meillä "Iinu" on alkanut pikkuhiljaa ääntelemään ja tarkkailemaan meitä perheenjäseniä :) ruokailurytmi menee hänen tahtinsa mukaan, silloin saa ruokaa, kun haluaa, keskimäärin 1,5h välein on pientä tankkaust, jolloin näyttäisi riittävän imetyksellä saatu maito ja muutaman kerran tankataan huolella eka tisseistä ja sit korvikkeesta. illalla vauva ei jaksa oikein olla tissillä, joten imetys harvenee ja juo pullosta ja sopivassa välissä myös tissistä.
viime yö alkoi hyvin, "Iinu" nukahti n. klo 22.30 iskän syliin (niinkuin jokainen ilta, meillä iskä hyssyttää iltamahavääntelyiden aikana) ja tuli mun kans nukkumaan sänkyyn jotai klo 23. mä kattelen kans yösyöttöaikaan kelloa ja eka herätys tuli klo 2.30 ja sen jälkeen kitistiin 1-1,5h välein, kun tissi ei meinannut pysyä suussa eikä pimeässä saanut tähdättyä ja tyttö nukahteli, kun yritin jeesata asiassa. meillä menee keskimäärin joka toinen yö hyvin ja joka toinen on edelläkuvatunlainen. nukuttiin sit tunnin päikkärit ja heräsin, kun poika tuli koulusta ja lähti kaverilleen. "Iinu" tankkasi iltapäivällä ruokaa ja nukahteli syliin ja nyt taas nukutaan iskän sylissä. saapa nähdä, saadaanko tänään kylvettyä, vai siirtyikö neiti jo yöunille :)
mä myönnän kans hermostuvani tytölle, en ole tosin huutanut vaan lähinnä tiuskinut. mulla hermoja kiristää syötöt, etenkin yöllä ja kun vauva ei meinaa löytää tissille ja siinä menee aikaa ja kummallakin palaa käämi. myös eilen illalla oli hetki, kun vauva huusi pää punaisena ja mä yritin tunkee tissiä suuhun, kunnes luovutin ja vaihdoin tissin pulloon. mun mies yrittää aina sanoa, että mun pitää rauhoittua ja vauva hermostuu jos mä oon hermostunut. ja tuohan alkaa v..uttaa enemmän tuo sanominen, etenkin kun se on totta. siksi yritän hillitä pahimman kiukkuni ja laskea kymmeneen ja olla kärsivällinen.
meillä nimiäiset on tosiaan 31.3 ja meille on tulossa pieni porukka sukulaisia. mun vanhemmat ei onneksi tuu samana päivänä, vaan isä käy paria päivää aikaisemmin. mun vanhemmathan ovat eronneet 13 vuotta sitten, mutta mun (alkkis-)äiti on edelleen katkera isälle tosta erosta ja etenkin siitä, että isä on jatkanut elämäänsä ja on uusissa naimisissa ja onnellinen, joten tolla lähtökohdalla nimiäisistä ei tulis kaunista katsottavaa, jos ne ois samaan aikaan paikalla. emmä oikeasti tiedä edes, tuleeko äiti sinne vai aikooko vaan. äitin piti tulla vkolla 10, mut oliki sit sanonu mun siskolle, ettei tuukaan, mulle ei oo mitään sanottu asiasta. toisaalta toivon, ettei tulisi ku vasta nimiäisiin. mun sisko ja hänen mies sekä mun hyvä kaveri ovat "Iinun" kummeja ja tulevat paikalle, samoin anoppi, miehen vanhempi poika ja mun eno perheineen. ollaan tilattu kakku miehen työkaverilta, yksityiskohdat on vielä auki.
viime viikonloppuna meillä kävi hirveesti jengiä, sunnuntaina anoppi tuli hakemaan miehen vanhempaa poikaa (palasivat takas kotipaikkakunnalle) ja just, kun olin menossa "Iinun" kans päikkäreille, meille pamahti vielä miehen veljen perhe ilmoittamatta. no, ei siinä nukuttu ja mun sisko tuli sovitusti kylään pari tuntia myöhemmin. sanoin miehelle, etten tykkää tuosta, että tullaan ilmoittamatta. no, ei tykännyt mieskään.
mulla ei oo vauvakuumetta, varmaan muistan vielä liian hyvin sen mun kauhusynnytyksen ja pelkään, että seuraava on samanlainen. toisaalta oon kokenut tän pikkuvauvavaiheen aika raskaana, joten siksikään en vielä kuumeile. kaipa mäkin sitten, kunhan "Iinu" on muutaman kuukauden ikäinen :)