Vauva-arkea

Meillä kans poika syö päivisin ihan mahottomasti... koko ajan pitäs olla tissi suussa ja jos ei heti oo kun herra haluaa niin alkaa armoton huuto. Öisin on nyt selvitty kahella syötöllä.
Tuntuu kans ettei ite ehdi mitään muuta tekemään ku vaippaa vaihtaa ja tissiä antaa.
Ja mikä pitää niin paikkaansa on et ainut ruoka minkä äiti ehtii lämpimänä syömään on jäätelö. :)
 
Meillä kans Heta päivisin syö tosi tiuhaan ja tässä oli pari päivää et söi päivällä puolen tunnin välein ja yöllä syö kerran.eli vetää 6-7hputkeen yöllä unta ja syö ja jatkaa unta.Voi ku meiän 1v nukkuis kans noin hyvin.käy 21 nukkuun pyytää pullon 4.20 ja herää 6.30...
 
Meillä tais osua jokin viisviikkosen tiheän imun jakso just juhannukseen, erityisesti iltapäivisin ja illalla piti olla tissillä melkein koko ajan. Usein myös nukahteli rinnalle eikä tullut kuuloonkaan että pojan olis siirtänyt siitä pois. Saman tien heräs ja vaati tissiä jälleen suuhunsa. Ja se oli sellasta löysää "lussuttamista", josta nänni kärsii eniten. Muuten meillä osataan jo imeä hienosti. Just tänään sanoin, että kun pojalla on nälkä ja se syö aktiivisesti sen minkä syö ja pulpauttaa tissin sitten suustaan, silloin imettämisestä oikeesti jo nauttii. En olis kyllä alussa uskonut, että näin käy, mutta nyt se on tosissaan ihanaa kun pikkunen on tossa rinnalla tuhisemassa ja tuoksuu niin hyvälle.

Mutta sit tulee tosiaan näitä päiviä, kun rinnalla roikutaan tuntikausia ja äidistä tuntuu ettei mitään muuta ehdi tehdäkään. Mutta tänään pääsin ekan kerran juoksemaan seittemään kuukauteen ja olen siitä niin onnellinen, että ongelmat tuntuu taas hyvin kaukaisilta :D

Mitenkä muuten teillä, jotka käytätte kantoliinaa, vauveli viihtyy siellä? Ja minkälaisia kantoliinoja teillä on? Meillä on trikoinen solmittava Moby wrap -liina, jonka saa hyvin itse solmittua. Vielä en ole vauvaa kanniskellut liinassa ulkona, mutta se olis tarkoitus.
 
Pikkuruu, kuulostaa tutulta... Sylivauva on meidän pojasta tullut. Ja yhdyn myös tuohon imetyskommenttiin - en myöskään olis uskonut että siitä voi nauttia. Meillä tosin muutamat raivarit vedetty jo kun tissit on ihan tyhjät eikä siitä mukamas saa otetta. Välillä raivotaan myös jo alkuun, etenkin väsyneenä. Mut kyllä se aina on onnistunut loppujen lopuksi.

Tääl on yöt menneet ihan kitinäksi, yritän saada sen nukkumaan 21-22, mut eilenkin huudettiin puoleenyöhön. Sitten herää kolmen aikaan syömään, ja taas huudettiin puoli tunti puolitoista. Ja herääminen kuuden jälkeen, nyt se nukkuu tuolla mut mä en saa enää unta. Hirveän kärttyinen on, en tiedä sitten johtuuko mun antibiooteista vai d-tipoista (on kyllä niitä gefilusversioita, mut tajusin et nekin on öljypohjaisia joten ehkä vois siitäkin johtua?) vai mistä. Mut tuo huuto nukkumaan mennessä, se on niin kamalaa, ei auta vaikka silittelee tai juttelee rauhallisesti, pakko ottaa syliin kun ihan niinkuin puukkoa työnnettäisiin johonkin siihen lapseen, niin tuskainen on. Syliin rauhoittuu melkein joka kerta - ei kuitenkaan ihan joka, että en oikein tiedä mikä hänen ongelmansa on... Tissi kelpaa ja siihen loppuu huuto mut sit alkaa taas kitinä jonkun aikaa sen jälkeen. Ehkä kuitenkin jotain läheisyyden tarvetta. Mut kun ei kuitenkaan riitä et olis tosi lähellä vieressä makuulla, vaan pitää päästä syliin. Äidin väsytyksen maksimointi... Ei mitään kompromisseja. :D En mä niitä kyllä vastasyntyneeltä odotakaan. Sitä vaan toivoo että jospa ens yö olis parempi. Tai sitä seuraava. Alku oli niin helppo että nyt tämä meininki tuntuu hirveän vaikealta.

Mulla on toi tricot slen, mut tyyppi ei oikein viihdy - minä en osaa pukea sitä ja lapsella vissiin myös vähän liikaa vaatetta, sillä menee aina hermot ja joudun ottaa pois. Mut en luovuta vielä..
 
Onko teillä Pikkuruu tutti käytössä? Meillä kanssa oli poika roikkumassa tissillä iltaisin jatkuvasti, mutta kun muutamana iltana vaihdoin välillä tissin tuttiin niin se helpotti. Nyt ei roiku enää niin tiheästi tissillä, mutta ei myöskään halua tuttia!! Meillä ei tutti yleensä muutenkaan maistu kuin äärimmäisessä lussutuksen tarpeessa... Onneks!

Sylivauva oli/on myös. Tosin on viimeisen viikon aikana ruvennut viihtymään leikkimatollaan. Tänä aamuna oli siinä puolisen tuntia tyytyväisenä. Jutteli ja nauroi ääneen siinä roikkuville leluille. Nyt sama juttu. :) Ihanaa, kun on tyytyväisenä muuallakin kuin sylissä. Nyt saan meinaan syödä omankin aamupalani/ruokani rauhassa, jos vain olen syöttänyt pojan sitä ennen.

Meidän Elmeri täyttää siis torstaina 7vko.
 
Täälä tyttö tuntuu viihtyvän vaa sylissä, hetken saattaa leikkimatolla vahdata lelujaan tyytyväisenä mutta sitte alkaa kitinä. Laitan mahalleen ja siinä sitten ähistään ja jumppaillaan jonku aikaa ihan tyytyväisenä ja katotaan peilistä :) Mahallaan tykkää eniten olla. Sylissä pitää saada olla pystyasennossa ja niin että näkee mitä ympärillä tapahtuu. Jos on "väärinpäin" urkottaa päällään että näkisi :) Hauska, vaikka ei täälä meillä mitään tapahdu ku ollaan suurimmaksi osaksi kaksistaan kotona ja koira nukkuu vaan :) 

Iltasin tuo neiti ei oikein tahdo nukahtaaa ku tissille, vieläkin.... Sitten kun menen sänkyyn sen kans ja tyttö imeskelee tissiä, vaihdan jossain vaiheessa tuttiin. Sitä syö pari sekuntia kunnes sylkäsee pois. Jos teen lähtöä sängystä, niin pian alkaa kuulumaan jo kitinää ette pääse kun istumaan vasta sängyn reunalle.. Ei ku takas vaakaan ja tissi suuhun.. Sen jälkeen monesti kyllä jo nukahtaa niin sikeästi että pääsen pois sängyltä. Mutta paljon tuo tissillä tahtoo olla, eikä välttämättä edes syö, lutkuttaa vaan.. Voishan sitä tuttia enemmän koittaa käyttää, vaikka sitte ku oppii sille niin se aika mietityttää ku pitäis saada tutti kokonaan pois.. Miten sitte käy.. Nooh, siihe on aikaa vielä...

Mulla on siis tuo tricot slen liina kans, sillon pienenpänä se oli tosi kiva, mutta nyt kun neiti on kasvanu ja tykkää kattella enemmän, olis mukava joku muu.. Eilen olin kaupungilla käymässä toista kertaa liinalla, hyvinhän tuo sielä tykkäs olla mutta kuumaa hommaa.. Vaikka en laittanu kun mekon ja sukkahousut tytölle päälle ja itsellä pelkkä toppi niin kuuma siinä tuli kummallakin. Ei toki oltukaan kun ihan puolisen tuntia.. Kotona välillä pidän liinassa kun tuntuu että tyttö alkaa niin väsymään ja kiukuttelemaan väsyään, tissi suuhun ja liinaan ja nukahtaa 5min sisällä niin sikeästi että saa vain laittaa vaunuihin tai sänkyyn nukkumaan :)
 
On meillä tutti myös käytössä, mutta vauveli ei oikein innostu siitä kuin äärimmäisissä tilanteissa :D Tutti aiheuttaa myös turhautumista, kun se tippuu niin usein suusta ja sitten poika hermostuu siitä. Mutta olen antanut sitä kyllä silloin, kun tuntuu että tissillä ollaan vaan sen vuoksi että tissi on suussa. 

Nopeella nettiselauksella tuo tricot slen näkyy olevan samanlainen liina kuin meilläkin. Vähän vaikea munkin on ollut saada poikaa aseteltua siihen, mutta viimeks meni jo paremmin ja tuntui hetken että vauva nauttikin siitä. Ekalla kerralla harjotteluhetki oli täysin väärä, pojalla oli jo valmiiks kiukku päällä ja se oli liinassa jalat tikkusuoraks jännittyneenä, se oli karseeta. Sain myös sellasen babybjörn-repun kaverilta lainaan, mut se taitaa tulla ennemminkin miehen käyttöön. Nähtiin yks päivä kaupungilla yks mies yksikseen kantamassa ihan pikkusta vauvaa sellasessa repussa, ja se näytti aika mutkattomalta. Kuulemma manduca-reppu olis ergonomisempi vauvalle ja kantajalle mutta mistäs noista tietää.

Joissain asioissa on alkanut suoraan sanottuna kypsyttää, kun erilaisia neuvoja on yhtä monta kuin neuvonantajiakin. Sit alkaa stressata, että miten mun pitäis oikein tehdä että tekisin oikein. Oonkin päättänyt, että noukin noista neuvoista sellaset jotka meillä tuntuu sopivan ja jätän loput omaan arvoonsa. Me esimerkiks ei annettu ollenkaan tuttia vauvalle vasta kun 3,5 viikon ikäsenä, kun jossain imetysoppaassa sanottiin, että se sotkee imemisotteen oppimisen. Sitten neuvolantäti sanoi, että kun imetys sujuu ja vauvan paino nousee, niin tutti suuhun vaan. Ja sitten kuulin, että Tyksissäkin oli jollekin vauvalle kätilö laittanut saman tien tutin suuhun. Samoin toi imetysote, tuntuu että stressasin sen oikeen otteen löytymistä niin paljon, että loppujen lopuks oli itse se häiriötekijä imetyksen onnistumisessa kun olin koko ajan korjailemassa pojan suuta että varmasti on alahuuli rullalla jne. Sit tajusin, että jos sille tulee painoa viikossa keskimäärin 300 grammaa eikä imettäminen satu mua, niin miks kaiken pitäs mennä millilleen kuin oppikirjassa. Ei se vauvanhoito kuitenkaan mitään rakettitiedettä oo vaikka oman vauvan vuoksi haluaa tietty tehdä kaiken parhaimmalla tavalla :D
 
pikkuruu, mulla oli kans ajatuksena, et ei tuttia ennen kuin 4 vk ikäisenä, kunnes viikko kotona oltua yöllä meni hermo ja päätin että ihan sama, lapsen paino nousee eli se saa ruokaa ja vaikka muhun sattuu, se on pienempi huoli - tutti suuhun. Pärjättiin paremmin nääkin kolme viikkoa. Nyt ei kyllä tutti oikein maistu enää, ja hyvä niinkin. Syödään sitten taas kun maistuu. Mä olen kans tullut samaan lopputulokseen, että miksi stressata kaikkia asioita. Pakkasin just kaverilta lainassa olleet kestovaipat pois ja palaan asiaan kun kakka on kiinteää. Ihan turha ahistua siitä, ettei ehdi pestä pyykkiä tai että yöllä pitää putsailla vaippoja kun nukkuminen on muutenkin hankalaa kun kerta voi itte valita.
 
Meillä on Joval ihan samanlaisesti, että sylissä pitäis saada olla pystyssä. "Vauva-asennossa" ei todellakaan oltais. :D
Mahallaan meillä ei viihdyttäis sitte ollenkaan.. ja tosiaan ihan vasta viikon verran on viihtynyt tossa leikkimatolla ja sitterissä. Sitä ennen tuli kauhee huuto jo muutaman minuutin jälkeen.
Kaipa nuo vaan kasvaa ja kehittyy. Ehkä pitäis koittaa ruveta vaan itekki pitämään Elmeriä vatsallaan, josko se sit tottuis siihenki. :)

Niin joo.. ja mä olin aatellut etten antais tuttia muuta kun hätätapauksessa, mutta niin se mieli vaan muuttui niitten D-vitamiini vaivojen aikana.
 
Tänään meillä kävi tytö kummitäti pyörähtämässä ja esiteltiin tytön kans tuo uus leikkimatto. Noh, neiti oli selällään siinä ja koitettiin saada kääntymään. Kyljelleen kääntyi ja melkein pyörähti mahallee muutaman kerran :) Ei varmaa mee enää kauan että kääntyy kunhan vaan kannustaa ja juttelee paaaaaljon :) 
 

Mullakin on samanlaiset ajatukset tuosta imettämisestä kun pikkuruulla ja Sofilla:) Enkä olisi osannut myöskään etukäteen kuvitellakaan, että voisin näin siihen suhtautua. Silloin tietty turhauttaa, kun tyttö saa rintaraivareita, mutta onnistuessaan se on kyllä ihanaa. Jos en siitä tykkäisi, niin olisin voinut jo luovuttaakin monet kerrat, kun varsinkin tuossa yhdessä vaiheessa pullon kanssa olisi ollut niiiiin paljon helpompaa. Nyt on raivarit onneksi vähän helpottaneet ja olen tosi tyytyväinen, että sinnikkäästi vaan aina rintaa tarjosin ja kokeilin erilaisia kikkoja, vaikka toinen kuinka raivosi. 

Meillä on myös Tricot slen-liina ja Babybjörnin reppu, molemmat lainassa. Ja ehdottomasti enemmän tykkään tuosta repusta! Liina on mun mielestä vähän turhan hankala ja törkeän kuuma. Eli meillä käytetään reppua. Ergonomiasta en tiedä, mutta ainakin tyttö siinä hyvin viihtyy ja helposti nukahtaa. Mulla se käy kyllä niskoihin(niin kävi liinakin, vielä enemmän), mutta ei sillä nyt niin väliä kunhan tyttö on tyytyväinen. Tosin käytänkin sitä vaan kotona ja muualle otan yleensä vaunut mukaan.

Ongelmana tällä hetkellä on oikeastaan se, että tyttö ei nuku päiväunia! Nukahtaa ainoastaan vaunulenkillä tai vaihtoehtoisesti rintareppuun, mutta heti kun vaunut pysähtyy tai laskee repusta sänkyyn, niin neiti herää. Joka kerta. Ja ongelma tää on siksi, että luonnollisesti tyttö on sitten hirmu väsynyt ja kiukkuinen kun ei kerta nuku tarpeeksi. Ja tietty mua itteäni suuresti ärsyttää, etten saa päivän aikana tehtyä juuri kotihommia(paitsi tyttö repussa), enkä pääse edes suihkuun ellen jätä tyttöä kylmästi huutamaan. Miten ihmeessä saisin sen nukkumaan?? Silloin menee hyvin, jos oon ollut vaikka shoppailemassa ja tyttö on nukkunut vaunuissa koko sen ajan. Sit on koko loppu päivä paljon helpompaa kun tyttö ei oo niin väsynyt. Mut enhän mä nyt voi joka päivä pyöriä kaupoillakaan, ei rahat riitä!:D Ja toisaalta en kyllä myöskään viitsisi mitään monen tunnin himolenkkejäkään vetää, muuten kuihdun varmaan olemattomiin..Tosin lueskelin kyllä tästä, että ajan kanssa helpottaa, ehkä noin kolmikuisena..Joten ootetaan sitä sitten. Onneksi nukkuu yöt edelleen hyvin kiitettävästi, niin en sit ite ole siinä mielessä väsynyt. 

 
Sintura: Kuulostaapa tutulle! Meillä on pojalla ihan sama homma. Ei nuku kun vaunuissa sen hetken, ku ne liikkuu. Kotona en saa sitä mitenkään päiväunille. Näin meillä on menty alusta saakka. Yöt kuitenkin nukkuu hyvin, syö muutaman tunnin välein, mutta nopeita syöttöjä ja nukahtaa heti uudelleen. En oo keksiny mitään taikaa nukuttamiseen. Käyn joka päivä vaunulenkillä, tosin se on ihan must mun oman päänkin kannalta. Mulla on kanssa semmonen Baby Björn (joku vanha) lainassa. Mun selkä ei tykkää kyllä siitä yhtään ja oon lukenu, et se ei ois lapsellekaan kovin hyvä. Nyt oonki alkanu harkitsemaan tollasta Manduca-kantoreppua. Pirskatin tyyriitä vaan ovat, käytettynäkin...
 
Meillä pojat ei oikein suostu nukkumaan kun sittereissä.. Toisina päivinä nukutaan koko päivä ja toisina ollaan hereillä monta tuntia. Yöt on alkanu nyt mennä helpommiks kun teen noita velli ja tutteli mixejä.Viime yönäkin toinen poika vetäs 7 tunnin unet, ei haittaa yhtään.. :D Vaunuissa ei meilläkään pojat enää oikein suostu nukkumaan.. Autossa nukkuvat mielellään. En tiedä sitten johtuuko tosta kuumuudesta etteivät nuku vaunuissa.Kantoliinaan hommasin meille ja kyllä tuntuu pojat siellä viihtyvän. Oon laittanu toisen aina sinne kun mies pelaa vanhimman poikansa kanssa ulkona krokettia. Ite ostin sen huutonetistä.. kaupassa kun nuo liinan pätkät maksaa melkein 70e niin ei houkuttanu uutena ostaa.-
 
Meilläkin on nykyään käytössä rintareppu, Baby Björnin. Saatiin tuo tutulta käytettynä jo esikoista varten, muttei esikoinen siinä viihtynyt lainkaan. Vauva onneksi sentään viihtyy. Ollaan usein pihalla isomman kanssa niin, että vauva on repussa. Liinakin löytyy, mutta mä koen sen kanssa kuumaksi ja hankalaksi (=en osaa käyttää), joten eipä oo sitä käytetty.

Taas viime yönä poika ei meinannut millään nukahtaa syötön jälkeen. Söi siis n. 02.30 ja ähisi ja puhisi ja söi ja ähisi ja puhisi ja söi... sitten jouduttiin vaihtamaan vielä kakkavaippa + yöpuku + lakanat. Lopulta joskus n. 04.30 nukahti uudelleen ja nukkui kahdeksaan. Eli kaipa meillä oli 'vain' yksi yösyöttö, vaikka se kestikin 2 tuntia. Tällaisia öitä meille tulee aina silloin tällöin, ehkä joka kolmas-neljäs yö. Rasittavaa.

Nyt väsyttää, joten jospa päikkäreille, kun kummatkin lapset nukkuvat yhtä aikaa. Ainakin toistaiseksi.
 
Meillä poikanen nukahtaa aika helposti päiväsaikaan, joko vaunuun tai sitteriin. Vaatii tosin hytkyttelyä tai vaunukävelyä yleensä ensin. Sänkyyn ei nukahtaa mitenkään suoraan, aina pitää siirtää sylistä tai sitteristä. Mut päiväsaikaan nukahtaminen ei ole tosiaan tuottanut ongelmia. Illalla taas nukahtaminen onkin hankalampaa. Poika haluaa tankata maitoa kunnolla, ja syöttökertoja tuleekin illan aikana useita. Kun oikea nälkä on tyydytetty, vauveli siirtyy siihen sylittelyvaiheeseen, jossa tissi vaan lepää suussa ja välillä siitä otetaan pikku imupyrähdyksiä. Se on aika turhauttavaa, kun hommaan saattaa kulua useita tunteja, eikä rinnatkaan tykkää. Tutti ei oikein ole kelvannut rinnan korvikkeeksi tähän hätään. Olen nyt viime päivinä ratkaissut ongelman niin, että pullosta olen antanut päivän aikana keräämiäni herumismaitoja. Sitä on mennyt vaihtelevasti 60-150 ml, ja aikaa parista kolmeen tuntiin. Siihen poika sitten on nukahtanut niin sikeästi että on pysynyt unessa myös sänkyyn siirrettäessä. Ja nyt kahtena viime yönä hän on nukkunut kuus tuntia putkeen! Ekana yönä en meinannut uskoa silmiäni kun katsoin kelloa. Sitten on aamusyöttö ja sen jälkeen nukahtaa vielä pariks kolmeks tunniks. Joten meillä taktiikka on tässä vaiheessa ollut maidolla "tainnutus", mikä näkyi myös tänään neuvolalääkärissä. Painoa oli 9 päivän aikana tullut 480 grammaa ja pituutta 1,3 senttiä :D
 
Meiän tyttö on kans yks tissimaakari.. Siis se syö ku ei olis ennen ruokaa saanu ja useasti.. Neuvolantäti sano et laps tekee näin silloin ku sillä on kasvupyrähdyksiä eli varmaan venyymässä taas tuo tyttönen.. Päivisin neiti on kyllä tyytyväinen pakkaus viihtyy tuntikausia leikkimmatollaan ja seuraa mitä ympärillä tapahtuu.. Välillä se on mahallaan ja välillä selällään :) Nyt tässä viimeisen viikon aikana tutti ei oo enää kelvannu koska milla on huomanu et voi imeskellä peukkua :) yritäppä siittä sitten vieroittaa.. Iltasin unille mentäessä niin saa hirveet raivarit ja vaan huutaa tissi suussa on hiljaa vaikka ei tissiä ime ja het ku ottaa pois niin hirveet raivarit... Nukahtaa sit lopuks puolen yön aikaan sit herää 3:lta syömään ja 4-4½ aikaan syömään ja viel 6 aikaan syömään, ja joskus vielä useammin... Päivisinkin syö noin tunnin kahen välillä ...  eli ruoka maistuu.. Odotan kovasti et tyttö olis vanhempi et saa alkaa antaa soseita et ei olis reppana niin nälkäinen koko ajan... Oon yrittäny antaa äidinmaidon korviketta lisäks ku syö noin paljon mut tytölle ei pullo kelpaa pelkkä tissi et saas nähä mikä taistelu siit tulee ku pitäis pulloo alkaa antaa jossainvaihees (eli vellii)
 

Mitenkäs täällä kaikilla arki nyt sujuu, kun on ollut niin kovin hiljaista?

Täällä on alkanut mennä nyt huomattavasti paremmin. Siis oon saanut tytön nyt nukkumaan päiväunia ja sitä myöten on monet turhat kiukkuilut jääneet pois. Suostuu jopa nukkumaan omassa kehdossaan ja vaunuissa, vaikka olisivatkin pysähdyksissä. Ei nyt mitään pitkiä pätkiä, mutta 1-1,5h kuitenkin. Kovasti myös hymyillään, hihkutaan ja "jutellaan":) Yöunet meillä nyt onkin koko ajan olleet tosi hyviä, mutta toissayönä nukkui jopa 10h putkeen :O Viime yönä kahdeksan. Oon näistä niiiiin kiitollinen! Ihana tyttö kyllä:)

Tänään lähdetään miehen synttäreiden kunniaksi ekaa kertaa kahdestaan ulos syömään ja mummi tulee siksi aikaa hoitamaan typyä. Ei siis olla vielä oltu kahdestaan missään. Tai itse en oo ylipäätään päässyt ilman tyttöä vielä mihinkään(lääkärireissua ei lasketa). Saa nähdä kykenenkö keskittymään mihinkään muuhun vai onko ajatukset koko ajan kotona tytön luona..

 
Meillä tuntuu olevan arjessa vaihtelevasti helppoja ja vaikeita päiviä.

Yöunta ollaan alettu saamaan ihan kiitettävästi kun on alettu tuputtaan pojille velliä. Luka tottu tosi hyvin velliin ja sille voikin jo antaa illalla pelkkää velliä, Leevi ei sitten niinkään hyvin siihen tottunu kun Luka, vaan Leeville annetaan vielää 50-50 sekotusta. Jospa se siitä pikku hiljaa. Mutta näillä ollaan saatu itellemme pidempiä yöunia. Kohta aattelin alkaa ainakin Lukalle antamaan soseita vähän..jos sais nekin kohta alotettua pojilla niin sitten sais kunnolla rytmittettyä nuo päivät ja sit alkais varmaan olemaan jo suht helppoa.

Pojat nukkuu vielä aika paljon päivällä, mutta oon kyllä huomannu että valveilla oloakin alkaa olemaan kokoajan enemmän ja enemmän. Tarkkaavaisia on molemmat..ja toisinaan viihtyvät yksinäänkin tuijottelemassa ympärilleen. Jostain syystä pojat ei oo kovin hyvin suostuneet nukkumaan vaunuissa, ei liikkuessa eikä paikoillaan..tiedä sitten onko johtunu noista helteistä. Ja viimeinkin pojat alkaa molemmat suostuu nukkumaan sängyssä, viime yönä saatiin pitkästä aikaa molemmat miehen kanssa nukkua omassa sängyssä. Viimiset kaks viikkoo saatiin nukkua anopilla tietokonehuoneen lattialla, mut ainakin saatiin olla vierekkäin toisin kun kotona ollaan saatu.

On muuten outoa puhua pojista oikeilla nimillä.. Ne kerkes tossa kahen kuukauden aikana saamaan monta nimeä; oli Jarmoa ja Jormaa, Speedya ja Sakua, Herra A ja Herra B, A-mies ja B-mies ja mitä kaikkea niitä oli.. Vielä tulee välillä A ja B, mutta pikku hiljaa on alkanu jo oppiin puhuun nimillä. :)

Hymyjä on alkanu sateleen paljon. On ollu pari aamua millon pojat on hymyilly lähestulkoon koko aamuna.. Viime yönä neljältä Luka päätti alkaa naureskeleen äitille eikä suostunu nukkuun ennekun otin sen viereeni. Oon koittanu olla ottamatta viereen nukkumaan kumpakaan, etteivät tottuis siihen että nukkuu vieressä. Välillä otan jos eivät muuten suostu nukkumaan.

Parin viikon päästä olis taas neuvola ja sit sen jälkeen olis taas pojille lääkäriaikaa tarjolla. Hyvin on kyllä minun mielestä pojat kasvanu ja kehittyny..
 
Musta tuntuu että meille on saatu jo oikein rytmi päiviin. Tyttö menee joka ilta 21 jälkeen sänkyyn ja sielä nukutan hetken ja puolen tunnin päästä jo täydessä unessa ollaan. Siitä nukutaanki sitte pari tuntia ja meen ite sillon kans sänkyyn ja syötän vielä vähän tyttöä. Yöllä joskus 3-4 maissa herätään tankkaamaan ja siitä sitte joskus aamulla 8 aikaa seuraavan kerran :) Ja kunnolla herää vasta 10-11 aikaan! Joskus saattaa vetää unta yli 11stakin :) Sit ollaan muutama tunti hereillä ja otetaan n 3h päikkärit ja illalla valvotaan ja hömpötetään ja taas sama, ysin aikaa sänkyyn :) Vaunuissa näin viileämmällä ilmalla nukkuu hyvin, mutta on sisällä helteiden aikaan vaunuissa nukkunut kans. Meillä on onneksi sisällä paljon viileämpi ku ulkona, ei pääse mistää paistamaan aurinko sisälle. Onneksi! 

Meillä hymyillään kovasti ja kerran vähä pääsi äänikin oikeen ku niiiiin nauratti tyttöä :) Aamusin monesti ku meen sänkyyn kattomaan josko tyttö olis hereillä, saan aivan ihania hymyjä <3 Hymy tulee nii että ikenet loistaa :) Ja nyt parin viikon ajan tyttö on alkanu niin kovaa heilumaan sitterissä! Koko ajan kova meno päällä, heilutetaan käsiä ja jalkoja ja oikein isolla äänellä jutellaan, välillä kiljahtaaki  :) Musiikistä tuo typy tykkää niin kovaa, se aivan juttelee ja aiva ku laulais mukana :D 

Nyt on alkanu menemään tuo nyrkkiki aika tiuhaan tuonne suuhun.. ja kovaa kuolaamista tahtoo olla.. kunhan nyt ei vielä hampaita ainakaa alkaisi tulemaan, ikeniä eilen kattelin mutta ei onneksi ainaka turvoksissa vielä oo.. Saas nähdä :) 

Rotarokotteenki sai torstaina ja ei oo moksiskaa ollu koko hommasta, vaikka kaveri sanoi että kannattaa suppoja varata siihen ja itse asennoitua että itkua on enemmän.. Musta tuntuu että toi on ihan ku ennen, saman verran vääntää mahaa. piereskelee ja pulauttelee.. Mutta kaikkihan on erilaisia :)
 
Meillä myös molemmilla matkaa nyrkit suuhun ja kuolataan ihan pirusti.. Neuvolassa tätskä sit kokeili ja sano et alhaalla turvottaa, että siltä vaikuttas et hampaat tulee.. En oo vielä keksiny onko se hyvä vai huono asia.. toiset sanoo että huono ja toiset sanoo että hyvä... tiedä häntä..Ehkä se selviää.
 
Takaisin
Top