunnu enää irtoavan. Tyllerö onkin tullut tyytyväiseksi, kun isä antaa loput helmet pullosta - ja kaikki on tyytyväisempiä. Itselle ainakin ilmaantunut pieni stressi tuosta imetyksestä :pale pääasia on, et pieni saisi massun täyteen.

Neuvolatäti kävi tänään kotikäynnillä, ja tulee uudelleen punnitsemaan jo torstaina, kun oli niin vähän paino noussut:confused013

Nk. Baby blues nostanut vähän päätään perjantaista. Kaikki alkoi itkettää, ihan pieninkin asia. Kaikki on niin ihmeellistä ja pelottavaakin. Miten ihmeellinen voi olla tuo pieni lintunen, kun napittaa pikku silmillään...:love2
 
Täällä eka yö kotona takana, vauva syö rintakumin kanssa rinnoista ja sitten pitää antaa vielä pumpattua maitoa pullosta että varmasti saa tarpeeksi ruokaa. Paino ei nimittäin ole vielä lähtenyt kunnolla nousuun. Maidon nousu onnistui sektiosta huolimatta erittäin hyvin ja välillä tuntuu että maitoa tulis liikaakin :D Tyttö nukkuu hyvin syötyään melkein aina sen 3 h ja viime yönä tais nukkuu yli 4 h, elikkä hyvät unenlahjat on murusella! :)
 
Heipsis! Täällä odotellaan neuvolantätiä kotikäynnille, kääpiöllä ikää huimat 6 päivää :) Täysimetyksellä on menty kohta 3 päivää täällä, jännä nähdä mitä puntari sanoo. Kotiinlähtiessä paino oli vielä pikkuisen laskussa. Su-ma yönä tosiaan nousi maito ihan kunnolla niin ei ole sen koommin korviketta tarvittu. Kääpiö imee apinan raivolla, välillä ihan naurattaa kun toinen ärisee tissille ja sitte onnellisena hymähtää ja virnistää tahattomasti vielä siihen päälle :Heartred

Kysymys: Mitenkäs teillä muilla yöt menee? Meillä nukutaan päivällä jo 3-4 tuntiakin hienosti mutta yöllä... Hohhoijaa... Parin tunnin välein tissille ja sitte pitäis saada seurustellakkin :D Hiukan meinaa väsyttää. Muuten vauva on tyytyväisen oloinen, itkee vaan nälkäänsä :)
 
Niin ja sekin piti kysyä että meinaattekos kuvia laittaa vauveleista tänne? :)
 
Takaisin
Top