Vauva-arkea

Täällä tulee 2kk täyteen ensi maanantaina ja tuntuu, että alkaa kovasti helpottaa tämä arki. Tosin pelottaa kirjoittaa noin, koska pelkään saavani nenilleni:D Vaihtelevia päiviä on toki ollut aikaisemminkin.. Mutta ainakin viikko sitten vielä tyttö roikkui tissillä koko ajan ja tuntui, että tissit olivat myös jatkuvasti ihan tyhjät. Nyt taas välit on huomattavasti pidentyneet ja tissit tuntuu paljon täydemmiltä. 

Jonkinlainen rytmi on myös alkanut erottua siinä mielessä, että tyttö tuntuu noudattavan tiettyä kaavaa. Herätään--> syödään-->seurustellaan-->syödään-->nukutaan ja sama toistuu päivän aikana useasti. Ja siis tuo nukutaan kohta ei ole mitenkään itsestään selvä, vaan tyttöä pitää tietoisesti alkaa nukuttamaan heti kun ensimmäiset merkit väsymyksestä ilmenevät. Jos väsymys pääsee liian pikälle, niin sitten ei tosiaan nukuta, vaan huudetaan. Nyt on taas pari päivää mennyt niin, että olen saanut tytön hyvin päiväunille ja sen seurauksena meillä on asustellut todella hyväntuulinen, hymyileväinen typy. Viihtyy myös itsekseen sitterissä tai leikkimatolla, joten ei tarvitse koko aikaa olla itse viihdyttäjänä. Kädet kyynärpäitä myöden ristissä toivon, että tämä jatkuisin näin!!

Rottis: Ainut vinkki mitä olen tuon pullon suhteen kuullut, on että laittaa pari tippaa maitoa siihen tutin kärkeen...Mutta jos teillä kuitenkin vähän siitä pullosta otetaan, niin selkeästi on myös tajuttu, että sieltä maitoa tulee..Meilläkin tuo pullolle opettaminen(samoin tutin kanssa) vaati vaan sitkeää yrittämistä ja lopulta onnistui. Ja nyt tutti onkin jo sen verran korvaamaton apuväline, että jo valmiiksi pelottaa miten siitä koskaan päästään eroon:O

Jaksamisia kaikille, joilla pätkittäisiä yöunia ja/tai tissimaratoneja! Mulla kokemusta vaan tuosta jälkimmäisestä, mutta tosiaan se ainakin oli vaan ohimenevää ja nyt on jo helpompaa:)

 
Pakko hehkuttaa; saatiin poika syömään pullosta :) Ostin Mamin tutteja Aventin pulloon ja kelpasi, ainakin puoliuniselle vauvalle :D Emman, Aventin ja Ainun sellaiset tavalliset tutit kokeiltiin jo aiemmin. Mamin tutti oli pehmeämpi ja meni syvälle suuhun, niin kuin rintakin menee...
 
Pakko hehkuttaa; saatiin poika syömään pullosta :) Ostin Mamin tutteja Aventin pulloon ja kelpasi, ainakin puoliuniselle vauvalle :D Emman, Aventin ja Ainun sellaiset tavalliset tutit kokeiltiin jo aiemmin. Mamin tutti oli pehmeämpi ja meni syvälle suuhun, niin kuin rintakin menee...
 
Mites tänne on noi viestit tullu kahteen kertaan :O Mutta siis, poika ei huolinut pulloa enää täysin hereilläollessaan, puoliunessa se söi. Mutta nyt kun kokeiltiin syöttää poikaa niin että se on sitterissä niin pullo kelpasi hyvin! Sylissä ei siis kelpaa, ihme juttu...
 
Täällä sujuu arki hyvin. Mahavaivoja on jonkin verran, mutta kun pitää pystyasennossa sylissä niin helpottaa kummasti. Pidetää Miksuu kans aika paljo ilman vaippaa ja sillon ku potkiutuu ja pörisee nii ilma lähtee aika hyvin.

Mico yrittää kauheesti jo kääntyä, muttei oo ihan vielä onnistunu vaikka lähellä on jo. Sitkee kaveri on kyllä, jaksaa vaikka kuinka kauan ähistä ja puhista ja treenata. Eiköhän se siitä kohta :)

Oltiin mökillä viikko lomailemassa ja se meijän mökki oli ihan paahtavan kuuma, eikä pikkunen saanu oikee nukuttua. Eli viikon verran on heräilty ainakin 4 kertaa yössä ku yleensä menee yhellä syötöllä. Toivottavasti nyt kotona helpottais, ainakin viime yönä herättiin vaan kerran :).

Oli kyllä ihana ku me mentii mökille Micon kanssa jo viime sunnuntaina ja isukki tuli sitte keskiviikkona ku loma alko. Huomas kyllä että tunnistaa jo tosi hyvin vanhempansa, koska ku isi tuli ja Miksu heräs päikkäreiltä nii sen ilme oli kyllä aivan ihana, siitä hymystä ei meinannu tulla loppuu ollenkaa, silmät sikkurassa naureskeli, että "Hei mä tunnen sut, sä oot mun isä". <3

Nii ja Micosta on tullu kauheen kärsimätön ruuan suhteen. Ennen vähä ähisi ja saatto muutaman kerran älähtää et ois nälkä mut nykysin kiihtyy kyllä nollasta sataan ja kirkuu naama punasena että sapuskaa ja äkkiä :D
 
Takaisin
Top