Siis todella outoa että joillekin sanottu ettei cuplatoneja saa antaa pienelle vauvalle. Niin no ei tietenkään ihan vastasyntyneelle vaan sanottiinkohan mulle sillon apteekista että kahden viikon iästä alkaen saa rueta antamaan. Ne on meillä edelleen käytössä, joka syöttöä ennen, ajattelin nyt kun purkki loppuu etten ostaisikaan lisää, tai sitten käyn varulta ostamassa jos masuvaivat vielä vaivaa...
Niin ja joku kysyi ruoka-aineista jotka vaikuttaa vauvan masuun. Kahvi on ainakin yks sellanen vahva aine joka voi tehdä vauvalle masvavaivoja. Itse olen vähentänyt kahvin juomista kahteen kuppiin päivässä. Ja sitrushedelmät on kans yks sellanen jota kannattais välttää.
Senna89 , älä huoli tuosta maidon riittävyydestä. Jos vauva on tyytyväinen niin hän kyllä saa tarpeeksi ruokaa. Mulla oli esikoisen kanssa ihan sama homma, heräsi syömään, imi 10min ja lopetti ja nukahti. Pelkäsin että vauva on jotenkin kipeä kun ei jaksa imeä pidempään tai rinnat on vain tyhjät ja lopettaa siksi mutta paino nousi kohisten silti. Söi vain nopeasti ja jatkoi unia :D Niin ja söi vain yhden rinnan yhdellä syötöllä kun neuvolassa aina toitotettiin että molemmat rinnat täytyis syöttää yhdellä syötöllä vaan ei poika koskaan syöny kun yhden tissin kerralla ja maito riitti todella hyvin. Ja sama on oikeastaan tämän tytön kanssa, syö vain yhden tissin kerrallaan, joskus harvoin ottaa toisesta vielä vähän.
Ja outoa että teillä eka kotikäynti vasta reilun kahden viikon iässä. Kahden viikon iässä täytyis tosiaan alottaa ne d-tipat, voithan soittaa neuvolaan ja kysyä asiaa. Vaikka en usko että se maailmaa kaataa jos alottaa pari päivää myöhässä.
heidh, rela-tippoja annetaan kerran päivässä se 5tippaa.. Ihan sama mihin aikaan vuorokaudesta, itse annoin esikoiselle aina aamupesujen yhteydessä.
Susg87, ikävää että pienellä jo nyt eka nuha! Paranemisia.
Täällä annetaan siis d-tipat muovilusikasta, cuplatonit tiputan suoraan purkista. Mutta antotapoja on yhtä monta erilaista kun on ihmisiäkin :D
Täällä arki rullaa mukavasti. Aamut meinaa olla aika häsellystä kun molemmat herää samaan aikaan ja vaatii seuraa ja ruokaa ja hoivaa samaan aikaan. :) Ollaan selvitty kuitenkin ihan kunnialla.
Nyt alkaa toinen rintakin olemaan jo paljon parempi. Rasvaan edelleen joka syötön jälkeen sen bepanthenilla kun pieni haava näkyy vielä olevan. jospa se siitä alkais paranemaan. Yöllä edelleen syödään pari kertaa ja itse koen päivisin olevan ihan virkeä kun yöllä ei tarvitse muuta kuin syöttää ja takaisin nukkumaan. :) Voi kun jatkuisi tällaisenaan pidempään.
Hurjaa että ikää tulee jo ens viikolla kuukausi! Aika juoksee, kohta ei ole enää pikkuvauvaa talossa.. Pelkään uutta vauvakuumetta! Ollaan sovittu miehen kanssa että nyt otetaan ehkäisy käyttöön ja keskitytään näihin ihaniin lapsiin ja parisuhteeseemme nyt muutama vuosi ja katsotaan sitten, halutaanko lisää lapsia.. Mies kyllä tuumasi yks ilta että tietää kyllä että mulle vauvakuume nousee jossakin vaiheessa, itse en odota sitä kuumetta ollenkaan!
Mites muiden petipuuhat? Joko olette harrastelleet vai kuinka pitkään meinaatte odottaa? Mulle ei tullut synnytyksessä repeämiä joten sen puolesta olisin voinut harrastaa jo aikoja sitten, nyt näkyy viimeiset tuhruvuodotkin loppuneet, ajateltiinkin että tänä iltana voisi alkaa harjoitella jos vaan saadaan lapset ajoissa nukkumaan. ;D